ja seda seestpoolt
No mis see siis ära ei ole. Õppind mehed rootsi riistad...

Hiljuti vahetasin mootoririhma, noh see pikk
serpentine belt inglise keeles.
Vanal tonnisel suht lihtne, aga uuemal jookseb rihm pingutusrulli vahelt ja niisama naljalt kätte ei saa.
Enne tudeerisin igasugu õpetussõnu ja selgus et kaks võimalust: võtta ratas alt ja rattakoopast porikaitse ära, et pääseks paremini pingutusrullile ligi, samas saaks kontrollida ka teiste rullikute korrasolekut.
Või: puurida väike auk plastist porikaitsmesse, et pingutusrulli polt välja pääseks ja kogu vahetuse operett hoopis kapoti alt teha (noh nagu silmaoperatsioon sealt tagantpoolt..

)
Mõlemil juhul pidi vahetus ühepalju aega võtma...pluss kapoti alt urkides veel marraskil näpud ja koledad väljendid.
Paras hirm oli, et seda porikaitset saab olema piin eemaldada.
Aga polnudki asi nii hull. Isegi pilt olemas, kus vajalikud poldid-mutrid asuvad.
Põhiline aeg läks uue rihma pealepanekuks, sest hüdrauline pingutaja ei soostunud sugugi nii palju järgi andma (isegi aeglaselt surudes, nagu soovitati), et rihma rulli peale saada. Vajalikku klambrit-abinõud ju polnud. Üksi vist polekski saanud.
Aga kaks naist, pikendusega 19-võti, pudel õlut ja natuke kannatust olid suureks abiks

.
(kurjam, oleks pidanud vist oma teema tegema: kuidas vahetasin rihma

Cyber, kui viitsid spliti ära:) )