Saab 9-5 Aero Hirsch 205kW, 2004, Mundujeevitž (ex. ottosmoke)

Vasta
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#1

Niisiis ülesandeks oli osta pereauto. Olulised kriteeriumid mugavus, ruumikus, turvalisus, säästlikkus. Arvan, et kõik kriteeriumid said täidetud, võibolla välja arvatud viimane :) Igatahes siin ta on: 2004 aasta Aerovagun, mõningate Hirsch lisadega. No ei saa ma midagi parata, et selle aastakäigu 9-5 on minu nõrk koht.

Hirsch lisadest on autol cooler, cobra, vedrustus, catback ja 205kW soft. Algselt olid vist ka veljed, aga need on kahjuks juba enne Eestisse saabumist rändama läinud.

Peale esmast läbivaatust sai vahetatud mõrane väljalaskekollektor koos tihendiga, lisaks raami puksid, mootoriõli, küünlad. Ülevaatust veel peale ei saanud, kuna kõva kangutamise peale öeldi, et taga õõtsapuksid liiga väsinud.

Praegu suuri plaane pole, eesmärk on autot kenasti sõidukorras hoida, et ta oleks usaldusväärne perevagun. Väiksematest asjadest võiks siiski esituled poleerida, taha uue embleemi vaadata, Hirschi summuti läike taastada, ees katkised iluvõred asendada, oksüdeerunud küljepeegli ümbruse korda teha, Kenwoodi süsteemile AUX variante katsetada... Eks kevade saabudes vaatab seda veljevärki ka.


9-5_1.jpg
9-5_1.jpg (771.29 KiB) Vaadatud 5010 korda
9-5_2.jpg
9-5_2.jpg (525.46 KiB) Vaadatud 5010 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#2

Vahepeal sai vahetatud ülevaatust takistanud õõtsapuks. Tegelikult on neid vahetustvajavaid pukse veel, nendega vast tegeleb kevadepoole. Külmade ilmade tulekuga ilmutas ennast ka jahutusvedeliku leke, niisiis sai vahetatud radiaator ja veepump. Selle käigus ka kastiõli. Selgus ka, et alumine kasti õlijahutuse toru on viimse piiri peal mäda, sai see ka uuega asendatud.

Mis veel... Alla said pandud uued Hankook Winter i*Pike RS2 naastrehvid. Siit-sealt poleeritud ja pestud, summutile ja esituledele mingi elementaarne puhastus. Aa, ja maksimaalselt lihtne AUX-lahendus Kenwood süsteemile: pagassis controller mooduli CD-boxi pesasse juhe, millel üks ots Kenwoodile sobiv 13-pin ja teine RCA, kust vedasin lihtsalt ette tavalise 3,5mm otsa. Juhtme sai Oomipoest mõne euro eest ja funksib kenasti. Pealegi selgus, et CD-box ise oli nagunii defektne.

molu.jpg
molu.jpg (582.11 KiB) Vaadatud 4690 korda
sugulased.jpg
sugulased.jpg (634.48 KiB) Vaadatud 4690 korda
kenwood_juhe.jpg
kenwood_juhe.jpg (163.51 KiB) Vaadatud 4690 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#3

Külge läks uus downpipe. Koos Hirschi catbackiga nüüd siis täies ulatuses 3" ja roostevaba. Kadus varem kiirendamisel esinenud kõhklemine ja muidugi on nüüd ka veidi mõnusam minek ja hääl. Sellega on nüüd suuremas osas riistvaralised eeldused täidetud, et 225kw softi peale minna.

Vahepeal sai ESP aju otsa, sellele õnnestus lõpuks leida identse koodiga jupp ja piisas lihtsalt selle külge kruvimisest ja asi korras.

Peale selle veel nipetnäpet siit-sealt vidinatega tegeletud. Neid leidub õnneks alati.

9-5.jpg
9-5.jpg (576.34 KiB) Vaadatud 3173 korda
messershmit109
Postitusi: 45
Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0TiD
Kontakt:

#4

Küsiks selle Kenwood süsteemi kohta, kas teil siis Navi1 või Navi 2?
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 164
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#5

Nonii, värskendame seda teemat. See masin tegelikult juba kevade keskpunktist saadik minu kätes. :D

Ostsin vanale masinale nö keredoonoriks, selle masina mootor kolises korralikult seega oli ideaalne doonor. Juunis jõudis saabu masina ette võtta ning tõstis mootori vahele ning tegi ka automaadist manuaali swapi ära, oli tüütu töö aga kõiki neid küünlaid väärt. :head:
graazis.jpg
graazis.jpg (906.1 KiB) Vaadatud 924 korda
kaks päeva peale masina valmist võtsime kohe ette sõidu Tšehhi, läks ja tuli tagasi ilma igasuguse mureta
jõeääres.jpg
jõeääres.jpg (825.58 KiB) Vaadatud 924 korda
Ainus mure on fuel cutoff kui turbo seier punasesse jõuab, proovisime teisi ajusid ja softe ka aga sama süptom, seega tegemist pigem riistvara mitte tarkvaraga. Parim pakkumine wastegate või kuskil miski volla lahti, mida pole veel leidnud. Aga muidu sõidab väga hästi, proovib viimased vead välja ravida, siis võiks autot kauaks olla. :beer:
:drive:
13piisab
Postitusi: 473
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku
Auto: 9-5 OG Aero
A6C6 Quattro
Vectra2000 4x4
VW Typ1
KadettE GSI
M2140
Kontakt:

#6

Palju õnne kõige ilusama välimusega OG puhul! Ma vaatan, et esmaregistreerimine Eestis 2a tagasi ning päritoluriik Šveits - on ilmselt viisaka kerega isend? See on väärtus omaette ja küllap taipad profülaktikaks korraliku korrosioonitõrje pealekandmise teha (sh tagumiste logarite alla peamisesse murekohta. Ning Sulle kindlasti tuttavatesse kohtadesse sumpsi kohal). Kui see masin säilib, siis ajas ta vast väärtust ei kaota ja pigem vastupidi ;)

Isendil on passis kah kenasti 205kW kirjas ehk siis igati legit Hirsch.
Hirschid on hinnas - kas kastivahetus muudab masina ses vaates "mitteoriginaalseks"?

Praktikas pead enne TÜVd ilmselt TA-le masina ette näitama ja passi vahetama. Aga see on pisike aja- ja rahakulu.

Edukat kena ja erilise masina pidamist!
que
Postitusi: 1414
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#7

Kas cutoff on koos mootoritulega? Mis veakood?
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1243
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#8

Veakood puudub, tõenäoliselt on wastegate vaja tsipa maha krittida.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 889
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

Ka puudulik pölemissegu süttimine tekitab tunde nagu bensiini etteanne katkestatakse. Mingit "viga" see lühiajaline probleem SAAB i mälusse ei jäta , open SID näitab aga kuhjaga kogunenud misfiresid. Samuti kütusepump vöib olla kulunud vöi pihustite tootlikus ebapiisav rikastatud segu tekitamiseks täisvöimsusel. Kas ECU tarkvara on kohandatud vabamalt voolava DP jaoks ? Muidugi xxx kkm kasutatud tehnika on piisavalt kulunud , et tehasevöimsust ületades ei pruugi "käia kui Sweitsi kell".
Kere aga hapneb piisavalt ka 2 a jooksul soolalöga sees ujutades. Tagarattakoobastes on möned kohad mis tunduvad olevat puudulikult tihendatud ja kaitstud ja seetöttu läbiroostetanud. Kütusepaagi eest on SAAB i pöhi ka soola / niiskuse kogunemisele tundlik , samuti tagasilla kohal olev ristitala. Kui tahad , et see SAAB lähiajal vanarauahunnikusse ei jöuaks siis tuleb enne talve pöhi korralikult survepesuriga pesta , kuivatada , vigastused körvaldada , uus roostetamist törjuv värv , mastiks peale , Dinitroli öönsusrekaitsemääre pihustiga pöhja alla ja ka soolaveega kokkupuutuvate veermiku detailide peale.
Vasta