rihmarullikute määrimine

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7665
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

mis värk nende rullikutega on?
laagrid jooksevad kokku ja rullik sulab kokku ja rihm lendab tükkideks. Ja tundub, et seda juhtub ikka jumalsti tihti.
Täna sai taas yhel masinal vahetatud rihm ja rullikud ja samas huvi pärast sai vanad rullikud lahti võetud ja tulemus: 1 oli määre täiesti olemas aga äärtepeale pressitud; teises polnud mitte tilkagi?!
ja täpselt sama tulemuseni olen ka varem jõudnud.
3 -ndas, selles väikeses, mis ribadeks lendab, polnud ka tõenäoliselt grammigi
Nende 3 rulliku laagrite määrimist võiks ju ka mingi hooldusvälba tagant teha, siis ikka asi kindlam, et teepeal laiali ei lenda.
Töö ju pole suur. Aga kokku hoiaks kindlasti ikka tuhandeid. Tavaline värk ju, et laagrid vajavad määrimist. Ja määritud laagrid, õige koormuse korral kestavad oi, oi kui kaua. Ja rihma tugevust saab ju visuaalselt ka enam-vähem hinnata, et millal vahetada.
Vot.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

mu autu rullikutel olid kinnised laagrid. Sinna ei oska ma küll määret panna.
Ise mõtlesin, et järgmine rullivahetuskord otsin sobivat mõõtu sobivate näitajatega laagrid ja lasen sinna rullikud ümber treida. Poest laagrit valides pole vast nii hull oht kokkuhoiupoliitika ohvriks langeda.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7665
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

laagrid jah kinnised aga katte saab eemaldada ja tagasi panna; kui oled eriline kobakäpp, siis lõhud yhe ära ja siis osad poest uue laagri aj võtad sealt katte ja paned tagasi :thumb:

ja muidugi see ymber laagri rulliku tegemine võib ka odavam tulla; kõik meistreid ei kysi tunni eest üle 60 krooni ju.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: ivomets
laagrid jah kinnised aga katte saab eemaldada ja tagasi panna; kui oled eriline kobakäpp, siis lõhud yhe ära ja siis osad poest uue laagri aj võtad sealt katte ja paned tagasi :thumb:
Vatsiis. Ma pole kunagi julgenud katet maha kiskuda. Järgmine kord tean :)
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#5

Panin ka aasta tagasi heas korras kasutatud rullikud peale, esimene asi mis tegin katted maha asi ilusasti,kuivand määrdest puhtaks ja korralik uus määre sisse, siiani on olnud vaikus.
Tehke sama ,kindlasti kestavad kauem.

Üritasin aretada rulliku sisse ka laagreid, muide täiesti aretatav ja hind, kui ise teha tulen ainult laagri hind maks 100 eeku. pingutusrulliga on ainult probleeme seal tuleb teha vahepuks ,see kõik siis tonnise kohta
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#6

Võiks ka pilte lisada;)
Laagrite määrimiseks mida kasutasite? Ise kasutan rattalaagritel punast Valvolaine määret, kas sama sinnagi?
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7665
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

Litool 24 sobib nagu rusikas silmaauku!

aga eriti suurt vahet ei ole mis määre; vahe selles, kas on määret või yldse ei ole :eureka:

edit: praegu räägime laagritest- veerelaagritest.
muidu on kyberil ikka õigus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14419
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Siiski, siiski... Määrdel ja määrdel on vahe. Kas ta on mõeldud liikuvatele pindadele, suurtele koormustele, temperatuuride muutustele? Ma ei ole küll mingi asjatundja määrete alal, kuid siiski tekivad just need küsimused mulle pähe. Kõhutunne ütleb, et päris igat asja igale poole panna ei saa. Ma ei vaidle siinkohal küll vastu sellele, et ilmselt on olemas suht-koht universaalseid möginaid.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

Algselt postitas: ivomets
Litool 24 sobib nagu rusikas silmaauku!

aga eriti suurt vahet ei ole mis määre; vahe selles, kas on määret või yldse ei ole :eureka:

Litool 24 - see on vana nõukogudeaegne määre, sellega määrin ainult mutreid ja bolte, sest määrimist omadust tal küll mingit pole(võib olla sellest, et ta on minul kasusel x aegadest ka).
__In Boost We Trust__
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#10

Mul hakkas pingutusrull kiuksuma rihmal, vahest kiuksub nagu kilk kapoti all vahest on vait. Rihm ise on veel täiesti heas konditsioonis. Tea kas peaks ära vahetama selle krempli või pole see kiuksumine märk millestki hullust?
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#11

Kiuksub natuke ja siis jookseb kinni, rihm läheb põlema ja auto takkaotsa. Nalja pole :nono:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7665
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

ma olen näind seda rihma põlemist!
pärnust tallinna sõites ennem Märjamaad pikal sirgel peeglisse vaadates oli selline tunne, nagu F1 autodel, mis põlema hakkavad minema: terve kilomeeter oli paksu sinist suitsu täis! ja siis käis laks ja aku tuli hakkas põlema, siis oli rahu taas kohe hinges, et ei midagi hullu ...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Sil
Postitusi: 208
Liitunud: R Apr 13, 2007 12:41
Asukoht:
Auto:

#13

mul külma mootoriga alguses tiksub kapoti all mingi instrument, aga pole pihta saanud, mis see täpselt olla võib, vast seotud ka rihma ja rullikutega. eks eksperdid teavad rohkem asjast :freak:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

Kas see tiksuv instrument kett ei või olla? Üks võimalus veel rihmapingutusamort.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: Sil
mul külma mootoriga alguses tiksub kapoti all mingi instrument, aga pole pihta saanud, mis see täpselt olla võib, vast seotud ka rihma ja rullikutega. eks eksperdid teavad rohkem asjast :freak:

ilmselt klapitõukurid. Kas tõukur(id) ise läbi või mingi jama õlitusega.
Kui rihma-rulli süsteem häälitseb on vist suht viimane aeg ennetav remont-hooldus ette võtta. Rihma pinguti kontrollida, rihm ise, kõik rullikud ja rihmarattad. Jutt siis mootoritest, millel rihma automaatpinguti.
Vasta