Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil
Põnev projekt, jälgin huviga. See auto oli vist vahepeal müügis (ka Blocketis?). Hea, et püha üritus jätkub.
Mulle on rootsi sõbrad Ojamaa (nii on Gotlandi eestikeelne nimi) autosid kiitnud, kuna seal ei soolatata talvel teid. Sama lugu on Põhja-Rootsis, mistõttu rootslaste jaoks on Gotlandsbil ja Norrlandsbil müügikuulutustes omaette mõisted, s.t autod, mis pole läbi roostetanud.
Ei, Gotlandi kvaliteetautodest kuulnud ei ole.
Mulle on rootsi sõbrad Ojamaa (nii on Gotlandi eestikeelne nimi) autosid kiitnud, kuna seal ei soolatata talvel teid. Sama lugu on Põhja-Rootsis, mistõttu rootslaste jaoks on Gotlandsbil ja Norrlandsbil müügikuulutustes omaette mõisted, s.t autod, mis pole läbi roostetanud.
SAAB on tegusõna!
Mulle on rootsi sõbrad Ojamaa (nii on Gotlandi eestikeelne nimi) autosid kiitnud, kuna seal ei soolatata talvel teid. Sama lugu on Põhja-Rootsis, mistõttu rootslaste jaoks on Gotlandsbil ja Norrlandsbil müügikuulutustes omaette mõisted, s.t autod, mis pole läbi roostetanud.
Tänud,sai targemaks jälle.Kyllap nii ta on, muidugi kui auto on synnist saadik seal olnud.Kuigi minuteada soola juba ei panna ammu kusagil enam.Olen vaadanud et millegipärast on just enamus saartel myydavad autod odavamad.Ehk siis sellepärast et keegi ei viitsi vaatama sinna minna.
Pyha yritus läheb edasi jh, kyll mitte nii nagu oleks tahtnud aga siiski. Väga palju jääb siiski aja ja teadmiste taha. Saab on enda jaoks suht tume maa.6pin alles. Kodanik kes siin aitama pidi on pikaks ajaks eemal.Ega v6istlusmootorite ehitajaid lihtne leida ei ole.
Kuna on väga palju saabi osasid kogunenud siis yritan nendega ka hakkama saada. Tahaks selle lihtsalt liikuma saada juba. Kahjuks ei ole v6imalik enam cossu mootorijuhtimist kasutada. Läheb peale saabi enda oma (900aero oma). Tume maa jälle kui palju sealt välja pigistada saab. V6i peaks m6ne 9-5 pealt juhtmed koos ajuga maha kiskuma. Aga kas see DI jälle parem on. M6ned väidavad siin et ikkagi jagajaga parem.
Endiselt avatud igasugusele infole.
Ette tänades.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Minu arvamus on, et kui sul seal teine vurr ja muud vidinad juba on, oleks mõistlik ikka T5.5 peale kohe üle minna. 900NG, 9-3 ja 9000 pealt leitav kooslus. Paraku sul seal tulemüüri juures vähe ruumi, et vända asendiandur paigaldada, mistõttu peaksid laseris või veelõikuses hooratta taha tegema vastava oravaratta. Kui sul see LH2.2 (4) või mis iganes koos oma jagajaga jääb, on sul kütuse etteandmist küllalt keeruline kodustes tingimustes muutma hakata.
T5.5 seevastu see küllalt lihtne, piisab lihtsalt ühest vidinast läppari taha ja kõvasti lugemist, katsetamist...
Aa jaa see tihendivärk ka. Mul on ainult tihendimassiga see (VALE!) esiteks 2 pinna kokku pressides tahe-tahtmata satub mingi osa seda pläga siseossa ja teiseks (ma ei tea, kui kriitiline see nüüd on) aga see ülekandevõll, mis mootori ja kasti vahel on, jääb viltu, sest see originaaltihend, mis seal tavaliselt on, on küllalt paksust plekist või alumiiniumist. Pole küll seda telgsust kunagi mõõtnud, aga mingi mõte siinkohal on, arvestades, et see kasti ülemise hammaka koht on nõrgim lüli.
T5.5 seevastu see küllalt lihtne, piisab lihtsalt ühest vidinast läppari taha ja kõvasti lugemist, katsetamist...
Aa jaa see tihendivärk ka. Mul on ainult tihendimassiga see (VALE!) esiteks 2 pinna kokku pressides tahe-tahtmata satub mingi osa seda pläga siseossa ja teiseks (ma ei tea, kui kriitiline see nüüd on) aga see ülekandevõll, mis mootori ja kasti vahel on, jääb viltu, sest see originaaltihend, mis seal tavaliselt on, on küllalt paksust plekist või alumiiniumist. Pole küll seda telgsust kunagi mõõtnud, aga mingi mõte siinkohal on, arvestades, et see kasti ülemise hammaka koht on nõrgim lüli.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sekundeerin. See on ikkagi asi, mida saab täielikult ise modifitseerida, logida, jälgida jne jne. LH on lihtsalt üks õnnetus selle kõrval.Minu arvamus on, et kui sul seal teine vurr ja muud vidinad juba on, oleks mõistlik ikka T5.5 peale kohe üle minna.
Minu arvamus on, et kui sul seal teine vurr ja muud vidinad juba on, oleks mõistlik ikka T5.5 peale kohe üle minna. 900NG, 9-3 ja 9000 pealt leitav kooslus. Paraku sul seal tulemüüri juures vähe ruumi, et vända asendiandur paigaldada, mistõttu peaksid laseris või veelõikuses hooratta taha tegema vastava oravaratta. Kui sul see LH2.2 (4) või mis iganes koos oma jagajaga jääb, on sul kütuse etteandmist küllalt keeruline kodustes tingimustes muutma hakata.
T5.5 seevastu see küllalt lihtne, piisab lihtsalt ühest vidinast läppari taha ja kõvasti lugemist, katsetamist...
Aa jaa see tihendivärk ka. Mul on ainult tihendimassiga see (VALE!) esiteks 2 pinna kokku pressides tahe-tahtmata satub mingi osa seda pläga siseossa ja teiseks (ma ei tea, kui kriitiline see nüüd on) aga see ülekandevõll, mis mootori ja kasti vahel on, jääb viltu, sest see originaaltihend, mis seal tavaliselt on, on küllalt paksust plekist või alumiiniumist. Pole küll seda telgsust kunagi mõõtnud, aga mingi mõte siinkohal on, arvestades, et see kasti ülemise hammaka koht on nõrgim lüli.
Suured tänud. Eks lähen kohe lammarisse, ehk leian miskit. Kas v6ib see 9-5 pealt ka olla?
Mul peaks kusagil yks 235-e blokk olema väntv6lliga. Sealt väntv6lli kyljest peaks saama ära keerata selle ratta millepealt vändaasendit loeb. Mis siis kui see näiteks väntv6lli otsaratta sisemise kiilrihma asemele treida. Samasse saab ka anduri jaoks kinnituse aretada. Veepumpa ja genekat jääb siis ainult yks rihm ringi vedama, vast ei ole hullu.
Tihend kasti ja mootori vahele valmis juba, paraniidist.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
9-5-e peal on T7, selle panek on ilmselt kah võimalik, aga eeldab tunduvalt rohkem tööd vist ja see vist ei tasu vaeva. Otsi ikka 9000 või NG900 või päris esimese otsa 9-3-d olid ka veel punase DI-ga (selle järgi tunned kohe ära T5-e).
Lammaris käidud.
Leidsin sellise saabi:
Maha harutasin selle:
On see ikka 6ige asi?
V6tsin juhtmed koos anduritega. Läbi l6igatud sai siis peale pistikut kimp mis läheb salongi juba. Aga kes selle nyyd yhendab ?
Leidsin sellise saabi:
Maha harutasin selle:
On see ikka 6ige asi?
V6tsin juhtmed koos anduritega. Läbi l6igatud sai siis peale pistikut kimp mis läheb salongi juba. Aga kes selle nyyd yhendab ?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Jep, see on õige kraam. AFM5 5 näitab, et on T5.5. Lisaks on sul vaja throttle body-t, kuhu sobib T5 gaasi asendiandur. Ja lisaks mõned andurid kah.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=162197 Lisainfi.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=162197 Lisainfi.
Ärge ajage inimesele KÄGU . Lammarimasin on ju vabalthingav ja "bolt-on" ei sobi ei "traadid",ega -ecu.
Samuti on see kastitihendi jutt veider. Isegi tehas lubab järelpaigalduse teha harmeetikuga.17 aastat on kaste paigaldet nii, 4-5 kasti aastas. Pole veel ühelgil jamasid olnud.
Samuti on see kastitihendi jutt veider. Isegi tehas lubab järelpaigalduse teha harmeetikuga.17 aastat on kaste paigaldet nii, 4-5 kasti aastas. Pole veel ühelgil jamasid olnud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ärge ajage inimesele KÄGU . Lammarimasin on ju vabalthingav ja "bolt-on" ei sobi ei "traadid",ega -ecu.
Samuti on see kastitihendi jutt veider. Isegi tehas lubab järelpaigalduse teha harmeetikuga.17 aastat on kaste paigaldet nii, 4-5 kasti aastas. Pole veel ühelgil jamasid olnud.
vaatasin et turbo jaoks vajalikud pinoutid on olemas. Nii ecus kui ka traatides.
vaatasin selle nimekirja järgi:
Pin number Color Description Range In/out
1 Red +30 (power supply) +12 Volt In Distribution box on passenger fender
2 Blue Boost pressure control valve Out
3 Grey Injector 1 Out
4 Blue Injector 2 Out
5 Yellow Injector 3 Out
6 White Injector 4 Out
8 --- Knock detect (knock indicator) Switches to GND Out
9 Brown/white Trigger 1 Out
10 Green Trigger 2 Out
11 Blue Trigger 3 Out
12 Grey Trigger 4 Out
13 White Engine torque limitation In NO
14 Orange Drive In NO (for auto)
15 White Brake light switch In NO
17 Yellow Combustion cylinder 1+2 In
18 Brown Combustion cylinder 3+4 In
20 PK MAP (Manifold Absolute Pressure) signal +5 Volt Out
22 Grey MAP sensor input signal 0 – 5 Volt In
23 Green Oxygen sensor 1 (front lambda sonde) In
24 Black/white Main ground In
25 Black/white Main ground In
26 Green Boost pressure control valve Out
27 Yellow/red EVAP canister purge valve Out NO
28 GN EVAP canister close valve Out NO
29 --- Heat plate activation relay Out NO
31 Yellow/white Main relay Out
32 Yellow/White Check engine Out NO (Don’t confuse 31 and 32, same color, yell/white)
33 Blue/white Diagnosis In/Out
36 BU/WH Cruise control In NO (Kept ’88 cruise)
39 Green Speed signal In Sourced this from the cruise control ECU
41 Yellow Crankshaft position sensor In
42 WH/BK Throttle position sensor Out
43 Blue/white Pressure sensor Out
44 Orange Knock signal In Knock signal from DI cassette to ECU
45 GN/BN Throttle position sensor In
46 Black Intake air temperature sensor In
47 Black Oxygen sensor, reference ground In
48 Red +30 (power supply) +12 Volt In HOT, Electrical distribution box on passenger fender
49 BU/VT Idle air control valve (IAC) Out
50 Black Oxygen sensor 1, preheating Out
52 YE/WH Vacuum pump, brake system Out NO
54 RD/WH A/C out Out NO
55 --- Shift up light Switches to GND Out NO
56 Violet Fuel pump relay Out Fuel pump relay. Pin 86 on fuel pump. Pulls relay to ground.
57 Yellow Throttle position signal Out
58 Blue Engine speed signal (RPM) Out Blue wire, PIN 7 into ignition control unit. 900 tach signal
59 Green/white A/C in In NO
60 Green/white +15 (switched power supply, ignition contact) In Source: Switched power to coil
62 Grey CANH (CAN bus high signal) In/Out
63 Red CANL (CAN bus low signal) In/Out
65 Red/white Programming voltage +16 Volt In
66 Black Reference ground for engine coolant temp. sensor 0 Volt In
67 Black/white Sensor ground 0 Volt Out
68 Yellow Engine coolant temperature sensor In
Kas ei v6i olla et juhtmestik neil sama ?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Pmst. on vahe teatud kaablihargnevuste pikkustes,samuti ecu võimetuses BPC`d juhtida(viimasega saab küll elektroonik hakkama).Tegelikult poleks ju KT100 väitel viga miskit,lihtsalt pead veenduma,et tegu oleks trionic 5.5`ga ja ei sobi "bolt-on", kuna tegu on "vabalthigava" mootori detailidega. Ümber peaksid tegema niiehknii T7 BPC klapile kogu süsteemi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
"Bolt on" pole see projekt nii ehk naa. Vabalt hingava ja turbo T5 vahel pole miskit muud kui tarkvaraline erinevus ja 1 juhe (T7 BPC puhul). Et see aju korralikult kuhugi paigutada, tuleb juhtmeid pikendada-lühendada nagunii, nii et pole vahet, milline juhtmepundar sul algselt on.
Kasti jutus ma midagi imelikku ei näe.
Kasti jutus ma midagi imelikku ei näe.
"Bolt on" pole see projekt nii ehk naa. Vabalt hingava ja turbo T5 vahel pole miskit muud kui tarkvaraline erinevus ja 1 juhe (T7 BPC puhul). Et see aju korralikult kuhugi paigutada, tuleb juhtmeid pikendada-lühendada nagunii, nii et pole vahet, milline juhtmepundar sul algselt on.
Kasti jutus ma midagi imelikku ei näe.
Räägi täpsemalt sellest 1 juhtmest.
Kas m6tlesid sellist oravaratast ?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Jep, midagi sellist foorumites on tehtud. Ilus asi. Kuigi on tehtud ka u 3-4 mm lehtmaterjalist sinna rihmaratta otsa. Viimane kõvasti odavam. See ühe rihma kaotamine ja madalama ratta panek võiks sinu projekti puhul ju õnnestuda.
1 juhe PIN 26 või 2, peast ei mäleta, kumb. Juhib siis seda turpsi rõhku. Andur (T7 andur siis) ise vajab teiseks juhtmeks "+" poolsust.
1 juhe PIN 26 või 2, peast ei mäleta, kumb. Juhib siis seda turpsi rõhku. Andur (T7 andur siis) ise vajab teiseks juhtmeks "+" poolsust.
Leidsin sellise :
Ruumipuuduse t6ttu ei saa nii teha. Kui see anduriratas sisemise kiilu asemele saaks oleks tore. Tekib aga probleem selle kinnitamisega. Kiilurattakylge ei saa kuna see ju kummipeal.
Kas leiduks kedagi kes sellise triki hoorattaga teeks ?
Andur läheks siis ju kusagile starteriava k6rvale?
Ruumipuuduse t6ttu ei saa nii teha. Kui see anduriratas sisemise kiilu asemele saaks oleks tore. Tekib aga probleem selle kinnitamisega. Kiilurattakylge ei saa kuna see ju kummipeal.
Kas leiduks kedagi kes sellise triki hoorattaga teeks ?
Andur läheks siis ju kusagile starteriava k6rvale?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kas see oravaratas on kogu ringilt ühesugune, või on kuskil ka mõni erinev vahe==??
sellised rattad olekd tehtavad lihtsalt, kui teakas "sisteemi" mille järgi neid auke/sooni teha.
see viimane pilt on ka nagu päris lahe; jääks ikkka 2 rihma kah...
sellised rattad olekd tehtavad lihtsalt, kui teakas "sisteemi" mille järgi neid auke/sooni teha.
see viimane pilt on ka nagu päris lahe; jääks ikkka 2 rihma kah...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Tundub et saabil on 58/2 triggerwheel. Oskab keegi veidi lahti seletada selle anduri ja TW koostööd. Kuidas peaks olema TW väntv6lli suhtes?
Viimasel pildil on kihvt kyll aga kahjuks kinnituse kohta ei näe.
Viimasel pildil on kihvt kyll aga kahjuks kinnituse kohta ei näe.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...