Saab 9-5 Aero Hirsch 205kW, 2004, ottosmoke

Vasta
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#1

Niisiis ülesandeks oli osta pereauto. Olulised kriteeriumid mugavus, ruumikus, turvalisus, säästlikkus. Arvan, et kõik kriteeriumid said täidetud, võibolla välja arvatud viimane :) Igatahes siin ta on: 2004 aasta Aerovagun, mõningate Hirsch lisadega. No ei saa ma midagi parata, et selle aastakäigu 9-5 on minu nõrk koht.

Hirsch lisadest on autol cooler, cobra, vedrustus, catback ja 205kW soft. Algselt olid vist ka veljed, aga need on kahjuks juba enne Eestisse saabumist rändama läinud.

Peale esmast läbivaatust sai vahetatud mõrane väljalaskekollektor koos tihendiga, lisaks raami puksid, mootoriõli, küünlad. Ülevaatust veel peale ei saanud, kuna kõva kangutamise peale öeldi, et taga õõtsapuksid liiga väsinud.

Praegu suuri plaane pole, eesmärk on autot kenasti sõidukorras hoida, et ta oleks usaldusväärne perevagun. Väiksematest asjadest võiks siiski esituled poleerida, taha uue embleemi vaadata, Hirschi summuti läike taastada, ees katkised iluvõred asendada, oksüdeerunud küljepeegli ümbruse korda teha, Kenwoodi süsteemile AUX variante katsetada... Eks kevade saabudes vaatab seda veljevärki ka.


9-5_1.jpg
9-5_1.jpg (771.29 KiB) Vaadatud 3936 korda
9-5_2.jpg
9-5_2.jpg (525.46 KiB) Vaadatud 3936 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#2

Vahepeal sai vahetatud ülevaatust takistanud õõtsapuks. Tegelikult on neid vahetustvajavaid pukse veel, nendega vast tegeleb kevadepoole. Külmade ilmade tulekuga ilmutas ennast ka jahutusvedeliku leke, niisiis sai vahetatud radiaator ja veepump. Selle käigus ka kastiõli. Selgus ka, et alumine kasti õlijahutuse toru on viimse piiri peal mäda, sai see ka uuega asendatud.

Mis veel... Alla said pandud uued Hankook Winter i*Pike RS2 naastrehvid. Siit-sealt poleeritud ja pestud, summutile ja esituledele mingi elementaarne puhastus. Aa, ja maksimaalselt lihtne AUX-lahendus Kenwood süsteemile: pagassis controller mooduli CD-boxi pesasse juhe, millel üks ots Kenwoodile sobiv 13-pin ja teine RCA, kust vedasin lihtsalt ette tavalise 3,5mm otsa. Juhtme sai Oomipoest mõne euro eest ja funksib kenasti. Pealegi selgus, et CD-box ise oli nagunii defektne.

molu.jpg
molu.jpg (582.11 KiB) Vaadatud 3616 korda
sugulased.jpg
sugulased.jpg (634.48 KiB) Vaadatud 3616 korda
kenwood_juhe.jpg
kenwood_juhe.jpg (163.51 KiB) Vaadatud 3616 korda
ottosmoke
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1999 9-3 cabrio 136kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#3

Külge läks uus downpipe. Koos Hirschi catbackiga nüüd siis täies ulatuses 3" ja roostevaba. Kadus varem kiirendamisel esinenud kõhklemine ja muidugi on nüüd ka veidi mõnusam minek ja hääl. Sellega on nüüd suuremas osas riistvaralised eeldused täidetud, et 225kw softi peale minna.

Vahepeal sai ESP aju otsa, sellele õnnestus lõpuks leida identse koodiga jupp ja piisas lihtsalt selle külge kruvimisest ja asi korras.

Peale selle veel nipetnäpet siit-sealt vidinatega tegeletud. Neid leidub õnneks alati.

9-5.jpg
9-5.jpg (576.34 KiB) Vaadatud 2099 korda
messershmit109
Postitusi: 45
Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0TiD
Kontakt:

#4

Küsiks selle Kenwood süsteemi kohta, kas teil siis Navi1 või Navi 2?
Vasta