klassik keeldus äkki käivitumast

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Kasutaja avatar
niek
Postitusi: 25
Liitunud: T Mai 29, 2007 14:14
Asukoht:
Auto:

#1

Rootsist toodud 90 a 900i, töötas 5 päeva laitmatult, täna hommikul lambist - tööle ei hakka. säde küünlal olemas, bensupump peale viskab, kaitsmeplokis vaatsin kaitsmed üle - ka nagu korras kõik. küünlad on märjad, kui lahti keerata ja vaadata.

viimati töötas eile õhtul, istusime masinas ja lasime salongi soojaks. paigaldasime autoraadio. ühendasin ka selle lahti - ei mõju ikka (kuigi ei peaks seost olema, aga see ainus asi, mis auto juures muudetud peale viimast korraliku käivitumise aega).

mingi andur läbi? kust viga otsida?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Kõigepealt pead täpsustama,mis mootorit juhib(K-jetr. LH-Jetr. 2.2,või 2.4, CU.või karpa.või mitu karpat).Siis saab edasi mõelda.
saabionu
Postitusi: 76
Liitunud: K Mär 23, 2005 22:46
Asukoht:
Auto:

#3

Mul oli bensupumba relee külmjooteid täis ja sama nali.Algatuseks võid ju kõik releed üle kontrollida.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#4

Algselt postitas: niek
viimati töötas eile õhtul, istusime masinas ja lasime salongi soojaks. paigaldasime autoraadio. ühendasin ka selle lahti - ei mõju ikka (kuigi ei peaks seost olema, aga see ainus asi, mis auto juures muudetud peale viimast korraliku käivitumise aega).

mingi andur läbi? kust viga otsida?

analüütiliselt mõeldes ja harjunud viga lokaliseerima (mitte küll autode juures)... kas peale raadio paigaldamist proovisid käivitada ja kas käivitus. Kui jah, siis ei ole seost, kui ei, siis võibolla siiski tasub seost otsima hakata... Ja lihtsalt lahtiühendamine ei pruugi enam aidata, valesti ühendatud juhtmed võivad mõnikord pöördumatut pahandust teha.
Kasutaja avatar
niek
Postitusi: 25
Liitunud: T Mai 29, 2007 14:14
Asukoht:
Auto:

#5

sry, vahest kohatu kysimus, aga , mille pealt seda parim oleks vaadata? karpaga kindlasti pole, sest pritsungiga, aga sealt edasi...?
Algselt postitas: Trionic
Kõigepealt pead täpsustama,mis mootorit juhib(K-jetr. LH-Jetr. 2.2,või 2.4, CU.või karpa.või mitu karpat).Siis saab edasi mõelda.
Kasutaja avatar
niek
Postitusi: 25
Liitunud: T Mai 29, 2007 14:14
Asukoht:
Auto:

#6

analüütiliselt mõeldes ja harjunud viga lokaliseerima (mitte küll autode juures)... kas peale raadio paigaldamist proovisid käivitada ja kas käivitus. Kui jah, siis ei ole seost, kui ei, siis võibolla siiski tasub seost otsima hakata... Ja lihtsalt lahtiühendamine ei pruugi enam aidata, valesti ühendatud juhtmed võivad mõnikord pöördumatut pahandust teha. [/quote]

peale raadio paigaldamist oligi ebaõnnestunu esimene käivitus. seega seos võib olla. samas, raadio paigaldamise ajal ei juhtunud midagi ebatavalist. karta jah, et lahtiühendus ei ravi enam viga. kuid muidugi ka võimalus, et seos raadio ja tõrke vahel juhuslik, ehk et Trionicu vihjed väga oodatud:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Karpat pakkusin niisama,mölisemise mõttes;) . 16 (DOHC)klapiline,või OHC.Viimasel tavaliselt K-Jetronic,millel silmnähtavalt palju "makarone",ehk rabedaid plastist kütusetorusid.Seal,kui säde on ja kütust ka starteri ajal tuleb,ei tohiks mittekäivitumine eriline probleem olla(segu piiridest väljas).
Elektroonilise pritse- LH-Jetronic oma derivaatidega ,või Lucase CU- neil vahet teha ei pruugi kerge olla,kui miskit autost ei jaga, aga igal juhul peab starteri pöörlemise ajal olema säde,töötama pump ja
pihustitele peab tulema + toitepinge ja - impulsspinge.Kui ühendad pihusti juhtmetele mingi LED tüüpi kontrolleri,peab led starteri ajal saama impulsspinget,
ehk siis vilkuma(mitte segi ajada suurest aku koormamisest tekkinud pingekõikumistega.
afga
Postitusi: 8
Liitunud: K Mär 12, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#8

Oli just äsja jama classik´uga. Suisa teele jäin. Remondikojas kah vaadati esimese hooga sädeme olemasolu ja muid asju. Säde oli täitsa olemas. Pikema kaevamise peale selgus et kutu on jagaja rootor. Uus rootor külge ja tuld. Nii oli minul. Kontrolli igaks juhuks.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#9

afga ideel on jumet tegelikult. Ehk siis kui säde nõrk, siis a la külma mootoriga rikas segu tapab selle surve all lihtsalt maha. teada-tuntud keiss vanade klassikute puhul. Isegi lolliks ennast kaevanud ja katsetanud sellega.
Kasutaja avatar
niek
Postitusi: 25
Liitunud: T Mai 29, 2007 14:14
Asukoht:
Auto:

#10

klge aitäh nõuannetega, lootus vähemalt tärkas jälle:) kutsusin siin vahepeal ühe teadjama mehe, vast homme jõab vaatama, aga see vihje va jagaja rootorist on küll isuäratav. juhuks, kui viimane ongi pekkis, kas kellelgi head mõtet, kust neid saada on? kas üldse mingit head liini on skandinaaviast igasugu klassiku juppide osas Eestisse? no nii ametlikult, varustuskindlamalt, vähegi poe moodi, mitte käest -kätte.
afga
Postitusi: 8
Liitunud: K Mär 12, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#11

Vot selle rootoriga oli nii et esimeses jupipoes oli olemas sobiv, nimelt elektrisüsteeme (nagu ka muid asju) toodavad allhankijad. Ka muude vidinate pärast pole althõlma-kaubandust kasutama pidanud.
SAAB :headbang: on auto nagu kõik muudgi, miks ei peaks jupid saadavad olema? Müüt on see et kallis ülal pidada ja juppe pole saada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Kõike on vabalt saada.Jupid on odavamad,kui Volvol ja kallimad,kui BMW`l .
Kasutaja avatar
niek
Postitusi: 25
Liitunud: T Mai 29, 2007 14:14
Asukoht:
Auto:

#13

rootsi raud jälle pöördes:):):)

süütepool oli p-s. doktor tuli kohale. keerasime küünlad maha, põletasime gaasileegiga kuivaks, võtsime bensupumba kaitsme tagant ära, käiasime siis mootorit küünaldeta kuivemaks, kuumad küünlad sisse, tuld! ei läinud. siis doktor hindas ära, et süütepoolist jagajale tulev juhe ei peksa piisava vahemaa tagant üle. normaalne pidi olema ca 11 mm, no näed, et säde lendab kuskile massi sealt otsast. vennal oli mul kohe õnneks üks vana omega kõrvalt võtta, millelt pooli ringi lappasime ja ..... tuld!:) kõik töötab nagu miska!:)

moraal siis see, et kui tundub, et säde on, siis tegelikult ei pruugi sädet ikkagi olla! surve all jääb selline nõrk signaal, mis väljakeeratud küünlal küll ilmneb, ikkagi nõrgaks. raadiopaigaldusega siis ikkagi mingit seost ei olnud. rootor ja jagajakaas olid ka tegelikult nagu uued. rootori proble on muidugi hea silmas pidada, mul kunagi oli 99, mille süüde jubis hirmsasti, kord töötas ja kord mitte ja aru ei saanud, millest või millal mingi jama. lõpuks selgus, et rootor liikus oma võlli peal üsna jhuslikult, mõnikord oli paigal ja siis veidi ise nihkus teinekord. 1 keevituspunkt otsa ja asi oli stopperdatud, süüde paigas. no aga andis seda viga leida.

tänu ja lugupidamine kõigile abipakkujatele!
Vasta