Re: Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Juul 27, 2023 8:47
Eesti Saabihullude pesapaik
https://foorum.saabiklubi.ee/
Tänud kaasa mötlemast, lahendus veel leidmata.entson kirjutas: ↑N Juul 27, 2023 21:57 Sinu masinal peaks olema kahe kiirusega ventilaatorid ja neid juhib DICE.Kiiremate pöörete jaoks on eraldi relee nr.8 ehk keskmine (sellest paremal on aeglaste pöörete relee) ja eraldi kaitse nr.6 ja asuvad nad mootori ruumis .Järsku üks neist ei toimi ? Võib-olla kõrgete pöörete puudumisel ei jõua piisavalt jahutada ?
Kondi röhk oli enamuse aja alla 10 bar-i, kui seda jälgisin. Mingi hetk korra läks üle 10 bar, aga ei tähendanud (oleks kohe kuulda olnud) ventide käivitumist high speed-ile (kui nad just low-ga siis käima ei läind).Viki kirjutas: ↑T Aug 29, 2023 17:01 AC paneel ei mpuutu üldse asjasse. Nagu entson mainis, siis vente opereerib ainult DICE ja teeb seda kas mootori temperatuuri või kondi rõhu järgi. Kondi rõhu andur on ühendatud otse DICE taha ja TECH-ga saab seda ka vaadata. Vendid peaks rakenduma alates u. 10 bar ( kergelt). Kui rõhk ikka tõuseb, siis pannakse ka ventisele vunki juurde. ACC paneel annab ainult käskluse kondi rakendumiseks bus-i kaudu ja kondi tööd kontrollib mootori aju.
"pilt" selgem ja täitsa möistetav (high speed function test toimis, aga releed ükshaaval klöbistasid kuid käima miskit ei pannud), tänud info eest.Viki kirjutas: ↑K Aug 30, 2023 8:19 High speed hakkab tööle alles 15 bari kandis. Et konditsioneer effektiivselt töötaks peab ülemine rõhk olema üle 10 ja alumine 2. Kui sul rõhk 10-ni ei taha üldse tõusta, siis ongi lahja. Kas ainet vähe või kompressor hõre. Ventilaatorid ei ole konditsioneeri töö tingimuseks, vaid ohutuseks, et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks ja asju lõhkuma hakkaks. High speedi jaoks on vaja mitme relee koostoimimist, sellepärast releesid ükshaaval aktiveerides ei toimigi.
Kuna bassikölarit koguaeg kaasas vean ja hulga tööd sai selle kaablite vedamisega tehtud, siis vöiks ju ikka mängida. Aeg-ajalt viskasin pilgu peale, kas on kuskilt saada. Ega ma seda 4713699 möistliku hinnaga ei leidnudki.overspeed kirjutas: ↑E Mai 23, 2022 9:37 Egas kedagit, vöimendi maha ja saame selgust.
Jah, panin originaalvöimu taha ja köik toimis kenasti.
harman kardon, üks ei sobi ja teine on nüüd rikkis.
Kui kellelgi on pakkuda seda Estate masina Harman/Kardon vöimendit 4713699 möistliku hinnaga, vöib privasse palun märku anda.
Aga ega ma jonni jätnud.overspeed kirjutas: ↑R Okt 20, 2023 19:16 6-CD vahetaja annab alarmi. Ei suuda kontrolltoiminguid läbida.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.
overspeed kirjutas: ↑P Sept 09, 2018 15:11 Nagu kirjutasin, siis kinnitub see turvavörk tagumise vasema seljatoe külge. Sellised liug-kinnitused. Seljatoe sees on nad süvendatud, et ei segaks kui vörk eemaldatud.
Saab 9-5 Safety Net 001.jpg
Saab 9-5 Safety Net 002.jpg
Saab 9-5 Safety Net 003.jpg
Laes on talle ette nähtud kaks kaugust kinnitus-kohta. Ühed siis, kui seljatoed omal kohal, teisad siis, kui seljatoed alla lastud.
Saab 9-5 Safety Net 004.jpg
Saab 9-5 Safety Net 005.jpg
Saab 9-5 Safety Net 006.jpg
overspeed kirjutas: ↑K Mai 04, 2011 19:08 Nüüd tuli veel ilmsiks ka järgmine "beebiviga", too öhujagamisklapp juhipoolne ei toimi, viga 08. Tuleb ette vötta, tüütu söita ju...palav...külm...palav...külm...
http://blog.saab9-5.com/?p=26 :
B2495
Heater Flap Motor Left. Flap Loose. Note: May set if not calibrated.
Fault symptoms
Perceived temperature in cabin too high or too low compared to the set temperature.
Conditions
The following conditions apply:
• When the control module runs the stepping motor towards an end position and the stepping motor continues more than 20% past the expected end position, the diagnostic trouble code for loose flap is set.
• The diagnostic trouble code can be set if the control module has not been calibrated.
• Continuous monitoring and when calibrating.
Kuna mul köik jupid alles olid, siis otsustasin kasutada seda varianti mida kaasfoorumlane Trionic mainis, 12mm torudeühenduse hülss. Sobib ideaalselt.
Lihvisin originaaljupil toestusrandi maha, hülsile pilu sisse ning et plastik hülsi sees kohe kindlasti pöörama ei hakkaks, fikseerisin selle needivarrega (hiljem see öigesse pikusesse ja EPO taolise liimiga kinni):
191515=11122-001.jpg
191515=11124-002.jpg
ACC calibration and fault codes - Saab 9-5
Model year 1998-2005
Calibration is done by starting the engine and simultaneously pressing the AUTO and OFF buttons. Calibration takes about 30 seconds. Calibration must be performed if the battery has been disconnected/discharged, if the ACC unit or a stepping motor have been replaced or its position changed.
Calibration is also automatic directly following engine start in the following cases:
new ACC fitted
+30 supply was cut earlier than 10 minutes after the ignition was last turned off (usually in connection with battery replacement).
While calibrating, the number of stored diagnostic trouble codes is displayed instead of the left-hand temperature. Diagnostic trouble codes 0-23 are displayed for 3 seconds each instead of the right-hand temperature.
Name: saab-9-5-acc-calibration.gif
Views: 497
Size: 4.3 KB
191515=20451-saab-9-5-acc-calibration.gif
This is a list compiled from WIS documentation
Code Problem OBD
1 Internal control module malfunction B1605
2 Cabin temperature sensor - open or short circuit B1350
3 Solar sensor B1340
4 Mixed-air temperature sensor, LH - open or short circuit B1345
5 Mixed-air temperature sensor, RH - open or short circuit B2345
6 Stepping motor, air-mixing flap, LH - open or short circuit B2490
7 Stepping motor, air-mixing flap, LH - motor jam B2496
8 Stepping motor, air-mixing flap, LH - no mechanical contact with flap B2495
9 Stepping motor, air-mixing flap, RH - open or short circuit B2290
10 Stepping motor, air-mixing flap, RH - motor jam B2296
11 Stepping motor, air-mixing flap, RH - no mechanical contact with flap B2295
12 Stepping motor, air distribution flap - open or short circuit B2400
13 Stepping motor, air distribution flap - motor jam B2406
14 Stepping motor, air distribution flap - no mechanical connection between motor and flap B2405
18 Solenoid valve, heat exchanger shut-off valve - open or short circuit B2375
19 Circulation pump - open or short circuit B2380
20 Ventilation fan B2425
21 DC motor, air recirculation flap - open or short circuit B2410
22 ACC software
23 Sensor Ground B2945
http://saabworld.net/f144/automatic-cli ... 5-a-28199/
Katkisel servo-mootoril väljundvöllist kinni vöttes seda pöörata sai vabalt ja kergelt.
Ei olnud hambumises.overspeed kirjutas: ↑L Mai 10, 2025 11:30Katkisel servo-mootoril väljundvöllist kinni vöttes seda pöörata sai vabalt ja kergelt.
Korras servo-mootoril aga ei saanud niisama vabalt pöörate väljundvölli.
Uudishimust piilun sisse,mingiaeg, mis seal juhtus. Kuna asendusmootor oli kohe vötta, pole kiiret olnud uurida.
Läks see taastatud komplekt nüüd kasutusse.overspeed kirjutas: ↑E Aug 29, 2016 22:43 Tagakojamehe mootor, mis mul varuks on, samuti mehhaaniliselt töötab, kuid vett ei pritsi. Lahtivött sellel natukse teistmoodi, kuna kaas on kinni needitud, elektrimootor korpuse külge valtsitud.
Lahti saab sellegipoolest ta teha. Needipead puurisin ära, mootorikorpuse valtsisin lahti.
Lahtivötul oli ka kohe näha, et kauaks seda reduktorit poleks vast enam olnud, kuna aknalepritsimise vedelik on pääsenud reduktorisse sisse.
...
- Üks viga oli see, et völlis sees olev kanal oli umbes täielikult.
- Teine viga oli see, et kaane sees olev tihend ei tihendanud enam öieti, olgugi et tihend ise korralik. Völlipoolne osa liialt krobeliseks roostetanud on.
...
Lahtivött siis sama-moodi nagu eelmine kord.