külmakahjud

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#1

NG, mis sõidab lühemaid otsi ja sedagi mitte iga päev, oli tänaseks mitu päeva seisnud ja korralikult maha jahtunud. Panin esmalt 220V puhuri tunnikeseks salongi et klaasid seest ja väljast puhtaks saada. Seejärel käivitades selgus, et aku hästi ei jaksa ja salongiventikal on külmapühad :). Kesklukul samuti, see oli juba enne teada. Lisaks veel juhiukse lukumootor nii kinni et ei õnnestunud nuppu üles tõmmata (juhiukse südamik ei leia võtmega ühist keelt juba aastaid)

Sisenesin kõrvalt, laadisin akut, lasin autol 15 min koha peal käia. Ainuke tulemus oli see, et kesklukk mingil hetkel ärkas korraks ja pani uksed lukku :). Tõin varuvõtme ja päästsin end sisse. ~10 min sõitu ja mõned käivitused ... juhiukse nupp laskis end juba niipalju tõmmata, et ei pidanud enam üle käigukangi ronima. Kesklukk teeskles endiselt surnut. Veel pisut ja salongiventikas hakkas tööle :thumb:. Kohe tema järel ka kesklukk. Nüüd saab juba mõne pikema sõidu ette võtta :).

Pagana piinarikas on auto paariks päevaks seisma jätta talvel...
Salongiventikas on varem ka paar korda sellist sikku teinud, see põhjustab kõige rohkem ebamugavust selliste ilmadega. Sõita saab aga küljeklaasid kisuvad kohe uduseks. Mis seal see nõrk koht olla võib, kas relee? Kus see asub ja kas sellega saab midagi ette võtta et kiiremini tööle hakkaks?
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#2

Eks targemad parandavad kui eksin, aga minu arvates ei ole asi niivõrd temperatuuris, kui niiskuses. Ehk siis enne autosse istumist kloppige jalad lumest puhtaks.
Minu NG-l kõik toimib. Ventikas teeb küll külmaga pisut häält aga puhub küll.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 515
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#3

Tundub jah nii, et niiskus on peamine kurja juur, mitte auto ise või külm. Ka minu vana kooli 9-3 sõidab lühikesi otsi ja seisab vahest õige mitu päeva. Viimati liikus laupäeval ja nüüd, kui külmaks läks (täna hommikul -27), oli juba üsna huvitav, et mis juhtub. Opel, mis läinud talvel ka -32-ga käivitus, otsustas tõrkuda. Saab elas varem Itaalias ja pole enne külma näinud, aga käima läks hästi. Ka kesklukk toimis jm asjad, üksnes siduripedaal käis esialgu raskelt, nagu tainast oleks sõtkunud. Auto salongi olen hoolega kuiva hoidnud.
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#4

Mul suht sarnane probleem (kesklukk ei ava kõiki uksi, ainult juhiukse), kuna sõidan samuti praegu suht harva ja enne seda külmalainet oli just väga niiske ilm, niiskus puges ilmselt kõikidesse vähegi võimalikesse kohtadesse ja siis külmas kõik kinni kui kurat. Ventikas õnneks puhub ilusti, mootor käivitub mürinal iga temperatuuriga ja ka muid anomaaliaid õnneks pole märganud.
Küll aga õnnestus ära lõhkuda juhiukse aknatõstuki mehhanism :wall: Oli ikka vaja proovida, kas töötab :( Loen ka selle nn külmakahjude alla, ehkki see vist ikka päris selle pärast olla ei saa... Või ongi need mehhanismid nii nõrgad ehitatud, et kui aken miskipärast kinni on, siis tõmbab kohe midagi puruks? Siit ka küsimus teadjatele - kui palju võiks maksta 9-3 SS aknatõstuki remont või vahetus?
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#5

Niiskus koos külmaga tegelt. Niiske on see auto ka 0°-lähedaste ilmadega aga ukselukud teevad trikke vaid külmaga. Ventika kohta ei mäleta täpselt, millise ilmga on nöökinud. Muide minu NG-l kah kõik toimis esimesed 8-9 aastat, mis ta meil peres on, ehk ls ~150 000 km - ~260 000 km. Niiskevõitu ja aeglane soojeneja on ta alati olnud, jalgu on alati klopitud. Sul on pagass ka ilmselt kuiv? Mul niiskevõitu :(.

Kas NG-l on mingi konkreetne salongi tuulutuse väljund ka kusagil? Minu arvates on mu autol ventilatsioon nigel. Alates +5°-st allapoole tagaklaas ja tagumised küljeklaasid pidevalt niisked, vajavad paberiga kuivatamist. Katuseluugi sisepind samuti.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#6

Küll aga õnnestus ära lõhkuda juhiukse aknatõstuki mehhanism :wall: Oli ikka vaja proovida, kas töötab :( Loen ka selle nn külmakahjude alla, ehkki see vist ikka päris selle pärast olla ei saa... Või ongi need mehhanismid nii nõrgad ehitatud, et kui aken miskipärast kinni on, siis tõmbab kohe midagi puruks?
Pidi midagi viga olema. Kui just pole konstrui nõrgemaks tehtud NG-ga võrreldes. NG-l on külmaga pidevalt luuk ja küljeklaasid kinni. Katsetan neid regulaarselt avada, et salongi tuulutada. Päris kõvad kolksud käivad aga seni pole mehhanismid järele andnud.
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#7

Nojah, mul käis seal ukse sees ka esiteks kolks ja seejärel hirmus raksakas ja siis kolin-ragin... Nüüd koliseb ainult, kui nuppu vajutada. Ju mingi hammikas või tross siis järele andis, külm ilmselt aitas ka ikka pisut kaasa.
mlcads
Postitusi: 197
Liitunud: N Jaan 15, 2009 14:35
Asukoht:
Auto:

#8

Hooldust, hooldus ja veel kord hooldust
Siis niiskus ei sega ja külm ka, reeglina see nii olla ei tohiks
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#9

9-5 mootorikettide teemat meenutades - kas sa ise paigutad kogu pika õlivahetusvälba abil säästetud raha hoolduse alla? :eureka: Konkreetsemalt millist hooldust sa soovitad - ära hoidmaks/vähendamaks niiskuse teket vähe sõitvas autos?

Termostaadi ja salongifiltri vahetamine muutust ei toonud. Olen korduvalt mõelnud talveks salongifilter "talvefiltri" vastu vahetada aga pole tegudeni jõudnud. Võtan ikka kätte, muretsen doonori ja teen filtri valmis!
Vasta