Treilerauto laenutus
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
On olemas küll, aga võtan hoopis käru, kui autorongi mass ei ole üle 4250 ja vedukauto on raskem kui haagis siis põhimõtteliselt on B- kat ka ok.
B kat puhul ju 750 kg max käru puhul?
Uurisin- 4250 kg puhul on siiski sõidueksamit vaja:
*Üle 3500 kg, kuid mitte üle 4250 kg B-kategooria autorongi juhtimiseks tuleb nimetatud autorongiga (haagis ei tohi olla kerghaagis) sooritada liiklusregistri büroos sõidueksam. Väljastatakse juhiluba eritingimuste koodiga 96, mis lubab juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
lahendus on nn konn, mida käsitletakse jäiga pukseerimis"köiena". Seda juhul, kui masin on peal ehk siis konn, millel on masin peal, ei pea olema registris jne. Kui on aga sabas veetava masinata, on ta aga haagis ja peab olema registris, ülevaatuse ja kindlustusega.
konna pruukimisel kehtivad pukseerimisnõuded / piirangud. Ma mäletasin miskipärast, et pimedas ei tohi pukseerida, aga ei paista nii olevat (nn vanast liiklusseadusest - uut ei viitsi otsida):
Sõitjate- ja veose vedu, pukseerimine ning pukseeritava seadme vedu
• Autorongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.
• Mootorsõidukit võib pukseerida haagiseta mootorsõidukiga. Pukseerida ei tohi kaherattalise sõidukiga ega kaherattalist sõidukit.
• Pukseeritava sõiduki roolis tohib olla vaid selle kategooria sõiduki juhtimisõigusega juht.
• Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks viis kuni kaheksa meetrit ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud. Jäik ühenduslüli ei tohi olla pikem kui viis meetrit. Keti kasutamine pukseerimiseks on keelatud.
• Pukseeritava seadme veol ei tohi suurim sõidukiirus ületada 25 kilomeetrit tunnis.
• Pukseeritava seadme veol peab pukseeritav seade olema varustatud piduritulede, tagumiste suuna- ja ääretulede laternate, haagise tagumiste punaste võrdkülgsete kolmnurksete helkurite ning aeglase sõiduki ja kiiruspiirangu tunnusmärkidega. Haakeseadeldis peab vastama kehtestatud tehnonõuetele (olema sertifitseeritud). Ülejäänud tehniliste nõuete osas (nt rehvid, kere, veermik) peab pukseeritav seade vastama valmistaja poolt ettenähtule.
• Pukseeritava seadme koormaplatvormil või muul osal ei tohi olla ühtki inimest. Korraga ei tohi vedada rohkem kui ühte pukseeritavat seadet ning pukseeritava seadme mass ei tohi ületada majandus- ja kommunikatsiooniministri määruses (§73 lg 11) kehtestatud nõudeid.
konna pruukimisel kehtivad pukseerimisnõuded / piirangud. Ma mäletasin miskipärast, et pimedas ei tohi pukseerida, aga ei paista nii olevat (nn vanast liiklusseadusest - uut ei viitsi otsida):
Sõitjate- ja veose vedu, pukseerimine ning pukseeritava seadme vedu
• Autorongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.
• Mootorsõidukit võib pukseerida haagiseta mootorsõidukiga. Pukseerida ei tohi kaherattalise sõidukiga ega kaherattalist sõidukit.
• Pukseeritava sõiduki roolis tohib olla vaid selle kategooria sõiduki juhtimisõigusega juht.
• Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks viis kuni kaheksa meetrit ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud. Jäik ühenduslüli ei tohi olla pikem kui viis meetrit. Keti kasutamine pukseerimiseks on keelatud.
• Pukseeritava seadme veol ei tohi suurim sõidukiirus ületada 25 kilomeetrit tunnis.
• Pukseeritava seadme veol peab pukseeritav seade olema varustatud piduritulede, tagumiste suuna- ja ääretulede laternate, haagise tagumiste punaste võrdkülgsete kolmnurksete helkurite ning aeglase sõiduki ja kiiruspiirangu tunnusmärkidega. Haakeseadeldis peab vastama kehtestatud tehnonõuetele (olema sertifitseeritud). Ülejäänud tehniliste nõuete osas (nt rehvid, kere, veermik) peab pukseeritav seade vastama valmistaja poolt ettenähtule.
• Pukseeritava seadme koormaplatvormil või muul osal ei tohi olla ühtki inimest. Korraga ei tohi vedada rohkem kui ühte pukseeritavat seadet ning pukseeritava seadme mass ei tohi ületada majandus- ja kommunikatsiooniministri määruses (§73 lg 11) kehtestatud nõudeid.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Autoveo haagised ei ole kerghaagised, ehk E kat on vajalik. Eile trilerit rentides küsiti E kati olemasolu enne käru andmist!
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
seepärast ilma E-kategooriata nn kutsikas lahendus ongi.
Märkasin nüüd siin teemas ülal napoleoni väidet, et kutsikas vajab E-kat. Rõhutan üle, et ei ole nii (detailid mu eelmises postituses) ;)
Märkasin nüüd siin teemas ülal napoleoni väidet, et kutsikas vajab E-kat. Rõhutan üle, et ei ole nii (detailid mu eelmises postituses) ;)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Kuna ei ole leidnud ettevötjat kes laenutaks treilerautot siis jääb söiduki teisaldamiseks valikusse pukseerimine pukseerimishaagisega ( nn konn). Kahjuks ei leia määrust rehvide kasutamise kohta talveperioodil antud pukseerimisviisi puhul. Mingis seaduses - 08.04.1997 nr 11 on märge , et talverehve ei pea kasutama ajavahemikul 1.detsember - 1. märts
... kategooria sõidukitel ei ole talverehvide
kasutamine kohustuslik järgmistel juhtudel:
- sõitmisel teise riiki ja sealt tagasi Eestisse;
- teises riigis registreeritud sõidukil;
- paarisrataste mõlemal rattal tingimusel, et ühe telje
mõlemad rattapaarid on koostatud samasuguselt;
- autode ja haagiste valmistamisel, maaletoomisel, müümisel
ning remonti või tehnilisele ülevaatusele sõitmisel;
- autodel või haagistel, millele ei ole saada talverehve
Kas on keegi juhtunud lugema uuemat määrust mis sätestab talverehvide kasutamist ja ka nn. "konnaga" pukseerimist?
... kategooria sõidukitel ei ole talverehvide
kasutamine kohustuslik järgmistel juhtudel:
- sõitmisel teise riiki ja sealt tagasi Eestisse;
- teises riigis registreeritud sõidukil;
- paarisrataste mõlemal rattal tingimusel, et ühe telje
mõlemad rattapaarid on koostatud samasuguselt;
- autode ja haagiste valmistamisel, maaletoomisel, müümisel
ning remonti või tehnilisele ülevaatusele sõitmisel;
- autodel või haagistel, millele ei ole saada talverehve
Kas on keegi juhtunud lugema uuemat määrust mis sätestab talverehvide kasutamist ja ka nn. "konnaga" pukseerimist?
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 886
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Tavalise haagise (mida peaks olema ka konn?) puhul on veel see reegel et vedaval sõidukil ja haagisel peavad olema sama tüüpi rehvid. Ehk kui haagisel on M+S lamellid siis sõidukil ei tohi olla naastud ega vastupidi.
Pukseeritava sõiduki rehvid ei tohiks olla määravad, ehk võiks ka suvekad olla.
Pukseeritava sõiduki rehvid ei tohiks olla määravad, ehk võiks ka suvekad olla.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 886
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Reaalse praktikaga saadetakse ülevaatuselt pikalt kui erinevad rehvid all. Suvi + lamell on okei (väljaspool 1.12-1.03. selles vahemikus peavad olema mõlemad lamellid või naastud)
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kui teil on kärul veel algupärased rehvid, siis neil on kõigil MS peal:)
- STR
- Postitusi: 173
- Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
- Asukoht:
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
- Kontakt: