Jahutusvedelikest

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#76

Algselt postitas: maxuud

Ei tahaks äärmusest - äärmusesse minna aga, kui soovitaksin Sul maitsta, mitte süüa arseenoksiidi, teeksid seda ?
Arseenoksiidi igatahes toiduainetega samades kauplustes ei müüda, vastandina jahutusvedelikele, pidurivedelikele, metanooliga (mürk!) talvistele klaasipesuvedelikele ja muule autokeemiale, mida kah sissevõtta ebasoovitav on.
Kas arseenoksiid üldse tänapäeval tavainimesele vabalt kättesaadav on?

OT: Muide, analüütilise keemia praksis oli nuusutamine ja maitsmine päris omal kohal analüüsi(abi)meetodid - ükski täie mõistuse juures olev õppejõud ei lähe tänapäevsal riskile, et tudengid mürgituse saaksid. Loomulikult tehti seda igaks juhuks siiski ettevaatlikult ja imeväikese kogusega, aga nt Na+ ja Cl- määramine võttis selle nõksu abil kordades vähem aega.

Mis jahutusvedelikesse puutub, siis ma ei imestaks üldse, kui neis sisalduvad inhibiitorid oleksid etüleenglükoolist oluliselt mürgisemad.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#77

Pingutasin jah üle ja vabandan siinkohal korrektsete postitajate ees.
Tervitused Sebastianile ja autoremontijatele ning neile kes ka teemasse vastasid.
Rahu.

Mis puutub minu auto hiljutisesse probleemi jahutusvedelikuga siis oskasin ikka poest seda sinist kraami osta (mitte tosooli), oli teina valges anumas ja oli raske aru saada kas värvus tegelikult roheline või sinine. Eks sõidan aasta, kui viitsin siis vahetan taas välja siis juba loodetavasti rohelise vastu.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#78

Algselt postitas: Ryhkija

Mis jahutusvedelikesse puutub, siis ma ei imestaks üldse, kui neis sisalduvad inhibiitorid oleksid etüleenglükoolist oluliselt mürgisemad.

Kusjuures ongi. Vähemalt punane vedelik on ja seda ei soovita mitte maitsta ega isegi näpuga puutuda. Sinine pole nii hull, rohelise kohta ei tea.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#79

Peace, maxuud :)

Päris naljanurka neid postitusi panna ei tohi. Inimesi on igasuguseid, mõni võibolla tõesti läheb liiga hoogu selle maitsmisega.

Mis aga puutub koduloomadesse nagu kassid-koerad, siis need lirbivad seda ollust mõnuga, kui kätte saavad. Sestap peaks väga ettevaatlik olema. Palju loomi niimoodi oma otsa leidnud - hooletusse jäetud lahtine kanister kasvõi...:red:

Sportlikust huvist lõin eile otsingusse "antifreeze poison" ja tuli kohe kuhjaga hoiatavaid lehti. Inimestel enamasti aru peas, aga kassi ei keela kui too magusat tahab...tagajärjed aga kurvad.
Kasutaja avatar
Meka
Postitusi: 87
Liitunud: P Sept 14, 2008 17:55
Asukoht:
Auto:

#80

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: farmacoma
mismoodi plokist vett lastakse?

mõlemal ploki küljel on kork-suure võtmega keeratav

Rumal, aga siiski:Määnsed need korgid välja näevad?? Plaanis töö ette võtta, aga tahaks korralikult teha.
Ja kust toimub õhutamine...:red:
Igatahes tänud ette:notworthy:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#81

Süsteem õhutub ise ja plokikorke ei soovita näppida.See võib kurvalt lõppeda.Parem tee paar vahetust järjest,tuleb odavam.
Kasutaja avatar
Meka
Postitusi: 87
Liitunud: P Sept 14, 2008 17:55
Asukoht:
Auto:

#82

Jällegi viskan põlvili ja tänan asjaliku info eest:notworthy:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#83

Huvi pärast kontrollisime hulgifirmadest ostetud vedelikke.Kõigil pakendajaks "King" nimeline firma. Jahutusvedelikega polnud hullu.Lubatud -36 kraadine tase kõikus 30-44 kraadi vahel.
Aga klaasipesuaine-oh üllatust,talvine, -20 kraadine.Osades kanistrites vedas vaevalt -4 välja.Osaders oli norm -20kuni -24 kraadine.
Seega tasub ettevaatlik olla külmade tulekul.
veidi OT sai...
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#84

Ja kui endal testrit käepärast pole, siis võib proovi (plastpudelis) sügavkülma (enamasti -18 C) panna ja vaadata mis juhtub :eureka:
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#85

Algselt postitas: Trionic
Huvi pärast kontrollisime hulgifirmadest ostetud vedelikke.Kõigil pakendajaks "King" nimeline firma. Jahutusvedelikega polnud hullu.Lubatud -36 kraadine tase kõikus 30-44 kraadi vahel.
Aga klaasipesuaine-oh üllatust,talvine, -20 kraadine.Osades kanistrites vedas vaevalt -4 välja.Osaders oli norm -20kuni -24 kraadine.
Seega tasub ettevaatlik olla külmade tulekul.
veidi OT sai...
Trionic, ehk on võimalik avalikustada, millised vedelikud testis olid ja milliste tulemustega, eriti pakuks huvi teada milliseid metanoolivabu (ehk milles on külmumise vastu etanool) talviseid klaasipesuvedelikke tasub osta ja milliseid pole mõtet. (ja kui adminnid-moded leiavad, et klaasipesuvedelik juba liig teemaväline on, eks nad siis teevad jälle väikse virtuaalse ümberlõikamise :P )

Alternatiiviks on muidugi järgemööda kõik, mis kätte satub olaviv soovitet sügavkülmiku meetodil järele proovida, aga see kipukse siis juba sinna jalgratta leiutamise rubriiki minema.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#86

Algselt postitas: Trionic
Huvi pärast kontrollisime hulgifirmadest ostetud vedelikke.Kõigil pakendajaks "King" nimeline firma.

Minumeelest on need ka poes King nime all müügil. Võimalik, et mõned kodumaised tegijad pakendavad omakorda kanistrisse ümber.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#87

Algselt postitas: olaviv
Algselt postitas: Trionic
Huvi pärast kontrollisime hulgifirmadest ostetud vedelikke.Kõigil pakendajaks "King" nimeline firma.

Minumeelest on need ka poes King nime all müügil.
On jah: http://www.fixus.ee/index.php?id=1260&page=66
similar
Postitusi: 132
Liitunud: N Jaan 04, 2007 16:00
Asukoht:
Auto:

#88

Kasutan ise würth'i klaaasipesuvedelikku. Eile õhtul panin huvipärast 0.5l pudeliga seda sügavkülma ja nüüd meenus...ja on sama vedel kui plusskraadide juures. Suht odav ka teine.
Testige aga teisigi. Hea idee, olaviv!
Algselt postitas: olaviv
Ja kui endal testrit käepärast pole, siis võib proovi (plastpudelis) sügavkülma (enamasti -18 C) panna ja vaadata mis juhtub :eureka:
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#89

Algselt postitas: similar
Kasutan ise würth'i klaaasipesuvedelikku. Eile õhtul panin huvipärast 0.5l pudeliga seda sügavkülma ja nüüd meenus...ja on sama vedel kui plusskraadide juures. Suht odav ka teine.
Testige aga teisigi. Hea idee, olaviv!
Algselt postitas: olaviv
Ja kui endal testrit käepärast pole, siis võib proovi (plastpudelis) sügavkülma (enamasti -18 C) panna ja vaadata mis juhtub :eureka:

Vaadake, et lapsi külmkapi lähedale ei lase siis...
55581286
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#90

Selle Polari firma kohta niipalju, mida kuulsin.

Mehed suht kaua väga kvaliteetset asja teinud, kui ainult keegi laomees ei ole antud toodet solkinud. (siin teemas sai räägitud, et see firma rikub mainet). Alles hiljuti aga see firma miski Soome suure kontserni all ning kvaliteet peaks seega paremini tagatud olema.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#91

Tekkis mõte jahutusvedelik enne talve välja vahetada, 1,5 aasta jooksul seda puutunud pole. Korraliste hoolduste raames seda ka ei tehta, vähemalt arvel ei kajastu. Loen aga 9-5 manuaalist:
The coolant does not normally have to be changed during the service life of the car. The type of coolant used has a reddish color and should not be mixed with other types of coolant. /....../ If incorrect coolant is used or added, the life-time properties will be affected. Even if the coolant is flushed from the system and replaced with life-time coolant, life-time properties are no longer retained and the coolant must then be drained and replaced at regular intervals.

Sellest loeks nagu välja, et originaal-jahutusvedelik tehasest on eluaegne. Ongi nii või? :freak: Ainult et siis pärast ühe korra vahetamist peab regulaarselt vahetama jääma. Punane on mul igatahes sees, ehk piisab indikaatordamisest, et külmapidavust testida. Ei tea ju ka, kas on varem vahetatud (proovin hiljem desifreerida prantsuskeelset hoolderaamatut), igatahes väidetav eluaegsus tundub müstiline?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#92

Kuidas on lood kontsentraatidega?
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#93

Algselt postitas: Skybound
Tekkis mõte jahutusvedelik enne talve välja vahetada, 1,5 aasta jooksul seda puutunud pole. Korraliste hoolduste raames seda ka ei tehta, vähemalt arvel ei kajastu.
Kui sul VM-is kette vahetati kas siis pandi vana jahutusvedelik tagasi?:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#94

Algselt postitas: Trionic
Ja vana õli ja vana kastiõli ja vana rooliõli???

Muig... kasti- ja mootoriõli loomulikult vahetatud, aga teadmised 9-5 jahutussüsteemist piirduvad mul paisupaagi asukohaga ;) Tjah, logisch oleks, et mootori mahavõtmisel võetakse altpoolt kõik pulkadeks :red: Selle küsimuse võib siis vist vastatuks lugeda.... kuigi endiselt ei tea, kaua võib siis vahetatud jahutusvedelikuga kulgeda. At regular intervalls võib väga erinevaid intervalle tähendada.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#95

Mu postitus oligi naljana mõeldud.Elementaarselt läheb kõik vahetusse selliste tööde käigus
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#96

Osad tootjad annavad punase vedeliku elueaks 5a. Mingi Fordiga oli samuti tehase poolt punasele vedelikule eluaegne antud, praktikas selgus, et ei ole päris nii. Ma kahtlen, et Saabi mootorid eluaeg ühe vedelikuga kestavad.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#97

Minul praegu sees Statoili konsentraadist kokku segatud ollus, kuna teel olles otsustas mingi lõdvik lekkima hakata:evil: ja ei julgenud paljast vett ka sisse panna, nii ma siis olengi pannud 60km. läbimiseks 3l konsentraati ja 15l vett.
Nii paljukeseks siis jätkuski Eleri käest ostetud korralikust jahutusvedelikust.:(
Aga küsimus siis targematele, et kas Statoili konsentraadist tehtud ollus on ikka hea või peaks ikka ostma kuskilt valmis segu, jutt käib siis punast värvi vedelikust.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#98

Palun infot, kust ma saan Comma punast osta Tallinnas ja palju ma seda varuma pean, et terve NG jahutusvedelik ära vahetada? Kas osa peaks niisama süsteemist läbi laskma (termostaati vahetan) esialgu ja alt välja, et peseb rohehalli ollust välja, siis punn ette ja niipalju kui mahub... hiljem veel peale ka vaja valada ehk kokku siis mitu liitrit?

Tänu ette kes oskab vastata. Kui toda Commat pole, eks panen midagi muud head punast siis kui soovitate.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#99

Aga pese veega välja. Ära ennem punast peale kalla, kui rohelise olluse oled välja loputanud. Siin targad rääkisid, et need panevad omavahel reageerides kõik tihendid lekkima.
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#100

Commat on läbi aja müünud endine MG Autopartner, vist praegune Autopartner.
Omast kogemusest soovitan väga tõsiselt mõelda roheline vs. punase vahetamise vastu.
Ei tea kas oli asi vedelikus või ehk veel milleski muus, valasin seda Polari roosakas-punast ja sisuliselt järgmisel päeval tilkus läbi nii mis kole. Siis lasin selle punase kraami välja tagasi ning sisse valasin eelnevalt välja lastud rohelise mis oli väga puhas ja selge, kuigi sees olnud a 2-3 aastat. Aga selline rats ei andnud ka kohe mingit muudatust, sisuliselt olen nüüd viimase 3-4 kuu jooksul kokku kolm punsut uut rohelist vedelikku sisse valanud, lõdvikule 2 vitsa peale tõmmanud ja neid vahest jälle vabastanud ja siis jälle pingutanud. Nüüd lõpuks paistab, et hakkab pidama jääma (ptüi, ptüi, ptüi).
Pakun, et heal juhul saad alumisest lõdvikust välja lastes kätte a 5-6 liitrit, ei rohkem, seega ühest punsust peaks piisama, aga pealevalamise varuks võiks teine muidugi ka olla.
Mull on seda Polari punast veel järel a 2-3 liitrit, annan tasuta kui peaks huvi olema.
Kokkuvõteks võtsin oma vahetamise kokku nii: ei ole mõtet jamada selle punasega, kui eelnevalt roheline või sinine sees on olnud, kasutegur on ikka väga küsitava väärtusega, ka pikemas perspektiivis, võimalik peavalu garanteeritud aga peaaegu kindlasti + lisaks rahaline kulu.
Vasta