õlisurve

Tonnised ja nende mured
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#26

Tundub, et ma pääsen lihvimisest :head: Väntvõll näitas häid mõõtmistulemusi. 3. raamsaale on veits vaske peale jätnud, kuid selle saab maha.

Keegi teadis rääkida, et SAABile sobivad isegi mingid vene masinate saaled. Kas keegi oskab seda kommenteerida?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#27

Hakkab peale kuliibinlus...:( Tahad korralikku tulemust, siis palun tee korralike vahendite ja osadega.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#28

Algselt postitas: KT100
Tundub, et ma pääsen lihvimisest :head: Väntvõll näitas häid mõõtmistulemusi. 3. raamsaale on veits vaske peale jätnud, kuid selle saab maha.

Keegi teadis rääkida, et SAABile sobivad isegi mingid vene masinate saaled. Kas keegi oskab seda kommenteerida?

Kasuta õigeid juppe tuleb odavam!
:drive:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#29

Ei ole võimalik,et vänt lihvimist ei vaja,kui saale ringi on käinud.Nii imeterasest saabi vändad küll ei ole.Sitasti mõõdeti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#30

Okei, tahtsin vaid uudishimu rahuldada :headbang:
Kuigi kes ütleb, et vene analoog kehvema kvaliteediga?
No hard feelings.

Kuid ma ei tea, kas SKFist laagrite tellimine, mis 2-3x kallimad on, tasub ikka ära. CCCV on end seni õigustanud, küll kardispordi valdkonnas..

Vända lihvimise kohta ma nüüd ei tea, spetsialistid räägivad, et nii kerge kahjustuse korral pole lihv vajalik.
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#31

Sinu fraas "..keegi teadis rääkida, et SAABile sobivad isegi mingid vene masinate saaled.." ei viita mitte teadlikule analoogi kasutamisele soovile vaid siiski kulibinlusele. Mida Sa sellega saavutada üritad? Kulude kokkuhoidu? korduvalt on mainitud sellist vanasõna et "koonerdamine pole kokkuhoid". Eriti veel selliste oluliste asjade nagu raamsaaled juures. Autosport, sh ka kardindus, kvalifitseerub tavaautode konteksis rääkides vabalt kulibinluseks - ja neid aretisi teevad seal mehed, kes a) teavad mida nad teevad (ja räägivad) b) on teadlikud riskidest, millele nad sellega lähevad.

Ja need väidetavad spetsialistid ja nende jutt.. näe, teised spetsialistid väitsid Sulle juba, et teeb küll vända katki. Mida Sa veel ootad, pall on Sinu käes, ise pead nüüd otsustama, keda Sa usud ;)

Nagu Sa aru saad, on eelnev minu isiklik seisukoht - et kui teha, siis kvaliteetselt ja korralikult. Et asi KESTAKS :)
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#32

Algselt postitas: Trionic
Ei ole võimalik,et vänt lihvimist ei vaja,kui saale ringi on käinud.Nii imeterasest saabi vändad küll ei ole.Sitasti mõõdeti.

Ma teen sellest kaelast hiljem pilti, ehk pildi järgi saaks midagi järeldada.

Ja need saaled, üks mees, kes kunagi SAABidega tegelenud, teadis rääkida, täna õhtuks lubas välja uurida. Minu masinasse lähevad originaalid siiski. Või ma ei tea, B või mis iganes detail, see mida poes müüakse.:love:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#33

Mis neist piltidest vahtida.Ma olen nende väntadega maadelnud üle 10 aasta ja isegi,kui ennetavalt mootor kahti kiskuda ja võll pinki panna-viskavad need võllid alati,isegi,kui kaeled mõõdus veel on.Viskamisest lahtisaamiseks tuleb aga vänta lihvida.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#34

Algselt postitas: Trionic
Mis neist piltidest vahtida.Ma olen nende väntadega maadelnud üle 10 aasta ja isegi,kui ennetavalt mootor kahti kiskuda ja võll pinki panna-viskavad need võllid alati,isegi,kui kaeled mõõdus veel on.Viskamisest lahtisaamiseks tuleb aga vänta lihvida.

Kui 300k sõitnud töökorras mootor lahti võtta, et remont teha, saaled kaasaarvatud, tuleks samuti vänta lihvida?
Siis poleks isegi doonormootorist kasu, investeeri ikka uued saaled + lihv. :freak:
Sain ma õigesti aru?:o
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#35

Algselt postitas: KT100
[Kui 300k sõitnud töökorras mootor lahti võtta, et remont teha, saaled kaasaarvatud, tuleks samuti vänta lihvida?
Siis poleks isegi doonormootorist kasu, investeeri ikka uued saaled + lihv. :freak:
Sain ma õigesti aru?:o

doonormootorist võtad sellisel juhul vända koos kõikide saaledega.
aga ega see lihvimine ja kõik uued saaled ju eriti kallis ka pole. lihvimine eeldab, et vänt kõvver ei ole!!

96-l olid hinnad umbes sellised:

vända lihv 360 kr. + transport 250.
raamsaaled 500
kepsusaaled ca 350.

ja töö täpsus oli ikka meeletu!!
varem, mingit isa vazile kap remonti tehes, oli ikka tegu, et ringi jõuaks ajada!!!
saabil läks yle ootuste hästi ja peale mingit 20 käsitsi keeratud ringi oli asi juba normaalne, nagu olema peab ja praeguseks 1100 km sissesõitu möödund muretult!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#36

Aga mis sa sest töökorras mootorist ikka lahti kisud..;) Ennetuskapitaalremont? Sel juhul pole tõesti vahet, kas teha seda doonori peal või oma mootoris.
Doonormootor on väga hea variant, kui vaikselt pukis mootor ajapikku valmis nokkida ja siis siuhti aiste vahele torgata. Seni sõita vanaga edasi.
Kui aga mootor töötab, siis ehk pole mõtet neid saalesid ja värke lahti katkuda. Vahetada parem kolisev kett ja tallad, klapid paika ajada, kui klõbiseb, tihendid korda. Pihustid üle kontrollida, bensurõhud jms. Karpamootoris karpa üle käia.
Sul on seal juba asi ringi tõmmanud, seal tuleks jah ilmselt kõik korralikult üle teha.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#37

Algselt postitas: KT100
Kui 300k sõitnud töökorras mootor lahti võtta, et remont teha, saaled kaasaarvatud, tuleks samuti vänta lihvida?
Siis poleks isegi doonormootorist kasu, investeeri ikka uued saaled + lihv. :freak:
Sain ma õigesti aru?:o

Täpselt nii.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#38

Tähendab. See, mis ma nüüd siin ütlen, on pärit nõukogudeaegsest autoremondikogemusest. Võibolla ei kehti saabide puhul, aga siiski:

Vänt lihvitakse ALATI mõõtu, kui toimub saalede vahetus. Ideaalselt istuvaid saalesid ei ole olemas (v.a. tutt-uus väntvõll ja tuttuued saaled). Sama kehtib ka nö. korras saalede ümber tõstmise puhul. Tõstetakse kas koos väntvõlliga, või ei tõsteta üldse ja pannakse uued.

Ärge väga valusalt lööge.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#39

Kui oma masinal Troostauto otsis undamise põhjust, sai ka igaks juhuks saaled välja vahetatud kuna olid märgatavate kulumisjälgedega (läbisõit sel hetkel 207000 km.). Mingit vända lihvimist ei teinud, tegemist oli pigem ennetava tegevusega.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#40

Kui mootor juba lahti (maas) siis võimalikult palju ühe korraga vahetada.
:drive:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#41

Algselt postitas: qdwin
Kui oma masinal Troostauto otsis undamise põhjust, sai ka igaks juhuks saaled välja vahetatud kuna olid märgatavate kulumisjälgedega (läbisõit sel hetkel 207000 km.). Mingit vända lihvimist ei teinud, tegemist oli pigem ennetava tegevusega.

Oleks vända maha võtnud ja pinki pannud-100% oleks kästud lihvida.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#42

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: qdwin
Kui oma masinal Troostauto otsis undamise põhjust, sai ka igaks juhuks saaled välja vahetatud kuna olid märgatavate kulumisjälgedega (läbisõit sel hetkel 207000 km.). Mingit vända lihvimist ei teinud, tegemist oli pigem ennetava tegevusega.

Oleks vända maha võtnud ja pinki pannud-100% oleks kästud lihvida.
Olen nõus Trionicu väitega et kui oleks mõõdetud........
Ei saa öelda kindlalt et kui mootor on sõitnud näiteks 150 t. siis on kõik ok. Nagu ise aru saate ei sõltu mootori korras olek kui mitu km on läbisõit. Vaid neid tegureid millest oleneb seisukord on väga palju.
:drive:
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#43

Algselt postitas: andres
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: qdwin
Kui oma masinal Troostauto otsis undamise põhjust, sai ka igaks juhuks saaled välja vahetatud kuna olid märgatavate kulumisjälgedega (läbisõit sel hetkel 207000 km.). Mingit vända lihvimist ei teinud, tegemist oli pigem ennetava tegevusega.

Oleks vända maha võtnud ja pinki pannud-100% oleks kästud lihvida.
Olen nõus Trionicu väitega et kui oleks mõõdetud........
Ei saa öelda kindlalt et kui mootor on sõitnud näiteks 150 t. siis on kõik ok. Nagu ise aru saate ei sõltu mootori korras olek kui mitu km on läbisõit. Vaid neid tegureid millest oleneb seisukord on väga palju.

üks tegur on õli:eureka:
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#44

Moskvitš 412 saaled (täpsustan: kepsusaaled) ühtivad SAAB 900'ga. Uudishimu rahuldatud.
Kodus mitte proovida!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#45

Ei imestaks üldse,kui mossestaff paremini kestaks,aga proovima ka ei hakka.Vantide saaled olid tegijad,kuna õli polnud ju ette nähtud,seda lihtsalt polnud saada...:beer:
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#46

Mosse, volga ja muud puhtalt nõukogude päritolu massinad olid suutelised sõitma üsna mitusada, olen isegi kuulnud tuhandest kilomeetrist ilma igasuguse õlita.

Sama kehtib ka jahutusvedeliku kohta. Olen ise oma silmaga näinud GAZ 51-e, mille malmblokk oli tulipunane, kui õue peale sõitis. Lasti maha jahtuda, pandi sorts kaevuvett sisse ja sõitis edasi. Mitu aastat veel.

See on ka mõistetav, kuna vene masinad ehitati ju tegelikult esmajärjekorras sõjatehnikaks (VAZ-d välja arvata). Ja sõjatehnika peab kannatama kõike.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#47

13. juuni 2002 Auto Leht Moskvitš 412 kohta:

Põhimootoriks on Ufaa tehase mudel 412, 1,5liitrine 75hobujõuline jõuallikas. /---/ Omal ajal oli Ufaa alumiiniummootor (eeskujuks BMW) N Liidu oludes lausa murranguline. /---/ Alumiiniumplokk on surve all kokilli valatud, jäikuse suurendamiseks ulatub see karteri raamlaagrite telgjoonest allapoole. Märjad hülsid on erimalmist, kolvid sfäärilise pea ning kahe surve- ja ühe õlirõngaga. /---/ Väntvõlli esiots on üle koormatud, seal on ajamid õlipumba, jaoturi, nukkvõlli, veepumba, ventillaatori ja generaatori tarbeks. Laagrilinad on kolmekihilised: 1,4mm teraslindile kanti 0,25 mm paksune tinapronksi kiht ja sellele 0,02...0,03 mm paksune tina-indium kiht.

Vb lihtsalt huvitav teada ;)

lisainfot aadressidel www.izhmash.ru ja www.azlk.ru
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#48

Nonii, suksu tuksub taas :head:
Kuid madalatel pööretel on kerge klobin sees... külmast peast ei ole madalatel ka, aga soojendes tuleb sisse. Pöördeid andes muutub vaiksemaks..
Hüdrotõukur? :drive:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#49

mis tegid, mida vahetasid/asendasid??
uute / vanade juppidega?
siis oskab täpsemalt ehk mõistatada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#50

Sai kõik saaled vahetatud, simmerid, tihendid, filtrid ja küünlad. Kuna ülemist otsa ei võtnud lahti isegi, siis klappideni ei jõudnud esialgu. Neid asju saab õnneks mootor peal ka teha vist...

Paistab, et kütusepump lekib ka.. :drink:
Seda detaili pole mõtet vist romulast ka otsida? Ehk kellelgi pakkuda mehhaanilist pumpa :poke:
Vasta