K: kellel polüuretaan puksid esisillas

Vasta
D116
Postitusi: 2065
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#1

E Mär 11, 2019 19:54

3 aastat tagasi sai paigaldatud ette polüuretaan puksid, 2 aastat ei olnud mingeid probleeme, täna TÜV oli ja :gun: esi õtshoova puksi mutter oli lahti mõlemal pool :shock: rattastes loomulik lõtk, aga häält ei teinud. Suvel oli auto käinud alusraami pukside vahetamises, seal ka õõtshoova oli lahti võetud, 3k km tagasi(sõidan vähe). Helistasin loomulikult sinna kus oli suvel hoolduses ja küsisin kuidas nii võis juhtuda. Ise arvan, et ei olnud piisavalt kõvasti kinni keeratud ja süüdistasin remondimehi.
Huvitava vastuse sain: kuna on uretan ja nad on jäigemad, on tulnud õõtsa liikumisest lahti mutrid.
Kas kellelgi on olnud sellist asja? Kui palju tõenäoline, et tulevad mutrid lahti, sest uretan?
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7382
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

E Mär 11, 2019 21:21

Liimi pannakse ka
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7085
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

T Mär 12, 2019 9:18

Või uued lukustuvad mutrid. Need kapronlukud on ju ühekordsed mutritel.
Homunkulus
Postitusi: 202
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#4

K Mär 13, 2019 12:58

Mul oli 9-3SC polüpuksidega täpselt sama asi - esiõõtsade puksipoldid mõlemalt poolt kerisid ennast lahti. Pikem hala selle kohta minu auto teemas. Polüpukside tootjad ise soovitavad tungivalt teha viimased poldi/mutri pingutamised auto kanalil, mitte tõstukil. Asja uba selles, et vedrustus oleks polte kinni tõmmates võimalikult "nii nagu pärast jääb".
ARZT
Postitusi: 503
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#5

K Mär 13, 2019 13:51

See on ju elementaarne, et pingutada nö tööasendis :)
Homunkulus
Postitusi: 202
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

K Mär 13, 2019 17:39

Voh justament - tööasend on hea väljend! Ja pole see teadmine (või sellest kinni pidamine) nii elementaarne midagi. Isiklikud kogemused ;)
13piisab
Postitusi: 406
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140
Kontakt:

#7

K Sept 23, 2020 21:44

kas kellelgi on kogemust, et pärast esisilla puksivahetusi muutub 9-5 roolitunnetus konkreetsemaks või pole selle raske ninaga masina puhul lootust konkreetsemaks rooliks? :)
Mul on kahe sillareguleerimisse viidud opeliga olnud kogemus, kus (mittekolisevat) silda on keeldutud reguleerimast ning selle eel on vahetatud hunnik pukse. Mõlema puhul olen saanud tagasi tuntavalt parema roolitunnetusega masina ja olen väga rahul olnud.
Ooplitel on aga latist sillapüstakutesse eraldi roolivardad ja loogiliselt on just nende vahetus andnud põhimõju. 9-5-l neid pole.

mul on ka esisilla tagumiste pukside ja õõtshoova vahel pikisuunas ca 3mm vahe - kas seal peaks asjad (pikisuunas) tihedalt koos olema?
IMG_20200923_214017_copy_1200x1600.jpg
IMG_20200923_214017_copy_1200x1600.jpg (301 KiB) Vaadatud 672 korda
Fastaero
Postitusi: 152
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#8

N Sept 24, 2020 9:47

Enda 9-5 raamipuksid ja sillapuksid powerflexid. Auto ise muutus jäigemaks, aga aukude peal on löögid keresse tugevamad . Roolitunnetust muutis esiamordi ülemiste tugipatjade vahetus ja rooliristi määrimine. 08 9-3 Aerol esiamorditugede vahetus andis oluliselt suurema effekti kui 9-5 puhul.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 496
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

N Sept 24, 2020 19:46

Poolraam PU puksidega , tagasillas suur puks PU ja 2 pisemat silikoonpuksid, esisillal köik uued silikoonpuksid. Ei saa kurta rooli uimasust. Enam ehk määravad 9-5 puhul 18" vöi 19" veljed ja madala 40 vöi 35 profiilikörguseprotsendiga XL tähisega rehvid mis ei vedruta sama lödvalt kui tavalised 16" ja 55 -60 körguse profiiliprotsendiga rehvid. Aukudes jäik rehv koliseb ka silikoonpuksidega kuid 2.9 - 3.0 atm rehviröhuga nagu kiirteesöidusoovitus on ka OG 9-5 rool äkiline. Igapäevaliikluses soovitatakse seetöttu tavalisi rehve ja madalamat rehviröhku , et ehmatades millegi peale autot kohe kraavi vöi vastassuunarajale ei pöörataks rooliga ulereageerides.
13piisab
Postitusi: 406
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140
Kontakt:

#10

T Okt 06, 2020 19:34

Nojah - XL rehv annaks ehk midagi, aga sarnaste 225/45 rehvidega ooplist Saabi istudes on vahe tunda ja mitte Saabi kasuks. Samas Saab on oma 300kg raskem ja erinevalt opelist "nose heavy", niiet ilmselt otsisin asja, mida pole mõtet otsida... Muidu E90-st opelisse istudes on jälle opeli puhul sama tunne - et mis taburetiga ma nüüd sõitma hakkasin :)

Vahetasin Saabil prooviks ühe poole õõtshoovapuksid, aga ka uutega (Lemförderid. Ma ei ole PU-usku / need pole meeldinud) loksutab heebli abil õõtshooba raamil ilma suurema jõuta 3..4mm.
Ning ülal küsitud "kas tagumise puksi ja õõtshoova vaheline vahe on normaalne" vastus on, et jah - nii ta seal käibki.
Vasta