Keegi teadis rääkida, et SAABile sobivad isegi mingid vene masinate saaled. Kas keegi oskab seda kommenteerida?
õlisurve
Tundub, et ma pääsen lihvimisest
Väntvõll näitas häid mõõtmistulemusi. 3. raamsaale on veits vaske peale jätnud, kuid selle saab maha.
Keegi teadis rääkida, et SAABile sobivad isegi mingid vene masinate saaled. Kas keegi oskab seda kommenteerida?
Keegi teadis rääkida, et SAABile sobivad isegi mingid vene masinate saaled. Kas keegi oskab seda kommenteerida?
Algselt postitas: KT100
Tundub, et ma pääsen lihvimisestVäntvõll näitas häid mõõtmistulemusi. 3. raamsaale on veits vaske peale jätnud, kuid selle saab maha.
Keegi teadis rääkida, et SAABile sobivad isegi mingid vene masinate saaled. Kas keegi oskab seda kommenteerida?
Kasuta õigeid juppe tuleb odavam!
Ei ole võimalik,et vänt lihvimist ei vaja,kui saale ringi on käinud.Nii imeterasest saabi vändad küll ei ole.Sitasti mõõdeti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Okei, tahtsin vaid uudishimu rahuldada 
Kuigi kes ütleb, et vene analoog kehvema kvaliteediga?
No hard feelings.
Kuid ma ei tea, kas SKFist laagrite tellimine, mis 2-3x kallimad on, tasub ikka ära. CCCV on end seni õigustanud, küll kardispordi valdkonnas..
Vända lihvimise kohta ma nüüd ei tea, spetsialistid räägivad, et nii kerge kahjustuse korral pole lihv vajalik.
Kuigi kes ütleb, et vene analoog kehvema kvaliteediga?
No hard feelings.
Kuid ma ei tea, kas SKFist laagrite tellimine, mis 2-3x kallimad on, tasub ikka ära. CCCV on end seni õigustanud, küll kardispordi valdkonnas..
Vända lihvimise kohta ma nüüd ei tea, spetsialistid räägivad, et nii kerge kahjustuse korral pole lihv vajalik.
Sinu fraas "..keegi teadis rääkida, et SAABile sobivad isegi mingid vene masinate saaled.." ei viita mitte teadlikule analoogi kasutamisele soovile vaid siiski kulibinlusele. Mida Sa sellega saavutada üritad? Kulude kokkuhoidu? korduvalt on mainitud sellist vanasõna et "koonerdamine pole kokkuhoid". Eriti veel selliste oluliste asjade nagu raamsaaled juures. Autosport, sh ka kardindus, kvalifitseerub tavaautode konteksis rääkides vabalt kulibinluseks - ja neid aretisi teevad seal mehed, kes a) teavad mida nad teevad (ja räägivad) b) on teadlikud riskidest, millele nad sellega lähevad.
Ja need väidetavad spetsialistid ja nende jutt.. näe, teised spetsialistid väitsid Sulle juba, et teeb küll vända katki. Mida Sa veel ootad, pall on Sinu käes, ise pead nüüd otsustama, keda Sa usud
Nagu Sa aru saad, on eelnev minu isiklik seisukoht - et kui teha, siis kvaliteetselt ja korralikult. Et asi KESTAKS
Ja need väidetavad spetsialistid ja nende jutt.. näe, teised spetsialistid väitsid Sulle juba, et teeb küll vända katki. Mida Sa veel ootad, pall on Sinu käes, ise pead nüüd otsustama, keda Sa usud
Nagu Sa aru saad, on eelnev minu isiklik seisukoht - et kui teha, siis kvaliteetselt ja korralikult. Et asi KESTAKS
Algselt postitas: Trionic
Ei ole võimalik,et vänt lihvimist ei vaja,kui saale ringi on käinud.Nii imeterasest saabi vändad küll ei ole.Sitasti mõõdeti.
Ma teen sellest kaelast hiljem pilti, ehk pildi järgi saaks midagi järeldada.
Ja need saaled, üks mees, kes kunagi SAABidega tegelenud, teadis rääkida, täna õhtuks lubas välja uurida. Minu masinasse lähevad originaalid siiski. Või ma ei tea, B või mis iganes detail, see mida poes müüakse.
Mis neist piltidest vahtida.Ma olen nende väntadega maadelnud üle 10 aasta ja isegi,kui ennetavalt mootor kahti kiskuda ja võll pinki panna-viskavad need võllid alati,isegi,kui kaeled mõõdus veel on.Viskamisest lahtisaamiseks tuleb aga vänta lihvida.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Mis neist piltidest vahtida.Ma olen nende väntadega maadelnud üle 10 aasta ja isegi,kui ennetavalt mootor kahti kiskuda ja võll pinki panna-viskavad need võllid alati,isegi,kui kaeled mõõdus veel on.Viskamisest lahtisaamiseks tuleb aga vänta lihvida.
Kui 300k sõitnud töökorras mootor lahti võtta, et remont teha, saaled kaasaarvatud, tuleks samuti vänta lihvida?
Siis poleks isegi doonormootorist kasu, investeeri ikka uued saaled + lihv.
Sain ma õigesti aru?:o
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7673
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: KT100[Kui 300k sõitnud töökorras mootor lahti võtta, et remont teha, saaled kaasaarvatud, tuleks samuti vänta lihvida?
Siis poleks isegi doonormootorist kasu, investeeri ikka uued saaled + lihv.
Sain ma õigesti aru?:o
doonormootorist võtad sellisel juhul vända koos kõikide saaledega.
aga ega see lihvimine ja kõik uued saaled ju eriti kallis ka pole. lihvimine eeldab, et vänt kõvver ei ole!!
96-l olid hinnad umbes sellised:
vända lihv 360 kr. + transport 250.
raamsaaled 500
kepsusaaled ca 350.
ja töö täpsus oli ikka meeletu!!
varem, mingit isa vazile kap remonti tehes, oli ikka tegu, et ringi jõuaks ajada!!!
saabil läks yle ootuste hästi ja peale mingit 20 käsitsi keeratud ringi oli asi juba normaalne, nagu olema peab ja praeguseks 1100 km sissesõitu möödund muretult!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14439
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Aga mis sa sest töökorras mootorist ikka lahti kisud..
Ennetuskapitaalremont? Sel juhul pole tõesti vahet, kas teha seda doonori peal või oma mootoris.
Doonormootor on väga hea variant, kui vaikselt pukis mootor ajapikku valmis nokkida ja siis siuhti aiste vahele torgata. Seni sõita vanaga edasi.
Kui aga mootor töötab, siis ehk pole mõtet neid saalesid ja värke lahti katkuda. Vahetada parem kolisev kett ja tallad, klapid paika ajada, kui klõbiseb, tihendid korda. Pihustid üle kontrollida, bensurõhud jms. Karpamootoris karpa üle käia.
Sul on seal juba asi ringi tõmmanud, seal tuleks jah ilmselt kõik korralikult üle teha.
Doonormootor on väga hea variant, kui vaikselt pukis mootor ajapikku valmis nokkida ja siis siuhti aiste vahele torgata. Seni sõita vanaga edasi.
Kui aga mootor töötab, siis ehk pole mõtet neid saalesid ja värke lahti katkuda. Vahetada parem kolisev kett ja tallad, klapid paika ajada, kui klõbiseb, tihendid korda. Pihustid üle kontrollida, bensurõhud jms. Karpamootoris karpa üle käia.
Sul on seal juba asi ringi tõmmanud, seal tuleks jah ilmselt kõik korralikult üle teha.
Algselt postitas: KT100
Kui 300k sõitnud töökorras mootor lahti võtta, et remont teha, saaled kaasaarvatud, tuleks samuti vänta lihvida?
Siis poleks isegi doonormootorist kasu, investeeri ikka uued saaled + lihv.
Sain ma õigesti aru?:o
Täpselt nii.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tähendab. See, mis ma nüüd siin ütlen, on pärit nõukogudeaegsest autoremondikogemusest. Võibolla ei kehti saabide puhul, aga siiski:
Vänt lihvitakse ALATI mõõtu, kui toimub saalede vahetus. Ideaalselt istuvaid saalesid ei ole olemas (v.a. tutt-uus väntvõll ja tuttuued saaled). Sama kehtib ka nö. korras saalede ümber tõstmise puhul. Tõstetakse kas koos väntvõlliga, või ei tõsteta üldse ja pannakse uued.
Ärge väga valusalt lööge.
Vänt lihvitakse ALATI mõõtu, kui toimub saalede vahetus. Ideaalselt istuvaid saalesid ei ole olemas (v.a. tutt-uus väntvõll ja tuttuued saaled). Sama kehtib ka nö. korras saalede ümber tõstmise puhul. Tõstetakse kas koos väntvõlliga, või ei tõsteta üldse ja pannakse uued.
Ärge väga valusalt lööge.
-
qdwin
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2344
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: Mõned Aerod ja kui Hemi on lahke siis Klassik
Kui oma masinal Troostauto otsis undamise põhjust, sai ka igaks juhuks saaled välja vahetatud kuna olid märgatavate kulumisjälgedega (läbisõit sel hetkel 207000 km.). Mingit vända lihvimist ei teinud, tegemist oli pigem ennetava tegevusega.
Algselt postitas: qdwin
Kui oma masinal Troostauto otsis undamise põhjust, sai ka igaks juhuks saaled välja vahetatud kuna olid märgatavate kulumisjälgedega (läbisõit sel hetkel 207000 km.). Mingit vända lihvimist ei teinud, tegemist oli pigem ennetava tegevusega.
Oleks vända maha võtnud ja pinki pannud-100% oleks kästud lihvida.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Olen nõus Trionicu väitega et kui oleks mõõdetud........Algselt postitas: TrionicAlgselt postitas: qdwin
Kui oma masinal Troostauto otsis undamise põhjust, sai ka igaks juhuks saaled välja vahetatud kuna olid märgatavate kulumisjälgedega (läbisõit sel hetkel 207000 km.). Mingit vända lihvimist ei teinud, tegemist oli pigem ennetava tegevusega.
Oleks vända maha võtnud ja pinki pannud-100% oleks kästud lihvida.
Ei saa öelda kindlalt et kui mootor on sõitnud näiteks 150 t. siis on kõik ok. Nagu ise aru saate ei sõltu mootori korras olek kui mitu km on läbisõit. Vaid neid tegureid millest oleneb seisukord on väga palju.
Algselt postitas: andresOlen nõus Trionicu väitega et kui oleks mõõdetud........Algselt postitas: TrionicAlgselt postitas: qdwin
Kui oma masinal Troostauto otsis undamise põhjust, sai ka igaks juhuks saaled välja vahetatud kuna olid märgatavate kulumisjälgedega (läbisõit sel hetkel 207000 km.). Mingit vända lihvimist ei teinud, tegemist oli pigem ennetava tegevusega.
Oleks vända maha võtnud ja pinki pannud-100% oleks kästud lihvida.
Ei saa öelda kindlalt et kui mootor on sõitnud näiteks 150 t. siis on kõik ok. Nagu ise aru saate ei sõltu mootori korras olek kui mitu km on läbisõit. Vaid neid tegureid millest oleneb seisukord on väga palju.
üks tegur on õli:eureka:
Ei imestaks üldse,kui mossestaff paremini kestaks,aga proovima ka ei hakka.Vantide saaled olid tegijad,kuna õli polnud ju ette nähtud,seda lihtsalt polnud saada...
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mosse, volga ja muud puhtalt nõukogude päritolu massinad olid suutelised sõitma üsna mitusada, olen isegi kuulnud tuhandest kilomeetrist ilma igasuguse õlita.
Sama kehtib ka jahutusvedeliku kohta. Olen ise oma silmaga näinud GAZ 51-e, mille malmblokk oli tulipunane, kui õue peale sõitis. Lasti maha jahtuda, pandi sorts kaevuvett sisse ja sõitis edasi. Mitu aastat veel.
See on ka mõistetav, kuna vene masinad ehitati ju tegelikult esmajärjekorras sõjatehnikaks (VAZ-d välja arvata). Ja sõjatehnika peab kannatama kõike.
Sama kehtib ka jahutusvedeliku kohta. Olen ise oma silmaga näinud GAZ 51-e, mille malmblokk oli tulipunane, kui õue peale sõitis. Lasti maha jahtuda, pandi sorts kaevuvett sisse ja sõitis edasi. Mitu aastat veel.
See on ka mõistetav, kuna vene masinad ehitati ju tegelikult esmajärjekorras sõjatehnikaks (VAZ-d välja arvata). Ja sõjatehnika peab kannatama kõike.
13. juuni 2002 Auto Leht Moskvitš 412 kohta:
Põhimootoriks on Ufaa tehase mudel 412, 1,5liitrine 75hobujõuline jõuallikas. /---/ Omal ajal oli Ufaa alumiiniummootor (eeskujuks BMW) N Liidu oludes lausa murranguline. /---/ Alumiiniumplokk on surve all kokilli valatud, jäikuse suurendamiseks ulatub see karteri raamlaagrite telgjoonest allapoole. Märjad hülsid on erimalmist, kolvid sfäärilise pea ning kahe surve- ja ühe õlirõngaga. /---/ Väntvõlli esiots on üle koormatud, seal on ajamid õlipumba, jaoturi, nukkvõlli, veepumba, ventillaatori ja generaatori tarbeks. Laagrilinad on kolmekihilised: 1,4mm teraslindile kanti 0,25 mm paksune tinapronksi kiht ja sellele 0,02...0,03 mm paksune tina-indium kiht.
Vb lihtsalt huvitav teada
lisainfot aadressidel www.izhmash.ru ja www.azlk.ru
Põhimootoriks on Ufaa tehase mudel 412, 1,5liitrine 75hobujõuline jõuallikas. /---/ Omal ajal oli Ufaa alumiiniummootor (eeskujuks BMW) N Liidu oludes lausa murranguline. /---/ Alumiiniumplokk on surve all kokilli valatud, jäikuse suurendamiseks ulatub see karteri raamlaagrite telgjoonest allapoole. Märjad hülsid on erimalmist, kolvid sfäärilise pea ning kahe surve- ja ühe õlirõngaga. /---/ Väntvõlli esiots on üle koormatud, seal on ajamid õlipumba, jaoturi, nukkvõlli, veepumba, ventillaatori ja generaatori tarbeks. Laagrilinad on kolmekihilised: 1,4mm teraslindile kanti 0,25 mm paksune tinapronksi kiht ja sellele 0,02...0,03 mm paksune tina-indium kiht.
Vb lihtsalt huvitav teada
lisainfot aadressidel www.izhmash.ru ja www.azlk.ru
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7673
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mis tegid, mida vahetasid/asendasid??
uute / vanade juppidega?
siis oskab täpsemalt ehk mõistatada.
uute / vanade juppidega?
siis oskab täpsemalt ehk mõistatada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Sai kõik saaled vahetatud, simmerid, tihendid, filtrid ja küünlad. Kuna ülemist otsa ei võtnud lahti isegi, siis klappideni ei jõudnud esialgu. Neid asju saab õnneks mootor peal ka teha vist...
Paistab, et kütusepump lekib ka..
Seda detaili pole mõtet vist romulast ka otsida? Ehk kellelgi pakkuda mehhaanilist pumpa
Paistab, et kütusepump lekib ka..
Seda detaili pole mõtet vist romulast ka otsida? Ehk kellelgi pakkuda mehhaanilist pumpa


