Starteri relee plõksub aga starterit ei tõmba käima?

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 22
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj

#1

T Jaan 12, 2021 20:09

Sõitsin siis täna töölt kodu, käisin tee peal paaris poes ja veel tanklas. Kõik aeg käivitus ilusti nagu ennemuiste, ei mingei erilisi/kõrvalisi hääli või muid ilminguid ei tõdenud sellel ajal. Ennem kodu lipsasin veel ühte poodi ja pärast üritades taas käivitada siis enam see ei õnnestunud.

Armatuuris kõik lambid ja muud vidinad on okei, Laadimine oli ka ennem ringi sõites normaalne 13.7 . Tutuus aku sai nädal aega tagasi peale pandud(65ah). Nüüd siis kui keeran süütevõtit, et käivitada, siis võtit lõpuni keerates teeb aint plõksu aga ei mingit häält pendiksi tõmbamisest või starteri liikumisest pole midagi kuulda, ainult plõks ja kõik. Eks ta sellel momendil tõmbab armatuuris tuled küll tuhmimaks aga see ongi ju normaalne n.ö. käivituse hetkel.

Kuna täna oli suht raju talve ilm ja kõik teed linna vahel on jääst trepis siis see täristas autot ikka mõnuga. Ise arvan, kas ta võis miskit lahti raputada, näiteks mõne olulise juhtme? Kas on harjad nüüd äkki lõppenud?

Auto jäigi poe parklasse vedelema ja tulin ise bussiga kodu.

Kuidas hakata viga tuvastama kui homme lähen auto juurde. Kas on võimalik veel omal jõul sealt ära sõita või tuleb treiler kutsuda?

Masina info on avatari all ja tegemist automaadiga.

Tänud igasugu abistava info eest ;)
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1686
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#2

T Jaan 12, 2021 20:29

Starterit võiks üritada koputada miski tokiga ja samal üritada käivitada? Muidu ikka töökotta vaja minna.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7390
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

T Jaan 12, 2021 21:10

Immo peal.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 852
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#4

T Jaan 12, 2021 21:32

13,7V laadimispinget on pigem ikka vähe kui normaalne. 14,4V on normaalne. Vabalt kasutad nädalaga aku tühjaks.
ARZT
Postitusi: 506
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#5

T Jaan 12, 2021 22:19

Ron24 kirjutas:
T Jaan 12, 2021 21:32
13,7V laadimispinget on pigem ikka vähe kui normaalne. 14,4V on normaalne. Vabalt kasutad nädalaga aku tühjaks.
Mul tavaline laadimine 12,8, vahel ka 13,4 jne. Üle 14 pole näinud kunagi. Pole tühjaks saanud
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 608
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#6

T Jaan 12, 2021 22:58

Üldiselt on siin teemas vist kõik võimalikud variandid, mida üldse kontrollida, läbi käinud. Samuti õpetus ja elektriskeem, kust otse starterile voolu peale anda.
https://www.saabcentral.com/threads/93- ... rt.623825/

Minu 97' tehase immo käitub sedasi, et laseb ketrata ja siis läheb pooleks sekundiks käimagi esimesel korral (sest kütet veel on torus) ja edasi ketrad lihtsalt tühja. Kui on mõni aftermarket/varasem immo, siis see võib teisiti käia.
Armatuuri voltmeeter näitabki enamusel 0.2-0.8V madalamat pinget kui süsteemis reaalselt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
saabu
Postitusi: 797
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#7

K Jaan 13, 2021 7:52

Tonniste immo ei takista starterit.
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!

#8

K Jaan 13, 2021 11:09

Mina olen näinud samu sümtomeid kui starter väsenud on, ja alati just külmemate ilmadega. Ajutine lahendus oli starterit koputada(kõvasti) enne käivitamist.
Vahepeal enne starteri torkimise lehenduse teada saamist töötas rooliga edasi-tagasi vehkimine, sammuti autot veeretada natukene. Põnev oli kooli parklas edasi tagasi autoga joosta nagu lollakas ja tulemus ei olnud 100% kindel :lol:
Automaat käigukast ikka häbiks kui jamad esinevad :D
Viljandi SAABimees :drive:
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 22
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj

#9

L Jaan 16, 2021 8:42

Tänud igasugu abivihjete eest aga probleem osutus täiesti amatöörlikuks. Kuna olen peaaegu aastajagu alles omanud elus esimest korda automaatkastiga autot siis olin ilmselt suure kiiruga poodi minekuga unustanud käigu asendisse D :lol: :lol: :lol: :oops:

Plaan oli hommikul tellida kohale treiler, et auto sealt parklast minema viia kuhugi remondi töökotta, siin üle lahe kus ma asun oleks see mulle läinud maksma 120€!!! Hea, et ei jõudnud veel tellida ja läksin ennem ise veel ülevaatama valges .... :D :D

Hiljem suheldes teistega siis sain teada, et tegelikult vist ei oleks tohtinud süütevõtti välja tulla sellises asendis??? Võimalik, et siis kas on süütelukk juba liiga väsinud või siis 95 aasta mudelil see siis ikkagi tuleb välja kui käik on DRIVE asendis?

Õppetund ja kogemus taas missugune ;)

Tänud veelkord kaasamõtlemast!
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1043
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#10

L Jaan 16, 2021 10:00

Tonnisel tuleb drive asendis võti välja, teistel saabidel millel võti keskel ei tule.
pistyk
Postitusi: 420
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#11

P Jaan 17, 2021 0:51

Selliseid lolle asju tuleb ette vahel,mille peale ei tulegi esimese hooga.Tellisin ka kunagi ekskavaatorile tehniku kuna ei läinud käima.Tuli välja et olin kogemata küünarnukiga vms emergency stop nupu sisse vajutanud.Tehnik tuli kohale,vajutas nuppu ja masin läks käima.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Vasta