haagise vedu

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#26

AGA mina jälle vaidleks sajaga vastu, et PALUN KAALUDA ja enne ei kirjuta ma kuhugi alla ega üles ega kõrvale. Kui lõpus jään ikkagi süüdi siis maksan. Muudel juhtudel mitte.
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#27

Algselt postitas: olaviv
Minu tonnisel on 750 kg piduriteta :headbang:
ja piduritega 1800 kg
Ning teisel aparaadil on numbrid 700 ja 1300.


Minu omal 750 ja 1600... miks need numbrid nii erinevad on?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#28

Niisama lampi pandud sellepärast.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#29

Tarzic on paraku õigel teel. Kaalumine siin ei aita, vahel on lihtsalt inimene mundris peidus, kes sul minna laseb.

Liiklusseadus:
§ 15. Sõiduki ja autorongi suurimad lubatud mõõtmed, massid ja teljekoormused
...
(2) Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.
...

Seega, mitte mingit kaalumist, antakse sulle, S9K, seadusega kohapeal vastu pead ja lähed sponsorlepinguga kodu poole...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#30

I'm disappointed now :(


:)
tarzic
Postitusi: 89
Liitunud: R Sept 16, 2005 13:00
Asukoht:
Auto:

#31

Algselt postitas: foxer
Algselt postitas: olaviv
Minu tonnisel on 750 kg piduriteta :headbang:
ja piduritega 1800 kg
Ning teisel aparaadil on numbrid 700 ja 1300.


Minu omal 750 ja 1600... miks need numbrid nii erinevad on?

Numbrid on erinevad sellepärast, et autod on erineva võimsusega. Teisisõnu, suurem/võimsam mootor lubab raskemat haagist.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#32

Jah, need kaalud on ilmselt mootori võimsuses kinni. Kuigi tegelikult loeb ka kere ja sildade tugevus. Tonnistel need enamvähem kõigil samad. Kuigi poolteljed ja stabikavardad on turbovariantidel tugevamad. Differ ja sidur ka.
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#33

ma võin vedada piduritega 1500 ja ilma 665 kg haagist


maru täpne värk see 665:D
v6sa
Postitusi: 32
Liitunud: K Mär 22, 2006 15:59
Asukoht:
Auto:

#34

Jah, seaduses on kirjas REGISTRIMASS. Auto järele haagitava haagise registrimass peab olema väiksem, kui autole lubatud haagise mass. Kui palju haagis tegelikult kaalub, pole seaduse silmis oluline.

Aga aeg-ajalt on kordnikul muudki teha, kui seadusest näpuga järge ajada ja ta ei hakka trahvima autole lubatud, kuid juriidiliselt ebakorrektse haagise kasutamisel.

Igal juhul on tegemist riskile minekuga, kui suuremate numbritega haagist kasutada.
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#35

Et asja siin veel segasemaks ajada, siis minul on autopassis kirjutatud "haagise lubatud suurim mass", et ehkki registrimass võib olla näiteks 2 tonni, aga kui tegelik mass on lubatud piirides, siis on tegelikult tõlgendamise küsimus, kuna passis kirjutatud tingimustele vastab, kui lubatud nt 500 kg taha võtta ja ongi 500 kg-ne tegeliku massiga haagis taga.
Ma muidugi ei, kuidas mundris härrased seda tõlgendavad.
v6sa
Postitusi: 32
Liitunud: K Mär 22, 2006 15:59
Asukoht:
Auto:

#36

Kõigil meil on auto passis haagise suurim lubatud mass. Aga seaduses on kirjas REGISTRIMASS... Palju õnne, kordnik peab järgima seadust.

Kuid õnneks nad alati seda ei tee ja nii mõnegagi saab mõistlikkuse piires läbi rääkida.

Seda kõike poleks vaja, kui arvestataks haagise tegeliku massiga (mis, muide, on terminina täitsa olemas liiklusseaduses). Aga see omakorda tekitaks vajaduse kaalumise järele... Või hindamise või arvutamise. IGal juhul peaks hakkama seda tegelikku massi kuidagi määrama ja see omakorda on taas tõlgendamine.Lihtsam on ju kõigile ühe puuga panna - registrimass ja punkt...
Vasta