Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#126

K Sept 05, 2012 1:10

...
Oskab keegi öelda, kuidas sellel universaalil on tagaluugi ülalpüsimine lahendatud: vedrud vöi amordid vöi mölemad, kui keeruline on neid vahetada ja kui palju peab nendele rahakotti kergendama ?

Ei taha teine enam ülal püsida. Kuna ise veel ei tea, siis mötisklema pani see, et külma ilmaga ei püsi üldse, kuid sooja ilmaga natukse veel püsib ülal :freak:

Rantto on sarnase asjaga tegelenud :)

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=14280#pid165500
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#127

K Sept 05, 2012 8:56

Lühidalt: Pead laepolstri tagumise otsa lahti laskma ja pääsedki t.luugi amortidele ligi.
Võimsust pole kunagi piisavalt
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#128

P Sept 09, 2012 2:29

Tehtud.

06.jpg
06.jpg (94.62 KiB) Vaadatud 4803 korda



viewtopic.php?f=31&t=16989&p=200934#p200934

Oskab keegi öelda, kuidas sellel universaalil on tagaluugi ülalpüsimine lahendatud: vedrud vöi amordid vöi mölemad, kui keeruline on neid vahetada ja kui palju peab nendele rahakotti kergendama ?

Auto tagaosas lae all polstri taga peidus on kaks gaas-vedru amorti. Vahetus ei ole keeruline, maksid nad kokku 2tk: 86 EUR.

05.jpg
05.jpg (78.76 KiB) Vaadatud 4803 korda



Saab 9-5 tailgate gas springs - shocks 5D (WIS)
To remove:

01.gif
01.gif (5.43 KiB) Vaadatud 4803 korda


1. Remove the cover over the hinge member, the D-pillar trim and the two mouldings between the C and D-pillars. Ühenduslüliplastik C ja D vahel on C pool ääretaga ja D pool kahvlina kinni ühenduses. Ma vötsin köigepealr selle vahetüki lahti, 2 kinnitust, ja siis painutasin C piilarist örnalt sissepoole välja ning siis tömbasin D plastiku küljest ettepoole lahti. Peale seda alles vötsin D piilari plastiku ära.
2. Remove the clips in the roof. Keerad 90 kraadi ja tuleb välja, sisse tagasi läeb otse öigetpidi.
3. Remove the covers in the cargo net holders and remove the clips. Remove the cargo safety net holders. Tömbad katteall olevad pulgad 2 tk välja ja plastik vabaneb.
Carefully bend down the roof.
4. Remove the sheet metal yoke over the front gas spring mounting. Get an assistant to hold the tailgate.

02.gif
02.gif (8.99 KiB) Vaadatud 4803 korda


5. Unsnap the gas spring from the ball joints.
6. Remove the gas spring.

To fit:

03.gif
03.gif (9.08 KiB) Vaadatud 4803 korda



1. Lubricate the gas spring ball sockets with Gleitmo 805 (part no. 30 06 442) and press the gas spring into both ball joints.
2. Fit the metal clip over the ball joint.
3. Fit the cargo net holders by pressing on the clips and fitting the clips in the roof.

04.gif
04.gif (5.62 KiB) Vaadatud 4803 korda



4. Fit the roof moulding and D-pillar trim.

Allikas.
Viimati muutis overspeed, N Dets 14, 2017 21:44, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#129

E Sept 17, 2012 5:45

Ise ei ole küll kogenud, sest ei kasuta autot tihti ning, kui, siis ei näpi kangi söidu ajal,
kuid igapäevaselt autot kasutav auto-omanik kurtis:
Kui söidu ajal on automaadil kang D peal, siis sinna örnalt vastu minnes (aint vastu puutudes, mitte välja lükates käigu pesast) viskab ta korra N peale. Armatuuril vilksab ka korra N pölema, mootor korra möiratab sest vedu kaob ju tagant, kuid kohe kui puudutus katkestada, siis on D peal jälle normis.
Oskab keegi kommenteerida, kas miskit käigukangiasendiandur vajab timmimist vöi on kulunud vöi on lahti vibreerinud vöi mis omapära see selline on ja kuidas seda likvideerida ?
Arrogance diminishes wisdom !
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#130

E Sept 17, 2012 7:47

Arvan,et midagi on lahti trossiga,mis pole reguleeritav.Teine variant,et viga on kasti lülitis,mis on "natukene paigast" , kuid laseb veel käivitada. Kasti andur on reguleeritav.
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#131

K Sept 19, 2012 18:32

-Kas too tross on nagu tömbele-töukele töötav?
-Kas sellega on kuidagit seotud ka see, et kui tagurdamiskäigu sisse panen, siis tagurdustulede lüliti rakendub vöibolla iseloomuga, vahest kohe, vahest hiljem, vahest üldse mitte ?
- Miskit on seal siis toimumas ... ons ka vöimalus, et too tross saab katki minna ja ennem hakkab niimoodi jamama ?

(Ei ole veel oma silmaga vaatamas käinud, sest ligipääs autole puudub hetkel, teen teoreetilist eeltööd)
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#132

N Sept 27, 2012 4:46

See ?

kang-ja-kast.jpg
kang-ja-kast.jpg (43.15 KiB) Vaadatud 4704 korda
kk-andur.jpg
kk-andur.jpg (55.55 KiB) Vaadatud 4704 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 17:21, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#133

N Sept 27, 2012 7:49

Täpselt see.On teine krõbeda hinnaga(tross on veelgi krõbedamaga),seega ära torma.Näita asja mõnele teadjamale.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#134

N Sept 27, 2012 8:25


Saab 9-5 tailgate gas springs - shocks 5D (WIS)
To remove

1. Remove the cover over the hinge member, the D-pillar trim and the two mouldings between the C and D-pillars.
2. Remove the clips in the roof.
3. Remove the covers in the cargo net holders and remove the clips. Remove the cargo safety net holders.
Carefully bend down the roof.
...


Seesama juhis sobib vist ka katuseantennile (uimele) ligipääsuks altpoolt? Uime kattekumm ei talu päikest, täiesti maha koorunud meie (pisut uuemal) autol.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#135

N Sept 27, 2012 8:37


Seesama juhis sobib vist ka katuseantennile (uimele) ligipääsuks altpoolt? Uime kattekumm ei talu päikest, täiesti maha koorunud meie (pisut uuemal) autol.


Sobib küll jah :)
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#136

R Sept 28, 2012 18:30

Näita asja mõnele teadjamale.

see ei ole teemaalgatajale vast ülemäära vajalik soovitus - ta on näinud-teinud törts enamat, kui siinne saab ;)

tulles tagasi luugiamortide "hinnavaatluse" juurde, siis Klokkerholmi poolt kleepsustatud asjad sain ma ilusasti küsides üle 2 korra odavamalt, kui ülalviidatud Kilenid.
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#137

N Okt 18, 2012 2:24


tulles tagasi luugiamortide "hinnavaatluse" juurde, siis Klokkerholmi poolt kleepsustatud asjad sain ma ilusasti küsides üle 2 korra odavamalt, kui ülalviidatud Kilenid.


Hetkel, kui mul neid päriskohe vaja oli, ei suutnud keegi tarnijates Saares neid mulle pakkuda, ka nende laod mandril olid tühjad.
Ei oska mujalt küsida mandrilt kui Saabi varuosade edasimüüjatelt Tallinnas, Audacer mind varustas.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#138

R Dets 28, 2012 22:28

Jöuluvana töi autokasutajale vastavad villased sokid:

SAABvsokid.jpg
SAABvsokid.jpg (103.71 KiB) Vaadatud 4703 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 17:22, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#139

T Jaan 08, 2013 4:54

Lakkasid töötamast esitulede regulaatorid, mölemad korraga. Mötlesin et külmaga lasi kaitsme läbi, kuid ei leidnud plokist kaitset nendele olema. Ons seal miskit mujal kaitse vöi möni muu teadaolevam probleem?
Arrogance diminishes wisdom !
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#140

T Jaan 08, 2013 7:34

11. kaitse kapoti all, tulekojameestega sama kaitse.
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#141

K Jaan 09, 2013 2:53

Uurin asja, kodus olles polnud aega meelde tulema, et kapoti all ka kaitsmed on. Ühe teise söidukiga oli suurem probleemiotsing käsil.

Fusebox_9_5_s.jpg
Fusebox_9_5_s.jpg (79.34 KiB) Vaadatud 4702 korda


OT (info omatarbeks, veljed)
http://saabworld.net/f9/faqs-about-saab-9-5-a-586/

Wheel specifications for the Saab 9-5


The wheels is centered directly on the hub. The wheels bolts are tapered to locate the wheel correctly.

Bolt pattern/size: 5 x 110 mm
Wheels bolts size: M12 x 1.5. The same bolts are used for pressed steel and light alloy wheels
CB: 65.0mm
Width (A): Range between 6.5" and 7.5".
Diameter (B): OEM Saab wheels are 15, 16 and 17". The Aero (and 2006+ 2.3T in the US) need a minimum of 16" because of larger brakes.
The most common wheel sizes are 15x6, 16x6.5, 17x7 and 17x7.5
Offset (C): All Saab 9-5 wheels are ET49

wheel.jpg
wheel.jpg (9.32 KiB) Vaadatud 4702 korda


Recommended rim dimensions

6 x15” (not 2.3 Turbo, 2.3 T or 3.0 TiD) 6.5 x 16”
7 x 17"
7,5 x 17"
Wheels with diameter greater than 17” must not be fitted.

Spare wheel

Compact wheel: 4 x 16"
Normal wheel: 6 x 15"

Tightening torque wheel bolts / Velje poltide kinnipingutus moment

Aluminium wheels: 110 Nm / 80 lbf ft
Pressed steel wheels: 50 +90° +90°, max 110 Nm

DSC_4348.jpg
DSC_4348.jpg (640.13 KiB) Vaadatud 175 korda
DSC_4349.jpg
DSC_4349.jpg (654.03 KiB) Vaadatud 175 korda
DSC_4355.jpg
DSC_4355.jpg (753.28 KiB) Vaadatud 175 korda
Suve_velg_Tauriel_02.jpg
Suve_velg_Tauriel_02.jpg (271.81 KiB) Vaadatud 175 korda
Manused
Suve_velg_Tauriel_01.jpg
Suve_velg_Tauriel_01.jpg (178.58 KiB) Vaadatud 175 korda
DSC_4354.jpg
DSC_4354.jpg (623.07 KiB) Vaadatud 175 korda
Viimati muutis overspeed, K Jaan 10, 2024 18:29, muudetud 4 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#142

T Jaan 22, 2013 0:13

11. kaitse kapoti all, tulekojameestega sama kaitse.


Tänud, nii oligi.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#143

R Mär 01, 2013 13:55

Kui naastrehvide periood läbi saab, siis läevad alla taas valuveljed rehvidega Michelin Energy Saver +.

Manualis oli kirjas, et 16'' x 6,5 velgedele sobivad 215/55, kuid kuna mulle rehvi laiusest 1cm pole niivörd oluline, siis valisin suverehvideks 205/55, mis ka seal kirjas on, olgugi et M+S versioonile. Körguste vahe tuleb 5,5 mm, leian et ka see pole niivörd oluline. 215 ja 205 vahe on 10 mm laiuselt ja 5,5 mm körguselt kuid 62€ hinnalt tükist.

manualist-rehvid.jpg
manualist-rehvid.jpg (68.86 KiB) Vaadatud 4701 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 17:27, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#144

P Mär 17, 2013 17:37

Ilmnes viga. Mootor ei käivitu. Starterist ajab ringi, aeg-ajalt puterdab nagu tahaks minna, kuid siiski ei lähe. Siis oli päev pausi ... läks käima kenasti ja söitis, töötas. Nüüd jälle ei käivitu, lubab vahest kuid tööle ei lähe.
Armatuuril pölevad mootori ja käigukasti tuli.

Oskab keegi soovitustega aidata kust vöiks viga otsida ?

Möni 9-5 esimese pölvkonne "beebiviga" mida veel likvideerinud pole ?
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#145

N Mär 21, 2013 18:28

Selline küsimus, et kas bensiinipumba surinat peaks kuulda olema?
Multimeetriga vaatasin, et annab korra pinge peale, kui süüde sisse keerata ning seejärel siis, kui starterit anda. Pumba kohal olev kaas oli maas, körvapidi pumba juures, kuid mingit sirinat ma ei kuulnud. Kas ta ikka nii vaikne on ?

Kus mootoril asub temperatuuri andur kütusesüsteemi jaoks ?
Kui see peaks meeletult valetama, siis uputaks üle vöi annaks külma ilmaga liialt vähe peale.

Kas öhulugejal oli mingi viga mis kerge tulema ?
Kui öhulugejal pistik tagant ära vötta, kas siis sai kuidagit avariireziimis koju söita ?
Arrogance diminishes wisdom !
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#146

N Mär 21, 2013 18:57

Pump ikka teeb korralikult häält.. Ja ilma õhulugejata on võimalik sõita küll... Kütusesüsteemi temperatuuri andur? Ei tule nagu ette. Jahutusvedeliku temp andurit äkki mõtled? See on küll üks argumente külmkäivitusel rikkama segu tekitamisel
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#147

N Mär 21, 2013 19:02

Pump ikka teeb korralikult häält.. Ja ilma õhulugejata on võimalik sõita küll... Kütusesüsteemi temperatuuri andur? Ei tule nagu ette. Jahutusvedeliku temp andurit äkki mõtled? See on küll üks argumente külmkäivitusel rikkama segu tekitamisel


Hmmm ... Tänud. Seda arvasin minagi, et kahtlaselt vaikne. Vöibolla harjad läbi, kui vahest annavad ühendust kuid nüüd enam mitte.
Temp andurit mötlesin seda, mis ütleks küttesüsteemile, kui külm öues on et ta teaks palju kütust anda mootorile, nagu külmkäivituse pärast. Kas ta vötab selle info jahutusvedeliku andurist vöi on selleks eraldi andur ... nii mötlesin pikemalt.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#148

N Mär 21, 2013 19:03

Kas oskab keegi kirjeldada, mis miski juhe sääl benapumbal teeb. Neli neid pumba külge läheb, kolm pumba körvale pistiku. Ehk siis kokku 7 juhet bensiinipaagile ?
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#149

R Mär 22, 2013 19:06

Teooria eeltöö:

01-kirjeldus.jpg
01-kirjeldus.jpg (120.28 KiB) Vaadatud 4700 korda
01-rohud.jpg
01-rohud.jpg (43.75 KiB) Vaadatud 4700 korda
02-pump.jpg
02-pump.jpg (83.94 KiB) Vaadatud 4700 korda
02-pump-tekst-01.jpg
02-pump-tekst-01.jpg (104.92 KiB) Vaadatud 4700 korda
02-pump-tekst-02.jpg
02-pump-tekst-02.jpg (48.5 KiB) Vaadatud 4700 korda
03-regulaator.jpg
03-regulaator.jpg (149.64 KiB) Vaadatud 4700 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 17:30, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#150

R Mär 22, 2013 19:08

Valmistada tuleb selline vöti:

tooriist.jpg
tooriist.jpg (48.69 KiB) Vaadatud 4630 korda
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 18:40, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Vasta