haagise vedu
Algselt postitas: olaviv
Minu tonnisel on 750 kg piduriteta
ja piduritega 1800 kg
Ning teisel aparaadil on numbrid 700 ja 1300.
Minu omal 750 ja 1600... miks need numbrid nii erinevad on?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tarzic on paraku õigel teel. Kaalumine siin ei aita, vahel on lihtsalt inimene mundris peidus, kes sul minna laseb.
Liiklusseadus:
§ 15. Sõiduki ja autorongi suurimad lubatud mõõtmed, massid ja teljekoormused
...
(2) Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.
...
Seega, mitte mingit kaalumist, antakse sulle, S9K, seadusega kohapeal vastu pead ja lähed sponsorlepinguga kodu poole...
Liiklusseadus:
§ 15. Sõiduki ja autorongi suurimad lubatud mõõtmed, massid ja teljekoormused
...
(2) Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.
...
Seega, mitte mingit kaalumist, antakse sulle, S9K, seadusega kohapeal vastu pead ja lähed sponsorlepinguga kodu poole...
Algselt postitas: foxerAlgselt postitas: olaviv
Minu tonnisel on 750 kg piduriteta
ja piduritega 1800 kg
Ning teisel aparaadil on numbrid 700 ja 1300.
Minu omal 750 ja 1600... miks need numbrid nii erinevad on?
Numbrid on erinevad sellepärast, et autod on erineva võimsusega. Teisisõnu, suurem/võimsam mootor lubab raskemat haagist.
Jah, need kaalud on ilmselt mootori võimsuses kinni. Kuigi tegelikult loeb ka kere ja sildade tugevus. Tonnistel need enamvähem kõigil samad. Kuigi poolteljed ja stabikavardad on turbovariantidel tugevamad. Differ ja sidur ka.
Jah, seaduses on kirjas REGISTRIMASS. Auto järele haagitava haagise registrimass peab olema väiksem, kui autole lubatud haagise mass. Kui palju haagis tegelikult kaalub, pole seaduse silmis oluline.
Aga aeg-ajalt on kordnikul muudki teha, kui seadusest näpuga järge ajada ja ta ei hakka trahvima autole lubatud, kuid juriidiliselt ebakorrektse haagise kasutamisel.
Igal juhul on tegemist riskile minekuga, kui suuremate numbritega haagist kasutada.
Aga aeg-ajalt on kordnikul muudki teha, kui seadusest näpuga järge ajada ja ta ei hakka trahvima autole lubatud, kuid juriidiliselt ebakorrektse haagise kasutamisel.
Igal juhul on tegemist riskile minekuga, kui suuremate numbritega haagist kasutada.
Et asja siin veel segasemaks ajada, siis minul on autopassis kirjutatud "haagise lubatud suurim mass", et ehkki registrimass võib olla näiteks 2 tonni, aga kui tegelik mass on lubatud piirides, siis on tegelikult tõlgendamise küsimus, kuna passis kirjutatud tingimustele vastab, kui lubatud nt 500 kg taha võtta ja ongi 500 kg-ne tegeliku massiga haagis taga.
Ma muidugi ei, kuidas mundris härrased seda tõlgendavad.
Ma muidugi ei, kuidas mundris härrased seda tõlgendavad.
Kõigil meil on auto passis haagise suurim lubatud mass. Aga seaduses on kirjas REGISTRIMASS... Palju õnne, kordnik peab järgima seadust.
Kuid õnneks nad alati seda ei tee ja nii mõnegagi saab mõistlikkuse piires läbi rääkida.
Seda kõike poleks vaja, kui arvestataks haagise tegeliku massiga (mis, muide, on terminina täitsa olemas liiklusseaduses). Aga see omakorda tekitaks vajaduse kaalumise järele... Või hindamise või arvutamise. IGal juhul peaks hakkama seda tegelikku massi kuidagi määrama ja see omakorda on taas tõlgendamine.Lihtsam on ju kõigile ühe puuga panna - registrimass ja punkt...
Kuid õnneks nad alati seda ei tee ja nii mõnegagi saab mõistlikkuse piires läbi rääkida.
Seda kõike poleks vaja, kui arvestataks haagise tegeliku massiga (mis, muide, on terminina täitsa olemas liiklusseaduses). Aga see omakorda tekitaks vajaduse kaalumise järele... Või hindamise või arvutamise. IGal juhul peaks hakkama seda tegelikku massi kuidagi määrama ja see omakorda on taas tõlgendamine.Lihtsam on ju kõigile ühe puuga panna - registrimass ja punkt...