Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#126

Mis on head ise käigu vahetamisel ja siduri tallamisel? Võibolla ostate omale ilma puldita telekad ka? :P Hea ise teleka ääres kanaleid vahetamas käia! :D
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#127

Algselt postitas: sigaelmar
Mis on head ise käigu vahetamisel ja siduri tallamisel? Võibolla ostate omale ilma puldita telekad ka? :P Hea ise teleka ääres kanaleid vahetamas käia! :D

Tõmbate valesid paralleele. Kui tahate tuua näidet teleka näol siis, peaks ehk näiteks olema, et telekas ise valib sinu eest heli valjudust ning vahetab ise kanaleid kui saade otsa saab jne.

Kohale jalutamisest ei ole juttu ju kuna mõlemad käigukangid on su kõrval ju, justkui teleka pult.

Kuid mulle tundub, et see on selline hea arutelu, et kui muud teemat ei oska käsile võtta ning piinlik vaikus hakkab maad võtma tasub alati see trump välja tuua ning on garanteeritud õhtu otsa muhedat vaidlust ning väitlemist. :P
Iga ratas veab and then some!
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#128

IFF - jah :)
vqime veel qli teemat arutleda.
Ja vqib kaa kaugemale minna - mootori mineraal- vqi spets syntqli classicu kastisse :)))
kjah
Postitusi: 261
Liitunud: N Veebr 22, 2007 21:06
Asukoht:
Auto:

#129

Mina ei näe mõtet automaadi pärast suuremat kütusekulu. Kui ma elan tartu linnas ,siis võib neid käike ise sisse litsuda küll. Kui ma mõnes suurlinnas elaks, siis mõtleks küll selle automaadi peale.

Minu arust oleks püsikiirusehoidja hulga suurem lisa kui automaatkast.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#130

Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: sigaelmar
Mis on head ise käigu vahetamisel ja siduri tallamisel? Võibolla ostate omale ilma puldita telekad ka? :P Hea ise teleka ääres kanaleid vahetamas käia! :D

Tõmbate valesid paralleele. Kui tahate tuua näidet teleka näol siis, peaks ehk näiteks olema, et telekas ise valib sinu eest heli valjudust ning vahetab ise kanaleid kui saade otsa saab jne.

Kohale jalutamisest ei ole juttu ju kuna mõlemad käigukangid on su kõrval ju, justkui teleka pult.

Kuid mulle tundub, et see on selline hea arutelu, et kui muud teemat ei oska käsile võtta ning piinlik vaikus hakkab maad võtma tasub alati see trump välja tuua ning on garanteeritud õhtu otsa muhedat vaidlust ning väitlemist. :P

Ei saa ise kanalite valimise ja helivaljudusega niipidi võrrelda, sest teleka puhul on tegemist isiklike eelistuste ja valikutega. Käiguvahetamisel ei ole eriti valikut ja eelistust, sest sa ei sõida ju ainult esimese käiguga kui tahad.
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#131

Algselt postitas: IFF
Kuid mulle tundub, et see on selline hea arutelu, et kui muud teemat ei oska käsile võtta ning piinlik vaikus hakkab maad võtma tasub alati see trump välja tuua ning on garanteeritud õhtu otsa muhedat vaidlust ning väitlemist. :P
Just! :drink:
Ma ei teadnudki, et selleteemaline mitmeleheküljeline arutelu siin juba olemas oli (aastast 2005).
Kui split sai tehtud, siis nägin ja lugemist sai kohe hulga.

Edit: Rästas kulgenud 11 aastat manuaalkasti ja viimased 9 aastat põhiliselt automaatkastiga isendi roolis :drive:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#132

Algselt postitas: sigaelmar
Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: sigaelmar
Mis on head ise käigu vahetamisel ja siduri tallamisel? Võibolla ostate omale ilma puldita telekad ka? :P Hea ise teleka ääres kanaleid vahetamas käia! :D

Tõmbate valesid paralleele. Kui tahate tuua näidet teleka näol siis, peaks ehk näiteks olema, et telekas ise valib sinu eest heli valjudust ning vahetab ise kanaleid kui saade otsa saab jne.

Kohale jalutamisest ei ole juttu ju kuna mõlemad käigukangid on su kõrval ju, justkui teleka pult.

Kuid mulle tundub, et see on selline hea arutelu, et kui muud teemat ei oska käsile võtta ning piinlik vaikus hakkab maad võtma tasub alati see trump välja tuua ning on garanteeritud õhtu otsa muhedat vaidlust ning väitlemist. :P

Ei saa ise kanalite valimise ja helivaljudusega niipidi võrrelda, sest teleka puhul on tegemist isiklike eelistuste ja valikutega. Käiguvahetamisel ei ole eriti valikut ja eelistust, sest sa ei sõida ju ainult esimese käiguga kui tahad.

Just nii ise sõidadgi kas just 1 käiguga aga mõnikord liiklen küll ainult kas 2 või 3 käiguga, vastavalt kiirusele käiku valides, et vajaduselt teravalt edasi liikuda.
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#133

Ohissand. täiesti mõttetu vaidlus.

Kokkuvõttes on automaadi vastu:
a) need kes pole kunagi automaatkastiga autot proovinud või on väga kehva aut. kastiga masinat proovinud
b) need, kes naudivad autosõidul käte-jalgadega vehkimist ja täielikku juhtimist.
Aut. kasti poolt on suur osa neist, kel kunagi olnud või kel on aut. kastiga auto.

Ja siis otsitakse erinevaid argumente miks nii ja miks naa. Soovitan neil, kes aut kastiga saabi proovinud pole, aga siin teemas tugevalt aut. kasti vastu sõna võtavad, aut. kastiga Saab ära proovida. Ehk jutt muutub.

EDIT: ehk siis saan aru neist meestest, kes on proovinud ja kellele meeldiib vehkida (siuhtumine : autosõit automaadiga ei moodusta tervikut), kuid neid, kes pole proovinud, ma ei mõista.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#134

Algselt postitas: suur
Soovitan neil, kes aut kastiga saabi proovinud pole, aga siin teemas tugevalt aut. kasti vastu sõna võtavad, aut. kastiga Saab ära proovida. Ehk jutt muutub.
Aamen!

Ma jõudsin Saabi juurde just automaatkasti pärast, õigemini automaatkasti ja mootori koostöö pärast (tonnist pidasin silmas)
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#135

Algselt postitas: sigaelmar

Ei saa ise kanalite valimise ja helivaljudusega niipidi võrrelda, sest teleka puhul on tegemist isiklike eelistuste ja valikutega. Käiguvahetamisel ei ole eriti valikut ja eelistust, sest sa ei sõida ju ainult esimese käiguga kui tahad.

Ikka on valikud millal ja mida vahetada. Ning vähemalt minu puhul on just see valik peamine asjaolu, miks ma manuaali peale tagasi ihkan. Talvised ilmaolud ka aga märksa vähemal määral.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#136

Algselt postitas: suur
Ohissand. täiesti mõttetu vaidlus.

Kokkuvõttes on automaadi vastu:
a) need kes pole kunagi automaatkastiga autot proovinud või on väga kehva aut. kastiga masinat proovinud
b) need, kes naudivad autosõidul käte-jalgadega vehkimist ja täielikku juhtimist.
Aut. kasti poolt on suur osa neist, kel kunagi olnud või kel on aut. kastiga auto.

Ja siis otsitakse erinevaid argumente miks nii ja miks naa. Soovitan neil, kes aut kastiga saabi proovinud pole, aga siin teemas tugevalt aut. kasti vastu sõna võtavad, aut. kastiga Saab ära proovida. Ehk jutt muutub.

Kusjuures vägagi õige jutt. Ka mina olin kuni suht viimase ajani üksnes manuaalkastiga sõitnud ega tunnistanud üldse automaati - mõttetu jura arvasin ma. Kuni siis viimaks teatud asjaolude tõttu automaadi omanikuks sain. Peale sõitmist aga tuleb tunnistada, et olen arvamust automaadi osas muutnud. Linnas sõites ikka väga mugav ja mõnus asi. Eriti meeldib mulle sujuv paigaltminek. Aga närvidele käib ikka see, et ei saa ise eriti kontrollida millal käiku vahetatakse. Niiet sportliku stiiliga turbomootorile tahaks ikkagi manuaali saada :)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#137

Paljud asjad teevad meie elu kergemaks, see väga tore. Aga isiklikult sooviksin, et saan neid "mugavakstegevaid" asju ka vajadusel välja lülida - sel juhul võiksid nad täitsa olla.
Nagu püsikiiruse hoidja, tahan pikal teel lebotada, klõpsin sisse, las ise toimetab nagu paremaks peab :)

Automaatkast hakkab ahistama, arvab asju minu eest. Kui telekapuldiga võrrelda, siis see lülib just niisugusele kanalile mida mina soovin. Ei ole nii, et vajutad ETV peale, aga telekas arvab, et sealne saade pole mulle sobiv ja hakkab hoopis REN TV-d näitama.

Kui veel telekast, siis mainiksin ära dünaamilise kontrastsuse. Pilti vilgutatakse igal võimalusel, tumeda stseeni puhul keeratakse taustavalgust vähemaks ja vastupidi. Arvatakse, et nii on kole hea. Ei ole! Õnneks annab ka seda featuuri välja lülida.

Ja jälle käigukastist. Käikude vahetamine ei ole mingi vehkimine kangiga, nagu paljud arvavad. See käib nagu muuseas, uskuge mind. See on nagu suitsumehele sigari popsutamine kamina ääres. Ta vaevalt soovib, et ütlemise peale keegi talle sigari suhu topib :cool:
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#138

Kasutan ikka man. kasti, see on vastupidavam ja säästab kütust.
Ükskord elus ainult tahtsin, et oleks aut kast , kui St. Peterburist hakkasin tagasi sõitma ja sattusin ummikusse 3-4 tundi vajutasin sidurit :wall: Meie liiklus ei ole selline, et oleks vaja aut kasti(minu arvamus, mulle meeldib käike vahetada ise:bs:). Jutt on 9k-st(aut kast kus vana ZF), uuemad kastid kus on "+" "-" on teine asi, rääkimata täitsa uuest DSG:evil:
__In Boost We Trust__
sipelgaz
Postitusi: 260
Liitunud: T Aug 15, 2006 20:47
Asukoht:
Auto:

#139

Ma tegelt siinkohas ka astuks koos D116'ga samma ritta.

Ainuke "Meeldiv" pool-automaatkast mida olen elus kunagi kasutada saand oli M3 CSL'i oma ...

Vana 9-5 98a 2.0t automaat (2a sõitsin sellisega) andis mulle küll teada, et niikaua kuni jalad-käed töötavad, pole ka automaatkasti vaja.

Et edasi ikka manuaaliga. Ja, oi kuidas mulle see meeldib :notworthy:

:wall:Sipelgaz:thumb:
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#140

Algselt postitas: suur
Ohissand. täiesti mõttetu vaidlus.

Kokkuvõttes on automaadi vastu:
a) need kes pole kunagi automaatkastiga autot proovinud või on väga kehva aut. kastiga masinat proovinud
b) need, kes naudivad autosõidul käte-jalgadega vehkimist ja täielikku juhtimist.
Aut. kasti poolt on suur osa neist, kel kunagi olnud või kel on aut. kastiga auto.

Ja siis otsitakse erinevaid argumente miks nii ja miks naa. Soovitan neil, kes aut kastiga saabi proovinud pole, aga siin teemas tugevalt aut. kasti vastu sõna võtavad, aut. kastiga Saab ära proovida. Ehk jutt muutub.

Täpselt :thumb: Sama jutuga see teema algas ka muide!
sipelgaz
Postitusi: 260
Liitunud: T Aug 15, 2006 20:47
Asukoht:
Auto:

#141

Soovitan neil, kes aut kastiga saabi proovinud pole, aga siin teemas tugevalt aut. kasti vastu sõna võtavad, aut. kastiga Saab ära proovida. Ehk jutt muutub.

Proovitud & ei muutu :eureka:


:headbang:Sipelgaz:drive:
Kasutaja avatar
kolhoos
Postitusi: 94
Liitunud: R Sept 29, 2006 14:58
Asukoht:
Auto:

#142

Mul Saab manuaalkastiga, tihti sooviksin et oleks ostnud automaatkastiga varjandi - oleks olnud ülimugav varjant, mõnus kruiisida.
Teine auto on mul Mitsu FTO mis on automaat- sportautole automaatkast(!) - vot sel autol tunnen manuaalist suurt puudust.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 534
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#143

Algselt postitas: olaviv
Algselt postitas: suur
Kokkuvõttes on automaadi vastu:
a) need kes pole kunagi automaatkastiga autot proovinud või on väga kehva aut. kastiga masinat proovinud
b) need, kes naudivad autosõidul käte-jalgadega vehkimist ja täielikku juhtimist.
Aut. kasti poolt on suur osa neist, kel kunagi olnud või kel on aut. kastiga auto.

Ja siis otsitakse erinevaid argumente miks nii ja miks naa. Soovitan neil, kes aut kastiga saabi proovinud pole, aga siin teemas tugevalt aut. kasti vastu sõna võtavad, aut. kastiga Saab ära proovida. Ehk jutt muutub.

Kusjuures vägagi õige jutt. Ka mina olin kuni suht viimase ajani üksnes manuaalkastiga sõitnud ega tunnistanud üldse automaati - mõttetu jura arvasin ma. Kuni siis viimaks teatud asjaolude tõttu automaadi omanikuks sain. Peale sõitmist aga tuleb tunnistada, et olen arvamust automaadi osas muutnud. Linnas sõites ikka väga mugav ja mõnus asi. Eriti meeldib mulle sujuv paigaltminek. Aga närvidele käib ikka see, et ei saa ise eriti kontrollida millal käiku vahetatakse. Niiet sportliku stiiliga turbomootorile tahaks ikkagi manuaali saada :)

Tegelikult on siin kahes jutus kogu iva: turbomootorist ei ilmne automaadiga lihtsalt kogu selle võimsus. Olles sõitnud Automaadiga Hirsch 9-5-ga, millel kW hulga rohkem enda omadel, sai küll nautida sõidumugavust linnas aga maanteel oli nutune. Väga. Võimsust on aga minek ikka palju sandim, kui 8 aastat vanemal tehaseseades manuaaliga 9000 Aerol. Kuna ise sõidan rohkem km aastas maanteel kui linnas, siis just viimase tõttu olen väga truu manuaalidele ja püsikiiruse hoidjatele. Ja ausalt olen pool aastat ka automaatkastiga autoga sõitnud. Ainus koht kus vahel tuleb pähe automaatkasti mugavust tahta on Pirita teel ummikus venides. 1 käik sisse-välja pole just fun tegevus, nagu ka sujuvuse saavutamiseks võimsa mootoriga auto siduri libistamine (=kulutamine). St küsimus pigem, kus oma autot kasutada, kui muus. No ja maitses ka... Ja selle üle võib kakelda. Mõni ime, et see teema üks loba. Aitab, lähen parem sõitma ... :drive:
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#144

kuulge, mehed, aitab sellest teemast ehk..:) Siin on juba korduvalt üks ja sama jutt üle räägitud.

9000 vs 9-5 automaadi kohta võiks öelda, et ne putai hui s paltsem (vene emakeelega kodanikud võivad parandada mu grammatikat) ..;) 9-5 oma elektroonilise adapteeruva kastiga vs ilma igasuguse elektroonikata 9000 kast ei kannata mitte mingi koha pealt võrdlust.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#145

Algselt postitas: D116
Kasutan ikka man. kasti, see on vastupidavam ja säästab kütust.
Ükskord elus ainult tahtsin, et oleks aut kast , kui St. Peterburist hakkasin tagasi sõitma ja sattusin ummikusse 3-4 tundi vajutasin sidurit :wall: Meie liiklus ei ole selline, et oleks vaja aut kasti(minu arvamus, mulle meeldib käike vahetada ise:bs:). Jutt on 9k-st(aut kast kus vana ZF), uuemad kastid kus on "+" "-" on teine asi, rääkimata täitsa uuest DSG:evil:

Kordan veelkord, et kütusekulu ei ole üldse see määrav osa asja juures, võit manualiga on maksimum liiter ja kõik oleneb mis kastiga tegu, kusjuures tonnine A võtab 2 l vähem kütet kui näit. samavõimas 9-5 aero ,Probla selles, et tonnise kast on primitiivsem ja vahetab käike seaduspäraselt ,kuid vanema 9-5 e kast teeb kast väga imelikke liigutusi, siiani pole aru saanud kuidas too imevigur selliseid lolluseid vahest teeb.

A kütusekulu koha pealt nt. täna saavutasin keskmiseks kütusekuluks tallinn- haapsalu trassil 7,6 l/100 kohta paak täis meetodil .
Pereira
Postitusi: 136
Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001

#146

Algselt postitas: vulkanus
...kuid vanema 9-5 e kast teeb kast väga imelikke liigutusi, siiani pole aru saanud kuidas too imevigur selliseid lolluseid vahest teeb.

OT: Tsiteerides Top Geari vendi - ehk on tegemist hoopis Hugh Granti, mitte käigukastiga? :drink:
Aimar
Postitusi: 206
Liitunud: K Sept 27, 2006 21:26
Asukoht:
Auto:

#147

Saab on mul esimene auto A kastiga. Enne seda omanud erinevaid M kastiga autosid üle 15 aasta. Kuni Saabi ostmiseni suhtusin A kastiga autodesse skeptiliselt.
Tänaseks sõitnud A kastiga 1,5 aastat..... ega manuaali eriti ei taha. Otseselt midagi M kasti vastu ei ole aga A kastiga linnas ummikutes ikka kõvasti mugavam.
Olen proovinud ka uut Opel Astrat A kastiga....täielik :bs: võrreldes mu Saabiga.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#148

Maakas võtab ka sõna...
Ma lihtsalt ei viitsinud kogu juttu läbi lugeda, vaid ülevaatlikult.
Olen siis olnud roolis man vana tonnine ja 9-5 aut. Kuna ma liiklen rohkem ikka maanteedel siis aut kast on tegelt ka hea, mugav. Aga suutsin ma 9-5ga kinni jääda, pori sisse. Küll ma müürasin, välja sain kurask. Siis veel see krdi veojõukontroll. Too arvab, et lülitan ikkagi järgmise käigu sisse. (hea et auto uus omanik ei tea, mida ma selle autoga kõike tegin:D)
Kuna aga oma hobide sunnil on suht tihti vaja ka teelt maha keerata, siis 9-5ga seda ma teha ei julgenud. Need kõrvalteed on selle hooajal ikka sellised, et ohohhooo. Olen suht kindel, et man oleks kindlamini tundnud.
Suurtes linnades ja fooride meres on raudselt aut parem.
aga nagu keegi siin ütles, mida ka mina arvan, et peab olema kaks masinat. Üks aut linn jaoks ja teine man.
Sellepärast otsin ka praegast neliveolist ja millegi pärast vaid man kastiga, et saaks kindel olla.

Tegelt täiesti mõtetu teema:eureka:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#149

Algselt postitas: NO FEAR
(hea et auto uus omanik ei tea, mida ma selle autoga kõike tegin:D)

ahah :P, ei tegelt mul pohlad suht:thumb:
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#150

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Algselt postitas: NO FEAR
(hea et auto uus omanik ei tea, mida ma selle autoga kõike tegin:D)

ahah :P, ei tegelt mul pohlad suht:thumb:

sõitsin noormees, sõitsin.:P
Nautisin TÄIEGA automaatkasti ja aero mootori koostööd. SUPER!
Vasta