Tühikäik ja turboseier

Tonnised ja nende mured
Vasta
saakal
Postitusi: 89
Liitunud: E Mai 17, 2004 21:59
Asukoht:
Auto:

#1

Selline mure et 88a. 128kw mootor ja tühikäik lonkab ja vahest sureb välja ning turboseier on paigal ! Kas tegu võib olla mingi õhu lekkega ?
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#2

kuskohas su turboseier seisab? rohelise ja kollase keskel ehk nullolekus? kui nii, siis võib asi viidata sellele, et turbomanoka tagant on voolik ära tulnud või katki läinud, tekitades sisselaskesse vaakumilekke, põhjustades tühikäigu ujumise ja manoka mittetoimimise. aitab, kui paned vooliku pessa tagasi või parandad katkise koha.
saakal
Postitusi: 89
Liitunud: E Mai 17, 2004 21:59
Asukoht:
Auto:

#3

Täpselt keskel ta seisabki ja turbo ise eeldatavasti töötab ka! Kas see voolik peab minema sisselaske kollektori otsa ?
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#4

minu OG 900-sel läheb ta jah sisselaskekollektori otsa, 9000 kohta ei tea, aga arvan, et ka sama lugu. sa vaata, kas kuskil mõni voolik ripub õhus niisama või äkki mõni voolik katki. mul ükskord peale kõva tallamist juhtus sama lugu - alguses arvasin midagi hullemat, siis hakkasin asju omavahel loogikaga kokku viima (mittetöötav turboseier - lonkav tühikäik - võimalik õhuleke) ja leidsingi lahtise vooliku, oli teise ots lihtsalt ära väsinud ja pesast kõva rõhuga välja kukkunud.
sookoll
Postitusi: 34
Liitunud: N Mai 05, 2005 13:41
Asukoht:
Auto:

#5

suht värske saabiomanikuna tuleb neid vigu välja järjest rohkem ja rohkem, nüüd neid liiga palju juba... kuid tegelikult küsin sellist asja- kui mu turboseier on keskel, kas see on normaalne kui turbo ei ole rakendunud? leidsin ka ühe lahtise vooliku kapoti alt, mis on sealt turboanduri tagant, kuid kuhu pista ei tea, ei leia otsa :wall:
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#6

mootori töötades tühikäigul peab turboseier asetsema valge ala keskel, rahulikul sõidul sujuvalt kõikuma (vastavalt gaasiklapi asendi muutumisele) valges alas ja "täisgaasil" ronima kuni oranzi ala lõpuni. kui turboseier töötava mootori korral seisab konstantselt valge ja oranzi keskel, on ilmselt voolik kuskilt lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14439
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

9k-l on minu mäletamist pidi see skaala tiba teise märgistusega kui 900-l. keskmine osa oli tunduvalt pikem ja punane ja valge hoopis lühemad...krt.. ei suuda kiirelt ühtegi adekvaatset pilti leida, et mälu värsekndada...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#8

Kui voolik salongis lahti (katki) siis gaasi andes peaks kuulda olema sisinat.
:drive:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Tavaliselt ei kosta sisinat-üpris head helisummutid seal armatuuri all.Tühikäigul
tiheda mootoriga ja ilma õhuleketeta peab hõrendus olema 0,4-0,6 bar.ehk
siis rohelise osa keskel,või allpool.Gaasi andes liigub osuti siis kuni 0 bar.`ni-
ehk roh.-koll. piirinini.Sõites sõltub kõik juba "wastegate" regullist,gaasijalast,
mootori-ja turbo seisukorrast.
Vasta