kerge vile kapotiall külma mootoriga

Vasta
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#1

Niisiis olen viimasel ajal täheldanud, et külma mootoriga sõitma hakates kostub kapotialt gaasi maha lastes nagu kerge selline vile moodi heli. Seda on kuulda siis kui raadio kinni on või mängib väga väga vaikselt. Samas sooja mootori puhul nagu ei ole täheldanud seda. Võimalik ka, et see heli koguaeg on olnud, kuida ma alles nüüd seda tähele panin. Oskab keegi arvata, mis seda põhjustada võiks ja kas on põhjust muret tunda? Turbo teeb seda äkki?

Tänud ette :)
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#2

Täpselt sama keiss mul. Olles kilomeetri sõitnud, heli kaob.:wtf:
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#3

No külma mootoriga undab turbo nagu vana loom:D
Viliseda võib seal ükskõik mis element peaaegu( roolivõim, turbo jne, kliima...)
Osadel autodel tuleb see vilin ka mingil müstilistel põhjustel kõlaitest:cool:
Kusagil eelmistes teemades alles hiljuti keegi tark mainis seda.

Esimene soovitus oleks see, et ära sõida külma mootoriga. Mina lasen hommikuti mingi 5min seista käiva mootoriga, ning siis hakkan vaikselt liiklema taltsutades oma paremat jalga. Mul teeb mootor külmana vabse subaru WRX`i häält:P Roolivõim undab ning turbo karjub.

Seni kui külma mootoriga auto imelikult käitub aga soojaga on OK siis võib rahulikult edasi liigelda.

EDIT: arvestage sellega, et kõik õlid, määrded, vedelikud on seismisega saavutanud kosmilisi olekuid. tuleb lasta vedelikud ringi käima ning oma normaalolekusse taastuda..(Lendasin ise sama teemaga Troosti, kus kuri Iisak asja selgeks tegi:D:notworthy:)

Jupats
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#4

Kõlaritest heli ei tohiks tulla, ikka nagu kapotialt. Ma uks lahti veits proovisin sõita ja kõrvaga kuulata :P Samas selle kohapeal käia laskmise suhtes on väga erinevaid arvamusi, mõned arvavad, et on hea, mõned laidavad maha.

Aga kui mootor on külm, siis ma liiklen üldiselt väga rahulikult ja ei lase pöördeid kõrgele :)
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#5

Mulle jääb jätkuvalt arusaamatuks miks on vaja hommikul 5 min tühikäigul tuksuda? Kõik pumbad hakkavad ju kohe peale käivitamist tööle ja vedelikke liigutama. Õlirõhk saavutatakse vähem kui sekundiga, milleks 5 min.... ?

Aga kapoti all võib vilistada mitu asja, kui kuuleks ütleks kohe ära, kas on vilistav rihm või mitte. Ideepoolest võib ju mõni lekkiv turbovoolik kah veidi vile moodi häält teha..
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#6

Mina usun, et see on elektrooniline mure. Mootori pöörded tulevad kõlaritest läbi. Ei oska seletada kuidas seotud külma mootoriga. Pole piisavalt elektrotehnikat õppinud :)
Sent from my Monte Carlo using B236
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#7

Sul sama aasta AERO, soovitan væljalaske kollektorit kontrollida, mul on samamoodi...alguses oli væike susin kæivitades, ja nuud hakkab koos vilega ka pirisema :bs:

edit: Pidi tuupviga olema neil :freak:
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#8

viliseda võib seal misiganes, alates genekarihmast ja lõpetades veepumbaga :( Kõigil neil on kalduvus peale natukest aega vilistamist vait jääda. Ja siis lõpuks pauguga katki minne :thumb:
dohman
Postitusi: 153
Liitunud: N Apr 26, 2007 17:41
Asukoht:
Auto:

#9

Võta karteri põhi alt, vaata et õli kogur ei oleks sodi täis. See on mõndadel keti probleemi kaasnähtus.
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#10

novot ei ole selle mootori tundmise osas eriti tugev. Võtan selle põhja alt ja otsin sealt siis täpsemalt mida? :)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

Kui ei ole mootori osas väga tugev, siis ära võta sealt midagi alt ära. Las teevad seda need, kes oskavad. Ehk siis, mine teenindusse.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#12

Tundub mõistlik ettepanek jah :)
Vasta