Rattalaager

Tonnised ja nende mured
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#1

Kas keegi oskab anda näppunäiteid ja õppetada kuidas vahetada rattalaagrit.Kas seda peab tegema pressiga või saab ka kodustes tingimustes hakkama. Kas 92 aasta tonnilsel on samas mõõdus laager kui 94 aasta omal.:conf:
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#2

Ei ole pressi tarvis.Esimene on 4 poldiga käändtelje küljes ja tagumine on assi otsas ja kinni ühe mutriga.92 ja 94 on samade laagritega.
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#3

Oli olemas laager aga seda ei saanud v2lja kuna kõik poldid olid nii roostes kui olla saab.Laagris oli väga suur loks kah pealekauba.Kas keegi oskab õelda hinna palju ta B varuosana maksab või võib alla panna ka C?Kui juhuslikult kellegil on korralik kasutatud laager ostaks ära.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

www.autoosad.ee oli kusagil 1000-
Või Hr. Timutit käest osta
__In Boost We Trust__
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#5

See, et laagri kinnituspolt on roostene, ei ütle laagri seisukorra kohta mitte midagi.Polt ja laager on erinevad asjad.See, et laagril on siis loks sees, kui veovõlli ots on välja võetud, ei ole ka mingi asitõend seisukorra kohta.Sest laager peab olema veovõlliga kokku tõmmatud, et loks ära kaoks.Kui ka siis on loks sees on muidugi laager kutu.
Kuna see laager on valmistatud pinguga istuga, siis olen mina vaadanud nii, et kui rumm eraldub laagri seest, võib laagri elu-ea lõppenuks nimetada.See tähendab, et ma ei saa seda enam müüa, kuigi ta võis ka mitte veel ulguda.

Pinguga istuga laagri koostamine käib sedasi, et sisemine osa ehk siis rummu osa jahutatakse ja välimine osa ehk korpus soojendatakse.Üks külmaga kahaneb ja teine soojaga paisub ja siis on suurema diameetriga asi võimalik panna väiksema diameetriga asja sisse.Temperatuuri ühtlustudes ei tule rummu-osa enam seest välja.
Samas olen näinud laagrit, mis väidetavalt on hiljuti vahetatud, aga rumm tuleb lupsti seest välja.Ja ei ulgunad ka see laager.
Veovõlli otsa peab ka kindlasti õige jõuga kinni keerama, muidu on ka eluiga lühem või olematu.Peast ei tea, aga vist oli 400 N/m.Foorumist on see number ka läbi käinud.Seega koduste vahenditega heebliga seda kinni ei tõmba.Pool sellest tuleb võib-olla kätte.

Ja mul on ka seda laagrit, kui peaks vaja olema.
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#6

Olen huvitatud küll sellest laagirst mis sul on.Kas se on sul kasutatud kuna uue jaoks mul raha pregu pole ja sõita tahaks küll.Kunagi hiljem paneks uue kui rikkamaks saab ja kas on veel v6imalik nt: kellegil juurde kohale sõita kes annaks näppunäiteid kuda vahetada.Esimesel korral on se ikka rakettiteadus...:red:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

Martin, kui vana sa oled? Lihtsalt sportlikust huvist küsin. :)
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#8

Sporti teen juba paaraastat.Sportlikust huvist ütlesin.Kui sind vaevab midagi siis küsi otse.Ei taha midagi p____ keerata.Ma saan sellega ise kah hakkama.Aga kui sa sihukest küsimust küsid siis kas sa oskasid esimesel korral vahetada.Kui ma oskan aidata millega aitan hea meelega.:conf:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Said valesti aru, pigem on halb vaadata, et nii noored mehed peavad oma pead vaevama selliste asjadega. Vanemad võiks pisut rohkem toetada. Milleks pead Sina oma rahast mingit laagrit ostma. Martin ma sinu poolt ikka ;) Olin ise samasugune, aga tegelesin siis kaherattalistega.
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#10

Ei no jah sa ei mõnita ültse!....
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#11

Oleneb sinu vanusest muidugi vene ajal ei saanud jah autosid nii kergelt.Päris palju komisijoone tuli läbi käia.:wise:
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#12

Härrad hankige teineteise MSNid ja lobisege seal edasi:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Tonnisel on rummuga laagrid.Pidurisadul ja -ketas maha.Esisillas pooltelg rummust välja ja laager käib seestpoolt 4 poldiga.Tagasillas ainult üks suur mutter.Pingutusmoment on nii ees,kui taga 290-310 Nm.
senamega
Postitusi: 5
Liitunud: E Mai 11, 2009 18:58
Asukoht:
Auto:

#14

Tervist,paluks abi ka siis nendesamade laagrite asjus.Nimelt mul selline asi,et tagumine laager undab ja oleks vaja välja vahetada.Käisin täna ka poest uurimas aga seda eestisse ei tellita.Autoks siis 9000i 2.0 94 kw aastast 89.Olen ka huvitatud kasutatud laagrist.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

Algselt postitas: senamega
Käisin täna ka poest uurimas aga seda eestisse ei tellita.
Mine ütle neile poemeestele, et nad võiks end põlema panna...:P www.autoosad.ee-s on neid päris mitmes eri variandis. Tellid sealt ja saad koju kätte asja omale..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
senamega
Postitusi: 5
Liitunud: E Mai 11, 2009 18:58
Asukoht:
Auto:

#16

Kas keegi on sealt ka tellinud?Ega pole probleemi olnud sellega et vale asi saadetakse?
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#17

Olen mitu korda autoosad.ee tellinud, alati tulnud õiged asjad ja mina olen siiani iga kord saanud kauba kätte päev _varem_ kui lubatud. Hinnad on ka soodsad aga kaubavalik veidi napp.
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#18

Sain siis rattalaagri aga poolassi mutrit ei õnnestunud mitte mingit moodi lahti teha isegi kahe inimesega ja pikkendustega.Enne andis järgi padruni pikkendus mis tegi ise ühe ringi. :wall:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

Lõika mutter pooleks.
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#20

Viisin auto ära juba vaita tuttav vahetab välja mingi 300eeku eest.Oi jummal kuidas on selle kõriseva laagriga sõita mõtled et nüüd kohe läheb midagi p____.Jõutsin kohale:headbang:.Nüüd tuli välja et tal kah pole sihukest padrunit millega lahti keerata homme saab siis saab korras auto kah.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#21

Proovi kus vahetavad veoautodel kumme, mendel on hea riist millega nad saavad rattaid lahti:) äraproovitud:thumb:
__In Boost We Trust__
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#22

See mutter on keermeliimiga kinnitatud. Kui eelmine remontija on pannud liiga kõva liimi, siis on probleem. Liimi saab ära põletada aga antud kohas tuleb üsna ettevaatlik olla, et laager kahju ei saaks.

Löökpadrunit on keegi proovinud?
martin12
Postitusi: 42
Liitunud: R Apr 10, 2009 18:55
Asukoht:
Auto:

#23

Ei ole kuna pole endal ja ühel tuttaval oli aga ta ütles et se on liiga nõrk.Enam nagu nii see pole minu mure vaid ma viisin juba auto ära ja tuttav mässab sellega edu talle.:notworthy: Täna keeras juba ühe padruni puru.Homme saab õige komplekti siis hakkab vahetama.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#24

Kui juba padruni puruks keerab, siis vist ikka ilma tuleta ei saa?
Kõige kõvem keermeliim muudab ühenduse peaaegu lahtivõetamatuks. Siis tuleb lahtisaamiseks liim ära põletada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

yks võimalus on freesida pöörleva viiliga mutter mõnest kohast õhemaks ja siis keerake puruks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta