Väga imelik viga

Tonnised ja nende mured
Vasta
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#1

Püüan muret kirjeldada nii hästi kui suudan.
Isendiks on 9000 2,3Turbo
On hommik nagu iga teine.

Autot võib käivitada kahte moodi.
1. Õrnalt hoida jalga gaasipedaalil. Ja siis hakkab juhtuma.
Kõik tundub nagu OK niikaua kui gaasipedaal täielikult tagastub. Nüüd käib kindalaeka all asuvas(mingisuguses) relees ümberlülitamine.
Edasi on 50/50 Kas gaasipedaal võtab sisse umbes 5cm jagu "tühikäigu" ja hakkab poolepealt reageerima(muuseas raskemalt kui ta seda tegema peaks). Või ei juhtu pedaali vajutades mitte midagi, et võib tühtalt lõpuni tallata.
2. Mitte puudutada gaasipedaali. Ja siis hakkab juhtuma.
Relee klõpsatab peaaegu koheselt.
Edasi on jälle see 50/50 võimalus.

Kui nüüd kapott avada siis on näha, et hoob mille küljes on gaasitross on "ise" väljapoole liikunud ja tagasi ta enam ise ei lähe. Kui veidi näpuga kaasa aidata siis liigub hoob sisse tagasi ja sõid võib alata(kahjuks selle "raske" gaasiga).

Veel tekitab muret mittekorralikult töötav mootor. Külmalt esineb ebakorrapärane töötamine (pöörded kõiguvad 500-900) tihtipeale "sureb ära"

Kui keegi samasuguseid asju kogenud ja korda saanud siis oleksin väga tänulik kui ka mind veidi valgustaksite.

Tänud
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

Kas sul on TCS?
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#3

Kusjuures enne tänast oleksin ma öelnud, et ei ole aga...
Kui täna katsetasin sõitu nii, et "ei lubanud" releel ennast ümber lülitada siis üllatusin kui libedatel kohtadel armatuuris TCS põlema hakkas. Mingisugust lülitit igatahes küll ei ole :freak:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

Siis on TCS. Seda tehti ka ilma lülitita versioone.

Üldiselt öeldakse selle kohta palju õnne! Üks märksõna, mille kaudu foorumist infot ammutada, on "ETS".

Räägi auto väljalaskeaasatast ka.
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#5

Väljalaskeaasta 1992.
Õnne läheb ikka tarvis :wall:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

Algselt postitas: suur
Üldiselt öeldakse selle kohta palju õnne! Üks märksõna, mille kaudu foorumist infot ammutada, on "ETS".

Tegelt ma mõtlesingi seda ETS-i oopis :wall:
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#7

Nüüd ma ei saa enam aru.
Veidi juhe vist.
Et siis kas palju õnne või "palju õnne" ???
Ehk viitsid visata lingi kus sellest ETS-ist juttu või "kes" , "mis" on ETS

Tänud
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#8

Et siis "palju õnne"

Trionic: ETS`i puhul tuleb tavaliselt maja panti panna,või naine välja rentida

EDIT: Teemaalgatajal mure õige, minagi ei suutnud otsinguga leida konkreetset vastust, mis ja kui palju, teemasid on palju igalpool jutt, et sellest palju juttu old:D

Nii palju et vaakumvoolikust tuleb alustada ja lõppeda võib kuni 20 000.-
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#9

Ohooo

Mõnna mõnna. :beer:
Ega siis muud kui jätkan "raske gaasiga"
Aga siiski foorumist otsing ETS ei andud mulle mingisuguseid adekvaatseid tulemusi.
Mis kuramuse elukaga siis ikkagi tegu on ?

EDIT:
Niii-nii nüüd olen ennast jua targemaks teinud. Sõprade Rootslaste foorumites on ETS(electronic Throttle System)-ist juttu.
OK arusaadav, et elektroonika oli kunagi päris kallis teema.
OK arusaadav, et tolleaegne elektroonika võib ka praegu olla kallis teema.
Siiski on minujaoks arusaamatu see hetk, et miks mu ETS-poiss mingil momendil nagu toimib ja pärast relee ümberlülitamist ei tööta.
Ma usun, et vägivald ei ole lahendus aga mis edasi kui ma releed enda vajaduste järgi "konfin" ???:eureka:
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: Eleri
Et siis "palju õnne"

Trionic: ETS`i puhul tuleb tavaliselt maja panti panna,või naine välja rentida

EDIT: Teemaalgatajal mure õige, minagi ei suutnud otsinguga leida konkreetset vastust, mis ja kui palju, teemasid on palju igalpool jutt, et sellest palju juttu old:D

Nii palju et vaakumvoolikust tuleb alustada ja lõppeda võib kuni 20 000.-

Ma tänan vastuse eest aga...
... vaakumvoolik - 20k. on suht lai mõiste. See 20k investeering ei tundu kuidagi mõistlik sellise aastakäigu aparaadile.
Rootslased kirjutavad, et käepäreste, romulast saadud vahenditega on võimalik ETS ka kohitseda. Ok seda ma tegema ei hakka. Siiski jääb rippuma mu küsimus, et miks relee mu ETS-i "väljal ülitab" ?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

Äkki on lihtsalt relee pekkis..:D

Kui viisakalt keegi seletaks, kuidas seda kohitseda saab, oleks tore. Siiani on see tähendanud ikka väga kallist ümberehitust..:(
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: Cyber
Äkki on lihtsalt relee pekkis..:D

Kui viisakalt keegi seletaks, kuidas seda kohitseda saab, oleks tore. Siiani on see tähendanud ikka väga kallist ümberehitust..:(

Ma väga ei usu, et relee ennast üldse ümber lülitab kui ta otsa on lõppenud.
Selle ümberehituse seletamiseks peaks tõenäoliselt Rootsi keelt päris hästi oskama.
Isiklikult kasutasin translaatori abi. Me ju kõik teame kuidas sellised asjad tõlgivad. Midagi on küll võimalik aru saada aga noh...
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: dover
Algselt postitas: Cyber
Äkki on lihtsalt relee pekkis..:D

Kui viisakalt keegi seletaks, kuidas seda kohitseda saab, oleks tore. Siiani on see tähendanud ikka väga kallist ümberehitust..:(

Ma väga ei usu, et relee ennast üldse ümber lülitab kui ta otsa on lõppenud.
Selle ümberehituse seletamiseks peaks tõenäoliselt Rootsi keelt päris hästi oskama.
Isiklikult kasutasin translaatori abi. Me ju kõik teame kuidas sellised asjad tõlgivad. Midagi on küll võimalik aru saada aga noh...

Algatuseks jah soovitan siin foorumis ringi tuulata ja lihtsalt lugeda, kui huvi suur on.
SIIT teemast saad näha ja lugeda sellest probleemist.
Algselt postitas: dover
Ma tänan vastuse eest aga...
... vaakumvoolik - 20k. on suht lai mõiste. See 20k investeering ei tundu kuidagi mõistlik sellise aastakäigu aparaadile.
Rootslased kirjutavad, et käepäreste, romulast saadud vahenditega on võimalik ETS ka kohitseda. Ok seda ma tegema ei hakka. Siiski jääb rippuma mu küsimus, et miks relee mu ETS-i "väljal ülitab" ?
Teiselt pildilt leiad ka vastuse.
Tõenäoliselt on sama, et kuskil on pragu ja kuni selle praoni saab ju ECU õiget takistuse väärtust aga peale pragu (kui pedaali vajutad) liigub poteka hari üle prao, kus juba puudub ühendus ja ECU ei saa enam mingit takistust.

Minu 9000 seisis selletõttu peaaegu aasta :D
Samas tekkis ka ideid kuidas võiks midagi asendada ja ise ehitada, kuid loomkatseteni ei jõudnud, kuna lõpuks leidsin omale uue (kasutatud) Thortle Body.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#14

Tänan väärtusliku info eest.
Samas Sinu poolt kirjeldatud viga mul ei esine.
Asi on ju ses mõttes imelik, et kui käivitades üliõrnalt jalga gaasil hoida töötab kogu süsteem laitmatult kuini momendini mil gaasi täielikult vabastad ja siis käibki see salapärane relee lülitus.
Kui mingi relee ei klõpsuks kusagil siis oleksin koheselt valmis hakkama uut tükki otsima aga hetkel ütleb loogika, et probleem võiks olla elektrooniline.
Kuna ma ei suuda tuvastada, et mis releega tegu on siis ei oska ka kuidagi edasi minna.
Loomulikult oleks ju kõige lihtsam Anti juurde kobida. Võimalik, et nii tuleb ka teha kui omal jõul viga ei suuda tuvastada.
Isiklikult olen selline tüüp, et teenindusse on kuidage "kergem" sisse astuda kui tead mis murega lähed.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Ise sa seal midagi välja ei mõtle(peale vaakumvoolikute vahetuse).Diagnostka oleks abiks."Salapärane" relee on ETS pearelee,mis lülitab sul süsteemi
"limp-home" režiimile,sellest ka "raske gaas".Põhjuse näeks ära Tech-2`ga.
Nende paljude kümnete ETS tonnistega,mida on tulnud remontida,on ainult 3 isendit vajanud suuremaid väljaminekuid.Üks neist oli Factori tonnine ja kahel tulid ECU`d vahetada.Ülejäänud,massiline osa masinatest on pääsenud pudi-padi vahetusega.
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: Trionic
Ise sa seal midagi välja ei mõtle(peale vaakumvoolikute vahetuse).Diagnostka oleks abiks."Salapärane" relee on ETS pearelee,mis lülitab sul süsteemi
"limp-home" režiimile,sellest ka "raske gaas".Põhjuse näeks ära Tech-2`ga.
Nende paljude kümnete ETS tonnistega,mida on tulnud remontida,on ainult 3 isendit vajanud suuremaid väljaminekuid.Üks neist oli Factori tonnine ja kahel tulid ECU`d vahetada.Ülejäänud,massiline osa masinatest on pääsenud pudi-padi vahetusega.

Korras :)
Tänan vastuse eest. See pani asjad paika :thumb:
Kas, kuidas ja millal saab Sulle külla tulla ?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

Telefon on alati abiks.
dover
Postitusi: 34
Liitunud: T Juul 15, 2008 10:24
Asukoht:
Auto:

#18

Niisiis.
Vahetusse läksid nii ETS-i aju kui ka gaasiklapi kamber(throttle body).
Veidi veel nipet-näpet ja auto käitub normaalselt. :headbang:
Suurimad tänud Trionic-ule :notworthy:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Ajule sai saatuslikuks jahutusvedelik,mis vaipade all loksub ja drosselklapi oli keegi "ära remontinud".
BPC klappi on autole veel vaja.Boost on pöörane ja "no cut-off".
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

Esialgu võiks ehk siis LPT-ks teha, vähemalt ei lõhu ära...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta