Ehitasin ng-le stereo
Sest maki enda võimendi on suhteliselt nõrk. Kui paneelil on kirjas 4x50W siis reaalselt tuleb sealt 4x22W maksimaalselt.Algselt postitas: Taavi_R
Seletage rumalale ka, et miks on vaja sinna veel võimu vahele? Ja kas poleks parem kui taha mingid koaksiaalkõlarid?
Põhjus selles, et aku 12V pingest lihtsalt pole võimalik rohkem saada.
On ka meeldivaid erandeid (osa Panasonicu jne. mudelid), kus makis kasutatakse D-klassi digivõimu üht modifikatsiooni. Toitepinge 12...14V tõstetakse DC-DC konverteriga (makist eraldi väike karbike) kõrgemaks ja nii saadakse kuni 4x 30...40W makist.
Need "erandid" kahjuks ainult kallimatel mudelitel.
(Ise oman üht sellist Panasonicut...isegi ilma eraldi võimuta tümistab täitsa vägevalt

komponentideks nimetataksegi komplekti, mis koosneb midbassidest, tviiteritest ja krossidest/filtritest, mis siis jagavad signaali - alumine ots läheb suurematesse kõllidesse ja kõrgemad helid vastavalt tviiteritesse.Algselt postitas: vallikas
esiustesse komponentkõlarid + tweeterid (tänaseni ma veel ei teadnud, mis need on).
Jah, heli peaks olema primaarne, aga ei tahtnud ka mina oma ng-st jõulupuud teha, olin vana oranži valgusega Clarioniga harjunud ja olin valmis heli osas väikesele kompromissile minema. (Viimastel aegadel mul nagunii rahulikult kuulata ei lastaAlgselt postitas: vallikas
Mu ng-le sobiks roheline või oranž valgus paremini, ei tahaks rikkuda seda sinise või punasega (vabandust, tean et makk on muusika mängimiseks, aga siiski).

165 mm jaoks on vaja pisut uksi käiata (kasutasin ~50 mm läbimõõduga käialaadset asjandust 220V trelli otsas) ja lisaks veel oli (vähemalt Signati mid-ide jaoks) vaja kõllidele alla teha ~8mm vineerist rõngad, et kõlli tagumikule rohkem ruumi teha, nihutada kõlli 8mm salongi suunas. Midagi hullu polnud, pisut robustset näputööd. Suurem kõll üldiselt mängib alumist otsa pareminiAlgselt postitas: vallikas
Ja kõlarid siis paneks esiustesse 5'' või nagu AndresV pani 165.
Taavi_R-le: ei ole tingimata võimu vaja. Normaalsete kõlarite korral on piiranguks makk, see hakkab mingi volüümi juures moonutama. Minul näiteks tuleb mu ng-s mu kõrvade taluvuse piir enne kätte, kui makk moonutama hakkab. (EDIT - aga ma kuulan muusikat "nii nagu see loodud on" e. bass ja kõrged on "nullis".) Sellepärast seisab mul üks korralik autovõim juba mingi 8 aastat kapis ja ootab, ma ei teagi mida. Ei ole veel tekkinud motivatsiooni ja aega seda vahele aretama hakata. Koaksiaalidest tagaaknal ma ei arva midagi. Need on ühed "säästukõlarid", ilmateate kuulamiseks

Algselt postitas: Taavi_R
Seletage rumalale ka, et miks on vaja sinna veel võimu vahele? Ja kas poleks parem kui taha mingid koaksiaalkõlarid?
Võimendit on vaja selleks, et autoraadiote sisesed võimendid on kõige rohkem kuni 12W kanali kohta.Kõlarid on reeglina ikka tunduvalt võimsamad.Seega ongi nende toitmiseks lisavõimendit tarvis.
Taga koaksiaalid...?
Esiteks. Ei kuulata muusikat seljaga esitajate poole.Kontseril või kasvõi tubasel musitseerimisel ollakse ikka reeglina näoga lava või esitaja poole, st heliallikas jääb ikka ettepoole, mitte selja taha.Kui kõlarid taha panna, siis ollakse ju seljaga lava poole.Kuuleb küll midagi, aga seda mis peegeldub igasuguste moonutustega laelt, armatuurilt, esiklaasilt, jne.Kõrvalestad on ju ka eestpoolt ja küljelt tuleva kuulamiseks pea külge vastavalt kinnitatud.Odavam on heli ette tõsta, kui kõrvalesti ümber tõsta.
Teiseks.Koaksiaalid üldse ei ole hea lahendus.Kuna konstruktsiooni pärast on talle juba moonutused sisse ehitatud.Kõrgemate sageduste element või elemendid koos oma jalgadega on asetatud madalamate sageduste ette.Seega hakkavad nad häirima suuremalt membraanilt tulevat heli.Selle asjaolu tõttu tehakse kõrgsageduste elemendid võimalikult väiksed, aga see piirab jälle nende suutlikkust.Ja kuna on rida eelmainutud hädasid, siis ei toodetagi korralikke koaksiaale, kuna sadul ei sobi sea selga, tee see kasvõi kullast.St. ei hakatagi nö. kulda nende peale raiskama ehk siis väga häid komponente neile paigutama, kuna see on mõttetu.Jääb järgi tootmine, kuna lihtsalt keegi neid nõuab.Ja, kui nõutakse siis tuleb anda.
Ja nüüd Vallikale juttu.
Eeltingimus, et kaabel peab olema uus, ei ole üldse tähtis.Kõlarikaabliga on lihtsalt see häda, et kuskilt autost maha roogituna ei pruugi ta pikkusest enda auto jaoks jätkuda.Muud probleemi ei olegi.Ja kui rookida kusagilt autost ka mingi 10-20kr/m poehinnaga kaabli, siis peab selle poolmuidu kätte saama,et sellel mingi mõte üldse oleks.Samas olen ühes autos näinud ka kõlarikaableid, mille hind poes üle 200kr/m.Selle peale tasuks küll mõelda.
Rca kaabliga on ka põhiline, et pikkusest peast võimendini jätkuks ja et kaabliosa ei oleks kusagilt väga viga saanud.Mu enda autos on kõik RCA kaablid järelturu kaup, kuna uue ja hea kaabli hind võib päris soolane olla.
Laias laastus loetakse ikkagi kaablite sobivaks soovitatud hinnaosaks 10-15% kogu tehnika väärtusest.See ei ole lõplik seisukoht, aga midagi võiks sellega seoses silmas pidada.Et ei paneks hirmkalli pea taha Y-kategooria nö. head juhet.Ja samas ei hakka hõbejuhe ise rämpsmaki taga pilli mängima.
Ja lõpuks pean ära märkima ka selle, et Eesti autoaudio meistrivõistlustel oli oma klassi teise koha omaniku autos ühe sagedusriba kõlarite taga mingist vanast majast maha rebitud eletrijuhe.Ise ta arvas, et 50-ndatest, aga ma arvan, et see võis ka ennesõja-aegne olla.Ja tema autos oleva helitehnika väärtus on poehindades arvatavasti lähedal kuuekohalisele numbrile.Erinevad kaablid käituvad erinevate elementide ja sageduribade vahel erinevalt ja võib juhtuda, et just selline vana sodi annab parima tulemuse.Selleks peab muidugi eeldus olema, st et selle vana kaabli koostis pidi hea olema.
Algselt postitas: sebastianSest maki enda võimendi on suhteliselt nõrk. Kui paneelil on kirjas 4x50W siis reaalselt tuleb sealt 4x22W maksimaalselt.Algselt postitas: Taavi_R
Seletage rumalale ka, et miks on vaja sinna veel võimu vahele? Ja kas poleks parem kui taha mingid koaksiaalkõlarid?
Põhjus selles, et aku 12V pingest lihtsalt pole võimalik rohkem saada.
On ka meeldivaid erandeid (osa Panasonicu jne. mudelid), kus makis kasutatakse D-klassi digivõimu üht modifikatsiooni. Toitepinge 12...14V tõstetakse DC-DC konverteriga (makist eraldi väike karbike) kõrgemaks ja nii saadakse kuni 4x 30...40W makist.
Need "erandid" kahjuks ainult kallimatel mudelitel.
(Ise oman üht sellist Panasonicut...isegi ilma eraldi võimuta tümistab täitsa vägevalt)
Lisaks ka juurde, et kui siis ilma võimuta tuleb isu natukenegi vinti juurde keerata, hakkab maki enda võimendi juba üsna tugevalt moonutama.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Teie soovitus on siis tagant kõllid üldse ära koristada? Panna ainult ustesse komponendid ja armatuuri twiiterid?
Kas nendest komponentidest tuleb mingit bassi ka?
Heli võiks ikka ju ruumiline olla. Kodus on kodukino 7 kõlarit ka nii paigaldatud, et üks on täpselt seljataga ja kaks kõrval.
EDIT: Kusjuures mul on praegu pandud nii, et tagant tuleb rohkem heli 60:40
Kas nendest komponentidest tuleb mingit bassi ka?
Heli võiks ikka ju ruumiline olla. Kodus on kodukino 7 kõlarit ka nii paigaldatud, et üks on täpselt seljataga ja kaks kõrval.
EDIT: Kusjuures mul on praegu pandud nii, et tagant tuleb rohkem heli 60:40
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Taga kõlarid võivad ikka olla. Kogu jutt jõuab alati lõpuks sinna, et kes mida ja kuidas. Ruumilisusest siis niipalju, et tagumised võivad seal toedata natuke. Kodukinos on sul 7.1 heli korral kanalite tugevus juba ''linti'' ette mängitud. Erinevate juhtseadmete puhul erinevalt on antud ka sättimised ... kuid need on mõeldud siiski ruumi eripärade korrigeerimiseks või kuulaja kauguse sättimiseks.
- CrasherFox
- Postitusi: 209
- Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
- Asukoht:
- Auto:
Ma tegelikult natukene kahtlen, et teemaalgataja kuulab kodus 7.1 (8 kanaliga) salvestisi. Minu teada on koduseks tarbimiseks senini lagi 5.1, ülejäänud 2 kanalit juba tuletatakse, et jätta suurema numbriga paremat muljet müügiargumendina. Lisaks veel niipalju, et muusika puhul pole eelmainit 5.1 vist veel eriti sage nähtus, tavalised audioplaadid ikkagi stereos (2.0) esitatakse.
Ruumilise heli saamiseks on vaja dekoodrit, aga stereomakkides seda ei ole.On küll autodesse ka dvd-ga kasutamiseks mõeldud 5.1 protsessoreid, aga kui stereo puhul on autos raske pilti saada, siis selle 5.1versiooniga on see veel raskem.Kuulaja istub ju väga tobedalt kuskil nurgas ja igasugust kolu on terve tuba täis.Ja kasutamist leiab see ainult kodeeritud kandja kasutamisel.Aga jutt käis siiani stereost.
EI OLE MÕTET asja keerulisemaks teha, kui selles iva on.Tagakõlarid on põhiliselt selle pärast, et tagaistuja jaoks midagi ka kõrva tuleks, aga see on ka kogu asja mõte.Mingit kvaliteeti ei ole loota sealt taga ajada.
EI OLE MÕTET asja keerulisemaks teha, kui selles iva on.Tagakõlarid on põhiliselt selle pärast, et tagaistuja jaoks midagi ka kõrva tuleks, aga see on ka kogu asja mõte.Mingit kvaliteeti ei ole loota sealt taga ajada.
Hakkab vist miskit kujunema.
Ostutšekiga kasutatud võim Autostudio olemas.
Pioneeri oma aja tippmakk (nagu ma aru saan) DEH-P835R saabub Tartust.
Võimu juhet taotlen olaviv käest.
RCA kaablit võite pakkuda, kõlarijuhtmeid ja komponente 6 1/2 tolli.
Ostutšekiga kasutatud võim Autostudio olemas.
Pioneeri oma aja tippmakk (nagu ma aru saan) DEH-P835R saabub Tartust.
Võimu juhet taotlen olaviv käest.
RCA kaablit võite pakkuda, kõlarijuhtmeid ja komponente 6 1/2 tolli.
Ma ei peaks päris õigeks, et tagakõlarid tuleks üldse ära kaotada kuna "kontserdil seisame näoga esinejate poole". Ka kontserdisaalis kuuleme tagantpoolt helisid tänu peegeldustele.
Lihtsalt paljudes autode helisüsteemides on tagakõlarid domineerivad, taha on lihtsam panna suuremaid valjukaid mis samas annavad ka madalamaid sagedusi. Pagasiruum toimib valjukatele kõlarina - mõõtmetelt muidugi täiesti vale, aga parem kui mitte midagi. Ees armatuuris olevate valjukate jaoks nii palju ruumi pole ja need peavad olema suht väikesed.
Järelikult põhiline "tümakas" tuleb tagant, madalate sageduste puhul kuulaja ei taju heliallika asukohta ja kuna kord juba suuremad valjukad, siis suunatakse sinna kogu sagedusspekter. Eest ju niikuinii midagi erilist ei tule..
Maki väljundvõimsusest veel nii palju, et ka Timutil on õigus, kui ütleb maksimaalseks 12W kanalile. Kõik oleneb sellest, mida me maksimaalse väljundvõimsuse puhul silmas peame.
Kui lugeda puhtaks heliks ~0,1% moonutusi, siis näiteks makkides lõppvõimendina üsna levinud TA8220AH lubab tõesti ainult 12W kanalile. 10% moonutustega aga üle 20W - ühele on see veel muusika, teise jaoks juba häiriv mürin
Uuemad lõppvõimu kivid on ainult natuke paremad, aga mingit 50W kanalist (kuulatavat heli) ei tule neist kindlasti mitte.
Lihtsalt paljudes autode helisüsteemides on tagakõlarid domineerivad, taha on lihtsam panna suuremaid valjukaid mis samas annavad ka madalamaid sagedusi. Pagasiruum toimib valjukatele kõlarina - mõõtmetelt muidugi täiesti vale, aga parem kui mitte midagi. Ees armatuuris olevate valjukate jaoks nii palju ruumi pole ja need peavad olema suht väikesed.
Järelikult põhiline "tümakas" tuleb tagant, madalate sageduste puhul kuulaja ei taju heliallika asukohta ja kuna kord juba suuremad valjukad, siis suunatakse sinna kogu sagedusspekter. Eest ju niikuinii midagi erilist ei tule..
Maki väljundvõimsusest veel nii palju, et ka Timutil on õigus, kui ütleb maksimaalseks 12W kanalile. Kõik oleneb sellest, mida me maksimaalse väljundvõimsuse puhul silmas peame.
Kui lugeda puhtaks heliks ~0,1% moonutusi, siis näiteks makkides lõppvõimendina üsna levinud TA8220AH lubab tõesti ainult 12W kanalile. 10% moonutustega aga üle 20W - ühele on see veel muusika, teise jaoks juba häiriv mürin

Uuemad lõppvõimu kivid on ainult natuke paremad, aga mingit 50W kanalist (kuulatavat heli) ei tule neist kindlasti mitte.
Arutelu(pigem vaidlus) kipub ikka kuskile kangutuma.Muusika kuulamise osas ole olemas sellist asja, et kellele ema ja kellele tütar.Kui jutt käib muusika kuulamisest võimalikult lähedal sellele, et kuulda teda sellisena, nagu ta esitati.Kui kellegile meeldib mingit osa(enamasti madalat otsa) võimendada, siis ei ole see arutelu kvaliteetse helipildi osas, vaid kellegi isiklik vajadus midagi esile tõsta.Täiuslik graafik kõikides sagedustes jookseks algusest lõpuni sirgelt, et midagi ei ole üle- ega alavõimendatud.Selle saavutamine autos on pea-aegu võimatu, aga selle poole peab-saab püüelda.Algselt postitas: sebastian
Ma ei peaks päris õigeks, et tagakõlarid tuleks üldse ära kaotada kuna "kontserdil seisame näoga esinejate poole". Ka kontserdisaalis kuuleme tagantpoolt helisid tänu peegeldustele.
Lihtsalt paljudes autode helisüsteemides on tagakõlarid domineerivad, taha on lihtsam panna suuremaid valjukaid mis samas annavad ka madalamaid sagedusi. Pagasiruum toimib valjukatele kõlarina - mõõtmetelt muidugi täiesti vale, aga parem kui mitte midagi. Ees armatuuris olevate valjukate jaoks nii palju ruumi pole ja need peavad olema suht väikesed.
Järelikult põhiline "tümakas" tuleb tagant, madalate sageduste puhul kuulaja ei taju heliallika asukohta ja kuna kord juba suuremad valjukad, siis suunatakse sinna kogu sagedusspekter. Eest ju niikuinii midagi erilist ei tule..
Sebastjanile selgituseks see, et kodus kuulamise ka tippkõlarite midbassi-keskriba elemendi mõõdud ei ületa tavaliselt 6-tolli.Ka 5-tollised mängivad neis hästi.Seega sellise asja ette panemine peaks igal vähegi fantaasia-võimet omavale ja näputööd tundvale inimesele jõukohane olema.Seega ei ole suurus nii oluline segav faktor.Järelikult ei ole mingit häda nende esiustesse panemisega, kus on suur kast juba olemas, mida taga ei olegi kusagilt võtta.On, aga liiga suur, kui terve pagasnik jääb kastiks.Mu enda autos on midbass-keskriba elemendi jaoks sobiv kast 11 liitrit.Täpselt seda ei ole kuigi lihtne saavutada, seega töötab terve ukse sisu tal kastina.Töötab.Ja madalad sagedused on olemas.Isegi supaka viskasin välja.Kuigi ma panen selle veel tagasi, aga hetkel ei ole all otsas ka täielik tühjus.
Kontserdil on tõesti peegeldusi tagaseinast, kui see on ruumis, aga see ei ole ju oluline.Keegi ei tee seda tehnika seadistust nii, et tagant peab õige heli peegelduma.Ei ole ju mõtet-vajadust asju keerulisemaks teha, eriti kui see on niigi keeruline.
suvel oli oma tonnisel ka väike upgrade käsil ja tegevus vastavalt rahakotile võiks olla järgmine
1. tase - uued esikõlarid 500-700 EEK - vahetus on iseseisvalt teostatav käepäraste vahenditega ja tulemus isegi poolkurdile tuntav
2. tase - eelmisele lisaks võim+supakas ca 4000EEK - lisandub installeerimine 1000-1500 või isetegemisel pool päeva teooriaks (UTFG) ja teine pool praktikaks. Lisaks kulutused CD-dele - MP3 meenutab nüüd ja edaspidi muusikat samapalju kui MRE sööki.
3. tase - entusiastile - soov ise teha, hea muusikaline kuulmine, raha pole probleem, teadmised, oskused, kogemused ja viitsimine pidevalt uurida ning katsetada. Ehk siis neile, kes eelnevas iseloomustuses end ära tundsid.
4. tase - lasta asi mõnel p. 3 tegelasel (firmal) ära teha.
ise jõudsin p.2-ni ja tegin ise ära
1. tase - uued esikõlarid 500-700 EEK - vahetus on iseseisvalt teostatav käepäraste vahenditega ja tulemus isegi poolkurdile tuntav
2. tase - eelmisele lisaks võim+supakas ca 4000EEK - lisandub installeerimine 1000-1500 või isetegemisel pool päeva teooriaks (UTFG) ja teine pool praktikaks. Lisaks kulutused CD-dele - MP3 meenutab nüüd ja edaspidi muusikat samapalju kui MRE sööki.
3. tase - entusiastile - soov ise teha, hea muusikaline kuulmine, raha pole probleem, teadmised, oskused, kogemused ja viitsimine pidevalt uurida ning katsetada. Ehk siis neile, kes eelnevas iseloomustuses end ära tundsid.
4. tase - lasta asi mõnel p. 3 tegelasel (firmal) ära teha.
ise jõudsin p.2-ni ja tegin ise ära
Olemas kogu kola...läks küll üle algse eelarve ja sünnipäevakingid on rahakoti tühjaks teinud...aga advansiks siis selline kompekt:
Autostudio E-80.4 võim, pluss Pioneer DEH-P835R, pluss Hertz ESK16 komponendid ja kaablid. Kokku 5790 krooni
Tänu kõigile abivalmis tegelastele siin foorumis, püüan paigaldusega enne kesknädalat hakkama saada väikse abiga.
Autostudio E-80.4 võim, pluss Pioneer DEH-P835R, pluss Hertz ESK16 komponendid ja kaablid. Kokku 5790 krooni

Tänu kõigile abivalmis tegelastele siin foorumis, püüan paigaldusega enne kesknädalat hakkama saada väikse abiga.
Tuleb välja, et olin suur optimist, juhtmed panemata, ei mingit muusikat veel, aga see-eest on ustes torud
Igatahes, tasa sõuad jne...sätin need torud nii ideaali kui saan, et kõlaritel peale heli ka katetes võimalikult hästi istumine oleks, lisaks saavad torud hammerite'i pudelist ka hea sahmaka.
Lisatud failid

Lisatud failid
Algselt postitas: Taavi_R
Millised need ennem olid, et Sa sellise toru pidid sinna sisse monteerima? Muidu ei oleks mahtunud?
Kate on nagu sa pealtpoolt näed kolmnurkne, mina otsustasin mahutada kõlari katte uksekatte sisse ja need kolmnurga nurgad ära kaotada, selleks lõikasingi sellise augu kattesse. Näis kui hea tulemuse ma visuaalselt saavutan. Ukseplekis ei jäänud aga auk kõlarielemendiga kohakuti ja kõlarielement oleks ka vastu plekki võibolla jäänud, siis lõikasin augu suuremaks, et see toru sinna mahuks ja kõlari taga takistusi poleks.
Muud käepärased vahendid, millest elemendile tuge alla teha praakisime välja ja nii läkski metall. Toru kinnitamiseks kolmest kohast kasutasin neid mutreid, kuhu vist originaalis kõlareid kinnitataks, vähemalt siit lingilt paistab nii.
Praegu lähen kaabeldama. Ehk homme panen pilte ka.
Siin veel ühe NG cabrio audioehitamise variant
Kogu selle toru mõte on eelkõige selles, et element oleks jäigalt kuskile kinnitatud.Kui see oleks uksepolstri külge rippuma pandud, siis hakkaks element koos polstriga kaasa pendeldama.Ega sellest polstri vibrast ka nii päris vabaks ei saa, aga on parim lahendus.Ja metalltoru on selles suhtes kõige parem lahendus, et võimalikult väikse mõõtme juures saab suurima jäikuse.Mdf rõngad oleksid uksepolstri tõttu liiga kitsa seinaga jäänud.
Ma kataksin selle toru seestpoolt lisaks pigimatiga. Samuti uksepleki toru tagant. Niikuinii on uks üks hullem plekk-kast, mis lisab oma vibraga helile kõikvõimalikke moonutusi. Ukse sees lahtised juhtmed jm. rippuvad/klõbisevad elemendid teevad asja ainult hullemaks.
Korralik valjukas tekitab ukses päris tugevaid õhu võnkumisi ja parem, kui miski valjuka membraaniga kaasa ei vibreeri.
Korralik valjukas tekitab ukses päris tugevaid õhu võnkumisi ja parem, kui miski valjuka membraaniga kaasa ei vibreeri.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
minu arvamus:
kuna kõige tähtsamaks pean, et mul, läbi mu kõrvade, oleks hea olla, siis igasugused muud taseme näitajad jäävad täiesti ära. olgu või moonutusega või mis suva asjadega, aga kui mu kõrvad ja sealt vahel olev jurakas tunneb, et on hea, ja väga hea., siis las olla.
tavaliselt piisab vaid supakast ja võimendist,mis supakat toidab, lisamisest.kui mingidki kõlarid masinas olemas.
siis keerad raadiopealt madalad helid maha ja noodi mängimiseks , ehk keskmike ja kõrgete jaoks, on enamus kõlareid täiesti talutavad. ja piisavalt jätkub raadiol ka võimu , et mitte ragisema minnes, kõvasti mängida.
ja kõik madal tuleb supakast. Aga see peab ikka korralik olema.Siiani kasutan yhest masinast teise tõstes, mingit 500 W pioneri toodangut koos ilgelt suure kastiga. NO jah, kast peab olema ikka mõõtude järgi tehtud. kast on nii suur, et klassiku pagassi ikka muud peale õngede ei mahu. Võimuks mingid täiesti suva alla 1000 kr. asju pand.
yhesõnagau jutu mõte, et mingid väikesed kõlarid ei hakka iialgi bassi mängima nii, et kõrval hea oleks. ikka suuri vaja, mis korraliku heli rõhku annab.
kuna kõige tähtsamaks pean, et mul, läbi mu kõrvade, oleks hea olla, siis igasugused muud taseme näitajad jäävad täiesti ära. olgu või moonutusega või mis suva asjadega, aga kui mu kõrvad ja sealt vahel olev jurakas tunneb, et on hea, ja väga hea., siis las olla.
tavaliselt piisab vaid supakast ja võimendist,mis supakat toidab, lisamisest.kui mingidki kõlarid masinas olemas.
siis keerad raadiopealt madalad helid maha ja noodi mängimiseks , ehk keskmike ja kõrgete jaoks, on enamus kõlareid täiesti talutavad. ja piisavalt jätkub raadiol ka võimu , et mitte ragisema minnes, kõvasti mängida.
ja kõik madal tuleb supakast. Aga see peab ikka korralik olema.Siiani kasutan yhest masinast teise tõstes, mingit 500 W pioneri toodangut koos ilgelt suure kastiga. NO jah, kast peab olema ikka mõõtude järgi tehtud. kast on nii suur, et klassiku pagassi ikka muud peale õngede ei mahu. Võimuks mingid täiesti suva alla 1000 kr. asju pand.
yhesõnagau jutu mõte, et mingid väikesed kõlarid ei hakka iialgi bassi mängima nii, et kõrval hea oleks. ikka suuri vaja, mis korraliku heli rõhku annab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Pikka juttu ei viitsigi kirjutada, kõlarite istuma saamine sinna ustesse-polstritesse on tõesti kõige mahukam töö ja tulemus ka selline, et mingi tehasevärk ta ei jää.
Pigimatt on hea plaan, aga hetkel pole selleks ressursi, neid katteid ja kõlareid maha võtta ja see matt hiljem sinna panna on käkitegu. Karta on, et kui peaks tümpsu panema korralikult, siis miski ikka plärisema hakkab seal ukse sees....õnneks ei ole tümps üldse plaan:D
Nii ta sinna minema hakkas
Ja paika sai
Kaablid läksid väga kultuurselt, vasakul oli vähem, paremal rohkem ruumi
Juhi pool on üks suur juhtmete rägastik ja kapoti alt salongi saada on täielik piin, otsisin mis ma otsisin, kapoti alt paistis parim koht võimu toitejuhtme pistmiseks kõrvalistujapool, sekund ja salongis ta oligi
Parem kõlar jäi niisugune
Aga kõige piinarikkam oli ikkagi ilma istmeid ja vaipa välja võtmata vaiba alt juhtmed läbi kiskuda. Mina tõin võimu toitejuhtme täielikult paremalt ja seal oli metsikult ruumi. RCA ja kõlarijuhtmed keerasin tagant ette tuues peale tagumist istet keskele ja tõin sealt - lihtsam oleks olnud samamoodi paremalt tuua, aga kartsin, et RCA jääb lühikeseks ja vasak kõlarijuhe ka, kõlarijuhe jäigi, aga RCA jäi kõvasti pikaks.
Nüüd ainult korralikud ühendused, krossid-tviiterid ja makk ning heli loodetavasti olemas. Võimu jaoks pagassi seina külge tuleb üks korteriremondist üle jäänud melamiinplaat - tamme imitatsioon
Pigimatt on hea plaan, aga hetkel pole selleks ressursi, neid katteid ja kõlareid maha võtta ja see matt hiljem sinna panna on käkitegu. Karta on, et kui peaks tümpsu panema korralikult, siis miski ikka plärisema hakkab seal ukse sees....õnneks ei ole tümps üldse plaan:D
Nii ta sinna minema hakkas

Ja paika sai

Kaablid läksid väga kultuurselt, vasakul oli vähem, paremal rohkem ruumi

Juhi pool on üks suur juhtmete rägastik ja kapoti alt salongi saada on täielik piin, otsisin mis ma otsisin, kapoti alt paistis parim koht võimu toitejuhtme pistmiseks kõrvalistujapool, sekund ja salongis ta oligi

Parem kõlar jäi niisugune

Aga kõige piinarikkam oli ikkagi ilma istmeid ja vaipa välja võtmata vaiba alt juhtmed läbi kiskuda. Mina tõin võimu toitejuhtme täielikult paremalt ja seal oli metsikult ruumi. RCA ja kõlarijuhtmed keerasin tagant ette tuues peale tagumist istet keskele ja tõin sealt - lihtsam oleks olnud samamoodi paremalt tuua, aga kartsin, et RCA jääb lühikeseks ja vasak kõlarijuhe ka, kõlarijuhe jäigi, aga RCA jäi kõvasti pikaks.
Nüüd ainult korralikud ühendused, krossid-tviiterid ja makk ning heli loodetavasti olemas. Võimu jaoks pagassi seina külge tuleb üks korteriremondist üle jäänud melamiinplaat - tamme imitatsioon

Emotsioonid-emotsioonid. Pole ammu muusikat kuulates kananahka tekkinud, et oleks kõik nüansid kuulda ja tekitaks ajus mõnu, täna sain autost mõnu kätte
Seega liiklesin ka tööle tavapäraselt aeglasemalt 
Väike sahin tuleb küll tviiteritest kui plaat mängib, pean asjad kõik üle katsuma veel. Üks kala jäi ka sisse, aga ehk on lihtne juhtmeid ümber tõsta - plaati vahetades kerib antenni üles alla


Väike sahin tuleb küll tviiteritest kui plaat mängib, pean asjad kõik üle katsuma veel. Üks kala jäi ka sisse, aga ehk on lihtne juhtmeid ümber tõsta - plaati vahetades kerib antenni üles alla
