saab 99-le t8 või t16

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#1

Tere, tahtsin lihtsalt korra targemate meeste käest nõu küsida et kumb on mõttekam kas originaal mootorit remontida või otsida kuskilt 900 mootor. Ise mõtlesin, et uus mootor oleks mõttekam, sest siis ikkagi ju rohkem varuosi saadaval ning kui tekib isu suurema jõu järele siis ka ikka juppe rohkem. Aga üks suur aga on, et ei oska arvata palju selline töökorras mootor maksab
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

praegu mitme koha pealt 900 mootoreid saada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#3

aga mis hinnaga need on ning kas koos käigukastiga
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#4

ning kas keegi oskaks umbes õelda hinna kui teeks midagi selle sarnast http://www.performance96.co.uk/Project_ ... gPlan.html
Edit:Aga ei tea kas sellise ümberehitusega tohib teel ka üldse sõita?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

100k...
Algselt postitas: tauno15
ning kas keegi oskaks umbes õelda hinna kui teeks midagi selle sarnast http://www.performance96.co.uk/Project_ ... gPlan.html
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#6

99l on see värk, et 5ndat käiku on raske saada. mul käis üks 99 t16 käest läbi, millel oli 5 käiguline kast all aga kangiga seda küll kätte ei saanud, kuna 99l käib 4 käiguline kast. täpsemalt ei tea aga ju on seal kangi all midagi teistmoodi.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: farmacoma
99l on see värk, et 5ndat käiku on raske saada. mul käis üks 99 t16 käest läbi, millel oli 5 käiguline kast all aga kangiga seda küll kätte ei saanud, kuna 99l käib 4 käiguline kast. täpsemalt ei tea aga ju on seal kangi all midagi teistmoodi.


no jaburamat juttu pole ma ennem kuulnud:mad:
Mul on ka 99 ja viiekäigulise kastiga-nagu kõik lõpupoole 99-d.
Lihtsalt 4-käiguline kast on kestvam, kui mootori võimsust on kõvasti tõstetud. Kastid on ju sisuliselt samad 900 ja 99.
Kui tõstad 16V mootori 99 peale, siis on muud mured selle äramahutamisega. Salongipoolne otsakaas ja rihmaratas ei mahu originaalis 16V mootoril ära. Lõigatakse tavaliselt kabiini ja mootoriruumi vaheseina avad sisse ja keevitatakse siis süvendused sinna.
Mis puutub seaduslikkusesse-siis Soomes ja Rootsis sõidab 16V mootoriga 99-aid ikka mitmeid ringi. Põhimõtteliselt tohib panna sellist mootorit(siis sama võimsusega), mis oli tehasest sellel mudelil. 99-l kõige võimsam siis Turbo mudel.
99-l pole kunagi olnud(no mingid rallikad ja protod välja arvata)
tehasest 16-klapilist mootorit.

Pidurid on näiteks mu 82.a. 2,0 karburaatoriga 100 hj 99-l samad, mis 900 Aero 16V 1985. a.

Mis maksma läheb? No keevitus peab omal käpas olema ja muidu ka tehnika tundmine. Praegu näiteks Soomes avariiline 900S-mootor ja kast terved-kogu kupatus 350 euri.
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#8

tere, otsiks siis jälle mootorit kuna vaikselt olen hakanud tegutsema massina kallal aga tahaks enne kõik ümberehitused mis vaja ära teha enne kui masin värvimisse läheb(kuigi sinna veel suht pikk tee kuna järjest tuleb uusi roostes kohti ette) aga otsiks siis turbo mootorit millel oleks umbes sama palju jõudu kui oli 99 turbo versioonil(vist mingi 145hobust või nii)
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#9

otsiks ikka mootorit
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#10

Tervet T16v klassikut ei taha?
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#11

ega vist sest soov oleks ainult mootor koos käimakastiga osta... aga mis mootoriga muidu tegemist on sellel klassikul
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

IRW... sa ikka loed ka mida sulle kirjutatakse? Mida võiks öelda "T16v" ??
Algselt postitas: tauno15
aga mis mootoriga muidu tegemist on sellel klassikul
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#13

Ma mõtlesin seda kui palju jõudu tal on mitte seda kas ta on 16 klapiga või 8-ga
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1234
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#14

129kW
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#15

ai 129 natsa palju maks oleks 107 kw
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#16

aga selline küsimus et kas selle kohta peab mingi tõestus ka olema et sul just näiteks 107 kw-ne mootor kapoti all on... sest kui pole siis võiks sellest 129 kw-sest mootorist natsa lähemalt rääkida
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#17

LPT seades ongi 107 kw.
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#18

aga põhi mõtteliselt võiks siis 129 kw-seid mootoreid ka pakkuda
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

Rõhu muutmisega ju saad võimsust muuta, seega ei tohiks kW probleemi olla. BTW ma ei tea küll, et vanemad mootorid on LPT. Sel ajal polnud veel selliseid seadeid nagu LPT, HPT/FPT ja AERO. Me ju räägime ikkagi vanemat tüüpi mootoritest nagu a'la B202 ja B201.

Milline mootor üldse 99-le läheb? Ses mõttes, et mõnedel on ju käigukast mootori all. Igat mootorit ju sinna peale ei pane. Kas kaane vahetus ei tule kõne alla? Erineb liiga palju?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
BTW ma ei tea küll, et vanemad mootorid on LPT. Sel ajal polnud veel selliseid seadeid nagu LPT, HPT/FPT ja AERO.

On ka LPT klassikuid. Ja Aeroklassik on ju vägagi olemas.
Otsib ju teema algataja OG900 turbomootorit, mida 99'le aiste vahele surada.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

Klassikud on kõik sellised, kast mootori all. Ja mootor on sisuliselt sama, mis vanema otsa tonnistelgi. Näiteks võiks ka sinu tonnise pealt võtta mootori ja selle klassikule aiste vahele istutada. Aga nagu öeldud, 99 puhul tuleb hakata tulemüüri modima, et see mootor sinna ära mahutada.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Milline mootor üldse 99-le läheb? Ses mõttes, et mõnedel on ju käigukast mootori all. Igat mootorit ju sinna peale ei pane. Kas kaane vahetus ei tule kõne alla? Erineb liiga palju?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#22

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
BTW ma ei tea küll, et vanemad mootorid on LPT. Sel ajal polnud veel selliseid seadeid nagu LPT, HPT/FPT ja AERO.

On ka LPT klassikuid. Ja Aeroklassik on ju vägagi olemas.
Otsib ju teema algataja OG900 turbomootorit, mida 99'le aiste vahele surada.

Oki, selge.
Algselt postitas: Cyber
Klassikud on kõik sellised, kast mootori all. Ja mootor on sisuliselt sama, mis vanema otsa tonnistelgi. Näiteks võiks ka sinu tonnise pealt võtta mootori ja selle klassikule aiste vahele istutada. Aga nagu öeldud, 99 puhul tuleb hakata tulemüüri modima, et see mootor sinna ära mahutada.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Milline mootor üldse 99-le läheb? Ses mõttes, et mõnedel on ju käigukast mootori all. Igat mootorit ju sinna peale ei pane. Kas kaane vahetus ei tule kõne alla? Erineb liiga palju?

No siis pole küll mootori leidmisega probleeme. Kui palju seda tulemüüri umbes modima peab?
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#23

aga ikkagi kui kellelgi on pakkuda 107 või 129 kw mootorit võiks teada anda
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#24

Timutit, no siin rahvas maininud küll ju. Ivomets räägib mitmest mootorist jne.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#25

Tonnisel on kollektorid ja otsakaan teised.
Vasta