Mis juhtub 9000-ga seistes?

Tonnised ja nende mured
Vasta
veldur
Postitusi: 242
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#1

Ehk kui '95 aasta vabalthingav isend on viimased 4 aastat seisnud. Vahel harva ainult käivitatud ja paar meetrit sõidetud.
Millised probleemid võivad sellisel autol esineda või kummitama hakata.
Üks on vist kindel, kõik mahlad tuleb ära vahetada.
Mis veel targad pakuvad?
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#3

Minu praktika näitabm, et seistes jäävad pidurid kinni (kolvid ei liigu enam). Pidurid ongi kõige suurem töö mis seisnud autol tuleb teha ära + absoluutselt kõik õlid vahetada.
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#4

Väga suur vahe on ka selles, kus auto seisis. Tuttaval seisis natuke vanem BMW Kakumäel ca 3 aastat ning meretuul tegi oma töö nii tugevalt, et elulooma autost ei saanudki (eks väike eelsoodumus oli ka katkise käigukasti näol, miks muidud auto seisma jätta). Pidurid, rooste kerel, aknapesusüsteem, parempoolsed elektriaknad, auto ise oli koppelõhnaline jne.

Kui sõjaväes olin, siis minu tonnine seisis Lagedil ühe talve... Tulemuseks tagumised suportid täiest kinni, sinna juurde kettad, klotsid, käsipiduritrossid (ilmselt oli ka eelsoodumus).
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

Kärss räägib sulatõtt - kummidetailid surevad üsna ruttu ära kui liikumist pole. Igasugused puksid-lõdvikud-tihendid on kõige kriitilisemad.

Kunagi märkis (avaldas arvamust) herr Part, et kõige paremini säilib auto kuskil vanas heinaküünis, kus niiskust suht vähe ning õhk liigub mugavasti. Seega järgi uurida, kus auto seisis.

Kui seisis kusagil mere või talvel soolatatava maantee vahetus läheduses, siis on roostet oodata.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#6

Ära ei tohi kindlasti unustada ka kütust. Mis sellise ajaga on kohe päris ära lahtunud paagis.
Iga ratas veab and then some!
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#7

Muidugi hea et sa seda aeg ajalt käivitanud oled! Mõned vead võivad aga alles siis välja tulla, kui juba autot tihedamini kasutad (näiteks tihendid ja simmekad, mis seistes ei leki aga nüüd kui rohkem valu saavad, võivad lekkima hakata)

Heinaküüni kohta Pardi jutus on täitsa iva sees, kunagi jäi omal auto paariks aastaks seisma heinaküüni, kus tuul mingil määral läbi käis. Heinaküüni ta pandi kasulikkusest teadmatult s.t. polnud mujal kohta. Ja auto oli põhimõtteliselt samas seisus kui seismajätmisel, ühtegi anomaaliat ei olnud, isegi pidureid ei pidanud remontima!
veldur
Postitusi: 242
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#8

Tänud rahvale. Päris palju häid vihjeid sain.
Auto seisab Tartus ja lihtsalt lageda taeva all.

Eks hakkab siis vaikselt uurima, mis seisus masin tegelikult on.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#9

Selle mudeli veermik peab roostele hämmastavalt hästi vastu, ma pole oma autol kohanud veel ühtki kinniroostetanud polti või mutrit. Ka kere ei roosteta eriti. Pidurid on muidugi probleem ja need pole eriti odavad remontida. Veermiku kummijupid on märksa taskukohasemad. Ja rehvid on ilmselt ka päikesest ning osoonist puretud. Kui mootoril DI on siis selle hinna võiks vist ka remondifondi arvestada.
Kõik sõltub hinnast, kui see vastab seisukorrale siis julgeks soovitada küll.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#10

Oma 6 aastat seisnud masina elustamine andis veel õppetunni. Igasugu voolikud / lõdvikud tuleb üle vaadata. Peale seda kui põhja all kütusevoolik saba andis käisin tiiru peale autole ja vahetasin veel üht -teist välja.
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#11

Antud teemasse sobiks ka minu viimane äpardus. Ühel ilusal hetkel bussijaama ja Tartu mnt ristis vajus piduripedaal põhja ja pidureid oli tunda vaid kusagilt väga sügaval.

Anti juures selgus, et piduritorud olid läbi ussitanud, lisaks said sama hooga vahetatud pidurikettad, klotsid ja veel nipet näpet. Kogu remondiarvest moodustas umbes poole töö, kuna kogu süsteem oli VÄGA roostes.
Vasta