SAAB SULETAKSE? - SAAB MÜÜDUD SPYKER'ILE!!!

Uudiseid Saab'i maailmast, uued mudelid, pildid...
Vasta
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#101

Algselt postitas: avelito
Konverentsi alguses kõlanud Saabi tunnuslaul "release me" kõlas praegu kuidagi hoopis teisemõttelisena GM-i suhtes(vähemalt mulle tundus nii) :D

Mitme aasta tagune reklaam kõlab nüüd lausa prohvetlikuna, või pigem appihüüdena ridade vahelt :P

RELEASE ME

SIIT tuleb siis hetkel esimesi inglisekeelseid infokilde - 9-3X siiski Genfi autonäitusel. Ja saidid olid maas ebanormaalselt suure liikluse tõttu :) Kuigi mida operatiivset diilerite lehekülgedelt ikka leida võiks.

(Edit: kogu selle mitu päeva kestnud saabijama pärast magasin täna maha ka Veerpalu kuldmedali :red: )
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#102

GM/SAAB viimane ülevaade Reutersilt Stockholmist (otsetõlge).

Kahjumis GM-i üksus Saab lülitas võitluses oma ellujäämise eest reedel sisse kõrgema käigu kui võitis kreeditoride eest kaitse ja üritab leida uut partnerit.

GM, keda ennast ähvardavad suured võlad, keeldub Saabi kahjumite jätkuvast rahastamisest. GM-i sõnul peab Saab jätkama omapäi 2010. jaanuarist.

Saab teatas Rootsi kohtule esitatud dokumentides oma möödunud aasta kahjumiks kolm miljardit (Rootsi) krooni (340 miljonit USD). Saab ootab tänavu sama suurt kahjumit, süüdistades järsult langenud nõudlust, vanu tooteid, liiga suurt tootmisvõimsust ja kõrgeid tegevuskulusid.

Firma hinnangul vajab see kiiret restruktureerimist, et vähendada kahjumeid, mis lähiajal ähvardavad; ja vajadust leida rahastajaid kas era- või avalikust sektorist või uus partner; ning turule tuua paremini läbi löövaid mudeleid.

"Me otsisime ja jätkame otsimist kõigi võimaluste osas, et rahastada või müüa Saabi," ütles Saabi tegevjuht Jan-Ake Jonsson oma teates.

Restruktureerimiskava vajab Saabi võlausaldajate heakskiitu, kreeditoride koosolek leiab aset 6. aprillil.

Rootsi majandusleht Dagens Industri kirjutas reedel, et GM on valmis
pumpama saabi 400 miljonit USD kui Rootsi riik garanteerib 590 miljoni USD suuruse laenu.

Rahastamise otsus sihib aastaseks läbimüügiks 120-130.000 autot ja kasumisse jõudmist 2011. või 2012. aastal, kirjutas ajaleht anonüümsele allikale viidates.

Mullu müüs Saab napilt üle 93.000 auto.

Mitmed analüütikud usuvad, et summa on kaugelt liiga väike, et Saabi õigesse suunda pöörata, ja küsimuse all on pigem see, kas brändil on üldse tulevikku.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#103

Saabi ajaloost 13 pilti: http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe ... ria-1.9069

Ja firma ajalugu rootsi keeles. Kel huvi vaatab. Hetkel paistis tänases Dagens Nyheteris nii neid, kes ajaloo jätkumises kahtlevad (alltöövõtjad ei tarni kaupa, sest nende ees on võlad - tarnimise katkestuste põhjuseks on hirm, et restruktureerimisega kantakse võlad maha), kui ka neid, kes selles kindlad (Saab juhtkond). Ma loodan, et restruktureerimisega jätkub selle ettevõtte lugu iseseisva firmana. Siis ehk tuleb sealt ka erilisi autosid, mis kestavad teistest kauem ja milles sõites on inimestel endiselt see veider naratus suul.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 904
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#104

Aga nüüdseks on tootmine täitsa seisma jäänud, kuna rootsi toll ei luba juppe enam SAABi tehasele tarnida :wtf:
Saabi tootmine jäi seisma

Et kui ametlikke kanaleid mööda ei saa, siis hakkavad töölised ise "isiklikuks tarbeks" käigukaste ja muid mutreidseibe üle piiri vedama :eureka:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#105

Minuarust pange see SAAB juba ükskord kinni, kaua see vana põhjamaa lennukitehase mõnitamine GM poolt kestab.
Nagu ütleb Neil Youngi laulusalm "It's better to burn out, than to fade away". Kõige hullem mis saab veel juhtuda on see, et vana lennukitehase autotöökoda mingi jaapani tootja poolt üle võetakse. (edit: sai pisut radikaalne post, aga mis siis - ma siiski usun et neis lausetes on pisike tõetera peidus )
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#106

Dagens Industri kirjutas hommikul kell pool 8, et
"The job started as usual at Saab" (google translate). Ega seal rohkem infot polegi eriti.
macadam
Postitusi: 146
Liitunud: E Veebr 11, 2008 17:00
Asukoht:
Auto:

#107

Edastan Postimees Online uudise:

Põhjamaade meedia andmetel seiskus täna tasumata arvete tõttu täielikult Saabi tootmine Trollhättani tehases ning ka varuosade ja valmisautode transport peatati

Rootsi toll ei lase enam väljastpoolt ELi saadetisi tehasesse viia, sest firmal on tekkinud suur maksuvõlg. Samal ajal lõpetasid oma teenuste pakkumise ka mitu allhankijat, vahendas soomlaste STT naaberriigi meediat.
Trollhättani tehases peatus tootmine täielikult. Eelmisel nädalal saneerimist taotlenud Saab on juba tunnistanud oma maksevõimetust ning firma tootmisjuht Gunnar Brunius kinnitas täna tootmise seiskumist. «Saime tehtud 40 autot, kuid siis said materjalid otsa,» selgitas ta.

Brunius avaldas siiski lootust, et homme tootmine uuesti käivitub. See pole aga kuigi lihtne ülesanne, kuna kokku on kompaniil sadu allhankijaid.

Saab kuulub samuti majanduslikes raskustes olevale USA suurkontsernile General Motors.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#108

S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#109

Ei ole asi üldsegi nii hull kui tundub. Asjad liiguvad jälle.

This is a multi-faceted story that Daniel posted a translation of in comments. It's well and truly worth a posting here on the front page.

The dot points from the story:

Saab have eight very interested parties they're talking to at the moment
Reconstruction is due for completion in three months, but can extend out as far as 12 months
There'll be another facelift to the Saab 9-3 prior to a new one coming, which they're working on already
There's some Swenglish in there thanks to the wonders of the internet, but I think you'll get the gist of things.

------

SAUTOSJÄRVI. The sun sparkles in the snow on the lake two mil outside Kiruna. It is a trial run of the new Saab 9-3X, which is scheduled to come in the autumn. CEO Jan-Åke Jonsson, who joined Saab as 22-year-old in 1973 is here. He's still full of energy despite nearly inhuman pressure the last week.

- I will be quite happy at the end of all this, when I can put my head on the pillow and get hours of sleep per night. It is an incredibly stressful situation, I would be lying if I said otherwise, "he says.

For the kind of things happening in nature - on all fronts. The company is reconstructed, a new owner is found, the development of new models and continue discussions, discussion with the government.

- "I have 4000 employees to keep calm and 1100 dealers who wish to have continued confidence in the brand. "

Disruption in the daily production.

During yesterday afternoon came information that the Swedish Customs stopped the importation of material to Saab Automobile because customs duty had not been not paid. And that production in Trollhättan be temporarily stopped as a result.

- Customs must change the rules in a reorganization. We have to pay directly at the border. It just happened.

Can duty be paid?

- "Yes, absolutely, absolutely, "he says emphatically.

It also circulated information yesterday that other suppliers stopped deliveries.

- "There are suppliers who threatened it, but none stopped the deliveries."

The number one priority is to find new owners. He is puzzled before the rumors that sister brand Opel would be entering as buyers.

- "We must have an owner who is financially strong."
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#110

Postimehest: Tootmine jätkub

"Saabi tegevjuht Jan-Åke Jonsson rääkis ajalehele Svenska Dagbladet, et loodetavasti selgub firma uus omanik lähema kolme kuu jooksul.

Jonssoni sõnul peab ettevõte läbirääkimisi kaheksa võimaliku ostjakandidaadiga."
kaameraklõpsud @ phogulum.com
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#111

Algselt postitas: Werdinand
Jonssoni sõnul peab ettevõte läbirääkimisi kaheksa võimaliku ostjakandidaadiga."

Mida siinsed saabimehed arvaksid liitumisest BMW-ga? :) Kas see oleks kah nagu pühaduseteotus? ;) Mulle see mõte väga meeldiks, arvestades BMW grupi tehnilist taset ja pmst liidripositsiooni kütusekulu vähendamises, mis pole just dünaamika arvelt.
max | February 26, 2009 11:00 PM | Reply
Some press reports in the US have BMW looking into Saab. They would have Mini (quirky intro car), Saab (quirky entry level luxury cars with front wheel and AWD cars and CUV'S) and BMW (high end luxury cars with rear wheel and AWD cars and CUV'S). I sell Saabs and I almost never have people shopping Saab vs BMW. In my estimation it would give BMW a small volume boost in a well know brand that has been totally mismanaged with the very strong possibility of real growth if Saab were to be turned around. Plus, the price will be right and there are already 2 new products all developed, ready to go. That has to be worth alot. Plus access to XWD, Saab turbocharging, Bio fuels, and the Scandinavian designs could open new doors to BMW. If I had to guess, I'd have BMW making Saab into their "Green" brand. I hope the press report here is right, BMW has a good record of success (other than with Rover)

Pedro replied to comment from max | February 26, 2009 11:27 PM | Reply
@max:
BMW was rumoured to have looked into both Saab and Volvo, as acquiring an existing OEM/brand was considered for the 'green luxury' brand they would like to introduce. Also, it was rumoured they walked away because of the poor financial condition of both companies. I'd actually like to see Saab as a part of the BMW Group. Mini will reach its potential with the Crossman, and some say that's one variant too many. A luxury brand with strong environmental responsibility ('green luxury') with cars no bigger than the 5 series would fit perfectly there.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#112

Väga ei :P
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#113

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Väga ei :P
Miks?:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#114

Kas ma pean sellele vastama?:red:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#115

Potentsiaalsetest ostjatest oleks Saabile parim, kui BMW ta ära ostaks. VAG ei vaja endale sellist klassi, nagu Saab (tal need olemas), küll IMO on BMW tootavalikus auk (BMW...tühi...MINI) - on nagu kallid autod ja odavad väikeautod, aga sinna keskele midagi panna ei ole...

terv, teager
Thom
Postitusi: 168
Liitunud: R Aug 01, 2008 10:36
Asukoht:
Auto:

#116

Mina plaksutaks küll käsi kui BMW Saabi ära ostaks:thumb:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1974
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#117

Olen samuti selle poolt, et BMW saabi ostab.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#118

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Väga ei :P
Miks?:wtf:

Soovin, et Saab oleks eraldiseisev/sõltumatu (ma pole sõnasepp) firma. Vahet pole siis kui palju ta neid autosi aastas valmistab.

Tunnistan, et olin bmw vastane. Aga nagu kõik asjad, viskas lõpuks ka selle margi igal pool maha tegemine kopsu üle maksa. Olen nüüdseks oma arvamust muutnud :)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#119

Ma arvan, et sa oled juba piisavalt elukogenud aru saamaks ühest asjast.
Tänases majandusruumis ei ole võimalik üksi oma kastinurgas soperdades ellu jääda. Saabi poolelt peaksid rõõmurõkatused juba ainuüksi sellepärast kõlama, et keegi neid üldse osta tahab....
V.a. muidugi juhul kui sa mingit kindlat niššitoodet toodad/arendad:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#120

Niššitootena oleks teda tore näha. Aga kahjuks on sul õigus.
6-10
Postitusi: 52
Liitunud: N Veebr 28, 2008 18:45
Asukoht:
Auto:

#121

Igati positiivne kosilane oleks BMW. Hulleim variant oleks Mahindra, Paykan vms....:beer:
See, et meitel siin vahel teatud kontingent (rullnokad jms.) BMW-ga üksteist leiavad, on väga neljandajärguline probleem.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#122

romza
MangustGrupp
Postitusi: 347
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#123


no jah... kui E85 on kallim kui tavaline bensiin krisiine tanklas siis on tsipa mõttetu etanooliga hetkel sõita =)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#124

Saabi vastu näitavad tõsist huvi kaks Hiina autohiidu (postimees)

Samal teemal SaabUnited-is, kus siiski on ka kommentaar, et antud Hiina kompaniid ise ei teadvat huvist midagi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 904
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#125

huvitav, et ülejäänud maailm räägib teist juttu forbes
A senior Geely executive told Reuters in Shanghai that his company had not held any talks on the Saab brand and was not interested in pursuing foreign brands.

A spokesman from Dongfeng Motor, China's third-largest automaker, said the company had not held internal discussions about a possible bid for Saab brand, adding he was unaware of any interest by his company in bidding for the brand.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Vasta