Turbopurustaja ehitamine ehk rõhud lakke ja mootor pilbasteks

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#151

Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Abboti bleedris on Charge auk väga väike - ca 0,8mm. Ifi bleederis puurisime ta 2mm peale.

Mhh, kas see ehk meelega väikseks tehtud? Et tekitada W/R töös viivet?
Turbo juba toodab rõhku, kui kontrollrõhk mööda C pole veel jõudnud Bleederis ühtsustuda väikse augu tõttu, ja seega saab turbo muutkui juurde toota?

Kõlab see loogilisena?

terv, teager
Viivet vähemalt teoorias ei tohi olla. Viivitus tekitabki selle vastiku hetkelise rõhu piigi, enne satbiliseerumist. See väike ava reguleerib läbivoolava õhu hulka, mida väiksem ava on, seda hiljem rõhk wastegatet mõjutama hakkab.

Samas mingil põhjusel see ava on bleederi sisendile tekitatud. Miks - aru mai ei saa.


NB! Tead küber, mul läks pool muinasjuttu Sinu häkkimise tõttu kaotsi. Seda ka mu peast! No on itimehed!
Ja lase iffi auto lukust lahti! Ma ei saa ta pori- ja muid plekke muidu kommenteerida!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#152

Oops..:red: nüüd peaks kõik teemad jälle avatud olema...Luban, et teinekord teen mingil õhtusel ajal selliseid häkke, oleks pidanud vist jah mõtlema, et see teema väga hingelähedane paljudele ja tekitab kiirelt palju vastuseid.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#153

Algselt postitas: Cyber
Oops..:red: nüüd peaks kõik teemad jälle avatud olema...Luban, et teinekord teen mingil õhtusel ajal selliseid häkke, oleks pidanud vist jah mõtlema, et see teema väga hingelähedane paljudele ja tekitab kiirelt palju vastuseid.

Heh, lõhud mu auto head aurat siin :poke:

Pead nagu minagi kuis ITi neeger öösiti toimetama, et kasutajad rahul oleksid. :P
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#154

OT
Algselt postitas: qdwin
NB! Tead küber, mul läks pool muinasjuttu Sinu häkkimise tõttu kaotsi. Seda ka mu peast! No on itimehed!
Ja lase iffi auto lukust lahti! Ma ei saa ta pori- ja muid plekke muidu kommenteerida!
Muuseas, qdwini lisatud bleederi pilt kah kaotsi lännü.
Nii, muna õpetab kana kah, aga teemade liitmisel on liidetavate järjekord tähtis. Säilib selle teema "ID" millele juurde liidetakse. Antud juhul on varasemates teemades turbopurustamisele viitavad lingid katki. olen selle katseeksitusmeetodil kindlaks teinud.

EDIT: Qdwin, ole hea ja pane editit kasutades pilt uuesti üles. Nagunii on sul see pilt ju alles veel.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#155

Jess Jess!

Küber peab nüüd hüvituseks oma kuulsat mullamarinaadis liha välja käristama!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#156

Algselt postitas: suur
OT
Nii, muna õpetab kana kah, aga teemade liitmisel on liidetavate järjekord tähtis. Säilib selle teema "ID" millele juurde liidetakse. Antud juhul on varasemates teemades turbopurustamisele viitavad lingid katki. olen selle katseeksitusmeetodil kindlaks teinud.
Jätkan OT-ga Krt.. ma tegin Iffi teemast kopi, tühjendasin selle üleliigsest ja liitsin siis vanale turbopurustaja teemale. Järeldus - säilib hoopis viimane ehk suurem ID, mitte see, millele liidetakse. Vana threadi ID oli vist 3021...Selle järgi võib vist nüüd otsingut teha ja linke parandada..:P

See, et pilt kaotsi läheb on jah pisut paha... seda ma ei osanud oodata. Minule tundub vajakajäämisena koodis...

Qdwin... mulle toodigi just eelmine nädal veerand siga..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#157

T-5 ecu`le tuleks tegelikult T-7 BPC klapp selgeks õpetada.See täiesti lollikindel, odav ja kestev.Siis ei sõltuks elu niipalju välistemperatuurist ja - niiskusest,kui mbc klapiga.Samas oma käega nuppu kruttides kompressor annihileerida on ka huvitav väljakutse:head:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#158

Kohe keevitame Qdwini saanile mitsu külge,hirsch`i soft,defender ja kuulklapp ka olemas. Oioioioi,mis tantsu-tralli siis saama hakkab.Mrs.Qdwin saab trolliga tittesid lasteaeda viia ja Qdwin elkoteki sööklas nõusid pesta:beer::drink:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#159

Algselt postitas: roomlane
oi, kuis Trionicul käed sügelevad...

biturbo projekt mõlgub meeles,aga enne tuleks Troll ära purustada:D
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#160

Algselt postitas: Trionic
Kohe keevitame Qdwini saanile mitsu külge,hirsch`i soft,defender ja kuulklapp ka olemas. Oioioioi,mis tantsu-tralli siis saama hakkab.
Mootoris algab ilmselt tõesti tants ja trall. Arvestades kolvirõngaste ja klappide tundmatut seisukorda, oleks tantsu nimetus puntratants
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#161

turbopurustaja vurrist jagu ei saa vaid purustab mootori:head::head:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#162

Algselt postitas: Trionic
Kohe keevitame Qdwini saanile mitsu külge,hirsch`i soft,defender ja kuulklapp ka olemas. Oioioioi,mis tantsu-tralli siis saama hakkab.Mrs.Qdwin saab trolliga tittesid lasteaeda viia ja Qdwin elkoteki sööklas nõusid pesta:beer::drink:

Mrs. Qdvin arvab et:

Mrs. Qdvin sõidab siis taksuga ja maksab Mr. Qdvini krediidikaga või saadab arved Troosti:P:P:P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#163

vaevalt küll,sest purustaja autorlus kuulub Mr.Qdwinile
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#164

Trolli ecu piirid tuleks küll kuidagi hästi selgeks teha:mis tingimustel rõhu kasv/langetamine toimib,millal piiratakse pöördeid,kas üleüldse kiirusepiirajat kasutatakse(väidetavalt saab 275 km.h. vabalt sõita), kuidas mängitakse sisse- ja väljalaskeimpulssidega,kas kasti softi on ka muudetud jne. Hirsch ei lase mittediilereid oma andmebaasi kahjuks.
kristo9000
Postitusi: 97
Liitunud: L Okt 14, 2006 16:02
Asukoht:
Auto:

#165

selle bleederi kohta selline küsimus:C:-auk peab olema 2mm aga kui suured peavad olema R ja W augud?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#166

R ja W ei oma tähtsust, hea on nii nagu stutside sisemõõt välja kukub. Charge oli bleederi puhul kuskil 1 piires, peast ei mäleta täpselt

EDIT: Tuhlasin joonistes. Abboti puhul on Charge ava 0,8-1,0. Iffi sanitaartehniline jurakas tuli aga suuremaks puurida, kuna ava 1,0 ei võimaldanud üldse reguleerida. Cut off tekkis igas asendis. vist sai tõesti 2,0 tekitatud.
kristo9000
Postitusi: 97
Liitunud: L Okt 14, 2006 16:02
Asukoht:
Auto:

#167

Tänud sulle qdwin :notworthy: Nüüd läheb meisterdamiseks.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#168

Eks anna teada kui turbol labad korpuses...


terv
qdwin (alati pessimist)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#169

Ja OOIIII ,kui kergelt ja kiiresti need korpuseni jõuavad:headbang:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#170

Algselt postitas: qdwin
Lekib pidevalt ka bypass, selle võiks lihtsalt tagurpidi peale panna (ei tohi Saab 9-5 puhul). Kogu selle keemia tulemusel õnnestub turbo saada madalamatel pööretel toimima, paraneb reageerimise aeg ja vastavalt dünaamika.
Tegin loomkatseid ja mõõtsin, mis rõhkudel hakkab bypass avanema.
Kui bypass on õigetpidi peal, siis ilma pisikese vaakumvoolikuta hakkab klapp läbi laskma 0,5 bar juures. Kui on tagurpidi peal siis juba 0,2 bar puhul (arumaeisaa kuidas see võimalik on). Kui panna ka vaakumvoolikusse võrdne surve (nagu reaalses elus), siis ka 1,5bar puhul leket ei ole!!! Tagurpidi asendis hakkas membraan pealt 0,5 bar surve juures punnitama ja läks kumeraks nagu pall. Kõrgemat survet ei julenud katsetada.

Moraal: Kõik kes on pööranud bypassi tagurpidi, keerake ta rutturuttu õieti tagasi. Midagi paremaks ei lähe, ainult membraani tööiga väheneb. Minu avataril on näha kuidas bypass ei tohi peal olla.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#171

Algselt postitas: qdwin
Tagurpidi asendis hakkas membraan pealt 0,5 bar surve juures punnitama ja läks kumeraks nagu pall. Kõrgemat survet ei julenud katsetada.

Ooot-oot...et siis tugeva ülesurvega 1bar+ läheb asi päris palliks kätte ära :freak: ?

Huvitav, et mina küll ei täheldanud mingit muutust kas klapp üht- või teistpidi. Ja korras ta tundus kah olema...
Praegu muidugi valetpidi küljes.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#172

Kui klapp on tagurpidi küljes, siis membraan on tõesti punnis. Ja väga koledasti punnis. Surve membraanile on ainult peenikese vaakumvooliku poolt.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#173

Kurjam...äkki siis Hirsch hakkabki oma tõelist palet näitama kui klapp õigeks tagasi keerata. Enne hirssi oli ta mul alguses õigesti ja siis ei andnud keeramine mingit emotsiooni..
Ega's midagi, tuleb proovida :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#174

Kohe alguses tundus see tagurpidi keeramine mulle totter.Detsembris Qdwini turbot ja kollektorit vahetades testisin kogu sisselasketrakti pidavuse nii hõrendusele,kui rõhule. Siis selguski,et tagurpidi by-pass on pullikaka ja õigetpidi kõlbab see bosch`i plastjulla ka ainult stockrõhkudega sõites.Sisselase kannatas ka 8 bar. ülerõhu ära,isegi IC.
By-pass purunes juba 2 bar. piirimail.
Näiteks T-7 puhul,kus by-passi juhitakse läbi solenoidklapi,ei tekki praktiliselt kunagi hetke,kus membraani tagune ja sisselaskerõhk oleksid võrdsed.Seega tagurpidi by-pass on välistatud ja ka õigetpidi pole klapil erilist pidamist.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#175

Trollil on ilusasti Forge vahetatava kolvivedruga by-pass küljes juba Hirsch`i poolt:)
Vasta