Millist vaha eelistada

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#51

Olen vahadega suhteliselt palju kokku puutunud.
Nii palju oskan väita, et rimi vahadega on sellised lood, et need peavad enamjaolt kuni 5 pesukorda vastu. Käsitsi pestes vast 10 (kuna ei saada autot nii puhtaks, et svamm vahani jõuaks.

Kõvavahadest(rahvakeeli ka profivahad) oskaks soovitada SuperiorWax`i, mille peal püsimise aeg on umbes 6 kuud. Seda eeldusel, et vaha kuivab min. 8 tundi.

Ka teiste kõvavahade nõudmine on see, et see saaks kuivad min 6 tundi, kuna põhiliselt on ju nad kõik sama koostisega.

Kõik arvestatavad kõvavahad on värvitud (ehk siis valged või läbipaistvad). Värvilised on ainult kiir - ja läikevahad.

Vaha on hea peale kanda "21. sajandi" marliga. Nõukaaegne väga ei sobi, kuna eraldab igasugu ebemeid. Erilist rolli see materjal peale kandmisel ei mängi, kuid maha tuleb vaha võtta pehme, pisut karvase lapiga.

Kõvavahasid ei ole soovitatav kanda plastmass osadele, eriti karedatele plastmass pindadele. Põhjuseks on kergelt söövitavad ained vahas, mis võtab mingi 1:1000 mm värvist lahti ja lägivad selle arvelt.

Enne vaha peale kandmist oleks soovitatav ka teha pigi eemaldus. Äärmisel juhul võib seda teha ka statoilis müüdava Kemetüliga, kuid seda ei tohi samuti plastmasspindadele kanda.

Kui velgedele vaha panna, siis tuleb vaadata, et vaha ei satuks kahjustunud kohtadele. Seal on hiljem peaaegu võimatu kuivanud vaha kätte saada. Sama käib ka suuremate kere kahjustuste kohta.

Igasugused poleerimisketaste(trelli otsas) kasutamine ei ole soovitatav, kuna see võib tekitada laike ja hullemal juhul värvi ültse maha kookida.

Ja kõige lõpuks peaks mainima, et võimaluse korral tuleks vaha peale kanda ja kuivada lasta sisetingimustes. Seda põhjusel, et kuivamise perioodil langeb vaha peale igasugust tolmu ja sodi ning maha hõõrumisel nühitakse see sodi jõuga vaha sisse.

Terv,
Jupats
Jürgen

#52

Tere, kaevan vana teema ülesse ja kiidan toodet SONAX3, mis on eriti tuhmunud pindade jaoks mõeldud(olemas ka sonax1 ja sonax2). Olin enam kui veendunud, et 4-5 aastat poleerimata ja vahatamata masinat läikima ise ei saa, aga eksisin rängalt. Pesin auto puhtaks, kuivatasin ja kandsin sonax3'me tervele autole(ka plastdetailidele). Lasin Sonaxil 15-20min kuivada ja asusin poleerimismasinaga asja kallale, lõpptulemus oli ikka üllatavalt hea, soovitan seda toodet teistelegi.:head:
saabionu
Postitusi: 76
Liitunud: K Mär 23, 2005 22:46
Asukoht:
Auto:

#53

Kasutaja melka-l on õigus.Igasugune vahatamine hakkab pihta õigest pesust ja masinpoleerimisest.Olen sellega ise tegelenud üle 15 aasta.Plastikdetailid võiks kinni katta enne teibiga.On pärast vähem tööd.Polituuridest kasutan 3M-i ja vahadest Carnauba vahasid,mis vähe kallimad aga kestavad ka 6 kuud.
Kasutaja avatar
uralavto
Postitusi: 223
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:05
Asukoht:
Auto:

#54

Tere
Kaevan vana teema veel kord ülesse ja küsin, kas poleerimisaparaadiga vahatamisel on mingeid olulisi eeliseid käsitsi lapiga vahatamise ees? Tahaks osta sellist, sest hinnalt need aparaadid kallid ju ei ole.
Eeldatavasti jääb vaha kauemaks püsima, kuna aparaat soojendab ju pinna ülesse.

Enda kogemus ka. Mingit odavat läbipaistvat vaha mitte mingil juhul ärge kantge (mustadele) plastik detailidele, pärast tõmbab mingi valge kirme peale. Mul enda autol juhtus nii ja pesus see nuustikuga maha ei tule, nyyd peab vist mingit silikoni peale laskma. :D
Vasta