Saab 9000i süütevõti kadunud
Sama asja pärast olen siin foorumis ka korduvalt maininud vajadust tonnistele KOHE varuvõti soetada ja kasutada ainult uut võtit.
Nüüd tuleb see süütelukk kuidagi liikuma nikerdada,et südamiku kätte saaks ja sellel muugid korrastada uue võtme järgi.
Nüüd tuleb see süütelukk kuidagi liikuma nikerdada,et südamiku kätte saaks ja sellel muugid korrastada uue võtme järgi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Cyber
Süütelukk lihtsalt nii palju kulunud, et uus võti ei keera enam.
jaah, meenub, et mossel keeras ka ükskõik milline peenem, teravam asi. näiteks küüneviil.
ühel eelmisel autol (audi), oli kasutatav võti kulunud, tagavaravõti ei keeranud ei ust ega süüdet (polnud kesklukku). Välimuselt samad, ainult teravamate äärtega.
Algselt postitas: Karluha
Tänan abi eest.Äkki veel kellegil mõni idee?
Minul oli 2 aastat umbes sama lugu. Tahtsin varuvõtmega autot käima panna, aga ei midagi. Kuna aga mul mõlemad võtmed olid olemas seadsin oma sammud lukksepa juurde ning rääkisin talle probleemi ära. Ta sai kohe aru, et kulumise viga. Onu pani võtmed pinki ning ütles, et võib proovida teist sama moodi kulutada aga ei anna 100% garantiid, et ta toimima hakkab. Palusin ikka ära teha ning isegi ei küsinud raha selle eest midagi võttis tal aega ehk 2 minutit.
Ütles ainult, et kui töötab siis too õlu. Egas midagi läksin proovisin ning töötas, võtsin pagassist õlle ning viisin tänades härrale külma võlujoogi.
Siiani kasutan nn endist varu võtit ning reeglina 1x aastas vahetan neid. Jõulude ajal.

Iga ratas veab and then some!
Hmm... tundub, et peab oma põhivõtme varuvõtme vastu vahetama, paar aastat tagasi töötas veel laitmatult, aga krt seda teab.
Niimoodi võtit kulutades võib lukk isegi keerma hakkata, aga ei pruugi
.
Kuid kui luku kuidagi keerama saad, oleks ilmselt siiski mõistlik see lukk värskele (so. mitte kulutatud) võtmele sobivaks "reguleerida", et vältida sama olukorda tulevikus. Nende muukide seadmine/viilimine on täiesti ise kodus teostatav enamikel vanematel autodel (endal pole küll Saabi lukkudega kogemust aga vaevalt need väga erinevad teistest).
Jürts
endine võtme meister

Kuid kui luku kuidagi keerama saad, oleks ilmselt siiski mõistlik see lukk värskele (so. mitte kulutatud) võtmele sobivaks "reguleerida", et vältida sama olukorda tulevikus. Nende muukide seadmine/viilimine on täiesti ise kodus teostatav enamikel vanematel autodel (endal pole küll Saabi lukkudega kogemust aga vaevalt need väga erinevad teistest).
Jürts
endine võtme meister
Süütelukku EI TOHI õlitada.Algselt postitas: Karluha
Aga äkki aitaks mingi spets õli vms?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ma olen korduvalt saanud mittekeerava tonnise luku liikuma esimesse asendisse(siis saab südamiku kätte),kui suvalise kulunud võtme "hammaste" tipud katan kitsa plastiliimi ribaga,lasen ära kuivada ja siis nikerdan,kuni lukk liikuma hakkab.Algselt postitas: Karluha
Huvitav kas mingi lukksepp vms sellist saaks ilma lukku temani viimata võtme keerama panna?
Siis südamik välja ja muugid parajaks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: TrionicSüütelukku EI TOHI õlitada.Algselt postitas: Karluha
Aga äkki aitaks mingi spets õli vms?
Aga miks? Huvitav teada,sest eelmise 9-5 juures see kogemus käes ja oi kurjam kui palju vaeva ma pidin nägema,et asi jälle töökorda saaks. Mida see õli põhjustab? Minul peale õlitamist ei läinud võti enam sisse ja siis kui võti sees ei keeranud ja immo ei tulnud peale ja oi plääd!!:wall:,aga veits loomingulist lähenemist ja asi sai töökorda ja kõik toimib tänaseni!! Vist vedas!! Või....??
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Äkki Jürts kommenteerib seda,kui "endine võtmemeister",miks süüteluku õlitamine rangelt mittesoovitav on.Omalajal on ka endal õnnestunud mõned süütelukud peeti õlitada:freak: .
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Nagu mainisin pole Saabi lukke lahti kakkunud, aga osade lukude ehitus on selline, et kui õli satub muukide vahele siis need "kiiluvad kinni" ja ei liigu enam nii nagu peaks. Õli hakkab luku sisse ka igast sodi koguma. Seetõttu lukk enam ei keera. (see on nii näiteks plaatmuuk lukkudel). Immo mitte funktsioneerimst ei oska kommenteerida.
Samas aga näiteks Fordi nn. pulkvõtmega süütelukkutesse võis õli sisse lasta küll, ei olnud mingit probleemi. (nendel lukkudel oli muide kõige sagedasem see uue värske võtme probleem. Uus võti küll keeras aga ei tahtnud kuidagi enam süüte lukust välja tulla ja õli aitas. Neid võtmeid siis sai enne kliendile andmist profülaktika mõttes veidi "kulutatud").
Samas aga näiteks Fordi nn. pulkvõtmega süütelukkutesse võis õli sisse lasta küll, ei olnud mingit probleemi. (nendel lukkudel oli muide kõige sagedasem see uue värske võtme probleem. Uus võti küll keeras aga ei tahtnud kuidagi enam süüte lukust välja tulla ja õli aitas. Neid võtmeid siis sai enne kliendile andmist profülaktika mõttes veidi "kulutatud").
Lukkude jaoks on mõeldud spetsiaalne määre.Muud ei tohi kasutada.Mul on endal sellega kokkupuude olnud, et panin mingit nö head määret sisse ja läks mõne aja pärast hoopis hullemaks.See juhtus ammu, kui ma ei teadnud neist asjadest midagi.Enam ei tee.
Tavaõlil on omadus tolm enda külge koguda ja siis ise jalga lasta.Pärast on luku sees kakakiht ja muugid ei liigu enam üldse.
Saabi luku ja võtme ehitus ongi veidi paha kujuga, et nende omavaheline kokkupuute pind on väikse laiusega ja võtme-luku ehituse tõttu toimub kulumine nii võtmel, kui ka muukidel.
Mul on üks karbitäis erinevate lukkude muuke ja olen erinevaid lukke kokku pannud, aga Saabi omasid ei ole eriti.Kaks parimat lahendust on need, et tutikas lukk esindusest.Või teha uus võti ja selle järgi uus luku sisu.Järgmine võimalus on osta kasutatud lukk.Aga kust seda võiks saada, ei oska ma arvata.
Ja lõpuks on siiski vana sisu veel ka kätte saada, et uut sisse panna.Või koos kõigega vahetada.Sel juhul tuleb vana vist purustada, kuna roolilukk ei lase tal maha tulla.
Tavaõlil on omadus tolm enda külge koguda ja siis ise jalga lasta.Pärast on luku sees kakakiht ja muugid ei liigu enam üldse.
Saabi luku ja võtme ehitus ongi veidi paha kujuga, et nende omavaheline kokkupuute pind on väikse laiusega ja võtme-luku ehituse tõttu toimub kulumine nii võtmel, kui ka muukidel.
Mul on üks karbitäis erinevate lukkude muuke ja olen erinevaid lukke kokku pannud, aga Saabi omasid ei ole eriti.Kaks parimat lahendust on need, et tutikas lukk esindusest.Või teha uus võti ja selle järgi uus luku sisu.Järgmine võimalus on osta kasutatud lukk.Aga kust seda võiks saada, ei oska ma arvata.
Ja lõpuks on siiski vana sisu veel ka kätte saada, et uut sisse panna.Või koos kõigega vahetada.Sel juhul tuleb vana vist purustada, kuna roolilukk ei lase tal maha tulla.
Sai hiljuti NG900 pagassi lukusüdamikku puhastatud. Muugid mingi valge kõva ollusega koos, ilmselt vett saanud ja võimalik õli seal ära kuivanud.
Muugid kõik välja, sai eraldi ära puhastatud. Samuti muukide pesad kratsitud puhtaks.
Lõpuks muugid koos vedrudega tagasi proovimise meetodil...võib ka asukohad üles märkida, kui ei unune
Kes viitsib jännata, võib mittesobivaid muuke nõelviiliga võtme järgi parajaks viilida.
Seal just see point, et kui võti trumlis, siis muugid esialgu nagu sobiksid, aga muukide vedrud lükkavad need ikkagi valesse asendisse. Paras proovimise värk, üle tunni aja sai jännatud.
Lõpuks mingit gun oil'i vahele, sest päris kuivalt muugid vabalt ei käinud. Lihtsalt ei õnnestunud pesasid nii puhtaks saada. Samuti jätsime ühe muugi panemata, sest sellele ei leidunud enam "kodu".
Kasutaja stennu võib lisada...tema NG pagassi sai nüüd võtmega toimima.
edit: põhimõteliselt saab iga Saabi luku toimima olenemata võtmest...Saabi võtmest siis. Umbes paar tundi tööd. Süütelukku pole küll lahti võtnud, aga selle põhimõte kindlasti sama.
Muugid kõik välja, sai eraldi ära puhastatud. Samuti muukide pesad kratsitud puhtaks.
Lõpuks muugid koos vedrudega tagasi proovimise meetodil...võib ka asukohad üles märkida, kui ei unune

Kes viitsib jännata, võib mittesobivaid muuke nõelviiliga võtme järgi parajaks viilida.
Seal just see point, et kui võti trumlis, siis muugid esialgu nagu sobiksid, aga muukide vedrud lükkavad need ikkagi valesse asendisse. Paras proovimise värk, üle tunni aja sai jännatud.
Lõpuks mingit gun oil'i vahele, sest päris kuivalt muugid vabalt ei käinud. Lihtsalt ei õnnestunud pesasid nii puhtaks saada. Samuti jätsime ühe muugi panemata, sest sellele ei leidunud enam "kodu".
Kasutaja stennu võib lisada...tema NG pagassi sai nüüd võtmega toimima.
edit: põhimõteliselt saab iga Saabi luku toimima olenemata võtmest...Saabi võtmest siis. Umbes paar tundi tööd. Süütelukku pole küll lahti võtnud, aga selle põhimõte kindlasti sama.