Küüliku ( Saab 96 ) lisavarustus ja tuuning
Neid haruldasi ja kollektsionääride poolt otsitud asju tundub olevat küülikul üksjagu, mida ise nagu otsidagi ei oskaks. Näiteks see seieritega kell "96" sildi asemel, mida meie haruldaseks peame, kuid haruldased ning otsitud on oranzhide seieritega kellad, mitte valgetega. Siia võiks panna igasuguseid pilte, mida tuuningfirmad on 1.5L küülikule valmistanud (st mitte isearetatud asjad).
Esimese asjana siis Saabi originaal tulehoidjatel asuvad lisatuled. Neid pandi vaid 1.5 mootoriga isenditele, kuna 1.7L V4 on olemuselt "kuumemad" ning nende puhul hakkasid need lisatuled jahutust segama. Huvitav on ka see, et keskmine lisatuli on nn selge klaasiga, mille kasutamine teeliikluses on keelatud. Nii et kui tahad saada autot uunikumiregistrisse, käid sellega ülevaatusel, seejärel kruvid keskmise tule küljest ära, seejärel käid tehnoülevaatusel ning pärast paned jälle tule tagasi. Just samal põhjusel oli ka sel autol peale garaazhist välja ajamist veel keskmine tuli puudu. Mask ise on see enim hinnatud ümarate tuledega kroommask USA turule, mille komplekteerimisest siin foorumites ka varem juttu olnud
Nahkrihm üle kapoti on samuti lisavarustus ralliautodele. Sellel autol on see veel originaal, mitte taastatud. Selle mõte on siiski natukene arusaamatu, sest isegi kui tuuleriiv ei pea ning kapott ootamatult lahti hüppab, ei segaks see isegi mitte sõitmist, kuna tuul ise surub juba kapotti kinni :D
Esimese asjana siis Saabi originaal tulehoidjatel asuvad lisatuled. Neid pandi vaid 1.5 mootoriga isenditele, kuna 1.7L V4 on olemuselt "kuumemad" ning nende puhul hakkasid need lisatuled jahutust segama. Huvitav on ka see, et keskmine lisatuli on nn selge klaasiga, mille kasutamine teeliikluses on keelatud. Nii et kui tahad saada autot uunikumiregistrisse, käid sellega ülevaatusel, seejärel kruvid keskmise tule küljest ära, seejärel käid tehnoülevaatusel ning pärast paned jälle tule tagasi. Just samal põhjusel oli ka sel autol peale garaazhist välja ajamist veel keskmine tuli puudu. Mask ise on see enim hinnatud ümarate tuledega kroommask USA turule, mille komplekteerimisest siin foorumites ka varem juttu olnud
Nahkrihm üle kapoti on samuti lisavarustus ralliautodele. Sellel autol on see veel originaal, mitte taastatud. Selle mõte on siiski natukene arusaamatu, sest isegi kui tuuleriiv ei pea ning kapott ootamatult lahti hüppab, ei segaks see isegi mitte sõitmist, kuna tuul ise surub juba kapotti kinni :D
järgmisel pildil on küüliku originaal sportistmed, tagant paistab ka originaal puur. Jällegi huvitav moment, et sportistmed paigaldati nii taha, et need olid peaaegu vastu tagaistet. Ja kuna sporttagaistet küülikutel polnud, siis need autod nägidki seest välja natuke kirjud, et mustad esiistmed ning tagaiste sama värvi muu salongiga. Toru küljes parema tagaakna kohal paistab ka originaal kollane esmaabikott. Sarnane olukord oli ka kaubikutena müüdud Saab 95 puhul, et neil olid mustad nahast esiistmed ning sinna komplekti sobivat tagaistet pole Saab kunagi valmistanudki. Pildilt paistab ka küüliku originaal nahkrool, aga see pole enam nii suur haruldus
Laiemad tagatiivad sprint-autodel, et mahuks alla laiemad rattad. Siin on siis all Saab 99 "tykkivanteet". See konkreetne auto on põrandalt käiguvahetamisega (mitte nagu Sonett III-l) ja on andnud dünos välja üle 300hp ning praegu õnneks inimese käes, kel on võimalusi ning oskusi see originaalkorda taastada
Nendel piltidel on kahte eri tüüpi esispoilereid, mida küülikutel kasutati. Neid, mis maas on, saab osta hinnaga 50eur/tk + transpordikulud, kuna just praegu lasti neid teha väike partii juurde. Kui õigesti mäletan, siis letihind oli vist 130 euri...
Külma õhu sissevõtt paigaldati radiaatori kõrvale mh ka Jubilee mudelitel, mis andis mootorile juurde 2kW ja mille eest tuli tänu sissekandele tehnilises passis ka rohkem makse maksta:P. Selle lisaga autodel oli paisupaak selle esiplekki toetava ühendustala küljes, mitte otse radika kõrval.
Dual exhaust tähendas seda, et torukollede torud said kokku siiski kohe mootori all. Võrdluseks Sonetti dual exhausti torud ja ka Simmonsi sport väljalaske puhul said torud kokku käigukasti taga. Võrreldes küüliku originaaliga toimub neis õhu liikumine tõesti veidi "loogilisemate" nurkade all ja ka lisahobused on tagumikuga tuntavad. Samas isetehtud sarnaste torudega kipub võimsust kaduma originaaliga võrreldes, nende tegemine on ikka paras matemaatika...
Küüliku lukssisu tähendab kallimaid/kvaliteetsemaid salongimaterjale, veidike teise kujuga pehmemaid istmeid. Lukssisuga küüliku tunneb ära kaheksa õmblustriibuga (edit: 8 triipu 10 õmbluse vahel, mitte 8 õmblust) esiistmete järgi - need istmed on hästi säilinuna praeguseks väga kõrges hinnas
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 887
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Miks ma kümme õmblust kokku loen?
ja kas need on ka luxistmed siis?
ja kas need on ka luxistmed siis?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Jah, need on need sametist istmed - minu viga, neid on kaheksa triipu (õmbluste vahel) mitte kaheksa õmbluse rida. Sinu antud lingil on tavalised istmed, mis on kah üsna sameti moodi aga hoopis teine materjal. Võrdle ka istmete endi kujusid (eelmise istmete pildi juures). Luksistmed annavad reitele paremat tuge ja ka tagaistmed on veidi erinevate õmblustega.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 887
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
ma nüüd pildi järgi julgeks öelda õmblus ja istmete kuju on ju idente :red:
kuigi mul paistab, et servades on siuksed pisemad topeltõmblused juures veel?
edit: tglt mul paistab ikkagi 10 triipu ehk 12 (+2) õmblust, et siis on ikkagi tavalised istmed?
kuigi mul paistab, et servades on siuksed pisemad topeltõmblused juures veel?
edit: tglt mul paistab ikkagi 10 triipu ehk 12 (+2) õmblust, et siis on ikkagi tavalised istmed?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Puust ja punaseks: oled ikka päris kindel, et istmepadjad on sama kujuga? Kangast ei saa kahjuks netti riputada, näpuga katsudes on vahe nagu öö ja päev (nagu iga auto puhul odav plüüzh või kallis luksiste). Ka tagaistmetel 10/12 triibu asemel 8. Demonstratsiooniks ei hakka neid istmeid kah omale ostma, kuna selleks peaks tõenäoliselt mõlemad oma sõitvad küülikud maha müüma. Mitte ei taha uskuda, et Eestisse üldse mõni lukssisuga küülik on sattunud, aga mine tea, 90ndatel kui neid massiliselt toodi, võis ehk tõesti mõni ka sattuda ja on praeguseks kusagile aianurka mädanema unustatud...
Natuke ka valuvelgedest.
Ülemisel pildil on need kõige kallimad variandid, nn "tykkivanteet", millel juba tükihind päris mitu meie keskmist palka.
Nende all on levinuimad valuveljed nn jalgpallikad, mis on suht mõistliku kaaluga ja väga jäigad. Hinnast niipalju, et mujal küsitakse 100EUR tükist, seda ka kõveraks sõidetud (taastamiskõlbulistest) velgedest, Eestis müüdi siin hiljuti mõni komplekt lausa poolmuidu...
Veel allpool väiksematel piltidel on päris haruldased asjad, nn kerged ja sportlikud soccerball veljed, mida kasutati sportmudelitel ja ralliautodel. Nende hinna kohta ei oskagi midagi öelda, kuna neid lihtsalt ei liigu.
Ülemisel pildil on need kõige kallimad variandid, nn "tykkivanteet", millel juba tükihind päris mitu meie keskmist palka.
Nende all on levinuimad valuveljed nn jalgpallikad, mis on suht mõistliku kaaluga ja väga jäigad. Hinnast niipalju, et mujal küsitakse 100EUR tükist, seda ka kõveraks sõidetud (taastamiskõlbulistest) velgedest, Eestis müüdi siin hiljuti mõni komplekt lausa poolmuidu...
Veel allpool väiksematel piltidel on päris haruldased asjad, nn kerged ja sportlikud soccerball veljed, mida kasutati sportmudelitel ja ralliautodel. Nende hinna kohta ei oskagi midagi öelda, kuna neid lihtsalt ei liigu.