Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Sai siis nüüd juhialune põrand ka lahti kistud. Ilmnes aga et sinna on mõttetu matti panna. Põhja peal on ca 2mm tehasematti ning peal 5cm vahtkumm vaip. Koopale ilma kogu juhtmestiku eemaldamist ligi ei pääse. Põhjuseks see sama paks vaip, mis jooksub poolde armatuuri välja ning on ühest tükist. Armatuuri, pedaalide juurest, toppisin vilti täis (v.a roolisamba ümbus) ning sama ka kaitsmeploki tagant. Vähemalt sai korraks ka iste välja ning vajalikud pulgad üle määritud (krigisemise vastu).
Kuidas aga avada armatuuri ülevalt poolt? Ei suutnud leida kruve nagu need on olemas tonnistel ning NG`del..
Kuidas aga avada armatuuri ülevalt poolt? Ei suutnud leida kruve nagu need on olemas tonnistel ning NG`del..
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
Arumaeisaa kustkaudu see müra siis salongi kandub? Mul on tunne nagu oleks kuskil avaus esisilla ja käigukasti piirkonda. Või kisub asi jälle rohelise plangu teemaks?Algselt postitas: JupatsTulemüüril ka see paks 5cm vaip.
Lihtsalt viltvaip ei tööta eriti heli-isolaatorina.Ta on rohkem detailide vahelise tühja ruumi sisemise akustika summutamiseks.Ehk siis näiteks ukse sisepleki ja kattepolstri vahel.Aga see müra, mis läbi uksepleki temani jõuab, läheb temast väikeste kadudega läbi.Algselt postitas: Jupats
Ei kujuta ka ette. Arvestades, kui hästi oli tulemüür kaetud, siis midagi erilist väga ei muuda. Tulemüüril ka see paks 5cm vaip.
Parim asi autos müraasummutuseks on siiski pigimatt, aga tema kaal on suur.Ja auto jaoks mõeldud pigimatt, mitte maja katusele mõeldu.Mugavuse eest peab maksma kütusekulu tõusuga ja kiirenduse kahanemisega.Selle auto omanik , kuhu on 300kg lisandunud ,kurtis, et peab vist oma 3 liitrist bensukat 9-5-te tuunima, et edasi liiguks.Parim heli-isolaator, mida mugavust silmas pidades saab paigaldada on spesial mass.Seda lastakse suruõhuga ja see jõuab igale poole.Kõva kummilaadne mass, kus on graanulid sees.Võnkuma hakkavad murale lähimad graanulid, kuna kummis võnked kanduvad järjest järgmistele graanulitele kehvemini, siis töötab see hästi.Aga see mögin on väga kallis.Ma tean ühte projektikat, kuhu on seda 11 000 krooni eest lastud.
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
On olnud juttu rattakoobaste möksitamisest väljast poolt. Hr. Troll kirjutas kunagi :
''väljastpoolt müraisolatsiooni tegemiseks on mõistlik kasutada tavalist nn. woofri kast katte riiet, sarnaneb natuke vildile või mistrale aga on pehme ja igatpidi veniv, et oleks mugavam paigaldada, lisaks osta klaasiliimi või midagi silikoonile sarnanevat mis hästi nakkub ja sellega panedki kooobaste külge. tegevus ise imelihtne kui välja arvata see, et koopad on vaja väga korralikult puhastada igasusest kultuurikihist mis sinna aastatega tekkinud on... kangast saad minu poest, silikooni sarnaseid asju tead vst ise kust otsida...''
Mul on jäänud asi siiani katsetamata ... ehk tulevikus ...
''väljastpoolt müraisolatsiooni tegemiseks on mõistlik kasutada tavalist nn. woofri kast katte riiet, sarnaneb natuke vildile või mistrale aga on pehme ja igatpidi veniv, et oleks mugavam paigaldada, lisaks osta klaasiliimi või midagi silikoonile sarnanevat mis hästi nakkub ja sellega panedki kooobaste külge. tegevus ise imelihtne kui välja arvata see, et koopad on vaja väga korralikult puhastada igasusest kultuurikihist mis sinna aastatega tekkinud on... kangast saad minu poest, silikooni sarnaseid asju tead vst ise kust otsida...''
Mul on jäänud asi siiani katsetamata ... ehk tulevikus ...
Natuke raske uskuda, et riie-vilt rattakoopaid väljastpoolt kattes midagi annab.
Timutiga täiesti nõus. Vilt ei isoleeri suurt midagi, pigem teeb seda raske ja tihe bituumen.
Analoogselt kõlaritele - vilt sees selleks, et heli ei peegelduks kõlari siseseintelt ega tekitaks mittevajalikke helilaineid vaid hoopis sumbuks seal.
Auto armatuuri sees on vilt põhjendatud, sest siledaid-kõvasid plastdetaile seal palju mis peegeldavad ja panevad kergemad ja lahtised osad (juhtmed jm) vibreerima. Ainult väga minimaalselt toimib vilt seal heliisolaatorina mootoriruumist tulnud mürale.
Timutiga täiesti nõus. Vilt ei isoleeri suurt midagi, pigem teeb seda raske ja tihe bituumen.
Analoogselt kõlaritele - vilt sees selleks, et heli ei peegelduks kõlari siseseintelt ega tekitaks mittevajalikke helilaineid vaid hoopis sumbuks seal.
Auto armatuuri sees on vilt põhjendatud, sest siledaid-kõvasid plastdetaile seal palju mis peegeldavad ja panevad kergemad ja lahtised osad (juhtmed jm) vibreerima. Ainult väga minimaalselt toimib vilt seal heliisolaatorina mootoriruumist tulnud mürale.
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
AGa miks siis tundub mulle et mu tonnine on väga vaikne võrreldes 9-5-ga? 9-5 on täiesti puutumata, tonnisel on pigimatt ainult ustes ja taga. Aga põhjas on 2 kihti villa ning kogu armatuurlaud viimase piirini villa või svammi (et kõik mis võiks liikuda on kinni pressitud) täis topitud. Ette ma pigimatti ei viitsinud panna. St. miski võttis siiski müra maha aga mis? Tühikäigu vibra vastu aitaks ainult mootori ja käigukasti väljavahetamine V6 ja teistsuguse kastiga aga kõik muud hääled on algsega võrreldes oluliselt summutatud.Algselt postitas: sebastian Ainult väga minimaalselt toimib vilt seal heliisolaatorina mootoriruumist tulnud mürale.
Mhh...peab vist mikrofoniga salonge testima. Kui muud ei saa, siis võrdlemiseks mõned detsibellid ikkaAlgselt postitas: qdwin
AGa miks siis tundub mulle et mu tonnine on väga vaikne võrreldes 9-5-ga?
Endale küll tundub, et ka pärast armatuuri täistoppimist jääb mu tonnine ikkagi lärmakamaks 9-5'st. Mootorimüra oli juba enne suht vähekuuldav ja ka pärast villa jäi enam-vähem samaks.
edit: jupats, sorri, et OT
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Võttes siis järjekordse tööpäeva kokku, peaks ütlema, et lammatumiskiirus paranes märgatavalt. Ära sai siis tehtud juhiuks ning üks tagumine uks. Üks tagumine uks jäi siis ajapuudusest tingituna tulevikku:(
Sai natuke Järvevana teel kimatud ka. Vahe on ikka tuntav. Eks reedel maantee peal saab kuulda mis tegelikult toimub.
Ja siit jälle pildimaterjali:P






Sai natuke Järvevana teel kimatud ka. Vahe on ikka tuntav. Eks reedel maantee peal saab kuulda mis tegelikult toimub.
Ja siit jälle pildimaterjali:P






- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Niisiis eile sai lisatud Hõbenoolele järjekordne ülioluline komponent. Nimelt siis Forge by-pass. Peale vahetust tuli koheselt 100hj juurde:D:D Ei tegelikult sai see akt tehtud tuleviku nimel. Esialgset lisa kusagilt tulla ei saanudki, kuna vana paipäss ka suhteliselt ok seisus. Aga kurat seda teab...

Ja sisu ka natuke:

Muret aga tekitab see kummist lõdvik mis by-passi selle pika alumiiniumtoruga ühendab... Kole svammiks on muutunud. Kas keegi oskab äkki selle mõõdu öelda, et saaks silikooni osta?


Ja sisu ka natuke:

Muret aga tekitab see kummist lõdvik mis by-passi selle pika alumiiniumtoruga ühendab... Kole svammiks on muutunud. Kas keegi oskab äkki selle mõõdu öelda, et saaks silikooni osta?

-
vmaster
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 2027
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Ma veel risustan teemat kui lubatakse:) Tühikäigu vibratsiooniga on minu griffinil selline kogemus, et mingisugune vibratsioon ikkagi on vahel. Vahel nagu pole kaAlgselt postitas: qdwinAGa miks siis tundub mulle et mu tonnine on väga vaikne võrreldes 9-5-ga? 9-5 on täiesti puutumata, tonnisel on pigimatt ainult ustes ja taga. Aga põhjas on 2 kihti villa ning kogu armatuurlaud viimase piirini villa või svammi (et kõik mis võiks liikuda on kinni pressitud) täis topitud. Ette ma pigimatti ei viitsinud panna. St. miski võttis siiski müra maha aga mis? Tühikäigu vibra vastu aitaks ainult mootori ja käigukasti väljavahetamine V6 ja teistsuguse kastiga aga kõik muud hääled on algsega võrreldes oluliselt summutatud.Algselt postitas: sebastian Ainult väga minimaalselt toimib vilt seal heliisolaatorina mootoriruumist tulnud mürale.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Niisiis, sai nädalavahetusel ette võetud Elmscanniga mõõtetööd. Rõhku sai pandud pöörete ning boosti omavahelisele suhtele. Testikilomeetreid tuli nii umbes 200 ringis, seega peaksid andmed ka suhteliselt usaldusväärsed olema. Ärge nüüd arvake, et selle pärast niisama 200km maha sõitsin:D:D Ajasin ikka omi asju, kuid läpakas kogu aeg mõõtis. Tegin ka graafiku saadud tulemustest. Võrduses on RPM ning max. boost antud pöörde juures.

Siin ka suurema resoga pilt
Kui leian üles ka vanad mõõtmised, teen ka võrdluse T17 ning mitsu erinevusest antud parameetridega.
EDIT: Ja leidsingi üles! Võrdlus siis...

Ja ka suurem pilt

Siin ka suurema resoga pilt
Kui leian üles ka vanad mõõtmised, teen ka võrdluse T17 ning mitsu erinevusest antud parameetridega.
EDIT: Ja leidsingi üles! Võrdlus siis...

Ja ka suurem pilt
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Viimase mõõtmise juures täheldasin ühte imelikku asja. Nimelt paneb turbo seier kohati segast, võrreldes mõõtmistega. Viienda käiguga kiirendades näitas läpakas 0,7 bar, kui samal hetkel oli turbo seier kollase alguses:wtf::wtf:
Samuti kordus seda ka 3. ning 4. käiguga...
Samuti kordus seda ka 3. ning 4. käiguga...
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kuule matid võtsid ikka arvestava koguse mürast maha. Nii sise- kui ka väliskeskkonna suhtes. Enam ei kuule auto kõrval seistes pagassis laamendavat supakat. Tunduvalt mõistlikumaks on asi läinud. Ootan veel, millal saaks viimase tagaukse ka tehtud... Sealt tuleb veel kõrget kohinat läbi. Pagassi isoleerimine kukkus esialgu läbi, kuna Nikesound arvas, et ei soovi seal luugi sees püsida. Eks soojade ilmadega peab uuesti Bimastiga asja ette võtma.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Hõbenool sai siis täna lõpuks endale väärilise(moraalselt) softi. Pikka aega sai möllatud automaatkasti väändepiirajatega, täna nad siis alistusid. Soft siis Jupats stage 1
, ehk siis teoreetiline võimsus 270hp ning 410Nm.
Esialgne mulje on, et "Kuradi räme loom":D. Rõhkudest ei oska hetkel midagi öelda, kuna Elmscan sai maha müüdud. Eks käin enne kiltsit dünos ära, siis saab ka tõelised numbrid teada.
Teine käik on hetkel talve kummidega täiesti kasutu. Linnas lihtsalt ei ole pidamist. No ja esimesest käigust ei hakka rääkimagi. Hetkel softis määratud 1 käigu piirajaks 210Nm. Teine käik piirajast vaba. Misfire on pea olematu ning adapteerumisest järgi pole. Eks homme Pärnusse sõites paistab, mis 3. 4. ja 5. käik teevad.
Kuigi Misfire on madal, tekib seda kõige rohkem 1. silindris. 2/3 juhtudest. Esimesel testisõidul oli Misfire 400 ( 10 km kohta), mis on alguses loomulik. Hiljem aga näitas 40 per 10km, mis päris hea näitaja.
Esialgne mulje on, et "Kuradi räme loom":D. Rõhkudest ei oska hetkel midagi öelda, kuna Elmscan sai maha müüdud. Eks käin enne kiltsit dünos ära, siis saab ka tõelised numbrid teada.
Teine käik on hetkel talve kummidega täiesti kasutu. Linnas lihtsalt ei ole pidamist. No ja esimesest käigust ei hakka rääkimagi. Hetkel softis määratud 1 käigu piirajaks 210Nm. Teine käik piirajast vaba. Misfire on pea olematu ning adapteerumisest järgi pole. Eks homme Pärnusse sõites paistab, mis 3. 4. ja 5. käik teevad.
Kuigi Misfire on madal, tekib seda kõige rohkem 1. silindris. 2/3 juhtudest. Esimesel testisõidul oli Misfire 400 ( 10 km kohta), mis on alguses loomulik. Hiljem aga näitas 40 per 10km, mis päris hea näitaja.
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: Jupats
Rõhkudest ei oska hetkel midagi öelda, kuna Elmscan sai maha müüdud.
Eeldatavasti on Sul open SID? Vaata Pdif 'i...


