K:Progretav aju Saabile?

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Kaido95
Postitusi: 26
Liitunud: T Juul 24, 2007 0:53
Asukoht:
Auto:

#1

Põhimõtteliselt oleks vaja teada et kas mootor jne süsteemid seda uut aju vastu võttavad?Jutt käib VEMS-ist!(äkki on keegi sellist projekti kunagi ette võtnud?)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Kui sa DI kassetti antud asjale selgeks suudaks teha, võiks see isegi toimida... Aga ma kahtlen, et seda keegi kusagil teinud on. Normaalselt siis..;) Ma olen lugenud classic+DI+megasquirt asjadest ja need ei käinud ka just kõige paremini.

Muus osas, miks nad (mootorijupid) ei peaks vastu võtma, sõidab ju ringi nii mõnigi korralikult chipitud aparaat stock sisuga... Kõik oleneb sellest, mida sa saavutada tahad.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

Näiteks Nira i3+ maksab 2099 eur (kunagi ma ostan selle omale :D) Leedus müüja olemas Ground Zero. Kui VEMS-il on võimalus kasutada eraldi süütepoole siis pole DI enam probleemiks.
Kaido95
Postitusi: 26
Liitunud: T Juul 24, 2007 0:53
Asukoht:
Auto:

#4

AGA! et mis softist või ECU-st piisaks kui võimsus ulatuks sinna 350-450hp?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

Trionic 7 ....:D

EDIT: paraku selle jõu jaoks vist pärist stock sisu enam ei kõlba...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

Algselt postitas: Kaido95
AGA! et mis softist või ECU-st piisaks kui võimsus ulatuks sinna 350-450hp?
Kindlasti saad isegi aru, et ainult softist ei piisa, ka raud peab 350-450hp vastu pidama. Turbo alates GT30** näiteks.
Stock soft loomulikult ei kõlba, kõvasti suurem õhuvool tahab saada ka vastavalt rohkem kütust.
Kasutaja avatar
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#7

Kes teab mis infot jagab Di-APC kompuutrile ja vastupidi. Sellest olenebki kas Di-le on võimalik külge pookida uus kompuuter
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

DI+APC on suhteliselt vähesel hulgal tonnistest peal. Enamus on siiski T5. 9-5-l juba T7
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kaido95
Postitusi: 26
Liitunud: T Juul 24, 2007 0:53
Asukoht:
Auto:

#9

No arvan et kuni 350hp kannatab ilusti stock sisu ära kui rõhuga väga pööraseks ei lähe ja asi ilusti seades (2.3 turbo 184kw)et sinna kanti jõuda tuleks ikka tükkmaad asju ära vahetada: turbo,sisselaske kolle,väljalase vabamaks,pihustid,kütuse pump,plokikaane tihen,plokikaane poldid,plokikaan portida lihvida jne lõppetades küünalde.....siduri...ja et see jõud maha saada LSD-ga ja ülejäänud pisi detailidega.Suureks mõistatuseks ongi just saabide puhul jäänud seda kõike ilusti juhtida!Sry kui väga segast panen!
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

Algselt postitas: Kaido95
No arvan et kuni 350hp kannatab ilusti stock sisu ära...
Ei kannata.
Ega ilmaasjata ei vaheta tuuningfirmad ajus softi, mida nimetavad siis Stage1, 2, 3 jne.
Stock soft ECU-s moodustab õige segu ainult teatud piirini ja edasi läheb segu reeglina lahjaks. On muidki tegureid (map-e) mida softis muudetakse. Mida võimsamaks, seda rohkem ka muutusi. Soliidsete tuuningufirmade poolt siis.

See piir 184kW puhul võiks olla kõige rohkem ehk 220kW. Täpselt muidugi ei oska öelda, aga midagi sinnapoole...

edit: kui soovid 350hj masinast välja võluda, tuleb rõhuga minna üsna pööraseks. Või vahetada turbo suurema vastu. Muid valikuid eriti pole :)

edit2: sorry, panin ilmselt teemast mööda :mad:
Stock sisu all pidasid silmas mootorit mitte aju ennast.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#11

350hj ja edasi on ikka sepissisud 9-5l.
Rootsis neid päris mitmed liikumas.
Ohh need kerged, kerged T7 kolvid ei kannata seda valu mis T5 puhul.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kaido95
Postitusi: 26
Liitunud: T Juul 24, 2007 0:53
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: Cyber
Trionic 7 ....:D

EDIT: paraku selle jõu jaoks vist pärist stock sisu enam ei kõlba...


räägid äkki lähemalt sellest???!!!
Kaido95
Postitusi: 26
Liitunud: T Juul 24, 2007 0:53
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Näiteks Nira i3+ maksab 2099 eur (kunagi ma ostan selle omale :D) Leedus müüja olemas Ground Zero. Kui VEMS-il on võimalus kasutada eraldi süütepoole siis pole DI enam probleemiks.



kui palju selle Nira3+-ga mängu ruumi on?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

Seda teab iroman :D, aga ütleksin, et piisavalt. Selle paigaldad siis kui tahad üle 500 hj minna.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Näiteks Nira i3+ maksab 2099 eur (kunagi ma ostan selle omale :D) Leedus müüja olemas Ground Zero. Kui VEMS-il on võimalus kasutada eraldi süütepoole siis pole DI enam probleemiks.
Jama ajad.DI ei ole lihtsalt 4 süütepooli ühises korpuses,vaid tegeleb ionisatsiooni mõõtmisega iga küünla ümber,et avastada algavat detonatsiooni,reguleerib süüdet igas silindris eraldi igal ajahetkel,tegeleb küünalde puhtakspõletamisega jne.Terve teadus.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#16

Ma ei aja mingit krdi jama, et DI on 4 süütepooli ühes korpuses. Ma räägin seda, et kui VEMS võimaldab kasutada näiteks nelja erinevat süütepooli siis pole DI kassetti enam vaja ja selle võib EEMALDADA ning asendada süütepoolidega.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

Ja mis tegeleb siis detonatsiooniga?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#18

Progetavatel ajudel on ju knock sensori võimalus olemas tavaliselt, you know what I mean;)
Kaido95
Postitusi: 26
Liitunud: T Juul 24, 2007 0:53
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Ma ei aja mingit krdi jama, et DI on 4 süütepooli ühes korpuses. Ma räägin seda, et kui VEMS võimaldab kasutada näiteks nelja erinevat süütepooli siis pole DI kassetti enam vaja ja selle võib EEMALDADA ning asendada süütepoolidega.


uurisin natuke ja põhimõtteliselt saab vemsiga kasutada mitut süütepooli!et rohkem nagu ei tohiks takkistusi olla!
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#20

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Progetavatel ajudel on ju knock sensori võimalus olemas tavaliselt, you know what I mean;)
Aga süütemomente mis regullib? Kas VEMS ise oskab, või on vaja vana tuntud jagajat? Küsin, sest ei tea milleks VEMS võimeline on.

Trionic5 puhul oleks vist asi lihtsam, aga Trionic7-ga tekiks vist mõnevõrra rohkem segadust. Päris ära jätta teda justkui ei saa. Protsessor tegeleb paljude asjadega, mis ovavahel seotud. Kui avastab, et ühegi anduri reguleerimine ei aita (sest neid lihtsalt pole) hakkab segusiibriga mängima ja lõpuks lülitab kõik "keskmiseks", et vähemalt koju saaks..:)
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#21

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Progetavatel ajudel on ju knock sensori võimalus olemas tavaliselt, you know what I mean;)
Aga süütemomente mis regullib? Kas VEMS ise oskab, või on vaja vana tuntud jagajat? Küsin, sest ei tea milleks VEMS võimeline on.

Trionic5 puhul oleks vist asi lihtsam, aga Trionic7-ga tekiks vist mõnevõrra rohkem segadust. Päris ära jätta teda justkui ei saa. Protsessor tegeleb paljude asjadega, mis ovavahel seotud. Kui avastab, et ühegi anduri reguleerimine ei aita (sest neid lihtsalt pole) hakkab segusiibriga mängima ja lõpuks lülitab kõik "keskmiseks", et vähemalt koju saaks..:)

VEMS saab ka väntvõlli andurilt signaali.
Kaido95
Postitusi: 26
Liitunud: T Juul 24, 2007 0:53
Asukoht:
Auto:

#22

Kas siis Trionic5 st piisaks?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#23

Trionic5 minu teada juba lahti muugitud kui mitte täielikult siis peaaegu täielikult. Sebastian teab ka sellest juba nii mõndagi head :D
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#24

Algselt postitas: farmacoma
VEMS saab ka väntvõlli andurilt signaali.
Aga süüdet varasemaks-hilisemaks peab ju miski sättima. Stock variandis on selleks vahelüliks just DI kassett, mis detonatsiooni ja süütemomentidega toimetab. Trionic5 annab talle selleks impulsid, kasutades oma mäludes süütemäppe külma ja töösooja mootori jaoks (ignition map) mis siis mootori erineva koormuse ja pöörete puhul eelsüütenurka regullib.

Sooja mootori süütemäpp on tavalisel 9000FPT softil selline:


Pilt

Kas VEMS oskab midagi sellist või on vaja jagajat, mis mehhaaniliselt süütemomenti keerab, selles on küsimus..
Viimasel juhul oleks süütega toimetamine päris algeline ;)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

Ignition retard nimeline asi peaks süüdet sättima kui knock sensor midagi leiab. Ah mina ka täpselt ei tea :D. Eks need odavad ecu-d on suht head aga teatud piirini, kõige kiiremad nad ka vist pole.
Vasta