Minuga juhtus täna uskumatu lugu.
Taheti osta minult NG900 ukseklaasi.Kunde ja tema vend seisid mu kõrval, kui ma klaasi maha võtsin.Ja olid toimuva tunnistajad.
Tõstsin klaasi ukse seest välja ja tahtsin seina äärde maha panna, aga klaas lõhkes mu käes.St., et käis pauk ja klaas lendas kildudeks.Klaas ei puutunud mitte ühegi asja vastu, vaid oli ühe servaga mu kahe sõrme vahel.Maha võttes ei väänanud ma klaasi ega avaldanud talle mitte millegiga survet.Uks, kust ma klaasi välja võtsin oli avariivaba ja seal ei olnud klaas kuidagi pinge all.
Vot säärane poltergeist.Ma olen 15 aastat autosid remontinud ja lammutanud ja olen tuhandeid kordi ukseklaase katsunud ja sellist asja pole kunagi juhtunud.Ainuke seletus saab olla vaid see, et klaas oli külmas ruumis ja mu käsi oli soe, et see võis purunemise põhjuseks olla.Sooja käega kokkupuutes toimus klaasi ühe koha peal paisumine, vms....
Kuidas mul poltergeist täna külas käis
Ma arvaksin ilmselt ise samuti, et inimene tahab end välja elada või lihtsalt tähelepanu, kui keegi mulle sellist ila hakkaks ajama.
Ma olen terve mõistuse(?) juures ja ei näinud seda unes.Kolm inimest(NG omanik, tema tütar, kes homme saab 7-seks ja ta vend) seisid sel hetkel mu juures ja üks vaatas samal ajal ka minu poole ja nägi seda juhtunut vahetult, kui ma seda klaasi hakkasin maha panema.Üks mees ja laps olid 2 meetrit eemal.Otseselt näinu ütles selle peale, et see on mööfi seadus ja mingid pinged pidid sees olema.Muidu on see võimatu.Mina arvaks ka, et see on on võimatu.Aga kõva plaks käis ja klaas kukkus pulbrina maha.
Helistasin praegu sellele, kes kõrval ka praegu tagasi, et juhtunut seletaks siin.Ma ei tea, mis ta kasutajanimi on, aga loodan, et räägib.
Ja mingeid helisid ma ei kuulnud ja kõik teised klaasid jäid terveks.
Klaasi puru on praegu auto kõrval maas ja raha jäi mul saamata.Ja mul jäi filmgi selle pärast vaatamata, et hädalisel oli klaasi vaja pühade õhtul peale kella üheksat.Ajasin õhtul rooba selga ja läksin selle pärast tööle.Ma ütlesin, et äkki saaks sellega homme tegeleda, et ma ei tahaks õhtul enam välja tulla, aga mees ütles , et lapsel on homme sünnipäev ja on vaja.
Ma olen terve mõistuse(?) juures ja ei näinud seda unes.Kolm inimest(NG omanik, tema tütar, kes homme saab 7-seks ja ta vend) seisid sel hetkel mu juures ja üks vaatas samal ajal ka minu poole ja nägi seda juhtunut vahetult, kui ma seda klaasi hakkasin maha panema.Üks mees ja laps olid 2 meetrit eemal.Otseselt näinu ütles selle peale, et see on mööfi seadus ja mingid pinged pidid sees olema.Muidu on see võimatu.Mina arvaks ka, et see on on võimatu.Aga kõva plaks käis ja klaas kukkus pulbrina maha.
Helistasin praegu sellele, kes kõrval ka praegu tagasi, et juhtunut seletaks siin.Ma ei tea, mis ta kasutajanimi on, aga loodan, et räägib.
Ja mingeid helisid ma ei kuulnud ja kõik teised klaasid jäid terveks.
Klaasi puru on praegu auto kõrval maas ja raha jäi mul saamata.Ja mul jäi filmgi selle pärast vaatamata, et hädalisel oli klaasi vaja pühade õhtul peale kella üheksat.Ajasin õhtul rooba selga ja läksin selle pärast tööle.Ma ütlesin, et äkki saaks sellega homme tegeleda, et ma ei tahaks õhtul enam välja tulla, aga mees ütles , et lapsel on homme sünnipäev ja on vaja.
See ei ole midagi uut, et esiklaase olen just soojaga lõhkumise pärast müünud.Ja see ei ole mingi haige fantaasia, et kuumaga õhuga klaasid katki lähevad.Algselt postitas: rantto
Vanal ajal sai ju sooja veega klaasidelt jääd sulatatud ja ei purunenud ükski. Ilmselt Hr. Timuti on idamaist võitluskunsti harjutanud, kahes sõrmes peitub võlujõud:)
Kuna ma olen paljusid erinevaid autosid lammutanud, siis tean kogemustest, et näiteks Honda Accord 90-94 on auto, millel olen mitu korda esiklaase müünud just sel samal põhjusel, et klaas on järsku ise prao sisse tõmmanud.Asi on selles, et sellel autol on esiklaas nii järsu nurga all armatuuri suhtes ja kui kuuma õhku hakatakse suure võimsusega külma klaasi peale puhuma, siis läheb see otse vastu klaasi, tekib paisumine ja kui klaasi on kraabitsaga eelnevalt kriimustatud, siis need lähevad katki.
Küljeklaasid, mis mul nüüd ise katki läks, on karastatud ja neis ei hakka pragu jooksma, vaid need lähevad kohe pulbriks.Aga iseenesest ei ole veel ükski katki läinud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7664
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: timutit
See ei ole midagi uut, et esiklaase olen just soojaga lõhkumise pärast müünud.Ja see ei ole mingi haige fantaasia, et kuumaga õhuga klaasid katki lähevad.
Asi on selles, et sellel autol on esiklaas nii järsu nurga all armatuuri suhtes ja kui kuuma õhku hakatakse suure võimsusega külma klaasi peale puhuma, siis läheb see otse vastu klaasi, tekib paisumine ja kui klaasi on kraabitsaga eelnevalt kriimustatud, siis need lähevad katki.
olen yhe 9-5-ga sarnaselt klaasi ära lõhkunud.
piisas kylmast ilmast, klaasi peale suunatud soojusest ja väiksest astangust yles sõidul.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Karastatud klaasist olen igasugu jutte kuulnud. Kunagi sai Soomes koos töötatud härraga kes kogu oma teadliku elu vitriiniklaasidega tegeles. Seda meest jäid kuulama kohe pikalt 
Näiteks: Kas karastatud klaasi saab klaasinoaga lõigata? Ei saa, ütlete, kohe puruneb. Aga saab küll mõnikord. Tõmbad triibu sisse, jätad ööseks klaasi järelvalveta ja ühtäkki keset pimedust kuuled "plahvatust". Klaas pudruks muidugi. Samamoodi on vitriiniklaasid iseenesest purunenud, juba valmistoodanguks monteeritult.
Pinged mis muud ja vahest piisab tõesti ainult väikesest temperatuuri kõikumisest, et vabastada sisepinged kildude näol.

Näiteks: Kas karastatud klaasi saab klaasinoaga lõigata? Ei saa, ütlete, kohe puruneb. Aga saab küll mõnikord. Tõmbad triibu sisse, jätad ööseks klaasi järelvalveta ja ühtäkki keset pimedust kuuled "plahvatust". Klaas pudruks muidugi. Samamoodi on vitriiniklaasid iseenesest purunenud, juba valmistoodanguks monteeritult.
Pinged mis muud ja vahest piisab tõesti ainult väikesest temperatuuri kõikumisest, et vabastada sisepinged kildude näol.
Mina lõhkusin oma kunagisel klassikul nõndaviisi ukse klaasi ära. Võtsin seda eest ära ja olin klaasi just kätte saanud kui see järsku käes kildudeks purunes. A see oli keset suve:freak: niiet mingit temperatuuride mängu seal nagu ka ei olnud. Ei puutunud klaasiga kuhugi vastu ega ka ei väänanud seda. Müstika
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Juu ta vist, et sisepinged + muud X factorid juurde .... Erand kinnitab reeglit ......
midagi sinna kanti - http://www.youtube.com/watch?v=6V2eCFsDkK0
Olen seisnud kõrval, kui autoomanik sulges juhiukse selliselt, et klaas oli 2/3 ulatuses lahti ja klaas kukkus sisse pulbriks.
Kusjuures ei löödud ust ülemäära tugevasti metslaste stiilis, vaid üsna normaalselt. Pärast seda sulgen ise alati ust ettevaatlikult, kui klaas on mingil põhjusel poole peal. Niikuinii läheb siis kergemini kinni, sest ei teki õhu kokkusurumise efekti.
Kusjuures ei löödud ust ülemäära tugevasti metslaste stiilis, vaid üsna normaalselt. Pärast seda sulgen ise alati ust ettevaatlikult, kui klaas on mingil põhjusel poole peal. Niikuinii läheb siis kergemini kinni, sest ei teki õhu kokkusurumise efekti.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Seda poltergeisti nimetatakse sisepingeteks (+ täke, või mikroskoopiline kriips jne. mis aitas omasoodu kaasa sisepingetest vabanemiseks). Nii ütles mu paps kes töötas autoklaase tootvas ettevõttes.
Mul vana klassikuga oli sama müstika. Ka suvine aeg. Käisime lõunaajal söömas ja tulime tööle tagasi. Parkisin auto paremale poole tee äärde suurte puude alla, nii et päike hakkas talle peale paistma vastu õhtut ja sedagi juhi poolt. Seisis mul pidevalt selle koha peal. Kui siis õhtul hakkasin kuju minema, nii peale seitset, selgus et kunde poolne küljeklaas oli kadunud. Õigemini väheke kildusid istmepeal ja põrandal, suurem osa kolises ukse sees. Tõin siis romulast teise klaasi ja see sõitis kuni klassiku lõpuni, oma kümme aastat. Täielik müstika! Ilmselt sai ühel asjal aeg otsa.
Karastatud klaasid ongi paras müstika. Karastamine ja seeläbi tekkivad sisepinged teevad klaasi ~6 x tugevamaks kui tavalise, aga kogu struktuuri lõhkumiseks võib piisata väga väikesest kõksust. Tundub veider, kui alguses hüppad kumeralt põrandale asetatud klaasil, mis jääb terveks ja siis terava naelaga klaasi pulbristad (ise järgi proovitud).
Eriline müstika on veel see, kuidas saavutatakse klaasi õige purunemine, sest küljeklaasidele on ette nähtud mingid normid, kui palju, kui suuri/väikseid tükke tohib purunemisel tekkida ja seejuures on oluline, et pikki ja kitsaid nn piike poleks. Seega kui klaasi on sellised veidrad pinged sisse programmeeritud, ei pane eriti imestama, kui mõni klaas mõnest kohast juhuslikult järgi annab ja seeläbi "kokku kukub".
Eriline müstika on veel see, kuidas saavutatakse klaasi õige purunemine, sest küljeklaasidele on ette nähtud mingid normid, kui palju, kui suuri/väikseid tükke tohib purunemisel tekkida ja seejuures on oluline, et pikki ja kitsaid nn piike poleks. Seega kui klaasi on sellised veidrad pinged sisse programmeeritud, ei pane eriti imestama, kui mõni klaas mõnest kohast juhuslikult järgi annab ja seeläbi "kokku kukub".
kaameraklõpsud @ phogulum.com
Ma pakun, et klaas saab nt äravõtmisel mingi kriimu serva, kasvõi üliväikese. Või saab serva pisikese kriimustuse/täkke ust kinni lüües mõnelt metallosalt millega kokku puutub. Sellest ka pinge, mis vabaneb üsna ettearvamatul ajal.
Karastatud klaas tõesti kannatab palju "lapiti" suunas, aga servad-nurgad on väga õrnad.
Karastatud klaas tõesti kannatab palju "lapiti" suunas, aga servad-nurgad on väga õrnad.