Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed
Sinu masinal peaks olema kahe kiirusega ventilaatorid ja neid juhib DICE.Kiiremate pöörete jaoks on eraldi relee nr.8 ehk keskmine (sellest paremal on aeglaste pöörete relee) ja eraldi kaitse nr.6 ja asuvad nad mootori ruumis .Järsku üks neist ei toimi ? Võib-olla kõrgete pöörete puudumisel ei jõua piisavalt jahutada ?
Saan harva sõita SAABIGA.
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tänud kaasa mötlemast, lahendus veel leidmata.entson kirjutas: ↑N Juul 27, 2023 21:57 Sinu masinal peaks olema kahe kiirusega ventilaatorid ja neid juhib DICE.Kiiremate pöörete jaoks on eraldi relee nr.8 ehk keskmine (sellest paremal on aeglaste pöörete relee) ja eraldi kaitse nr.6 ja asuvad nad mootori ruumis .Järsku üks neist ei toimi ? Võib-olla kõrgete pöörete puudumisel ei jõua piisavalt jahutada ?
Ventikad on hooldatud ja toimivad, kui vastavad releed sisse klöpsata, releed (3tk) ja kaitsmed (2tk) on korras. Signaal lihtsalt ei jöua miskipärast AC-lt kohale.
Low speed releed on üks tükk (#7), high speed releesid on kaks tükki (kummalgi vendil oma, #8 ja #12). Vahetasin releesid omavahel ... muutusteta.
Proovisin Tech2-ga releesid klöpsata ... low speed toimib aga high speed sain kumbagi vaid korra tööle. Samas kui vötta high speed function test, siis uhavad kenasti.
Miskit on seal seotud low speed releega, kui high speed 1ühe korra önnestus käima saada Tech2-ga, siis low speed relee pidi ka sees olema, muidu ei toiminud ... proovin leida elektriskeemi nende releede ja signaalide kohta, vöi siis täpse kirjelduse. Ehk siis saab rohkem selgust kust signaal kaduma läeb.
Selge on aga see, et kui mootor kuumaks läeb, siis vendid hakkavad tööle. AC sisselülimsel aga signaali releedele ei tule ... justkui kuskil peaks olema veel üks relee ... vöi siis on AC paneelil miskit maha kärssand.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 498
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
AC paneel ei mpuutu üldse asjasse. Nagu entson mainis, siis vente opereerib ainult DICE ja teeb seda kas mootori temperatuuri või kondi rõhu järgi. Kondi rõhu andur on ühendatud otse DICE taha ja TECH-ga saab seda ka vaadata. Vendid peaks rakenduma alates u. 10 bar ( kergelt). Kui rõhk ikka tõuseb, siis pannakse ka ventisele vunki juurde. ACC paneel annab ainult käskluse kondi rakendumiseks bus-i kaudu ja kondi tööd kontrollib mootori aju.
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kondi röhk oli enamuse aja alla 10 bar-i, kui seda jälgisin. Mingi hetk korra läks üle 10 bar, aga ei tähendanud (oleks kohe kuulda olnud) ventide käivitumist high speed-ile (kui nad just low-ga siis käima ei läind).Viki kirjutas: ↑T Aug 29, 2023 17:01 AC paneel ei mpuutu üldse asjasse. Nagu entson mainis, siis vente opereerib ainult DICE ja teeb seda kas mootori temperatuuri või kondi rõhu järgi. Kondi rõhu andur on ühendatud otse DICE taha ja TECH-ga saab seda ka vaadata. Vendid peaks rakenduma alates u. 10 bar ( kergelt). Kui rõhk ikka tõuseb, siis pannakse ka ventisele vunki juurde. ACC paneel annab ainult käskluse kondi rakendumiseks bus-i kaudu ja kondi tööd kontrollib mootori aju.
Miks mul ei önnestunud vente Tech2-ga käima saada, kui high speed releesid manuaalselt lülisin? Vaid high speed function testiga toimisid ?
Arrogance diminishes wisdom !
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 498
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
High speed hakkab tööle alles 15 bari kandis. Et konditsioneer effektiivselt töötaks peab ülemine rõhk olema üle 10 ja alumine 2. Kui sul rõhk 10-ni ei taha üldse tõusta, siis ongi lahja. Kas ainet vähe või kompressor hõre. Ventilaatorid ei ole konditsioneeri töö tingimuseks, vaid ohutuseks, et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks ja asju lõhkuma hakkaks. High speedi jaoks on vaja mitme relee koostoimimist, sellepärast releesid ükshaaval aktiveerides ei toimigi.
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
"pilt" selgem ja täitsa möistetav (high speed function test toimis, aga releed ükshaaval klöbistasid kuid käima miskit ei pannud), tänud info eest.Viki kirjutas: ↑K Aug 30, 2023 8:19 High speed hakkab tööle alles 15 bari kandis. Et konditsioneer effektiivselt töötaks peab ülemine rõhk olema üle 10 ja alumine 2. Kui sul rõhk 10-ni ei taha üldse tõusta, siis ongi lahja. Kas ainet vähe või kompressor hõre. Ventilaatorid ei ole konditsioneeri töö tingimuseks, vaid ohutuseks, et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks ja asju lõhkuma hakkaks. High speedi jaoks on vaja mitme relee koostoimimist, sellepärast releesid ükshaaval aktiveerides ei toimigi.
... mul kuskil vist on endiselt väike leke (viimati üks ventiil ei pidanud) ja ainet vöib vähe olla küll. Vaatan röhud uuesti üle, tühjendan süsteemi, likvideerin lekke, laadin uuesti täis.
Lisarelee (targurpidi kirjaga) ning lisakaitse (5A) on DEFA ühendamisega SID-ga asjus.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
.
Vahetasin AC-l ühe ventiili ja lasin uuesti ää täita. Toimib hetkel taas.
Ventilaatorite kirjeldus kenasti siin:
Tingimused on seotud jahutusvedeliku temp, AC röhk, söiduki kiirus, välistemp.
Low Speed: kui jahutusvedelik töuseb 97°C; AC sisselülitatult öues temp rohkem kui 22 C vöi söiduki kiirus madalam kui 38 km/h ning AC röhk 9...18 bar.
High Speed: Kui jahutusvedelik töuseb 107°C; AC sisselülitatult kui AC röhk töuseb üle 18 bar.
Kel huvi, muu jutt AC asjus:
DICE on jah see, mis vente juhib:
Vahetasin AC-l ühe ventiili ja lasin uuesti ää täita. Toimib hetkel taas.
Ventilaatorite kirjeldus kenasti siin:
Tingimused on seotud jahutusvedeliku temp, AC röhk, söiduki kiirus, välistemp.
Low Speed: kui jahutusvedelik töuseb 97°C; AC sisselülitatult öues temp rohkem kui 22 C vöi söiduki kiirus madalam kui 38 km/h ning AC röhk 9...18 bar.
High Speed: Kui jahutusvedelik töuseb 107°C; AC sisselülitatult kui AC röhk töuseb üle 18 bar.
Kel huvi, muu jutt AC asjus:
DICE on jah see, mis vente juhib:
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
6-CD vahetaja annab alarmi. Ei suuda kontrolltoiminguid läbida.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.
Meeldetuletuseks/spikriks aga omale, kust menüüs VIN-i vahetada saab, meenutasin seda tüki aega:
ENTER-Diagnostics-aasta-mudel-Body-DICE-Programming-Vechicle Identification Number-teade-uus sisse ja Program.
Hiljem on vaja öige masin (aasta+mudel) ka uuesti valida. Ning kui lahutatud, siis oma masina VIN tagasi ja vöib laulatada.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.
Meeldetuletuseks/spikriks aga omale, kust menüüs VIN-i vahetada saab, meenutasin seda tüki aega:
ENTER-Diagnostics-aasta-mudel-Body-DICE-Programming-Vechicle Identification Number-teade-uus sisse ja Program.
Hiljem on vaja öige masin (aasta+mudel) ka uuesti valida. Ning kui lahutatud, siis oma masina VIN tagasi ja vöib laulatada.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kuna bassikölarit koguaeg kaasas vean ja hulga tööd sai selle kaablite vedamisega tehtud, siis vöiks ju ikka mängida. Aeg-ajalt viskasin pilgu peale, kas on kuskilt saada. Ega ma seda 4713699 möistliku hinnaga ei leidnudki.overspeed kirjutas: ↑E Mai 23, 2022 9:37 Egas kedagit, vöimendi maha ja saame selgust.
Jah, panin originaalvöimu taha ja köik toimis kenasti.
harman kardon, üks ei sobi ja teine on nüüd rikkis.
Kui kellelgi on pakkuda seda Estate masina Harman/Kardon vöimendit 4713699 möistliku hinnaga, vöib privasse palun märku anda.
Pakuti aga hoopis Harman/Kardon 12768602, mis pidi isegit parem olema ... ju vist on, toimib igatahes kenasti.
Ja nostalgi möttes otsisin keldrist vanad kassetid ülesse, harv nähtus tänapäeval et kuskil saab ka kassetti kuulata. Blutoothi veel küll ei hakka paigaldama.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Talverehvid, mis mul 15'' on, on plekkvelgedel.
Meie kliimas aga kipuvad plekid rooste minema, ja ilukilpe ma ei taha. Tüdinesin löpuks plekkvelgede värvimisest ja otsustasin panna talveks ka valuveljed.
15 tolliste valikust jäid meeldima uuema genertsiooni 9-3 ALU42 veljed, millel offset küll pisut väljapoole, kuid see nii vähe et ei muuda eriti miskit.
Ostetud nad said, tänud kaasfoorumlane SoS söbraliku müügi-tehingu eest.
Lasin ümber lüüa ... suvel plaan värvida mustaks, tundub ehk silmale vaadata sobilikum siis meite sünges talves.
Meie kliimas aga kipuvad plekid rooste minema, ja ilukilpe ma ei taha. Tüdinesin löpuks plekkvelgede värvimisest ja otsustasin panna talveks ka valuveljed.
15 tolliste valikust jäid meeldima uuema genertsiooni 9-3 ALU42 veljed, millel offset küll pisut väljapoole, kuid see nii vähe et ei muuda eriti miskit.
Ostetud nad said, tänud kaasfoorumlane SoS söbraliku müügi-tehingu eest.
Lasin ümber lüüa ... suvel plaan värvida mustaks, tundub ehk silmale vaadata sobilikum siis meite sünges talves.
Viimati muutis overspeed, L Juun 08, 2024 14:38, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Aga ega ma jonni jätnud.overspeed kirjutas: ↑R Okt 20, 2023 19:16 6-CD vahetaja annab alarmi. Ei suuda kontrolltoiminguid läbida.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.
Ostetud 6CD-box'ilt, mis koos vöimendiga ostsin (indrektohver'ilt), küsisin pisut hinda tagasi ning jätsin siiski omale. Plaan oli vötta oma boxi elektroonika (kuna mul mehhaanilises osas miskit rikkis) mis on kenasti lahutatud autost, ning ostetud boxist vötta mehhaaniline osa (kuna too pole ju lahutatud), ja nii kokku panna box lahutatud elektroonikaga ja töötava mehhaanikaga.
Möeldud - tehtud!
... küll aint väga pikk aeg hiljem.
Kuna ma elektroonikat ei tunne, siis ma ei teadnud kummas plaadis on too lahutamise osa, seega vahetasin mölemad, nii korpuse küljes kui seadme küljes.

Plaan igatahes önnestus, toimib taas.
Muusikat tundide jagu mandri- ja pikaotsa-söitudeks

.
.
.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Oli korra vaja vedada gaasiballoone pagaasnikus ... panin igaks juhuks turva-vörgu külge. Kena vötta ja kiirkinnitustega külge panna, niisama tavaliselt kaasa ei vea.
overspeed kirjutas: ↑P Sept 09, 2018 15:11 Nagu kirjutasin, siis kinnitub see turvavörk tagumise vasema seljatoe külge. Sellised liug-kinnitused. Seljatoe sees on nad süvendatud, et ei segaks kui vörk eemaldatud.
Saab 9-5 Safety Net 001.jpg
Saab 9-5 Safety Net 002.jpg
Saab 9-5 Safety Net 003.jpg
Laes on talle ette nähtud kaks kaugust kinnitus-kohta. Ühed siis, kui seljatoed omal kohal, teisad siis, kui seljatoed alla lastud.
Saab 9-5 Safety Net 004.jpg
Saab 9-5 Safety Net 005.jpg
Saab 9-5 Safety Net 006.jpg
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Noneh ... nüüd sain veakoodi 11. Varujupp on aga juhipoole oma 

overspeed kirjutas: ↑K Mai 04, 2011 19:08 Nüüd tuli veel ilmsiks ka järgmine "beebiviga", too öhujagamisklapp juhipoolne ei toimi, viga 08. Tuleb ette vötta, tüütu söita ju...palav...külm...palav...külm...
http://blog.saab9-5.com/?p=26 :
B2495
Heater Flap Motor Left. Flap Loose. Note: May set if not calibrated.
Fault symptoms
Perceived temperature in cabin too high or too low compared to the set temperature.
Conditions
The following conditions apply:
• When the control module runs the stepping motor towards an end position and the stepping motor continues more than 20% past the expected end position, the diagnostic trouble code for loose flap is set.
• The diagnostic trouble code can be set if the control module has not been calibrated.
• Continuous monitoring and when calibrating.
Kuna mul köik jupid alles olid, siis otsustasin kasutada seda varianti mida kaasfoorumlane Trionic mainis, 12mm torudeühenduse hülss. Sobib ideaalselt.
Lihvisin originaaljupil toestusrandi maha, hülsile pilu sisse ning et plastik hülsi sees kohe kindlasti pöörama ei hakkaks, fikseerisin selle needivarrega (hiljem see öigesse pikusesse ja EPO taolise liimiga kinni):
191515=11122-001.jpg
191515=11124-002.jpg
ACC calibration and fault codes - Saab 9-5
Model year 1998-2005
Calibration is done by starting the engine and simultaneously pressing the AUTO and OFF buttons. Calibration takes about 30 seconds. Calibration must be performed if the battery has been disconnected/discharged, if the ACC unit or a stepping motor have been replaced or its position changed.
Calibration is also automatic directly following engine start in the following cases:
new ACC fitted
+30 supply was cut earlier than 10 minutes after the ignition was last turned off (usually in connection with battery replacement).
While calibrating, the number of stored diagnostic trouble codes is displayed instead of the left-hand temperature. Diagnostic trouble codes 0-23 are displayed for 3 seconds each instead of the right-hand temperature.
Name: saab-9-5-acc-calibration.gif
Views: 497
Size: 4.3 KB
191515=20451-saab-9-5-acc-calibration.gif
This is a list compiled from WIS documentation
Code Problem OBD
1 Internal control module malfunction B1605
2 Cabin temperature sensor - open or short circuit B1350
3 Solar sensor B1340
4 Mixed-air temperature sensor, LH - open or short circuit B1345
5 Mixed-air temperature sensor, RH - open or short circuit B2345
6 Stepping motor, air-mixing flap, LH - open or short circuit B2490
7 Stepping motor, air-mixing flap, LH - motor jam B2496
8 Stepping motor, air-mixing flap, LH - no mechanical contact with flap B2495
9 Stepping motor, air-mixing flap, RH - open or short circuit B2290
10 Stepping motor, air-mixing flap, RH - motor jam B2296
11 Stepping motor, air-mixing flap, RH - no mechanical contact with flap B2295
12 Stepping motor, air distribution flap - open or short circuit B2400
13 Stepping motor, air distribution flap - motor jam B2406
14 Stepping motor, air distribution flap - no mechanical connection between motor and flap B2405
18 Solenoid valve, heat exchanger shut-off valve - open or short circuit B2375
19 Circulation pump - open or short circuit B2380
20 Ventilation fan B2425
21 DC motor, air recirculation flap - open or short circuit B2410
22 ACC software
23 Sensor Ground B2945
http://saabworld.net/f144/automatic-cli ... 5-a-28199/
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
ACC fault code 11
Stepping motor, air-mixing flap, RH
Läks pisut kergemalt ...
Puhus kuuma öhku ainult kunde ja tagaistujatele, seega veakood 11 on parempoolne air-mixing siibri probleem:
"If the motor does not have a mechanical contact with the flap, diagnostic trouble code B2295
is set and 11 is displayed instead of right-hand temperature while calibrating."
Stepping motor, air-mixing flap, RH
Läks pisut kergemalt ...
Puhus kuuma öhku ainult kunde ja tagaistujatele, seega veakood 11 on parempoolne air-mixing siibri probleem:
"If the motor does not have a mechanical contact with the flap, diagnostic trouble code B2295
is set and 11 is displayed instead of right-hand temperature while calibrating."
Viimati muutis overspeed, R Mai 09, 2025 14:05, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Lasin siis pojal vötta vastava servomootori maha, ...
Juhend mahavötuks:
Servomootoreid on kolm tükki kogu ahjul, ühesugused, erinevus on vaid kinnihoidmis-kronsteinis, mis on vahetatav.
... ja vastu vaatas siiski terve völl (illustratiivsed pildid on doonor-auto'st, kuna kasutusmasin oli juba koos):
Tuli hoopis välja, et katki oli see servomootor. Önneks oli doonor-auto küljest hea vötta kohe asendus.
Peale mootorivahetust vigu 0 ja toimib taas.
Juhend mahavötuks:
Servomootoreid on kolm tükki kogu ahjul, ühesugused, erinevus on vaid kinnihoidmis-kronsteinis, mis on vahetatav.
... ja vastu vaatas siiski terve völl (illustratiivsed pildid on doonor-auto'st, kuna kasutusmasin oli juba koos):
Tuli hoopis välja, et katki oli see servomootor. Önneks oli doonor-auto küljest hea vötta kohe asendus.
Peale mootorivahetust vigu 0 ja toimib taas.
Viimati muutis overspeed, N Mai 22, 2025 14:57, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Katkisel servo-mootoril väljundvöllist kinni vöttes seda pöörata sai vabalt ja kergelt.
Korras servo-mootoril aga ei saanud niisama vabalt pöörate väljundvölli.
Uudishimust piilun sisse,mingiaeg, mis seal juhtus. Kuna asendusmootor oli kohe vötta, pole kiiret olnud uurida.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ei olnud hambumises.overspeed kirjutas: ↑L Mai 10, 2025 11:30Katkisel servo-mootoril väljundvöllist kinni vöttes seda pöörata sai vabalt ja kergelt.
Korras servo-mootoril aga ei saanud niisama vabalt pöörate väljundvölli.
Uudishimust piilun sisse,mingiaeg, mis seal juhtus. Kuna asendusmootor oli kohe vötta, pole kiiret olnud uurida.
Vötsin mootori reduktori küljest lahti, see käis kruvidega. Reduktor ise on kinni needitud, sinna sisse niisama ei näe.
Läbi sisendava vaadates ja reduktorit ringi ajades hammasrattad paistsid köik terved.
Kuid silma hakkas, et mootori völlil on hammasratas nagu otsapoole liikunud piisavalt palju, et enam mitte reduktori hammasrattaga kohakuti olla, ja nii ta tühja vuras.
Kui tagasi suruda proovisin öigele kaugusele, mille reduktorilt möötsin, siis selgus hoopis et völl oli mootori suhtes liikunud, mitte otsahammakas völlil.
Pisut völli-liimi vahele ja panin öigele kaugusele tagasi.
Jääb tagavaraks, kui peaks vaja olema.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Läks see taastatud komplekt nüüd kasutusse.overspeed kirjutas: ↑E Aug 29, 2016 22:43 Tagakojamehe mootor, mis mul varuks on, samuti mehhaaniliselt töötab, kuid vett ei pritsi. Lahtivött sellel natukse teistmoodi, kuna kaas on kinni needitud, elektrimootor korpuse külge valtsitud.
Lahti saab sellegipoolest ta teha. Needipead puurisin ära, mootorikorpuse valtsisin lahti.
Lahtivötul oli ka kohe näha, et kauaks seda reduktorit poleks vast enam olnud, kuna aknalepritsimise vedelik on pääsenud reduktorisse sisse.
...
- Üks viga oli see, et völlis sees olev kanal oli umbes täielikult.
- Teine viga oli see, et kaane sees olev tihend ei tihendanud enam öieti, olgugi et tihend ise korralik. Völlipoolne osa liialt krobeliseks roostetanud on.
...
Poeg mul söitis enamuse aja Saabiga, kuid ei maininud midagit ... ju ta siis tagakojameest ei kasutanud.
Söitsin ükspäev ise ja nagiu harjumus ikka, liigutan alati ka tagakojamehe läbi, ning pihustan vedelikku. Kogemustest, et völl kinni ei kiiluks ja vedeliku-liinil tagasilöögi klapp kinni ei kleepuks (mo mölemal 9-5 Estate masinal sama viga olnud).
Pealolnud tagakojamehe mootor vöi reduktor aga tegi päris lärmakat raginat. Töötab, aga ragiseb.
Siuhvilks (tehtud seda ju mitmeid kordi) vahetasin varuks olnuga ära.
Nüüd vaatan, mis seal siis ragiseb.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Lahtivött siis sama-moodi nagu eelmine kord.
Seekord aga asja ei saa.
Elektri mootoril olid magnetid lahti.
Muljumist on saanud mootori völli vaba otsa laagri puksi pesa.
Täitsa oleks ju vöimalik magnetid tagasi liimida, ja ega see laagri puks toimiks ka veel peale aitamist, kui vaid üks magnet pooleks poleks.
Kuidas see veel üldse töötas ... vöimalik et lahtivötuga olin mina hooletu ja suutsin selle pooleks teha

Pean kodo varukastist vaatama, kas möni sarnane mootor veel mingitest masina jääkidest saada on. Mäletan et Citroen mul kasutas täpselt sama tootja seadet. Saabi reduktori mootor oli küll lühem kui citroenil, aga paika läks kenasti ja nii sain Citroeni oma töötama.
Kui pole, siis jääb lihtsalt varuosa-juppideks.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 716
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Mis aga pöhjustab probleeme, on too tihend völliotsa jaoks, kust aknapesuvesi läbi käib.
Tihend on vahetatav, kui ma vaid teaks kust sellist uut saada. Too on kulunud ja ei tihenda enam veekindlalt.
Varumootoril treisin uue otsa ju, ning tegin pisut suurema diameetriga kui originaal, et vana tihend taas tihedaks läeks.
Vöibolla netiavarustest leiab miskit simmeri sellise, pean otsima. Möödud on imelikud, nagu oleks toll, aga tihendil seisab number 5 kenasti peal. Völli ots on 6mm ... sobiks kenasti kui 1mm peale pingutab.
Tihend on vahetatav, kui ma vaid teaks kust sellist uut saada. Too on kulunud ja ei tihenda enam veekindlalt.
Varumootoril treisin uue otsa ju, ning tegin pisut suurema diameetriga kui originaal, et vana tihend taas tihedaks läeks.
Vöibolla netiavarustest leiab miskit simmeri sellise, pean otsima. Möödud on imelikud, nagu oleks toll, aga tihendil seisab number 5 kenasti peal. Völli ots on 6mm ... sobiks kenasti kui 1mm peale pingutab.
Arrogance diminishes wisdom !