Küünlad 4-elektroodi

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
kame
Postitusi: 76
Liitunud: T Nov 28, 2006 0:04
Asukoht:
Auto:

#1

Küsimus siis järgmine- mis erinevus on tava küünaldel ja nelja elektroodiga küünatel vabalthingava mootori jaoks (2.3 NG900). Foorumist vastet ei leidnud ja kuidagi erinev kõla on mootoril. :freak:
Vabandan kui teema on foorumist eelnevalt läbi käinud ja tänan vastuste eest ette...
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#2

Kirjas võib ju olla, et sobivad kuid tegelikkuses nendega su masin ei tööta, ära kohe mõtlegi proovida

ma olen lolli peaga neid kahel masinal proovinud mõlemal on tühikäik täitsa nässu keeranud ja ainus tee on õiged küünlad
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#3

Nelja elektroodiga küünlas tekib neli sädet ja põletab neli korda rohkem bensiini :D
Aga kui tõsiselt rääkida, siis vabalthingavale sobivad NGK küünlad nimega BCP6EVX, plaatinaelektroodiga ja puha ja jube kallid. Aga noh, selleeest pole meil turbot, mis katki läheb.
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: kame
Küsimus siis järgmine- mis erinevus on tava küünaldel ja nelja elektroodiga küünatel vabalthingava mootori jaoks (2.3 NG900). Foorumist vastet ei leidnud ja kuidagi erinev kõla on mootoril. :freak:
Vabandan kui teema on foorumist eelnevalt läbi käinud ja tänan vastuste eest ette...

Nelja elektroodiga küünaldel on elektroodide vahe suurem ja et seda kompenseerida, on sädeme püüdmiseks kasutatud suuremat arvu külgmisi elektroode. Oma kogemuste järgi on vahe selles, et tavalised küünlad on head ja nelja elektroodiga küünlad on mõttetud. Mine parem poodi ja osta kataloogi järgi oma margile sobivad tavalised (nt NGK või Boschi) küünlad a ca 75 kr.
Ma arvan, et ill'i soovitatud iriidiumküünlad NG900-le oma hinna tõttu hästi ei sobi, kuid head on need kahtlemata.
kame
Postitusi: 76
Liitunud: T Nov 28, 2006 0:04
Asukoht:
Auto:

#5

Nii et NGK oleks parim lahendus? Kes on kohalikul turul vahendaja?
Sai oma rumalusest :wall: ja naiivsusest :fight: krutitud külge need 4-elektroodiga küünlad. No kahju tõesti pole suur - õnneks... Aga miks neid siis üldse pakutakse, või mis peaks teoorias olema nende eeliseks ? Kohe sõitma hakates natuke aega tagasi (4 h), tundus et nagu mingi vilin - ja mitte see kaunike, mis siit enamuse mootoritest tuleb...
Tänud vastajaile... :love:
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: kame
Nii et NGK oleks parim lahendus? Kes on kohalikul turul vahendaja?
Sai oma rumalusest :wall: ja naiivsusest :fight: krutitud külge need 4-elektroodiga küünlad. No kahju tõesti pole suur - õnneks... Aga miks neid siis üldse pakutakse, või mis peaks teoorias olema nende eeliseks ? Kohe sõitma hakates natuke aega tagasi (4 h), tundus et nagu mingi vilin - ja mitte see kaunike, mis siit enamuse mootoritest tuleb...
Tänud vastajaile... :love:

Näiteks Automaailmast peaks nii NGK-d kui ka Boschi saama. Toodetakse seepärast, et mõnedele mootoritele (väidetavalt) sobivadki paremini küünlad, mille külgmine/sed elektrood(id) asetsevad keskmise suhtes kõrval. Näiteks Mazda vankel-rootor-imeasi on üks nendest.
Jürgen

#7

NG 2.3 küünalde hind autoringis Tartus 140.- tükk, muu ei sobi ju.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: Hendrique

Ma arvan, et ill'i soovitatud iriidiumküünlad NG900-le oma hinna tõttu hästi ei sobi, kuid head on need kahtlemata.

Tegelt on need ainukesed, mis sobivad. Laki tänava troostis olid kohe riiulilt võtta.

PS. milline seos on hinnal ja sobivusel?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Saabile sobivad ainult NGK-d ja täpselt margi järgi. Boschiga võite tuvisi pilduda :)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

Algselt postitas: kameAga miks neid siis üldse pakutakse, või mis peaks teoorias olema nende eeliseks ?
NG900 aju Trionic5 on optimeeritud kindlat marki küünalde jaoks. Et T5 aju mõõdab küünalde kaudu ka detonatsiooni, ei saa lihtsalt suvalisi tulppasid külge kruttida.
Vanematel Saabidel, kus kasutati ühte süütepooli + jagajat, võis 4-elektroodilisi küünlaid vabalt kasutada. Isegi sõitsin nendega, kuigi...mingit vahet kütusekulus või performance-s mina küll ei märganud.

Ei vaidle, et mõne auto võib olla 4-elektroodiline parem variant, aga see auto ei ole kohe kindlasti DI kassetiga Saab.

Hiljuti oli meil sellest palju juttu, otsing abiks..:)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

Algselt postitas: roomlane
Sebastian, 2.3 mootoriga NG900 ongi jagajaga, kui ta just Talladega pole :)
Vabandust, panin puusse. Olin lugenud kusagilt, et MY96 alates pandi kõigile NG-le DI kassett. Pole siis õige info.
Ei tulnud selle pealegi, et uuem NG võib olla jagajaga :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

ka OG 9-3 vabalthingavad on motronicu ja jagajaga.
jannos
Postitusi: 53
Liitunud: L Juul 29, 2006 23:57
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: roomlane


Füüsikaliselt suurem sädevahe tähendab seda, et pinge peab suurem olema, et säde üldse tekiks. 4 elektroodi selles mõttes ei püüa paremini sädet :), et kaugemalt sädeme kätte saavad :). Oli vist, et 1 cm pikkusele sädemele vastab 100 000 V pinge tubastes tingimustes (mõne nulliga võin eksida).

1cm sädeme tekitamiseks vaja siiski 10000 V. Ehk siis 1 mm - 1000 volti. Mitte et see kuidagi teemasse puutuks...
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#14

Bosch vist teeb neid 4 elektroodiga küülnaid, suht universaalsed asjad on kui sa vaatama hakkad. Neid vist 6te erinevat tehtaksegi ja need 6 on ära jagatud kõikide erinevate automarkide ja veel omakorda mudelite vahel. Samas konkreetseid küünlaid on tuhandeid pisikeste erinevustega, loomulikult ei saa need universaalsed õigesti töötada!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Teema kokkuvõtteks: DI-süsteemiga mootoritel kasutatakse alati ja ainult(saabi puhul) NGK toodangut(põhjustest on korduvalt kirjutet),sädevahe 1,0mm.
Jagajaga mootorisse võid panna ,mida iganes sobivat.Saabidel tavaliselt sädevahe 0,7mm.
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#16

aga kas peab siis 900ng 110kw mootoris olema see 150 eeku maksev plaatina otsaga küünal või võib ka tavaline olla?

ma käisin autoringis lõunakas ja kataloogi järgi pakuti mulle 60 eeku maksvaid Bosch ühe elektroodiga küünlaid. Võrus käisin veel kahes teises autopoes kus olid mingid teise firma kataloogid ja nende järgi sobib 2.3 110kw mootorile ainult see kallim plaatina otsaga küüna.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#17

Algselt postitas: mortenx
aga kas peab siis 900ng 110kw mootoris olema see 150 eeku maksev plaatina otsaga küünal või võib ka tavaline olla?

ma käisin autoringis lõunakas ja kataloogi järgi pakuti mulle 60 eeku maksvaid Bosch ühe elektroodiga küünlaid. Võrus käisin veel kahes teises autopoes kus olid mingid teise firma kataloogid ja nende järgi sobib 2.3 110kw mootorile ainult see kallim plaatina otsaga küüna.
Loomulikult võib tavaline olla :cool:

Plaatina elektroodiga kestab kauem ja nelja elektroodiga süütab paremini. Viimasel juhul võid saada bensiinikulus mingi kokkuhoiu. Võibolla. Aga kumbki variant ei ole kohustuslikud jagajaga NG-le.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#18

Kas NG 2.3 vabalthingav pole mitte DI kassetiga?
2.0 on jagajaga ning 2.0 turbo DI'ga.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#19

Kuigi 85.a. 900T 16v manuaal lubab BCP 7ES (tavalise elektroodiga) küünlaid,siis minu kapriisne SAABike hakkas 3000rpm kandis paukuma ja turtsuma.Anna ainult plaatina elektroodiga BCP7EV küünlaid,kusjuures neid ka enam ei tehta,vaid on BCP7EVX,millel kipub isolatsioon pragunema.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: olaviv
Kas NG 2.3 vabalthingav pole mitte DI kassetiga?
2.0 on jagajaga ning 2.0 turbo DI'ga.

Ei, jagajaga on.
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#21

jagajaga jah 2.3 110kw

aga plaatina küünal ei anna pensiinikokkuhoidu?

praegu peal 4 elektroodiga küünlad,et kas on mõtet neid plkaatinaküünaldega vahetada?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#22

Algselt postitas: mortenx
aga plaatina küünal ei anna pensiinikokkuhoidu?
Vaevalt ta kokkuhoidu annab. Elektroodid kestavad lihtsalt kauem, aga tihti polegi elektroodides probleem, kui küünal üles ütleb.
Mikropraod isolatsioonis jm. esialgu suht nähtamatud probleemid teevad küünla kasutamiskõlbmatuks. Kõrgepinge otsib teed kuhu oma sädeme tekitada. Ideaaljuhul on selleks kohaks ainult ja ainult kontaktide vahe, aga rikkis küünla (katkise isolatsiooni) puhul võib "ülelöök" tekkida ka mujal kui põlemiskambris.
Sellest ka mootori ebaühtlane töö ja/või suurenenud bensiinikulu.
Kas tasub vahetada...ei oska öelda. Ise ma vahetan küünlaid suhteliselt tihti, tegin samamoodi ka 9000CC-ga kus samuti oli jagajaga süütesüsteem. Mingi aeg olid küljes ka 3 elektroodiga küünlad. Kokkuhoidu kulus ma küll ei märganud. Mootori töö oli ka sama stabiilne nagu ennegi.
Teades missugust keskkonda peab küünal põlemiskambris taluma, tundusid kallid plaatina-küünlad kuidagi overkill.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: mortenx
jagajaga jah 2.3 110kw

aga plaatina küünal ei anna pensiinikokkuhoidu?

praegu peal 4 elektroodiga küünlad,et kas on mõtet neid plkaatinaküünaldega vahetada?
4 elektroodilised ei sobi ühegi saabi süütesüsteemile.
Sobivad ainult ETTENÄHTUD NGK küünlad,või ligilähedase soojusteguriga ja ikka NGK omad.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: saabu
Kuigi 85.a. 900T 16v manuaal lubab BCP 7ES (tavalise elektroodiga) küünlaid,siis minu kapriisne SAABike hakkas 3000rpm kandis paukuma ja turtsuma.Anna ainult plaatina elektroodiga BCP7EV küünlaid,kusjuures neid ka enam ei tehta,vaid on BCP7EVX,millel kipub isolatsioon pragunema.
Viga mitte küünaldes,vaid põlemisprotsessis.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: mortenx
jagajaga jah 2.3 110kw

aga plaatina küünal ei anna pensiinikokkuhoidu?

praegu peal 4 elektroodiga küünlad,et kas on mõtet neid plkaatinaküünaldega vahetada?
4 elektroodilised ei sobi ühegi saabi süütesüsteemile.
Sobivad ainult ETTENÄHTUD NGK küünlad,või ligilähedase soojusteguriga ja ikka NGK omad.

Sellest on juba niiiiiiiii palju räägitud. Kuda ikka mõned aru ei saa:) peace.
Vasta