kas Saabi veepumba ja mootoriketi vahetus on raske

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
kaimarsaab
Postitusi: 4
Liitunud: N Apr 06, 2006 22:04
Asukoht:
Auto:

#1

Mul on uued juppid ära ostetud aga ei tea kas üritada ise vahetada või lasta kuskil vahetada. Sest olen kuulnud et veepumpa pidi suht raske vahetada olema.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Mis mootor sul on? vanal B mootoril oli see veepumba jant jah vist pisut põdur... miskid võllid jms kama. H mootoril on ta seal geneka taga ja rihmaga ringi aetav. Selle vahetus ei tohiks väga raske olla.

Keti vahetuseks tuleb üldiselt mootor maha tõsta, sest vahetada tuleb ka pinguti.
Kirvemeetodil saaks ka nii, et maha ei tõsta, vaid nokid keti lahti, ühendad uuega ja siis vead ringi peale, kuni uus kett sees ja vana väljas on. Siis ühendad jälle lahti ja uue keti otsad kokku. Aga see on tõeline kirvemeetod ja omale sa seda si...a ei taha.
Mootor maha, otsakaan lahti. ketid-tallad vahetusse ja peale tagasi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#3

Kas mootoriketi peale panemisega seda ohtu pole nagu mootoririhmal, et mõni hammas läheb valesti. Millest tulenevalt mootor hakkab valesti käima või ei käivitu üldse ?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

Algselt postitas: stennadi
Kas mootoriketi peale panemisega seda ohtu pole nagu mootoririhmal, et mõni hammas läheb valesti. Millest tulenevalt mootor hakkab valesti käima või ei käivitu üldse ?

ikka on. räägi parem, kuis kasti vahetus õnnestus.

ja ega seal 900 vana veepumba juures ka midagi hullu pole.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#5

Et mitte seda teemat läbustada räägin oma auto teemas :)
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

H-mootoril igatahes on veepumba vahetamine suht lihtne:

Jahutusvedelik süsteemist välja.
Rihmaketta poldid kergelt lahti, geneka juurest rimapinguti lahti, pumba ketas maha, pump maha.
Edasi puhastada mootoripoolne kinnituspind vana tihendi (või silikooni) jäänustest ja vaadata, et oleks kuiv ja puhas, poldid puhtaks, paigaldada uus tihend (või kanda uue pumba ühenduspinnale silikoon), pump paika ja poldid kinni. Ketas paika, rihm peale ja parajalt pingule, jahutusvedelik süsteemi.
Silikooni kasutades tuleb poltide pingutamisega ettevaatlik olla, enne lõplikku kinnikeeramist kasulik mõnikümmend minutit seista lasta.
Pritsungiga masinate omanikel ettevaatust pumba poltide lahti keeramisel - äkitselt lahti tulev polt võib põhjustada ettearvamatu liigutuse ja pritsungi makaronid pole paraku just liiga kaugel (mul läks eile nii üks neist katki :( ).
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#7

Kaua standartselt on töötunde ette nähtud mootoriketi vahetamiseks (kiiresti servises profid hakkama saavad?)
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#8

Kui mootor juba maas kas siis on seal midagi erinevat ka nt lada mootoriketi vahetusest? mingeid töövõtteid vms? Põhimõte peaks ju sama olema, et kett õigesti paika asjad kokku ja mootor tagasi? Või ma eksin?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Ei sa eksi.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#10

Kas Saab 99-l on mingi ketipinguti ka mida koos ketiga vahetatakse?
Mida oleks üleüldse kaval siis juba ära vahetada kui mootor nagunii maas?
millised tihendid / simmerlingid?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Kõik,mida vahetada annab,tuleks vahetada.Üsiüsil remondiks ruumi pole,kui süda kaane all juba.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#12

Ma ei viitsi uut teemat teha, kurdan siin samas edasis.
Kuidas 99-l siduri peasilindri kätte saab ?. Kust kaudu läheneda, mida maha kruvida.
Vaja oleks mansett ära vahetada.
Remondikomplekt juba sahtlis olemas :D aga läheneda autole ei oska
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#13

Algselt postitas: stennadi
Ma ei viitsi uut teemat teha, kurdan siin samas edasis.
Kuidas 99-l siduri peasilindri kätte saab ?. Kust kaudu läheneda, mida maha kruvida.
Vaja oleks mansett ära vahetada.
Remondikomplekt juba sahtlis olemas :D aga läheneda autole ei oska

uuri seda lehekülge, äkki aitab, mind aitas!
http://www.twinsaabs.com/clutchjob/clutch_step1.html
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#14

Tänud, ma sain vist valgustatud :eureka:

edit: raip ei saanud ka , seal ju peasilindrist pole juttu.
ainult korvi ja ketta vahetus.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#15

eeldatavasti on 99-l enam-vähem sama konstruiga see peasilindri värk, mis klassikulgi. äkki saad siit teemast abi: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=515
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#16

Sai siis täna asi ära tehtud.
Tegin niimoodi

1) piduri peasilinder maha
2) siduritoru silindri küljest lahti
3) salongist üks plastkate maha
4) salongist 2 mutrit ja pedaali küljest tihvt välja
5) tõmbasin silindri mootori poole välja.

Ropp aretamine. Töö toimub kitsastes tingimustes :D
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#17

OT:
Algselt postitas: stennadi
Sai siis täna asi ära tehtud.
Tegin niimoodi
......

Asi kisub huvitavaks. Mida sa aretad? Autoks on sul märgitud volvo, kusagil on veel ka S96, aga uurid kangesti S99 kohta. Äkki pajatad mis teoksil?:poke: Uudishimu ei anna asu noh....
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#18

Saab 99, aretangi. 1984 aasta toode.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

auto otepäält pärnu mehe käest pärit peaks olema.
mulle juba talvel pakuti.... ;)
aga ma yle 3K maksta ei tahnud. eks need kes jõukamad saavad endale!:thumb:

salainfot veel:
pea myyki tulemas yks sõitev 96!
ka sõbraliku hinnaga ja ka tegemist tahab, kuigi midagi eriti jubedat ei ole!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#20

Ivometsa info õige :)
Vasta