Kuidas Roadrunner pingeregulaatorit vahetas

Tonnised ja nende mured
Vasta
Roadrunner
Postitusi: 230
Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
Asukoht:
Auto:

#1

Ohh siin ma siis lõpetan kell on kaks öösel. Algust sai tehtud tööga kella poole seitsme paiku õhtul. Jama sellest, et reedel sai avastatud, ema juubelile sõites, et pärast tankimist enam auto ei käivitu. No krt mõtsin mis see siis nyyd. Äkki aku istus võssa, aga kui sai ühe roostes Sigma käest juhtmetega käima pandud ja vanemate juurde sõidetud, selgus testriga kurb tõsiasi, et laadimine ilma igasuguste tarbiateta 12.5 volti. Sai auto selleks õhtuks hüljatud ja edasi purjus kõrvalistujana liigeldud. Laup ilge pohmelusega ei suutnud ma piisavalt kiiresti reageerida, et omale pingeregulaator soetada. Tegin küll väike kirjakese saabnet aga vastust ei tulnud. Ega siis midagi sai sammud Troosti sätitud, esmaspäeva hommikul kell 9, pingeregulaator ära ostetud ja rõõmsana tööle mindud. Pärast tööpäeva lõppu kiiruga vanemate juurde, kus kõik võimalused ja tingimused olemas autoremondiks. Ega siis midagi vahetama. Nina tungrauaga üles, ratas alt ära , koobas eemaldatud, akujuhe lahti, rihmapinguti mutter vabaks, pinguti polt lahti, rihm maha , õlikordgi ülemine kinnitus otsast ära, generaatori ülemine polt lahti, generaatori alumine polt lahti, Generaator vahelt välja , juhtmed lahti ja ilge keemiaga see generaator sealt vahelt välja. (ohh hääd ajad tulid meelde kohe) kuna mul eelnevalt oli lekkinud roolivõimendi pump siis oli generaator natuke õline. Aga ei oleks tohtinud olla. Kuna pump sai juba mõnda aega tagasi vahetatud. Sai generaator lahti võetud korralikult ära puhastatud nii seest kui väljast. Kokku ja uus pingeregulaator paika. Ohh kerge südamega ja lenneldes panin kõik kokku. Ja siis tuli testi moment. Ja ei s*****i mitte mingit laadimist ja armatuuris akutuli põles. Uuesti maha (seda siis juba kanalis) generaator uuesti pulkadeks. Selgus, et harjad ainult äärtest vastu käisid. OK kollektor vaja üle treida panime ankru treipinki ja treisime kollektorid sirgeks. Uuesti kokku ja peale. Seekord juba targem, et koobast tagasi ei pannud. Ja ikka ei sit***i. Mul tekkis kerge frustratsioon. Sai siis mõõdetud pinge reg peale tulevad ergutus voolu ja tulemuseks 1,3 V (NO MIDA T***T) kõik juhtmed asjad sai üle kontrollitud, kaitsmed üle käidud releesid kontrollitud ja ikka ei midagi. Jälle Gen maha ja pulkadeks. Sai siis kõik asjad üle mõõdetud ja veel kord üle mõõdetud ja ei mingisugust viga ei suutnud tuvastada. Peale tagasi test ja mitte TY****I. Uueasti maha süüde sisse ja ennäe imet ergutus vool 12 V:wall: Nii sai peale maha teda veel kolm korda kuni sai appi võetud leidlikus ja tehtud trellist ruustangidest testrist ja akust Generaatori testpink. Juhtmed paika ja gen laadis 13.8 V. uuesti rõõmuga peale ja ei midagi siis sai otsitud välja HAMBAARSTI PEEGEL. Ja ennäe imet, neid roppusi sõne jätkus niipalju, et terve GARAAŽ kajas. Ergutus voolu tikkpolt istus rõõmsalt vastu Õlifiltri korpust. :wall::wall::wall: Uuesti maha (poldi lühemaks lõikamise eesmärrgil eemaldasin ma kondeka) tegin poldi lühemaks ja tagasi. Test ja ikka jama ja siis näen lauaserval kondekat. Ei suutnud ennast ära sõimata. Gen uuesti maha ja kondekas paika. Generaator uuesti peale ja JEEEEEEHAAAAAAAAAA Laadimine olemas Rohkem kui kunagi varem. 13,8 V Loodan, et keegi peale minu ei pea samasse ämbrisse astuma. Aga 1 + oli asja juures lõpus läks genekas maha 4 min :P (seda siis alguses kirjeldatud järjestuses, sealtmaalt kus koopa plast oli maas) AGA NÜÜD KOBIN MA MAGAMA JA EI TAHA MITTE MILLESTKI MIDAGI TEADA
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#2

:thumb: Igaljuhul väga õpetlik lugu. Usun et edaspidi võivad kõik geneka probleemidega inimesed sinu, kui oma-ala spetsialisti poole põõrduda ;).
Mulle meenutas see lugu juhtumit, kuis ma Sapakaga 5 tundi Tallinnast-Võsule sõitsin. Kohale jõudsime küll hoopis Fiat Ritmoga, millel ma ka kohe kummi katki sõitsin:evil:. Põhiline oli aga see, et enne kui ma sai aru milles probleem on jõudsin ma Sapakal umbes 6-7 korda karbussi maha võtta ja iga kord ka seest ära puhastada. Lõpuks taipasin, et vigane oli hoopis bensupump ja käsitsi iga paari kilomeetri järel pumbates sain "auto" tagasi kodu hoovi. Kuid kuna reisiseltskond oli väga lõbus ja parajalt vintis, siis jäi sellest reisist vaid väga positiivsed mälestused ning lisaks võisin une pealt karbussi vahetada.: )
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#3

issversussver kui keeruline :o
minu omal võtab asi alla minuti aega.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#4

Ma ei saa ka aru, kuidas see sul nii keeruline on? Miks seda pingeregulaatorit siis kapoti alt geneka küljes vahetada ei anna? Ma nagu mäletan, et oma 9000del sai ikka kapoti alt hakkama. Tõsi küll mul oli ka pärast tükk pusimist et laadimine tagasi saada.

P.S. Oli see ikka 9000 mille geneka releed sa vahetasid?
Roadrunner
Postitusi: 230
Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
Asukoht:
Auto:

#5

sigaelmar:

sulle teadmiseks 90 a tonnisel asub generaator sisselaske kollektori ja roolivõimendi all. tagantpoolt katab teda roolilatt summuti ja õlifikter koos korpusega. V6 võib ta ju peal asetseda aga 2.0 ei ole see nii lihtne. Vaata mõne vana tonnise kapoti alla siis räägime edasi.:beer:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

Roadrunneril tõsi taga. Olen ka 88a. tonnisel kapoti alt geneka harju vahetanud, ja mäletamist mööda jäi õlifilter üsna täpselt ühele kruvile ette. Hakkama sain aga paras "silmaoperatsioon tagumiku kaudu".
Roadrunner
Postitusi: 230
Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
Asukoht:
Auto:

#7

sebastian kuidas kõlaks generaatori pesu kapoti all :beer:
Roadrunner
Postitusi: 230
Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
Asukoht:
Auto:

#8

ja seda seestpoolt :D
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

ja seda seestpoolt
No mis see siis ära ei ole. Õppind mehed rootsi riistad...:thumb:
Hiljuti vahetasin mootoririhma, noh see pikk serpentine belt inglise keeles.
Vanal tonnisel suht lihtne, aga uuemal jookseb rihm pingutusrulli vahelt ja niisama naljalt kätte ei saa.
Enne tudeerisin igasugu õpetussõnu ja selgus et kaks võimalust: võtta ratas alt ja rattakoopast porikaitse ära, et pääseks paremini pingutusrullile ligi, samas saaks kontrollida ka teiste rullikute korrasolekut.
Või: puurida väike auk plastist porikaitsmesse, et pingutusrulli polt välja pääseks ja kogu vahetuse operett hoopis kapoti alt teha (noh nagu silmaoperatsioon sealt tagantpoolt..:P)
Mõlemil juhul pidi vahetus ühepalju aega võtma...pluss kapoti alt urkides veel marraskil näpud ja koledad väljendid.
Paras hirm oli, et seda porikaitset saab olema piin eemaldada.
Aga polnudki asi nii hull. Isegi pilt olemas, kus vajalikud poldid-mutrid asuvad.
Põhiline aeg läks uue rihma pealepanekuks, sest hüdrauline pingutaja ei soostunud sugugi nii palju järgi andma (isegi aeglaselt surudes, nagu soovitati), et rihma rulli peale saada. Vajalikku klambrit-abinõud ju polnud. Üksi vist polekski saanud.
Aga kaks naist, pikendusega 19-võti, pudel õlut ja natuke kannatust olid suureks abiks ;).


(kurjam, oleks pidanud vist oma teema tegema: kuidas vahetasin rihma ;) Cyber, kui viitsid spliti ära:) )
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: sigaelmar

Ma ei saa ka aru, kuidas see sul nii keeruline on? Miks seda pingeregulaatorit siis kapoti alt geneka küljes vahetada ei anna? Ma nagu mäletan, et oma 9000del sai ikka kapoti alt hakkama. Tõsi küll mul oli ka pärast tükk pusimist et laadimine tagasi saada.

Algselt postitas: Roadrunner
sigaelmar:

sulle teadmiseks 90 a tonnisel asub generaator sisselaske kollektori ja roolivõimendi all. tagantpoolt katab teda roolilatt summuti ja õlifikter koos korpusega. V6 võib ta ju peal asetseda aga 2.0 ei ole see nii lihtne. Vaata mõne vana tonnise kapoti alla siis räägime edasi.:beer:

Ma saan aru et mõlemad räägite tonnisest. Üks 2,3T, teine 2,0T. Vahele mahub veel feisslihvt kah (kuigi see vist geneka asukohta ei muutnud?). Nii et üldse ei imesta, kui sigaelmari lennukil saabki pealtpoolt ligi.

Igatahes meenutas mulle see RR'i lugu kangesti Agu Sihvka jutustusi.... Et kõik ausalt ära rääkida .... :P
Roadrunner
Postitusi: 230
Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
Asukoht:
Auto:

#11

Ma ei saanud sellest kirjutamata olla. Esimest korda elus pidin 1 generaatorit 1 päeva jooksul niipalju peale maha liigutama:D:D.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

Algselt postitas: sebastian
kurjam, oleks pidanud vist oma teema tegema: kuidas vahetasin rihma ;) Cyber, kui viitsid spliti ära:) )
ei viitsi, tegelt peaks selle hoopis liitma juba varem tehtud teemaga
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta