Kas jõuate SAABi remontida ?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#1

Ehk siis puhtalt huvi pärast küsimus, kas jõuate oma SAABi vajalikul määral remontida ? Seda just selles mõttes, et kas ka siis, kui on tegemist väheke kallima jupiga, vahetate koheselt vigase jupi välja?
Pean tunnistama, et enda SAABil ootavad vahetamist mootoriketid ja pisut muud pudi-padi ning ketivahetuse näol on küll tegemist tööga, mida niipea ette ei jaksa võtta (tundub, et võib-olla pole ma endale taskukohast masinat soetanud).
Samas hakkab minul 10 000 kroonise remondi puhul mõlkuma mõte, et kas sellel on üldse mõtet. Äkki on otstarbekam uus masin soetada. Millise remondisumma puhul teie otsustate, et seda tööd ette ei võta ?
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#2

üldiselt jõuab küll remontida - kuna sel aastal polegi midagi eriti remontida vaja olnud :) ketid on asjad, mis enamus "väikese läbisõiduga" shveitsist toodud vanematel saabidel vahetamist vajavad. (sellest ei pääsenud ka mina)
samas saab palju asju ise ära teha, eriti kui selline tore kohta ngu saabifoorum siin nõuga alati abiks on :head:
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#3

....Samas hakkab minul 10 000 kroonise remondi puhul mõlkuma mõte, et kas sellel on üldse mõtet. Äkki on otstarbekam uus masin soetada. Millise remondisumma puhul teie otsustate, et seda tööd ette ei võta ? [/quote]
Oleneb mida 10K eest remontida.
Võtame näiteks. Kui tahad autot müüa. Aga mootor kutu. Kas saad katkise mootoriga auto eest küsida ainult 10K odavamat hinda?Kuigi võid seletada et remont ei lähe kallimaks kui 10K.Arvan et paned need 10K remondi peale (ja lisad veelgi)
:drive:
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#4

Peab jaksama! Saabid v22rivad natuke erikohtlemist, arvestades seda fiilingut, mida nad omanikule pakuvad (siis, kui nad parajasti remondis ei ole :) ).

Olen ise oma 900 ja juba ka 9000 sisse suhteliselt palju kroone toppinud, kuid loen siiani iga viimast kui senti asja ette l2inuks. Pole midagi teha, m6ne Sierraga kulgedes oleks mul viimastel aastatel vaba raha ilmselt oluliselt rohkem k2es olnud, aga tunne oleks arvatavasti teine..
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

jaksan aga ei jõua..:) Kohe kuidagi ei jõua autot asjatundajte kätte toimetada, maksta isegi jaksan.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
muidumehike
Postitusi: 258
Liitunud: P Okt 31, 2004 17:20
Asukoht:
Auto:

#6

No hetkel veel jõuan aga nuh asjad maksavad ikke päris hästi :poke: .
Aga oma saabikut millegi muu vastu ka ei vahetaks :thumb:

Näiteks: 4 uut vedru ja amorti. kileni vedru ja sachsi amort koos vahetusega 5100 kr :headbang:
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#7

Et nii odavad ongi või :P Ikka 4 vedru ja 4 amorti (?) ning nood on tavaamordist veidi etemad...
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: Arno
Et nii odavad ongi või :P Ikka 4 vedru ja 4 amorti (?) ning nood on tavaamordist veidi etemad...

Ysi-ysil ju amordid sellise hea lihtsa konstruiga ja näituseks ainult amortide vahetuseks pole tarvis autot eriti palju lahti lammatagi (esiamordi puhul keera ratas alt ära, kaks mutrit lahti ja ongi käes). Vedru vahetus muidugi lisab veidi töödele mahtu.

Hetke hinnataset ei tea aga ca 4 aastat tagasi vahetasin oma klassikul amorte ja ühe amordi hind oli siis suurusjärku 500.-. Sachsi gaasamordid olid.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#9

Hetkel minu auto tappis mu ära, kui remondiarve 10k oli umbes.. ja ausõna enam ei jaksa. Nüüd proovin uuema saabiga hakkama saada, äkki võtab vähem raha hooldusteks ja kütusele...( selle auto omamise aasta jooksul remonti teinud suurusjärku 16k) ...
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#10

kas oleks võimalik praktiliste kogemuste omajatel lihtsas maakeeles ka minusugusele totule ää seletada, mida tegelikus elus konkreetselt parandab sõiduomaduste juures gaasamortide paigaldamine õlikate asemel, millistes sõidurežiimides või tingimustes see end ära tasub ja kui palju ära tasub?
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#11

Gaas peaks teoorias pidama kauem vatile vastu, õli amordis on gaasi surve all, vist. :) Reguleeritava amordiga piiratakse amordi õli läbilaskevõimet. Muide, ülevaatuse ajal vahtisin ühe reguleeritava KONI mudelit. Hea lihtne ehitus oli. Kahtlane on, et üks esiamort vaid 500 eeku... nad peaks ikka hinnaklassi u. 1500 eeku jääma. Tagumised on 500 eeku tavaliselt. Autodetist võib küsida ka palju kollased Bilsteinid maksaks.

Et offtopicust välja tulla, jõuab SAABi remontida aga vahel tundub, et kisub ikka veidi mõtetuks küll. Sai just 3 aastat täis, keskmine on 17k aastas remont ja hooldus, ilma rehvikuluta. Nüüd, müügile mõeldes, ei oska küll enam hinda küsida. Kui pea samavana masin on platsil 39k ja "shveitsist vähesõitnud sn 1x7000km" andmetega... Kuigi, paar asja oleks vaja veel vahetada ja niikuinii mõni asi tuleb veel juurde... Krt ma ütlen sellepeale.

Vaadates kütusehinda, ostan turbodiisli endale.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: Arno
Kahtlane on, et üks esiamort vaid 500 eeku... nad peaks ikka hinnaklassi u. 1500 eeku jääma. Tagumised on 500 eeku tavaliselt.

Ma nüüd siis kirjutan ühe korra veel. Hästi aeglaselt, et kõik asjast ikka aru saaks.

Ysi-ysi (99) esiamort näeb välja üsna samasugune nagu tagaamort.

Sama teema klassik 900-l.

Konstrui neil ka samane.

Seetõttu ongi 99 ja C900 esiamortide hind samas suurusjärgus tagaamortide hinnaga.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#13

to Arno:

Kusjuures ise mõtlen kah, et järgmine auto saab mõni turbodiisel olema, sest SAAB on nõuded masinale nii ära rikkunud, et hirmus kohe. Tööl sõidan n.ö "tavaliste" autodega ning ei mõista, kuidas nendega maanteel üldse möödasõite teha õnnestub. SAABiga aja lihtsalt jalg korra sirgeks ning hoogu jääb ülegi :drive:
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#14

Algselt postitas: krss
...aga mu auto pole õnneks nii vana, et olulisemad asjad koost hakkaks pudenema :P
võib-olla on asi just selles, et su Saab on nii vana, et olulisemad asjad koost hakkaks pudenema. foorumit lugedes jääb mulle miskipärast mulje, et rohkem vaevlevad igasuguste remondijamade küüsis just klassikust ülespoole mudelite omanikud. ei tea, kas see on sellest, et uuemate mudelite omanikke on siin foorumis lihtsalt rohkem, või sellest, et nad on julgemad/jutukamad oma probleemidest kirjutama, või siiski sellest, et Saabide koostekvaliteet oli ennemuiste ikka kõvem, ja sellest, et mida lihtsam tehnika, seda lollikindlam ja vastupidavam (igasugune elektroonikaga töötav mugavus lisab vigade tekkimise tõenäosust) :poke: vot seda mina päris täpselt ei tea ja sülitan igaks juhuks 3x üle õla, et ma vanemate mudelite vastupidavust ära ei sõnuks :P

EDIT: a võib-olla ma olen lihtsalt selline klassikup*de, et pigistan igakord silma kinni, kui vanade mudelite probleemidest juttu tehakse :)
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#15

Ah 99 räägid :evil: Neile toodetakse amorte ka veel või... mumeelest uunikumidel on ikka originaal all :P

PS. Keskeesti mehena ei tea ma sest soomekeelest miskit.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas aljoga:
... koostekvaliteet oli ennemuiste ikka kõvem...
...mida lihtsam tehnika, seda lollikindlam ja vastupidavam ...
need aksioomistaatuses kuldsed ütted ei vaja rohkem kommentaare

(jah - klassikup*** oled sa kah:headbang: )
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#17

Ehh, üritan ikka jaksata, kuigi mulle tundub, et minu probleem pole mitte niivõrd suurtes väljaminekuis, kui väikseis sissetulekuis ;) .
Aga kui siinset foorumit poleks, siis ilmselt oleks ka kulud suuremad, seega minu suur lugupidamine kõigile, kes siin head nõu jagavad :notworthy:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#18

Enivei kui uuema auto ostad siis sellel samuti ju rihmad ja muud vidinad mida tuleb vahetada, ostad audi A6 näiteks, taod iga poole aasta tagant 5K esisilda ja siis loomulikult tuleb rihma ja rulli vahetus mis koos tööga kipub ka sinna 2K kanti jääma pluss mõtetu kasko tagumine ja lootusärevus et kas hommikul ikka auto on maja ees alles.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: aljoga
... Saabide koostekvaliteet oli ennemuiste ikka kõvem...

Koostekvaliteedile mõjub huvitavalt somaalaste arv koosteliinil.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: Nastix
Samas hakkab minul 10 000 kroonise remondi puhul mõlkuma mõte, et kas sellel on üldse mõtet. Äkki on otstarbekam uus masin soetada. Millise remondisumma puhul teie otsustate, et seda tööd ette ei võta ?

Mu isendi remondisumma ületas just 25k piirid :freak:
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#21

Algselt postitas: duesenberg
Algselt postitas: Nastix
Samas hakkab minul 10 000 kroonise remondi puhul mõlkuma mõte, et kas sellel on üldse mõtet. Äkki on otstarbekam uus masin soetada. Millise remondisumma puhul teie otsustate, et seda tööd ette ei võta ?

Mu isendi remondisumma ületas just 25k piirid :freak:

millise isendi? "ajutise klassiku"?

ma ise pean ausalt ütlema, et ma küll ei jaksa nii remontida, et ta kogu aeg liiguks, kuna mul on algusest peale katki. millegipärast olen ostnud mõlemad korrad saabi ainult pooleldi adudes mida see endaga kaasa toob... ma ju tegelikult teadsin mis korras nad olid aga ikkagi ei ostnud paremas korras saabi. vähemalt on hea vaadata et auto mitte ei lagune vaid saab järjest rohkem korda :)
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#22

ajutine klassik on mu liikumisvahendiks, mu mu üsitonnine remondis viibib
Vasta