SAAB 9-5 2,3t mootor sureb tühikäigul ilma gaasi andmata välja

Vasta
WLADY
Postitusi: 4
Liitunud: N Veebr 08, 2007 18:37
Asukoht:
Auto:

#1

2000. a. SAAB 9-5 SE 2,3t 125kW (automaat) soe mootor suri parklast liigeldes madala kiirusega välja. Nüüd käivitub ja töötab ainult gaasi pedaali vajutades, alla 1000 pöörde sureb välja ning põleb tuluke <check engine>. Mis võiks probleemiks olla ning kes Tartus peale SAABi esinduse diagnostikas ja parandamises pädevad on? Ootan operatiivset tagasisidet.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

Kui juba Carringusse mineks siis küsi Märti, võib õnnestuda ka tasuta teada saada milles probleem:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: roomlane
ja pöörded üle 3000 ei lähe?

Kui ühtegi lahtist juhet jne ei leia, siis kõige lihtsam on ikkagi minna Carringusse Tartus ja lasta tech2 külge panna. Diagnostika tund on küll 500 kanti tunnist (ja tund vist minimumtaks), aga vaevalt see dianostika ka üle tunni läheb. Arvatavasti 15 minuti teema. Ei tea, et Tartus kusagil mujal veakoode auto ajust välja võimalik lugeda on...

Tartus on mulle teadaolevalt üle 10 toimiva diagnostikaseadme,lisaks carringu tech. OBD protokolli(CARB diagnostikapesaga) kasutatavate autode kõiki emissioonidega seotud veakoode saab lugeda,kustutada ja ka teatud settinguid muuta IGA DIAGNOSTIKASEADMEGA.Tundub,et asi on rohkem tahtmises.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#4

Asi on kindlasti tahtmises, sest kui mul oli probleem siis käisin 4 diagnostikapunkti läbi ja abi sain puksiiriga auto Troosti saatmisest.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#5

ja süüte sisse keeramisel käib kapoti all pliks-plaks.
vea kood peaks olema P1230- throttle body. hinnaks ligi 10 kilo
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Õnneks saab seda remontida,kui "kuri käsi" juba üle pole käinud.
WLADY
Postitusi: 4
Liitunud: N Veebr 08, 2007 18:37
Asukoht:
Auto:

#7

Süüte sisse keeramisel käib TÕESTI kapoti all pliks-plaks. Mis viga see koodiga <P1230- throttle body> olema peaks, et hinnaks ligi 10 kilo?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Ilmselt pekkis throttle body... Uue hind 10k, aga nagu mainiti, annab ka remontida. Esindus seda ei tee, nemad vahetavad uue vastu.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
WLADY
Postitusi: 4
Liitunud: N Veebr 08, 2007 18:37
Asukoht:
Auto:

#9

Kas keegi pädev Tartus oskab seda THROTTLE BODY't parandada? Mis oleks TARTUs SAABi esinduse hooldusele mõistlik alternatiiv. Oleksin infi eest väga tänulik.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Tartus puudub alternatiiv.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: roomlane
Algselt postitas: Trionic
Tartus puudub alternatiiv.

Kas puudub alternatiiv kuna pole knowhowd?

Võin eksida, aga Trionic on siin foorumis juba varem kirjeldanud, mida kust puurida, millega asendada jne, et throttle body taas funkama hakkaks. Seda vist muu seas minig jutu sees. Et otsida tasub...



Seal pole midagi puurida,see käis kunagise karterituulutuse parendusversiooni kohta. "Thtottle body" tuleb pulkadeks võtta ja ära remontida.Kogu knowhow.
WLADY
Postitusi: 4
Liitunud: N Veebr 08, 2007 18:37
Asukoht:
Auto:

#12

Cariingu (Tartus) diagnostika näitas järgmist: mingi liikuv osa (siiber) ja selle andur ei töötanud korralikult (arvatavasti külma ilma tõttu), mille tulemusena mootor suri ilma gaasi andmata välja.

Tänan foorumist osavõtjaid.
Parimate soovidega W
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#13

Algselt postitas: WLADY
2000. a. SAAB 9-5 SE 2,3t 125kW (automaat) soe mootor suri parklast liigeldes madala kiirusega välja. Nüüd käivitub ja töötab ainult gaasi pedaali vajutades, alla 1000 pöörde sureb välja ning põleb tuluke <check engine>. Mis võiks probleemiks olla ning kes Tartus peale SAABi esinduse diagnostikas ja parandamises pädevad on? Ootan operatiivset tagasisidet.

Endal juhtus oma 9-5 2,0T just sama asi.Sõita saab ainult gaasiga mängides muidu sureb välja.Ka pöördeid lubab arendada palju vajutada.Huvitav kuidas see mootorile mõjub? Sõita on ju vaja ja teadagi ei saa ju remondiaega päevapealt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: yllar
Algselt postitas: WLADY
2000. a. SAAB 9-5 SE 2,3t 125kW (automaat) soe mootor suri parklast liigeldes madala kiirusega välja. Nüüd käivitub ja töötab ainult gaasi pedaali vajutades, alla 1000 pöörde sureb välja ning põleb tuluke <check engine>. Mis võiks probleemiks olla ning kes Tartus peale SAABi esinduse diagnostikas ja parandamises pädevad on? Ootan operatiivset tagasisidet.

Endal juhtus oma 9-5 2,0T just sama asi.Sõita saab ainult gaasiga mängides muidu sureb välja.Ka pöördeid lubab arendada palju vajutada.Huvitav kuidas see mootorile mõjub? Sõita on ju vaja ja teadagi ei saa ju remondiaega päevapealt

"limp-home" on aktiveeritud.Viga tuvastada saaks alati enam-vähem päeva jooksul.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#15

"limp-home" on aktiveeritud.Viga tuvastada saaks alati enam-vähem päeva jooksul.

see peaks siis tähendama,,lonka koju,, ? kaua see toimib?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Kuni viga on likvideeritud ja seejärel "limp" mehaaniliselt maha võetud,ning vead tech`ga kustutatud.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#17

masin tänu Troostile sõidab,throttle body puhastus ees:)
Kasutaja avatar
Martin.V
Postitusi: 259
Liitunud: N Nov 27, 2014 0:45
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 ´86
Kontakt:

#18

Tundub, et minul juhtus sama asi... masin käis kohapeal ja suri välja. Peale süüte sisse keeramist käis ca 5 x tulede lüliti juures relee plõksud?? ja käima auto ei läinud. Võtsin käetoest OBD2 scanneri ja tuvastasin P1230 errori, kustutasin vea ära, süüde välja. Süüte sisse keeramisel enam ei plõksinud ning läks jälle käima. Sõitsin koju ära, täna tööle tulles viskas mootori tule põlema ja uuesti veakoodi lugemisel sama asi väljas.

Kiirelt googeldades leidsin mingi video lapiga throttle body puhastamisest, aga kuna keegi pole 8aastat teemat uuendanud siis milline oleks nüüd õige lähenemine asjale?
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#19

Tundub, et minul juhtus sama asi... masin käis kohapeal ja suri välja. Peale süüte sisse keeramist käis ca 5 x tulede lüliti juures relee plõksud?? ja käima auto ei läinud. Võtsin käetoest OBD2 scanneri ja tuvastasin P1230 errori, kustutasin vea ära, süüde välja. Süüte sisse keeramisel enam ei plõksinud ning läks jälle käima. Sõitsin koju ära, täna tööle tulles viskas mootori tule põlema ja uuesti veakoodi lugemisel sama asi väljas.

Kiirelt googeldades leidsin mingi video lapiga throttle body puhastamisest, aga kuna keegi pole 8aastat teemat uuendanud siis milline oleks nüüd õige lähenemine asjale?

Mul oli ka kunagi samad tundemärgid ja drosselklapp jah peetis. Audaceris remonditi - reaalselt pani näpud külge ilmselt Trionic (neil töökojad nüüd eraldi!). Aga ta on sul ilmselt LIMP homes ka, seda saad käsitsi eemaldada (googelda, päris hea youtube video selle jaoks olemas). Sulle ei tundu et auto kuidagi imelikult käitub isegi peale veakoodi kustutamist (teoorias peaks vist alles olema ainult ala 2-3 käik vms)?
Kasutaja avatar
Martin.V
Postitusi: 259
Liitunud: N Nov 27, 2014 0:45
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 ´86
Kontakt:

#20

Limp modes ta ei ole, käike vahetab okeilt... hakkasin rõhukella jälgima, kui fooritaga seisan siis on vaakum ,6 peal, ja kiirendamise pealt gaas lahti lasta ,8.. proovisin kiirendada siis poos ära ja viskas mootori tule põlema. Proovisin kohe järgmine foor sama asja ja siis peale pidurdamist suri kohe foori taga välja. Käima ei lähe. Tegin OBD´ga ruttu veateate otsimise, kustutasin ära ja auto läks uuesti käima - sõitsin koju...

Any ideas?
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#21


Any ideas?

Pole ilmselt päris see vastus mis ootad, aga suundu diagnosikasse. :)
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#22

Limp modes ta ei ole, käike vahetab okeilt... hakkasin rõhukella jälgima, kui fooritaga seisan siis on vaakum ,6 peal, ja kiirendamise pealt gaas lahti lasta ,8.. proovisin kiirendada siis poos ära ja viskas mootori tule põlema. Proovisin kohe järgmine foor sama asja ja siis peale pidurdamist suri kohe foori taga välja. Käima ei lähe. Tegin OBD´ga ruttu veateate otsimise, kustutasin ära ja auto läks uuesti käima - sõitsin koju...

Any ideas?

Ma ei tea kõlab ikka selle drosseli jama moodi. Mul käis samamoodi peale veakoodi kustutamist ära, mingiaeg viskas põlema (ülevaatuse ajal kui tuure anti) ja jälle korralikult ei käind.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

Ju see ikka drosselklapp on.
arne20
Postitusi: 121
Liitunud: K Okt 08, 2014 20:23
Asukoht:
Auto:

#24

Enda saabil oli drossel sama jamaga!
Vasta