Mis asi on torque converter?

Vasta
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#1

Vabandust inglise keele pärast, aga ei tahaks, et enda vabas tõlkes mingi nüanss kaduma ei läheks. Järgnev on tsitaat 9-5 kasutusjuhendist:
The automatic transmission has a lock-up function, which can render the torque converter inoperative in 3rd, 4th and 5th gears, thus reducing the engine speed and fuel consumption.
When the lock-up function comes into operation, it may give the impression of an overdrive being engaged.

Ise seostan seda kuskilt loetud jutuga, et aut.kastiga 9-5el on esimese kahe käigu vältel pöördemoment piiratud. Samas on see siis hoopis muu asi, kui veojõukontroll? Asi töötab kastis, mitte ei mõõda rataste kiirusi ja tegutse vastavalt sellele nagu ESP. Ega ei saa tõesti naljalt rattaid tühja lööma ka ilma ESP-ta (mille alla ka TCS kuulub), mingi elektroonika peab veel vahel olema. Mingi torque converter, mis alates 3.käigust lülitub välja? Ja kuidas on see seotud kütusekulu vähenemisega? Saabijumalad, selgitage :evil:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2210
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#2

torque converter automaatkasti hüdrotrafo e. konverter

Torque converter: A unit in an automatic transmission, quite similar to the fluid coupling, that transfers engine torque to the transmission input shaft. It also cushions the flow of power. Unlike the fluid coupling, the torque converter can multiply engine torque. This is accomplished by installing one or more stators between the torus members. In the torque converter the driving torus is referred to as the "pump" and the driven torus as the "turbine." The engine drives the impeller which in turn impels fluid against the vanes of a turbine connected through transmission gears to the driveshaft of the automobile. The stator redirects oil flow from the turbine to boost impeller action and multiply engine torque.

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
http://auto.howstuffworks.com/torque-converter.htm

loodan et aitab:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Hüdrotrafo,ehk kõnekeeles turbiin.Selline väga raske,peenmehaanikat ja õli täis ringikujuline teraskolakas,mis asub mootori ja käigukasti vahel,seal,kus manuaalkastil sidur. Trafo võimendab mootori poolt tekitatud momenti.
edit:
tsiteerin:Ise seostan seda kuskilt loetud jutuga, et aut.kastiga 9-5el on esimese kahe käigu vältel pöördemoment piiratud. Samas on see siis hoopis muu asi, kui veojõukontroll? Asi töötab kastis, mitte ei mõõda rataste kiirusi ja tegutse vastavalt sellele nagu ESP. Ega ei saa tõesti naljalt rattaid tühja lööma ka ilma ESP-ta (mille alla ka TCS kuulub), mingi elektroonika peab veel vahel olema. Mingi torque converter, mis alates 3.käigust lülitub välja? Ja kuidas on see seotud kütusekulu vähenemisega? Saabijumalad, selgitage :evil:

Kõigil tava-autodel,nii aut.-, kui man. kastiga piiratakse mootori väänet 1 ja 2 käigul(loomulikult pole 1 liitrisel daevoo tikol midagi piirata). ESP ja TCS`ga pole sel midagi pistmist.
Hüdrotrafo ei lülitu sisse,ega välja,ta on alati füüsikaliselt töös.
Küll aga lukustatakse turbiin 3,4,5 käigul.Teat. tingimustel ka 2 käigul. Paika paneb selle,kas trafo lukustub,või libistab väänet läbi vastav programm,mis asub kasti kontrolleris(ecu`s),mis koostöös mootori ecu`ga määravad ära,mis käiku kasutada,palju väänet "lubada",kas lukustada trafo,või lasta sel libiseda.
Nande kahe softi koostöö määrabki suures osas kütusekulu(lisaks sõiduvõtetele,mis teeb aga sama välja).

Sai natuke kohmakas jutt,aga usun et piisavalt arusaadav.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14418
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

Roomlane, mida sa uut ütlesid võrreldes eelnevaga? Mõttetu postituste arvu kasvatamine jälle...:(
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#5

Keeruline jutt, aga arusaadav :) Samas, mismoodi saab selline asi töötada manuaalkastil, seal on ju sinu vasak jalg otseselt regullimas, palju väänet lubada? See siis kehtib arvatavasti uuemate/võimsamate mootoritega autode kohta, kus oskamatu juhiga võimalus sidur vastu taevast lasta?

EDIT: Küsimus manuaali kohta ajendatud Trionicu väitest, et ka manuaalkastil piiratakse väänet esimese kahe käiguga.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14418
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

Manuaalil seda asja ju pole. Sidur ja käigukasti ülekanded teevad selle töö. Samas annab ka elektroonikal mängida palju ta mootorist välja võtta laseb..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: Skybound
Keeruline jutt, aga arusaadav :) Samas, mismoodi saab selline asi töötada manuaalkastil, seal on ju sinu vasak jalg otseselt regullimas, palju väänet lubada? See siis kehtib arvatavasti uuemate/võimsamate mootoritega autode kohta, kus oskamatu juhiga võimalus sidur vastu taevast lasta?

EDIT: Küsimus manuaali kohta ajendatud Trionicu väitest, et ka manuaalkastil piiratakse väänet esimese kahe käiguga.
Pole ju midagi lihtsamat,kui man. kastil väänet piirata. Mootori juhtprogramm teab ju auto liikudes igal ajahetkel,mis käik sees on. Ja siis piirataksegi mootori võimsust,kas siis drosselklapi,ülelaadimisrõhu,süüte hilistamise,segu rikastamise vms.(või ka kõigega korraga)abil.
Vasta