Palun aidake, täistuledega on probleeme!

Tonnised ja nende mured
Vasta
Saabitar
Postitusi: 7
Liitunud: L Nov 01, 2008 21:20
Asukoht:
Auto:

#1

Tere! Olen Saabi omanik olnud üks aasta. Auto on 1997 aasta Saab 9000. Nüüd tekkis mul üks probleem, nimelt täistuled jupsivad. Kui ma täistuled peale lülitan, ei pruugi ma neid hiljem maha saada ja kui mul see kuidagi õnnestub ning hiljem proovin täistulesid jälle peale saada ei õnnestu mul see. Teinekord jälle toimib mu tuledevahetus täiesti normaalselt, ilma häireteta. Kas keegi oskab mulle öelda, milles on asi ja kuidas peaksin ma edasi toimima?
moki
Postitusi: 97
Liitunud: L Nov 11, 2006 21:52
Asukoht:
Auto:

#2

Relee külm jooted:thumb:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Teretulemast foorumisse Saabitar :)
Põhjuseks tõesti ilmselt relee, mis lülib ümber lähi- ja kaugtulesid.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 6#pid40130
Kasutaja avatar
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#4

Ei seostu küll tuledega, kuid mul NG-l jupsib ABS: auto taaskäivitamisel kustub Brake lock tuli. Võib seal ka miski külmjoode olla?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Sarnast viga põhjustab ka "lamp contr." relee,samuti külmjooted.
Kasutaja avatar
zlad
Postitusi: 33
Liitunud: L Juun 28, 2008 2:32
Asukoht:
Auto:

#6

Mul on nii, et täistulede sisselülitamisel kustub üks lähituli ära ja teine hakkab vilkuma. Mul on küll Xenon tuled, aga need ei tohiks vast mõjutada. Kas ka selline kala on seotud selle sama releega?
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#7

Tuttav probleem, ka endal tuleb sarnase veaga lähiajal tegelema hakata.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: zlad
Mul on nii, et täistulede sisselülitamisel kustub üks lähituli ära ja teine hakkab vilkuma. Mul on küll Xenon tuled, aga need ei tohiks vast mõjutada. Kas ka selline kala on seotud selle sama releega?

tonnisel originaalis ksenoone pole, niiet mingi isearetatud teema. Siis on variante rohkem, peale relee võib ka lihtsalt kehva ühendus kusagil olla.
Ma pole kindel, kas ksenoonid ennast hästi tunnevad, kui töö ajal pinge suvaliselt kõigub, see võib vist fataalselt mõjuda?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Paljudel tonnistel(ka 9-5`tel) ongi suured probleemid järelturu ksenoonidega ja just nende vigaste ühenduste-,kõikuvate väärtuste- ning tekkivate parasiitpingete tõttu.
Kasutaja avatar
zlad
Postitusi: 33
Liitunud: L Juun 28, 2008 2:32
Asukoht:
Auto:

#10

Jap. Iga sisselülitus vähendab oluliselt pirni eluiga. Siiani pole veel kordagi täistulesid pidanud kasutama, kuid nüüd pimedal ajal võiks siiski selline lisa ka olla. Ühesõnaga peaks vaatama üle kõik juhtmete ühendused kaasaarvatud too relee?
janek83
Postitusi: 229
Liitunud: T Aug 21, 2007 14:55
Asukoht:
Auto:

#11

Mul tonnisel jukerdavad samuti kaugtuled- vahel kaugtulede sisselülitamisel kustub juhipoolne tuli täitsa ära ja põleb ainult parempoolne. Ja armatuurilt ei näita ka, et kaugtuled põleksid.
Tean meest, kelle vintsiga võib midagi isegi katki tõmmata...
spirit
Postitusi: 35
Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero

#12

mul oli ka hiljuti probleem vasakpoolse kaugtulega, vahel põles, vahel kustus ära, pirn oli terve, kõik ühendused olid korralikud, külmjooted olin eelmine aasta likvideerinud. aga viga oli ikkagi tolles väiksemas "lamp-control" unitis. miskit moodi oli trükkplaadi ja pistiku vaheline ühendus katki logisenud, esmapilgul ei hakkanud silmagi, alles pärast mõõtes tuli välja.
lähemalt vaadates tundub, et see "lamp-control" tegeleb ainult ära arvamisega, kas tuled põlevad või mitte ja ajutiselt asendaks seda ka lihtsalt jupp traati õigete kontaktide vahel.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#13

täpselt nii ongi, tegu siis filament monitor nimelise tarkusega, mis piloodile teada annab, kui mõne tähtsa tule pirn läbi läheb :)
janek83
Postitusi: 229
Liitunud: T Aug 21, 2007 14:55
Asukoht:
Auto:

#14

A kus see vidin asub? Ja mulle näitab ta koguaeg, et tagatuledega mingi jama lahti, kuigi kõik pirnid terved?!?
Tean meest, kelle vintsiga võib midagi isegi katki tõmmata...
spirit
Postitusi: 35
Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero

#15

eespool oli viidatud ühele threadile, seal on pildid ka, et siis aku kõrval on karbike ja seal sees see asub, oranž pisem vidin(minu omal oli kohe peale kirjutatud ka "lamp control") tegeleb lähi ja kaugtuledega jälgimisega ja irooniliselt põhjustab ise rohkem probleeme, kui jälgitavad tuled :)
janek83
Postitusi: 229
Liitunud: T Aug 21, 2007 14:55
Asukoht:
Auto:

#16

Egas midat, nädalavahetusel hakkame tinutama.:P
Tean meest, kelle vintsiga võib midagi isegi katki tõmmata...
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#17

See "lamp control" annab häiret ka siis, kui ühel pool tule klemmidega mingi probleem või halb ühendus. Tüüpiline klemmide hävimise teema. Siis saavad eri poole pirnid erineva toitepinge ja "lamp control" vaatab, et voolud erinevad ning paneb armatuuris tule põlema.
Enda autol ka see häda kummitab, testriga mõõtes on ühel pool pirni pesas pinge 2V madalam, kui teisel pool. Ja polegi nii lihtne leida, kuskohas see halb kontakt asub.
Vasta