Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Vasta
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#126

Pilt
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#127

Et siis täna võtsin käsile operatsiooni: aknalaud maha


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#128

Lammutasin ka natuke pagassiluuki ning avastasin, et sinna tuleks ka ohtralt matte panna. Siiski võimalikult kerget matti.

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#129

Täna siis mattide panemiseks läkski. Hommiku kohvi joodud marssisime Sebastianiga patriotistlikult minu garaazi poole autosid "parandama". Tõsine plaan oli tänase päeva jooksul kõik 4 ust ära matiseerida, siiski piirdusin ühe ukse ning pagassi luugiga.

Siin siis ukse "parandamise" visualistika.



Tükk aega sai seda ülemist liistu (must ja peenike) väänatud, kuniks nipi selgeks sain.

Pilt


Kusagil esimese töötunni lõpus sain ka uksepaneeli maha:D:gun:

Pilt

Pilt

Seestpoolt näeb paneel välja siis selline. Kole õrn on see pressitud papp. Nagu näha võib, siis originaalis on mürasummutus elemente lademetes.:D

Pilt


Mingi hetk sai ka mattide paigaldamine valmis. (4mm Bimast Bomb)

Pilt


Seejärel tuli kõik vahed vildiga katta.

Pilt

Kõige tipuks tuli siis 8mm vildiga kõik suuremad pinnad katta.

Pilt

Pilt


Vahepeal sai ka uksele endale matid ära pandud (mingil põhjusel pilte ei teinud)


Enne kokkupanemist toppisin ka ukse ülemise osa praod vilti täis.

Pilt
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#130

Anna siis pärast tulemusest ka teada. Maantemüra peaks ikka palju vähem sisse kostuma...
Kus sa sellist kena fooliumiga pigimatte said? Mis maksid?
Peab omal ka selle töö ette võtma, koguaeg olen asja edasi lükanud ;)
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#131

Eks see tulemus ilmne siis kui mõlemad esiuksed ning esimesed koopad tehtud. Hetkel ainult kõrvalistuja oma.

Neid pigimatte on saada Noortehnikust 1 leht 35.- (paneeli sees on 2mm matid, kuna ei taha liiga raskeks seda teha.) Uste sees on 4mm (Bimast 0,4m2 275.-) kohati ka 8mm(2x:D).
Mujale, kuhu saab ka vilti peale panna (loe: ei ole niiske), panen Nikesoundi.

EDIT: Homme püüan ka teise ukse, põranda ning koopad ära teha. Raske saab see olema aga vaikus on ju KULD...
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2210
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#132

on sul aimu, palju sellega kaalu juurde tuleb?
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#133

Tekkis küsimus, et miks sa seda pressitud pappi "heliisoleerid" (siiski summutad), sest ukse enda plekk ju vibreerib ja tekitab müra edasi?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#134

Vaat, eespool on kirjas, et "vahepeal sai ukse sisse ka matid ära pandud, aga pilte ei teinud"..;) See papi peale rohkem siis "topelt ei kärise" teema.
Algselt postitas: Andreas187
Tekkis küsimus, et miks sa seda pressitud pappi "heliisoleerid" (siiski summutad), sest ukse enda plekk ju vibreerib ja tekitab müra edasi?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#135

Jah, vabandan. See rida jäi mul "kahe pildi vahele". Kuid see uks saab siis küll kole raske. Enda klassiku ustel ei julgenud seda rasket Bimast Bombi kasutada, kuid 9-5 on selles osas vast teisest puust.
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#136

Kui korralikult teha siis läheb auto peale ca 80-100kg otsa, ühe ukse peale läheb 8-10kg. Ma oma eelmise Jaapani auto sain lõpuks päris vaikseks :beer:
Algselt postitas: mart284
on sul aimu, palju sellega kaalu juurde tuleb?
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#137

Uks tuli minul vast nii 10kg. Auto peale peab arvestama jah ca 100kg. Aga ega midagi erilist sellest muutu, kuna enamus mattidest pistad põrandasse ning koobastesse, mis asuvad allpool keskpiiri. Seega kaalujaotuse muutus on märkamatu.

Hetkel tekitab õrna muret pagassis istuv triljon kilo kaaluv subwoofer. Maantee peal oli juhitavus natuke naljakas kuid võimalik, et see tekkis alateadvuses Sebastianilt kuuldud eelaimusest.

Kui aus olla siis ei tee matiseerimist seetõttu, et müra häiriks. Pigem paelub teadmine, et salong saab ka veel vaiksem olla;) Mõningad vanemad olijad võibolla mõistavad mind...
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#138

Nii kogemata sattus töökäigus ka pagassilukk pihku..

Pilt


Naljakas, see suur paks silinder luku südamiku ümber tundus nagu oleks kivi.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#139

Tean ühte 9-5, mis läks pärast matitamist-vooderdamist ja stereo paigaldamist u 300 kg raskemaks.
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 394
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#140

Minul tekkib ikka selle vooderdamise ja täistoppimise kohta küsimus? Arvestades meie niisket ja ebaühtlast kliimat,siis kas selliste kohtade,nagu uksepraod jne. kinni toppimine ei kaota tuulutust ja sellest tingitud soodne koht roosteussi tekkimiseks!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#141

Kuna tegemist on salongipoolsete pragudega, siis on seal suhteliselt hermeetiline (välikeskonna suhtes). Paksud tihendid vahel ning ukse allosas niiskustõke. Vilt teadupärast niiskust väga hästi ka ei ima, kui just uputama ei kipu. Tuulutus sisekeskkonna suhtes siiski säilib (konditsioneer), kuid siiski ei tasu täitsa pungini täis toppida.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#142

Ka minul on üks jurakas pagassis koguaeg kaasas. Sa Jupats saad vähemalt vaguni vedrud taha visata, et asi barlanksis oleks, aga mina küll ei tea mis peale hakata :(
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#143

Kas Sa armatuurlaua tagusega ka möllanud oled? Mulle tundub et kõik mis ees pöörleb ja müriseb, kostub salongi sisse nagu poleks tulemüüri küljes vilti ega pigi olemaski.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#144

Algselt postitas: Homersimpson
Ka minul on üks jurakas pagassis koguaeg kaasas. Sa Jupats saad vähemalt vaguni vedrud taha visata, et asi barlanksis oleks, aga mina küll ei tea mis peale hakata :(

Mulle juba mõnda aega mainitud, et peaks vedrudega midagi ette võtma. Hetkel valitseb mul kõrbetuul peas selle kohapealt...:drink:
Algselt postitas: qdwin
Kas Sa armatuurlaua tagusega ka möllanud oled? Mulle tundub et kõik mis ees pöörleb ja müriseb, kostub salongi sisse nagu poleks tulemüüri küljes vilti ega pigi olemaski.


Ausalt öeldes ei ole oma nina sinna pistnud. Tulemüür paistab vaikne olevat. Müra tekitavad vaid õhukanalid. Peale VM õhufiltrivahetust muutus ka müra tunduvalt tugevamaks.
Siiski varsti peaks ka armatuuri taha vilti panema, nagu tegi Seb:head: seda täna. Nähes aga millist kurja vaeva ta nägi armatuuri eemaldamisega/tagasipanekuga... võtab ohkama nagu...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#145

Mul on tekkinud tunne et tonnise armatuurlaua taguse täistoppimine on kökimöki. Põhi, ukseplekid ja armatuurlauatagune võttis mul vist ainult pool ööpäeva aega. 9-5 puhul tundub et armatuurlaua tagune on kuidagi korratum, justnagu igal pool on segavat kraami ees.

Armatuurlaua eemaldamine tonnisel midagi hullupööra kaelamurdvat küll polnud.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#146

Huvitav, kas keegi oskaks juhendada põrandavaiba eemaldamist? Ei suutnud otsingust midagi leida....
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#147

Peen töö nagu näha :) Loodame, et läheb ikka tunduvalt vaiksemaks see salong.

OT
Algselt postitas: qdwin
Armatuurlaua eemaldamine tonnisel midagi hullupööra kaelamurdvat küll polnud.
Mäletan, et vanemal tonnisel oli tõesti lumme lasta, kinnitusi hoopis vähem, aga kui pead üht kruvi tund aega üritama kohale saada, olles enne kaotanud kaks kruvi (mis kukkusid tont teab kuhu) ja lõpuks otsustab ka kolmas armatuuri sügavustesse põrgata, ajab ikka vererõhu üles küll...:P
Vaikne sai tõesti, soovitan soojalt. Pehmet vilti on mugav toppida, pole vaja lõigata täpseid tükke, mahub alati.
Mootorimüra tegelikult ei kostnudki salongi kuigi palju, aga just sõidumüra, mis ilmselt kukub resoneerima seal armatuuri sees häirivalt.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#148

9-5-l on eeldusi vaikseks saada oluliselt rohkem kui tonnisel. Tonnise ainult üks uksetihend ei pea pea mitte s... kinni. Peale pigitamisi ja villaga täitmisi on uksetihendist kosuv müra oi kui karjuvalt kõva.

Aga noh jah, kahju et loodusseadused ei võimalda 4 silindrilise vibra ja selle tagajärgi likvideerda.

Õigemini, teed ühe koha vaikseks, hakkab midagi muud kõrva lõikama. Nokkkinnisabalahti.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#149

Tihendi tefloniga määrimine ei aita?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#150

Algselt postitas: Jupats
Tihendi tefloniga määrimine ei aita?
9-5 uksel on kaks tihendit.
Vasta