Salongi ventilaatori mootor

Teemad elektroonikast...
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#1

Lugu selline, et ostsin eile omale lammarist salongiventika, kuna endaoma vilistab madalatel pööretel.
Küsimus selline, et kas on võimalik ja mõtet kuskil asjakohases firmas see ventikas lasta üle kontrollida - just kommutaatori osa.
või annab ise midagi teha, selle eluea pikendamiseks (puhastada, määrida mingi möginaga,...) Silmaga ja käega vaadates tundub nagu enamvähem olevat.

Kuna selle vahetamine on ikka suur töö ei tahaks lähitulevikus uuesti seda tegema hakata.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Äkki on sul hoopis akustiline vile seal?Kui näiteks poroloon/plekk
tiivikukambrist puudu on,või on õhuleke.
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#3

tundub siiski mehaaniline hõõrdumine olevat.
Näiteks on nii, et kiirendamisel ja aeglustamisel kaob, aga muidu on. mõnikord muutub ka keeramisel (kesktõmbekiirendus)

Ega alati ei ole kah - nüüd pole tükk aega kuulnud, aga eks praegu töötab kiirematel pööretel ka tavaliselt.

Vile oleks muidu vist odavam lahendus. Mul jäi lammariga kokkulepe, et kui ei sobi saan tagasi viia.... kui oleks vileasi viiks kohe tagasi.

PS Kui kedagi huvitab, siis Lagedi romulasse toodi eelmine nädal vana kere 9000. Mootor ja sisu on enamvähem täiskomplektis. Kere loomulikult läbi.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#4

Kui palju see ventikamootor sul toona maksma läks ja kas see lammutuseoma jäi pidama ka?
Ja äkki keegi teab palju see mootor uuest peast maksab ja palju tööraha kulub vahetuse peale?
On vahepeal vilistama hakanud:(
Nimevahetus vl -> Veiko
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#5

lammarist ostetud mootor siiamaani kapis (pole olnud mahti seda tööd ette võtta) ja oma mootor vilistab vahetevahel ka endiselt. lammari mootor maksis 350eek uus oli julgelt üle tuhande (ei mäleta enam)

Töö on suht tülikas nikerdamine, eriti kui sul ka kliima on.
panin endale ka ühe juhendi kokku, mille saad siit tõmmata juhuks kui ise plaanis vahetada....
http://www.me.ttu.ee/saabnet/vent.pdf
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#6

aitüma, eks ma mõtisklen natsa. ma arvan praegu jah, et prooviks ise vahetada kuigi sellega on see jama, et vahepeal kaob vilin jälle ära ja siis justkui ei viitsi jamama hakata jälle:)
Nimevahetus vl -> Veiko
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#7

Uurisin Vikingist ka.
Uus ventikas maksis natsa üle kahe tonni ja vahetamise aeg kaks tundi. Et juhuks kui kellelgi veel sama jama peaks tekkima.
Nimevahetus vl -> Veiko
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#8

uued uudised ventikateemadel. pärast pikaajalist eriti jubedate häälte tegemist läks ventikas täitsa perse. Käib pidevalt kui süüde sees. kliima väljalülitamisest pole tolku. võtsin ventika kaitsme välja. lammarist sain korraliku mootori ka.
ja nüüd küsimus.
kui ventikas koguaeg käib, kas siis on "fan controller" kaputt? ja selle peab eraldi ostma? või saab seda remmida? või piisab mootori vahetamisest ja asi hakkab jälle normaalselt tööle?
Nimevahetus vl -> Veiko
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Elektrooniline kiiruseregulaator on peetis,teoreetiliselt on seda võimalik parandada,aga alati olen mõne romu pealt töötava isendi saanud.
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#10

kas kliimale selftesti tegid? kas see veateate andis?

trionic: kus see el. kiiruse regulaator asub? kas kliima juhtmooduli see või eraldi?
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#11

selftest ei aita, midagi ei aita. Isegi kui kliima OFF on paneb ventikas täiega edasi.
el.kiiruse regulaator asub näe seal:

http://www.quasimotors.com/fan_ctllr_location.htm

aga enne tuleb see vale-vahesein eest ära võtta.

Kogu jutt aadressil:

http://www.quasimotors.com/transistor.htm

kui nädalavahetusel :drink: ei toimu siis hakkan jebima.
Nimevahetus vl -> Veiko
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#12

ära vahetasin :head:. ull jebimine oli. kätte veel sai, aga tagasi panna oli ilge jama esialgu. nüüd saaks paremini hakkama, aga teist korda seda ventikamootorit küll vahetada ei tahaks.

ja aitäh Trionicule, kes mind puhkepäeval tiba nõustas.
Nimevahetus vl -> Veiko
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#13

Käisin ühte 9000-det vaatamas. Muidu suht kena asi aga salongiventikas ei tööta. Võiks ju ära võtta teise ja ventikamootori raha hinnast alla kaubelda ca 2k vist oli ning planeerida üks pühapäev garaazhis mässamisele vastavalt eelpoololevale õpetusele. Võibolla on üldse probleem ainult ventika vahele kiilunud prügis vms.

Probleem ainult selles et ega kliima korrasolekut ka vist kuidagi ilma töötava ventikata ei kontrolli? Nuppe klõbistades kõik tuled põlesid ja numbrid olid displayl ees nagu töötaks. Või keerab äkki mittetöötava ventikaga sõitmine kliima üldse peeti?
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#14

see et salongiventikas ei tööta on pigem sellest, et salongiventika relee on peetis, nagu Trionic ülalpool ka mainis. Ventikas ise võib terve olla. Klliima kohta ei oska öelda.
Nimevahetus vl -> Veiko
sookoll
Postitusi: 34
Liitunud: N Mai 05, 2005 13:41
Asukoht:
Auto:

#15

selle salongiventika kohta küsimusi, 9000 -l on keegi parandanud või harjasid vahetanud? kiskusin lahti teise ja seisab juba kolm nädalat teine, tundub, et ei saakski nagu vahetada neid harjasid.
niipalju veel, et selle vahetamine pidavat vikingis olema kaks tundi jah, seda ei usu, kolm kindlalt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

to vl: seal pole releed,vaid elektrooniline regulaator,mille võimsusosa asub
ventika mootori kõrval kliimaseadme korpuses.

to sookoll:neid harju saab vahetada küll,aga erilist kasu sest pole.kuna kasutatakse suure vasesisaldusega kõvasid harju,on harjakollektor jube sooniliseks kulunud(tavaliselt kulub kollektor koos harjadega lõpuni).uutele harjadele ei õnnestu neid sooni kuidagi sisse saada ja kontaktpind jääb liiga väikseks.kuna kiirust reguleeritakse sujuvalt pinget muutes,ei hakka mootor tavaliselt ringi käima ja kui hakkab,siis kostub mõnus vile vendiavadest.Kui kasutada tavalisi grafiitharju,kuluvad need nädalaga lõpuni ja tuleb otsast alustada.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#17

Algselt postitas: sookoll
selle salongiventika kohta küsimusi, 9000 -l on keegi parandanud või harjasid vahetanud? kiskusin lahti teise ja seisab juba kolm nädalat teine, tundub, et ei saakski nagu vahetada neid harjasid.
niipalju veel, et selle vahetamine pidavat vikingis olema kaks tundi jah, seda ei usu, kolm kindlalt

need kes seda tööd tihti teevad, saavad 2 tunniga hakkama küll. kui hästi läheb, siis kiireminigi;)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

Endal parim saavutet aeg 1,75 h. ja pikim oli vist Maxuudi Saabil midagi 5 tunni ringis-mootori korpus oli oskamatusest purustatud ja siis totaalselt
kokku liimitud/silikoonitud auto eelmises elus.:gun:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

kas 1,75 tundi on 1 tund ja 75 minutit??

laste vanust kirjutatakse ju ka näiteks 1,8 aastat , mis tähendab 1 aasta ja 8 kuud?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

1.75 tundi on ilmselt 1 ja 3/4 tundi ehk siis 1 tund ja 45 minutit..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

Tundub,et sa Ivomets pole kunagi palgatööl käinud,tööaega arvestatakse ikka
kümnendsüsteemis.:fight:
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#22

vaatasin siin linke ja juttu ka nii palju kui ma sellest keelest jagan, siis antud on koos kliimaga salongiventika vahetamine. kuidas ma ilma kliimata saan selle salongiventika kätte. on ka teine läbi läind.:poke:
igatahes olles peadpidi eile kapoti all, siis ei saanud mitte mõhkugi aru, kuidas see kupatus irdub mootori poole. seal puudub täielikult katkemise koht sellel suurel plastikust kupatusel, kus see ventikas sees on ja see radikas taga on.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

Plastklipsid küljest,"salakruvi"lahti ,sooja/külmaklapi"tross lahti(tulemüür enne eest ära võtta) ja siis rebid ettevaatlikult ja mõnuga mootori koos plastkorpusega soontest lahti(suunaga alt üles).Hea oleks plasti liitekohtade vahele abinõusid suruda.Kusagil siin ka täpsed juhendid olemas.
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#24

uhh mul ka see kogu töö ees. vaja salongi radikas ära vahetad ning see mootor ka vaikselt juba vilistab. Vanal tonnisel asi käpas, muidugi oli see ilma kliimata.

eks interneti peab kõrvale võtma ja siis hakkama nikerdama:headbang:
Saku PEOREKKA hooldaja:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

Kliima puhul toimub kõik samamoodi,ainult korpuse 2-3 kruvi pead lahti päästma,et seda liigutada saaks.
Vasta