Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#526

vvs kirjutas: K Juul 26, 2023 11:23 Kas ventilaatorid muidu ikka töötavad? Võimalik, et mootor on otsa saanud ja signaalist üksi on juba vähe!
overspeed kirjutas: T Juul 25, 2023 12:37 ...
Ventikad ise on korras, hakkavad tööle küll kui mootor jahutust vajab. ...
Arrogance diminishes wisdom !
entson
Postitusi: 509
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#527

Sinu masinal peaks olema kahe kiirusega ventilaatorid ja neid juhib DICE.Kiiremate pöörete jaoks on eraldi relee nr.8 ehk keskmine (sellest paremal on aeglaste pöörete relee) ja eraldi kaitse nr.6 ja asuvad nad mootori ruumis .Järsku üks neist ei toimi ? Võib-olla kõrgete pöörete puudumisel ei jõua piisavalt jahutada ?
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#528

entson kirjutas: N Juul 27, 2023 21:57 Sinu masinal peaks olema kahe kiirusega ventilaatorid ja neid juhib DICE.Kiiremate pöörete jaoks on eraldi relee nr.8 ehk keskmine (sellest paremal on aeglaste pöörete relee) ja eraldi kaitse nr.6 ja asuvad nad mootori ruumis .Järsku üks neist ei toimi ? Võib-olla kõrgete pöörete puudumisel ei jõua piisavalt jahutada ?
Tänud kaasa mötlemast, lahendus veel leidmata.
Ventikad on hooldatud ja toimivad, kui vastavad releed sisse klöpsata, releed (3tk) ja kaitsmed (2tk) on korras. Signaal lihtsalt ei jöua miskipärast AC-lt kohale.
Low speed releed on üks tükk (#7), high speed releesid on kaks tükki (kummalgi vendil oma, #8 ja #12). Vahetasin releesid omavahel ... muutusteta.
Proovisin Tech2-ga releesid klöpsata ... low speed toimib aga high speed sain kumbagi vaid korra tööle. Samas kui vötta high speed function test, siis uhavad kenasti.
Miskit on seal seotud low speed releega, kui high speed 1ühe korra önnestus käima saada Tech2-ga, siis low speed relee pidi ka sees olema, muidu ei toiminud ... proovin leida elektriskeemi nende releede ja signaalide kohta, vöi siis täpse kirjelduse. Ehk siis saab rohkem selgust kust signaal kaduma läeb.
Selge on aga see, et kui mootor kuumaks läeb, siis vendid hakkavad tööle. AC sisselülimsel aga signaali releedele ei tule ... justkui kuskil peaks olema veel üks relee ... vöi siis on AC paneelil miskit maha kärssand.

fuse box under bonnet.pdf
(232.17 KiB) Allalaaditud 84 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#529

AC paneel ei mpuutu üldse asjasse. Nagu entson mainis, siis vente opereerib ainult DICE ja teeb seda kas mootori temperatuuri või kondi rõhu järgi. Kondi rõhu andur on ühendatud otse DICE taha ja TECH-ga saab seda ka vaadata. Vendid peaks rakenduma alates u. 10 bar ( kergelt). Kui rõhk ikka tõuseb, siis pannakse ka ventisele vunki juurde. ACC paneel annab ainult käskluse kondi rakendumiseks bus-i kaudu ja kondi tööd kontrollib mootori aju.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#530

Viki kirjutas: T Aug 29, 2023 17:01 AC paneel ei mpuutu üldse asjasse. Nagu entson mainis, siis vente opereerib ainult DICE ja teeb seda kas mootori temperatuuri või kondi rõhu järgi. Kondi rõhu andur on ühendatud otse DICE taha ja TECH-ga saab seda ka vaadata. Vendid peaks rakenduma alates u. 10 bar ( kergelt). Kui rõhk ikka tõuseb, siis pannakse ka ventisele vunki juurde. ACC paneel annab ainult käskluse kondi rakendumiseks bus-i kaudu ja kondi tööd kontrollib mootori aju.
Kondi röhk oli enamuse aja alla 10 bar-i, kui seda jälgisin. Mingi hetk korra läks üle 10 bar, aga ei tähendanud (oleks kohe kuulda olnud) ventide käivitumist high speed-ile (kui nad just low-ga siis käima ei läind).
Miks mul ei önnestunud vente Tech2-ga käima saada, kui high speed releesid manuaalselt lülisin? Vaid high speed function testiga toimisid ?
Arrogance diminishes wisdom !
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#531

High speed hakkab tööle alles 15 bari kandis. Et konditsioneer effektiivselt töötaks peab ülemine rõhk olema üle 10 ja alumine 2. Kui sul rõhk 10-ni ei taha üldse tõusta, siis ongi lahja. Kas ainet vähe või kompressor hõre. Ventilaatorid ei ole konditsioneeri töö tingimuseks, vaid ohutuseks, et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks ja asju lõhkuma hakkaks. High speedi jaoks on vaja mitme relee koostoimimist, sellepärast releesid ükshaaval aktiveerides ei toimigi.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#532

Viki kirjutas: K Aug 30, 2023 8:19 High speed hakkab tööle alles 15 bari kandis. Et konditsioneer effektiivselt töötaks peab ülemine rõhk olema üle 10 ja alumine 2. Kui sul rõhk 10-ni ei taha üldse tõusta, siis ongi lahja. Kas ainet vähe või kompressor hõre. Ventilaatorid ei ole konditsioneeri töö tingimuseks, vaid ohutuseks, et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks ja asju lõhkuma hakkaks. High speedi jaoks on vaja mitme relee koostoimimist, sellepärast releesid ükshaaval aktiveerides ei toimigi.
"pilt" selgem ja täitsa möistetav (high speed function test toimis, aga releed ükshaaval klöbistasid kuid käima miskit ei pannud), tänud info eest.
... mul kuskil vist on endiselt väike leke (viimati üks ventiil ei pidanud) ja ainet vöib vähe olla küll. Vaatan röhud uuesti üle, tühjendan süsteemi, likvideerin lekke, laadin uuesti täis.

AC fans 001.jpg
AC fans 001.jpg (355.85 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 002.jpg
AC fans 002.jpg (339.45 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 003.jpg
AC fans 003.jpg (404.11 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 004.jpg
AC fans 004.jpg (351.66 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 005.jpg
AC fans 005.jpg (333.54 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 006.jpg
AC fans 006.jpg (307.37 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 007.jpg
AC fans 007.jpg (331.39 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 008.jpg
AC fans 008.jpg (418.35 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 009.jpg
AC fans 009.jpg (422.68 KiB) Vaadatud 8764 korda
AC fans 010.jpg
AC fans 010.jpg (460.36 KiB) Vaadatud 8764 korda

Lisarelee (targurpidi kirjaga) ning lisakaitse (5A) on DEFA ühendamisega SID-ga asjus.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#533

.
Vahetasin AC-l ühe ventiili ja lasin uuesti ää täita. Toimib hetkel taas.

Ventilaatorite kirjeldus kenasti siin:
cooling fans and conditions.pdf
(160.66 KiB) Allalaaditud 51 korda

Tingimused on seotud jahutusvedeliku temp, AC röhk, söiduki kiirus, välistemp.
Low Speed: kui jahutusvedelik töuseb 97°C; AC sisselülitatult öues temp rohkem kui 22 C vöi söiduki kiirus madalam kui 38 km/h ning AC röhk 9...18 bar.
High Speed: Kui jahutusvedelik töuseb 107°C; AC sisselülitatult kui AC röhk töuseb üle 18 bar.

Kel huvi, muu jutt AC asjus:
System overview AC function.pdf
(46.48 KiB) Allalaaditud 74 korda
Main components AC function.pdf
(44.45 KiB) Allalaaditud 48 korda
Engaging the AC.pdf
(53.25 KiB) Allalaaditud 48 korda
AC compressor.pdf
(147.71 KiB) Allalaaditud 48 korda
Condenser.pdf
(29.74 KiB) Allalaaditud 58 korda
Pressure sensor.pdf
(42.46 KiB) Allalaaditud 53 korda
filling oil.pdf
(31.51 KiB) Allalaaditud 53 korda
filling R134.pdf
(182.29 KiB) Allalaaditud 52 korda

DICE on jah see, mis vente juhib:
DICE.pdf
(60.82 KiB) Allalaaditud 50 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#534

6-CD vahetaja annab alarmi. Ei suuda kontrolltoiminguid läbida.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.

Meeldetuletuseks/spikriks aga omale, kust menüüs VIN-i vahetada saab, meenutasin seda tüki aega:
ENTER-Diagnostics-aasta-mudel-Body-DICE-Programming-Vechicle Identification Number-teade-uus sisse ja Program.
Hiljem on vaja öige masin (aasta+mudel) ka uuesti valida. Ning kui lahutatud, siis oma masina VIN tagasi ja vöib laulatada.

Tech2 VIN muutmine 011.jpg
Tech2 VIN muutmine 011.jpg (292.68 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 012.jpg
Tech2 VIN muutmine 012.jpg (175.14 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 013.jpg
Tech2 VIN muutmine 013.jpg (225.93 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 014.jpg
Tech2 VIN muutmine 014.jpg (168.67 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 015.jpg
Tech2 VIN muutmine 015.jpg (167.88 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 016.jpg
Tech2 VIN muutmine 016.jpg (253.87 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 017.jpg
Tech2 VIN muutmine 017.jpg (239.14 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 018.jpg
Tech2 VIN muutmine 018.jpg (237.11 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 019.jpg
Tech2 VIN muutmine 019.jpg (220.13 KiB) Vaadatud 8338 korda
Tech2 VIN muutmine 020.jpg
Tech2 VIN muutmine 020.jpg (206.23 KiB) Vaadatud 8338 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#535

overspeed kirjutas: E Mai 23, 2022 9:37 Egas kedagit, vöimendi maha ja saame selgust.

Jah, panin originaalvöimu taha ja köik toimis kenasti.

harman kardon, üks ei sobi ja teine on nüüd rikkis.
Kui kellelgi on pakkuda seda Estate masina Harman/Kardon vöimendit 4713699 möistliku hinnaga, vöib privasse palun märku anda.
Kuna bassikölarit koguaeg kaasas vean ja hulga tööd sai selle kaablite vedamisega tehtud, siis vöiks ju ikka mängida. Aeg-ajalt viskasin pilgu peale, kas on kuskilt saada. Ega ma seda 4713699 möistliku hinnaga ei leidnudki.

Pakuti aga hoopis Harman/Kardon 12768602, mis pidi isegit parem olema ... ju vist on, toimib igatahes kenasti.

uus vöimendi 002.jpg
uus vöimendi 002.jpg (266.91 KiB) Vaadatud 8336 korda
uus vöimendi 001.jpg
uus vöimendi 001.jpg (349.28 KiB) Vaadatud 8336 korda

Ja nostalgi möttes otsisin keldrist vanad kassetid ülesse, harv nähtus tänapäeval et kuskil saab ka kassetti kuulata. Blutoothi veel küll ei hakka paigaldama.

MC.JPG
MC.JPG (65.57 KiB) Vaadatud 8336 korda
Arrogance diminishes wisdom !
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#536

Ma isegi tellisin Band Campi lehelt alternatiivset mussi just kassetil. Hea originaalitseda :)
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#537

Talverehvid, mis mul 15'' on, on plekkvelgedel.
Meie kliimas aga kipuvad plekid rooste minema, ja ilukilpe ma ei taha. Tüdinesin löpuks plekkvelgede värvimisest ja otsustasin panna talveks ka valuveljed.
15 tolliste valikust jäid meeldima uuema genertsiooni 9-3 ALU42 veljed, millel offset küll pisut väljapoole, kuid see nii vähe et ei muuda eriti miskit.
Ostetud nad said, tänud kaasfoorumlane SoS söbraliku müügi-tehingu eest.
Lasin ümber lüüa ... suvel plaan värvida mustaks, tundub ehk silmale vaadata sobilikum siis meite sünges talves.

ALU42 15x6-5 naast.jpg
ALU42 15x6-5 naast.jpg (157.07 KiB) Vaadatud 7384 korda
Viimati muutis overspeed, L Juun 08, 2024 14:38, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#538

overspeed kirjutas: R Okt 20, 2023 19:16 6-CD vahetaja annab alarmi. Ei suuda kontrolltoiminguid läbida.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.
Aga ega ma jonni jätnud.
Ostetud 6CD-box'ilt, mis koos vöimendiga ostsin (indrektohver'ilt), küsisin pisut hinda tagasi ning jätsin siiski omale. Plaan oli vötta oma boxi elektroonika (kuna mul mehhaanilises osas miskit rikkis) mis on kenasti lahutatud autost, ning ostetud boxist vötta mehhaaniline osa (kuna too pole ju lahutatud), ja nii kokku panna box lahutatud elektroonikaga ja töötava mehhaanikaga.

Möeldud - tehtud!
... küll aint väga pikk aeg hiljem.

Saab 6cdbox 001.jpg
Saab 6cdbox 001.jpg (361.64 KiB) Vaadatud 7085 korda
Saab 6cdbox 002.jpg
Saab 6cdbox 002.jpg (348.24 KiB) Vaadatud 7085 korda
Saab 6cdbox 003.jpg
Saab 6cdbox 003.jpg (386.69 KiB) Vaadatud 7085 korda
Saab 6cdbox 004.jpg
Saab 6cdbox 004.jpg (254.58 KiB) Vaadatud 7085 korda


Kuna ma elektroonikat ei tunne, siis ma ei teadnud kummas plaadis on too lahutamise osa, seega vahetasin mölemad, nii korpuse küljes kui seadme küljes.

:D

Plaan igatahes önnestus, toimib taas.
Muusikat tundide jagu mandri- ja pikaotsa-söitudeks :drive:
.
.
.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#539

Ilmad on ilusad.
Suverehvid alla ja "kihutame" edasi ... suusaboxi, kus mul kunagi eriti suuski sees pole, pole kuskile panna, jääb hetkel külge :P

fac569e7-ec14-41a8-bddc-3e312586ca17.jpg
fac569e7-ec14-41a8-bddc-3e312586ca17.jpg (272.97 KiB) Vaadatud 5503 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#540

Oli korra vaja vedada gaasiballoone pagaasnikus ... panin igaks juhuks turva-vörgu külge. Kena vötta ja kiirkinnitustega külge panna, niisama tavaliselt kaasa ei vea.
overspeed kirjutas: P Sept 09, 2018 15:11 Nagu kirjutasin, siis kinnitub see turvavörk tagumise vasema seljatoe külge. Sellised liug-kinnitused. Seljatoe sees on nad süvendatud, et ei segaks kui vörk eemaldatud.


Saab 9-5 Safety Net 001.jpg

Saab 9-5 Safety Net 002.jpg

Saab 9-5 Safety Net 003.jpg



Laes on talle ette nähtud kaks kaugust kinnitus-kohta. Ühed siis, kui seljatoed omal kohal, teisad siis, kui seljatoed alla lastud.


Saab 9-5 Safety Net 004.jpg

Saab 9-5 Safety Net 005.jpg

Saab 9-5 Safety Net 006.jpg
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#541

Noneh ... nüüd sain veakoodi 11. Varujupp on aga juhipoole oma :(


overspeed kirjutas: K Mai 04, 2011 19:08 Nüüd tuli veel ilmsiks ka järgmine "beebiviga", too öhujagamisklapp juhipoolne ei toimi, viga 08. Tuleb ette vötta, tüütu söita ju...palav...külm...palav...külm...

http://blog.saab9-5.com/?p=26 :

B2495

Heater Flap Motor Left. Flap Loose. Note: May set if not calibrated.

Fault symptoms
Perceived temperature in cabin too high or too low compared to the set temperature.

Conditions
The following conditions apply:

• When the control module runs the stepping motor towards an end position and the stepping motor continues more than 20% past the expected end position, the diagnostic trouble code for loose flap is set.
• The diagnostic trouble code can be set if the control module has not been calibrated.
• Continuous monitoring and when calibrating.

Kuna mul köik jupid alles olid, siis otsustasin kasutada seda varianti mida kaasfoorumlane Trionic mainis, 12mm torudeühenduse hülss. Sobib ideaalselt.
Lihvisin originaaljupil toestusrandi maha, hülsile pilu sisse ning et plastik hülsi sees kohe kindlasti pöörama ei hakkaks, fikseerisin selle needivarrega (hiljem see öigesse pikusesse ja EPO taolise liimiga kinni):


191515=11122-001.jpg

191515=11124-002.jpg


ACC calibration and fault codes - Saab 9-5
Model year 1998-2005

Calibration is done by starting the engine and simultaneously pressing the AUTO and OFF buttons. Calibration takes about 30 seconds. Calibration must be performed if the battery has been disconnected/discharged, if the ACC unit or a stepping motor have been replaced or its position changed.



Calibration is also automatic directly following engine start in the following cases:

new ACC fitted
+30 supply was cut earlier than 10 minutes after the ignition was last turned off (usually in connection with battery replacement).

While calibrating, the number of stored diagnostic trouble codes is displayed instead of the left-hand temperature. Diagnostic trouble codes 0-23 are displayed for 3 seconds each instead of the right-hand temperature.

Name: saab-9-5-acc-calibration.gif
Views: 497
Size: 4.3 KB


191515=20451-saab-9-5-acc-calibration.gif



This is a list compiled from WIS documentation

Code Problem OBD
1 Internal control module malfunction B1605
2 Cabin temperature sensor - open or short circuit B1350
3 Solar sensor B1340
4 Mixed-air temperature sensor, LH - open or short circuit B1345
5 Mixed-air temperature sensor, RH - open or short circuit B2345
6 Stepping motor, air-mixing flap, LH - open or short circuit B2490
7 Stepping motor, air-mixing flap, LH - motor jam B2496
8 Stepping motor, air-mixing flap, LH - no mechanical contact with flap B2495
9 Stepping motor, air-mixing flap, RH - open or short circuit B2290
10 Stepping motor, air-mixing flap, RH - motor jam B2296
11 Stepping motor, air-mixing flap, RH - no mechanical contact with flap B2295
12 Stepping motor, air distribution flap - open or short circuit B2400
13 Stepping motor, air distribution flap - motor jam B2406
14 Stepping motor, air distribution flap - no mechanical connection between motor and flap B2405
18 Solenoid valve, heat exchanger shut-off valve - open or short circuit B2375
19 Circulation pump - open or short circuit B2380
20 Ventilation fan B2425
21 DC motor, air recirculation flap - open or short circuit B2410
22 ACC software
23 Sensor Ground B2945

http://saabworld.net/f144/automatic-cli ... 5-a-28199/
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#542

ACC fault code 11
Stepping motor, air-mixing flap, RH
overspeed kirjutas: K Mai 07, 2025 16:32 Noneh ... nüüd sain veakoodi 11. Varujupp on aga juhipoole oma :(
remondijupp L 01.jpg
remondijupp L 01.jpg (143.22 KiB) Vaadatud 1127 korda
remondijupp L 02.jpg
remondijupp L 02.jpg (121.96 KiB) Vaadatud 1127 korda


Läks pisut kergemalt ...
Puhus kuuma öhku ainult kunde ja tagaistujatele, seega veakood 11 on parempoolne air-mixing siibri probleem:

"If the motor does not have a mechanical contact with the flap, diagnostic trouble code B2295
is set and 11 is displayed instead of right-hand temperature while calibrating."

info - Stepping motor, air-mixing flap RH.pdf
(55.69 KiB) Allalaaditud 4 korda
Viimati muutis overspeed, R Mai 09, 2025 14:05, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#543

Lasin siis pojal vötta vastava servomootori maha, ...

Juhend mahavötuks:

rem_fit - Stepping motor, air-mixing RH.pdf
(44.16 KiB) Allalaaditud 4 korda
rem_fit - Glove Box.pdf
(42.68 KiB) Allalaaditud 1 kord


Servomootoreid on kolm tükki kogu ahjul, ühesugused, erinevus on vaid kinnihoidmis-kronsteinis, mis on vahetatav.

parts - Heating and ventilation - Part 2.pdf
(152.09 KiB) Allalaaditud 4 korda


... ja vastu vaatas siiski terve völl (illustratiivsed pildid on doonor-auto'st, kuna kasutusmasin oli juba koos):

mootormaas 01.jpg
mootormaas 01.jpg (308.32 KiB) Vaadatud 1126 korda
mootormaas 02.jpg
mootormaas 02.jpg (190.45 KiB) Vaadatud 1126 korda
mootormaas 03.jpg
mootormaas 03.jpg (200.84 KiB) Vaadatud 1126 korda


Tuli hoopis välja, et katki oli see servomootor. Önneks oli doonor-auto küljest hea vötta kohe asendus.

mootormaas.jpg
mootormaas.jpg (208.89 KiB) Vaadatud 1126 korda

Peale mootorivahetust vigu 0 ja toimib taas.
Viimati muutis overspeed, N Mai 22, 2025 14:57, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
entson
Postitusi: 509
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#544

Tere ! Kas seal sees on hammasrattad ikka hambumises ?
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#545

entson kirjutas: R Mai 09, 2025 16:14 Tere ! Kas seal sees on hammasrattad ikka hambumises ?
Katkisel servo-mootoril väljundvöllist kinni vöttes seda pöörata sai vabalt ja kergelt.
Korras servo-mootoril aga ei saanud niisama vabalt pöörate väljundvölli.
Uudishimust piilun sisse,mingiaeg, mis seal juhtus. Kuna asendusmootor oli kohe vötta, pole kiiret olnud uurida.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#546

overspeed kirjutas: L Mai 10, 2025 11:30
entson kirjutas: R Mai 09, 2025 16:14 Tere ! Kas seal sees on hammasrattad ikka hambumises ?
Katkisel servo-mootoril väljundvöllist kinni vöttes seda pöörata sai vabalt ja kergelt.
Korras servo-mootoril aga ei saanud niisama vabalt pöörate väljundvölli.
Uudishimust piilun sisse,mingiaeg, mis seal juhtus. Kuna asendusmootor oli kohe vötta, pole kiiret olnud uurida.
Ei olnud hambumises.

Vötsin mootori reduktori küljest lahti, see käis kruvidega. Reduktor ise on kinni needitud, sinna sisse niisama ei näe.
Läbi sisendava vaadates ja reduktorit ringi ajades hammasrattad paistsid köik terved.
Kuid silma hakkas, et mootori völlil on hammasratas nagu otsapoole liikunud piisavalt palju, et enam mitte reduktori hammasrattaga kohakuti olla, ja nii ta tühja vuras.
Kui tagasi suruda proovisin öigele kaugusele, mille reduktorilt möötsin, siis selgus hoopis et völl oli mootori suhtes liikunud, mitte otsahammakas völlil.
Pisut völli-liimi vahele ja panin öigele kaugusele tagasi.
Jääb tagavaraks, kui peaks vaja olema.

steppingmotor 001.JPG
steppingmotor 001.JPG (220.05 KiB) Vaadatud 748 korda
steppingmotor 002.JPG
steppingmotor 002.JPG (258.48 KiB) Vaadatud 748 korda
steppingmotor 003.JPG
steppingmotor 003.JPG (249.03 KiB) Vaadatud 748 korda
steppingmotor 004.JPG
steppingmotor 004.JPG (265.13 KiB) Vaadatud 748 korda
steppingmotor 005.JPG
steppingmotor 005.JPG (274.88 KiB) Vaadatud 748 korda
steppingmotor 006.JPG
steppingmotor 006.JPG (219.73 KiB) Vaadatud 748 korda
steppingmotor 007.JPG
steppingmotor 007.JPG (250.39 KiB) Vaadatud 748 korda
steppingmotor 008.JPG
steppingmotor 008.JPG (268.41 KiB) Vaadatud 748 korda
steppingmotor 009.JPG
steppingmotor 009.JPG (246.9 KiB) Vaadatud 748 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#547

overspeed kirjutas: E Aug 29, 2016 22:43 Tagakojamehe mootor, mis mul varuks on, samuti mehhaaniliselt töötab, kuid vett ei pritsi. Lahtivött sellel natukse teistmoodi, kuna kaas on kinni needitud, elektrimootor korpuse külge valtsitud.
Lahti saab sellegipoolest ta teha. Needipead puurisin ära, mootorikorpuse valtsisin lahti.
Lahtivötul oli ka kohe näha, et kauaks seda reduktorit poleks vast enam olnud, kuna aknalepritsimise vedelik on pääsenud reduktorisse sisse.
...
- Üks viga oli see, et völlis sees olev kanal oli umbes täielikult.
- Teine viga oli see, et kaane sees olev tihend ei tihendanud enam öieti, olgugi et tihend ise korralik. Völlipoolne osa liialt krobeliseks roostetanud on.
...
Läks see taastatud komplekt nüüd kasutusse.
Poeg mul söitis enamuse aja Saabiga, kuid ei maininud midagit ... ju ta siis tagakojameest ei kasutanud.
Söitsin ükspäev ise ja nagiu harjumus ikka, liigutan alati ka tagakojamehe läbi, ning pihustan vedelikku. Kogemustest, et völl kinni ei kiiluks ja vedeliku-liinil tagasilöögi klapp kinni ei kleepuks (mo mölemal 9-5 Estate masinal sama viga olnud).
Pealolnud tagakojamehe mootor vöi reduktor aga tegi päris lärmakat raginat. Töötab, aga ragiseb.
Siuhvilks (tehtud seda ju mitmeid kordi) vahetasin varuks olnuga ära.

Nüüd vaatan, mis seal siis ragiseb.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#548

overspeed kirjutas: N Mai 22, 2025 14:15 Nüüd vaatan, mis seal siis ragiseb.
Lahtivött siis sama-moodi nagu eelmine kord.
Seekord aga asja ei saa.
Elektri mootoril olid magnetid lahti.
Muljumist on saanud mootori völli vaba otsa laagri puksi pesa.
Täitsa oleks ju vöimalik magnetid tagasi liimida, ja ega see laagri puks toimiks ka veel peale aitamist, kui vaid üks magnet pooleks poleks.
Kuidas see veel üldse töötas ... vöimalik et lahtivötuga olin mina hooletu ja suutsin selle pooleks teha :conf:

Pean kodo varukastist vaatama, kas möni sarnane mootor veel mingitest masina jääkidest saada on. Mäletan et Citroen mul kasutas täpselt sama tootja seadet. Saabi reduktori mootor oli küll lühem kui citroenil, aga paika läks kenasti ja nii sain Citroeni oma töötama.

Kui pole, siis jääb lihtsalt varuosa-juppideks.

rear wiper 001.JPG
rear wiper 001.JPG (357.48 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 002.JPG
rear wiper 002.JPG (396.37 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 003.JPG
rear wiper 003.JPG (419.84 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 004.JPG
rear wiper 004.JPG (476.26 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 005.JPG
rear wiper 005.JPG (369.62 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 006.JPG
rear wiper 006.JPG (339.66 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 007.JPG
rear wiper 007.JPG (411.25 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 008.JPG
rear wiper 008.JPG (422.42 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 009.JPG
rear wiper 009.JPG (378.27 KiB) Vaadatud 529 korda
rear wiper 010.JPG
rear wiper 010.JPG (392.74 KiB) Vaadatud 529 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#549

Pesin detailid puhtaks.
Völli ots sai poleeritud ja pole nii hull kui varumootoril oli.
Korpusel avad keermestatud ... kui peaks vaja minema.

threads.JPG
threads.JPG (363.65 KiB) Vaadatud 270 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 716
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#550

Mis aga pöhjustab probleeme, on too tihend völliotsa jaoks, kust aknapesuvesi läbi käib.
Tihend on vahetatav, kui ma vaid teaks kust sellist uut saada. Too on kulunud ja ei tihenda enam veekindlalt.
Varumootoril treisin uue otsa ju, ning tegin pisut suurema diameetriga kui originaal, et vana tihend taas tihedaks läeks.
Vöibolla netiavarustest leiab miskit simmeri sellise, pean otsima. Möödud on imelikud, nagu oleks toll, aga tihendil seisab number 5 kenasti peal. Völli ots on 6mm ... sobiks kenasti kui 1mm peale pingutab.

rearwiper 001.JPG
rearwiper 001.JPG (219.72 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 002.JPG
rearwiper 002.JPG (237.16 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 003.JPG
rearwiper 003.JPG (225.71 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 004.JPG
rearwiper 004.JPG (249.73 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 005.JPG
rearwiper 005.JPG (241.23 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 006.JPG
rearwiper 006.JPG (229.55 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 007.JPG
rearwiper 007.JPG (209.79 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 008.JPG
rearwiper 008.JPG (301.72 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 009.JPG
rearwiper 009.JPG (292 KiB) Vaadatud 269 korda
rearwiper 010.JPG
rearwiper 010.JPG (321.78 KiB) Vaadatud 269 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Vasta