Saab 96 1.5 V4 48kW

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
metsapoole78
Postitusi: 5
Liitunud: E Mai 11, 2020 11:05
Asukoht: Tartu
Auto:

#1

E Mai 11, 2020 11:28

Tere
Võimalik, et tegemist ajutise meeltesegadusega, aga soovitati küsida Saabiklubi foorumist, ehk siin ma nüüd olen. Nimelt- kui mõistlik (tean, väga suhteline mõiste) on SAAB 96 kasutamine- soetamine igapäevasõidukiks? Sõiduks punktist a punkti b, linnaummikutes istuma ei pea. Kuidas kannatab maanteel 90ga kulgemist? Kuidas on varuosade saadavusega? Kui töökindel 96 üldse on- kas pikema tripi puhul peaks olema alati valmis ootamatusteks? Silma jäänud auto ise selline: https://www.auto24.ee/used/3353218
Kui selle kohta on juba teema olnud, siis kahjuks ei leidnud- võite julgelt viidata.

Tänud ette!
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#2

E Mai 11, 2020 12:38

Minu meelest vägagi töökindel, kannatas sõita ka 130-ga, siis alles tundus kahtlane (Leedu kiirteel täiesti legaalselt), e. siis 90 - 110 täitsa ok sõita. Mootor väga ees, suht kitsad rehvid ja tänu sellele ronib talvel väga hästi. Remont lihtne ja tavajupid veel saadaval, vähe erilisemad jupid saab nii Rootsist, kui Hollandist. Ainukene, mida see auto võib karta, on väga kuumad ilmad (30+ kraadi), jahutus suht piiripealne (vajaks elektrilist ventilaatorit radiaatori juurde) ja karburaator kõige kuumemas kohas mootori peal, e. siis taas-käivitus võib olla siis keeruline (bensiin läheb keema).
Mõistagi ei ole tal peaaegu ühtegi tänapäevase auto turvaelementi (lisatalad ustes vist on), ka ABS puudub.
Alternatiivina võib ka vaadata Saab 90 või 900, tänapäevasem.

Samas minul näiteks hakkaks kahju nii vana autot talvel kasutada ...
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#3

E Mai 11, 2020 12:46

Saab 96 soetamine on väga mõistlik. Mul on ja pole seda siiamaale kahetsenud. Kui sõidad siis inimesed vaatavad ja lehvitavad.

Aga soetada igapäevasõidukiks 45 aastat vana sõiduk... see on igaljuhul stiilne. Ma ka kasutasin seda alguses igapäevasõidukina. Reaalsus on see, et auto on vana ja ootamatusi juhtub regulaarselt. Ise ma suurem asi mehhaanik ei ole ja probleemist saan ma aru pigem siis kui on hilja (väikestest kõrvalekalletest mootorihääles ei saa mina midagi aru). Tõsisemate probleemidega ei taha selle autoga ükski töökoda tegeleda. Väga palju olen pidanud olude sunnil ikka ise tegema (alustades mootori kui sellise ABC'st).
Juppe ikka saab: kulukaupa nagu piduriklotsid, tihendid ja filtrid on kõik tellitavad, spetsiifilisemaid juppe saab kasvõi siit foorumi kaudu või tellides ebayst (või Rootsi tradera.com'st).
Kui oled mootoritega sinasõber siis ei tohiks olla üldse probleem sellise auto omamine.

Minu hinnangul sellise hinnaga võiks sellise auto osta küll, kui aga on liiga palju hirme, siis poole odavamalt saab kordades vastupidavama nt. Golf III või IV aga sellele ei lehvita tänaval mitte keegi (tean ka seda omast käest).
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#4

E Mai 11, 2020 12:56

Jaa - suvine taaskäivitus on tõesti selle auto kiiks. tegin kunagi suvel poolele eestile tiiru peale. Peatuste puhul me plaanisimegi, et kui me viie minuti jooksul uuesti ei stardi, siis peame peatume vähemalt 45 minutit.
munk
Postitusi: 11
Liitunud: E Okt 21, 2019 19:59
Asukoht:
Auto:

#5

E Mai 11, 2020 13:52

Mina ei soovita igapäeva sõidukiks nii vana autot. Põhjus lihtne, puudub piisav turvavarustus. Ja veel maanteele, kus võib 1000 asja juhtuda 90+ kiirusel. Kui selline auto osta siis just linna, kus kiirused väikesed.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#6

E Mai 11, 2020 21:56

munk kirjutas:
E Mai 11, 2020 13:52
Mina ei soovita igapäeva sõidukiks nii vana autot. Põhjus lihtne, puudub piisav turvavarustus. Ja veel maanteele, kus võib 1000 asja juhtuda 90+ kiirusel. Kui selline auto osta siis just linna, kus kiirused väikesed.
Ei saa nagu nõustuda, mida seal nii väga juhtuda saaks? Pigem laguneb enne tee peal tänapäeva auto (parimal juhul lonkad avarii režiimis koju). Mõistagi peavad kütuse ja piduri voolikud/torud korras olema jne. Turvalisus muidugi teine teema, väsinud ja vanema põlvkonna kere, turvapatju kah pole ...
metsapoole78
Postitusi: 5
Liitunud: E Mai 11, 2020 11:05
Asukoht: Tartu
Auto:

#7

E Mai 11, 2020 22:03

Oli omanikuga põhjalikum vestlus. Aga kuna väga lolli muljet ei tahtnud telefonis jätta, küsin siit- mida tähendab tsentrifugaalsidur? Mida see annab? Saan ma õieti aru, et 96-l ei ole käiguvahetus nagu tavaautol?
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#8

T Mai 12, 2020 8:56

Käiguvahetus on täpselt nagu tava autol (v.a. käigukang roolilt). Erinevus on selles et tal on ka vabajooksusidur, ehk kui gaasi lahti lased siis rakendub sidur iseseisvalt ja saad ilma ühegi pedaalita käiku vahetada. Kui kiirus langeb alla tühikäigupöörete, siis hakkab uuesti vedama või kui gaasi annad ja pöörded on üle liikumiskiiruse. Põhimõtteliselt ainult kohapealt minekuks on vaja sidurit ise vajutada.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
munk
Postitusi: 11
Liitunud: E Okt 21, 2019 19:59
Asukoht:
Auto:

#9

T Mai 12, 2020 12:40

Pidasingi silmas turvalisust. milleks võtta igapäevaselt maanteel sellist riski?
hard0
Postitusi: 86
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#10

T Mai 12, 2020 14:13

Turvalisus ja turvatunne on suhteline. Surelik oled sa ka 2020 aasta auto roolis. Samas ega vanade autodega sõitmine ei olegi kõigile...

Kuid mitu km aastas keskmiselt teemaalgataja läbib autoga?

Selle kütuse keemaminemise saaks ehk ravida tagasivoolu kasutamisega? Paigaldada rõhuregulaator ja viia sealt tagasivool paaki. See peaks hoidma kütuse pidevas liikumises ja vähendama aurukorkide tekkimise tõenäosust.
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#11

T Mai 12, 2020 15:28

Läheb teema lappama, aga samuti nõustun pigem eelkõnelejaga, et kõik on suhteline.
Omalt poolt teeksin oma esimese postituse ka biker.ee foorumisse, et ei soovita sõitmiseks mootorratast kuna isegi vana autoga on oluliselt ohutum sõita.
munk
Postitusi: 11
Liitunud: E Okt 21, 2019 19:59
Asukoht:
Auto:

#12

T Mai 12, 2020 20:16

Teemaalgataja ei küsinud pühapaeva autoks seda konkreetset masinat, vaid igapäeva autoks. Vaata seda salongi ja mõtle, kas sa tahad iga päev seal sees olla ja mitte lühikest aega, et,, tundubki lahe,, vaid pikalt mööda maanteed sõita. Olematu turvavarustuseta, olematu korraliku helisüsteemita, olematu mugavuseta.
Hobiautoks, jah, lahe. 😎
Sõidan ise iga päev e-r ca 80 km ja ma isiklikult ei oleks nõus loobuma mugavast salongist, kliimast, heast helist ja teadmisest et autos on turvapadjad ja kardinad. Loodan väga et neid kunagi vaja ei lähe, aga nad on seal olemas.
Kõik ongi suhteline, kirjutasin oma arvamuse lihtsalt sp. Et teemaalgataja mõtleks ka nendele puudustele mida sellel autol ei ole. :beer:
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#13

T Mai 12, 2020 21:20

Tegemist ei ole eluaegse paariminekuga ju (noh võib, aga keegi ei kohusta), alati on võimalik masin uuesti müüki panna kui igapäevane arhailisus ei peaks enam sära silmi tooma.

Teemasse asjalikkust lisades, siis tee äärde jääda (ja teeni üldse mitte hommikul jõudagi) on võimalik kõigi autodega. Vanadus lisab paratamatult protsendipunkte sinna. Kui aga töökoht võimaldab selliseid intsidente üle elada, siis pole ju mingit probleemi (või on liisingu KIA't plaan B jaoks kasutada võimalik :) )
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
metsapoiss
Postitusi: 169
Liitunud: P Nov 19, 2006 11:17
Asukoht:
Auto:

#14

K Mai 13, 2020 8:08

Soovitan.Lollikindel auto, ma ei tea, kuidas teistel aga minul ülihästi peab vastu. Vahel harva tuleb ikka midagi teha aga see päris tühine, et mainida üldse. Mul on ka aastaid seisnud vahepeal ja ei midagi pole sellest olnud, hüppad sisse ja tuld. Ja kui ilusti jahtusutussüsteem toimib ja õhutatud siis töötab ja jahutab see ka ilma probleemideta. Teise autona mul on m-402 mida näiteks pean igal kevadel üle käima, kindlasti kõik pidurid. Edu, tee ost ära!
que
Postitusi: 1405
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#15

K Mai 13, 2020 9:08

Tegelikult teema on ükskõik, millise Saabiga..
Enne peaks veenduma, et leiad pädeva töökoja/meistri enda piirkonnas, juhul muidugi kui endal pole võimalust kätt külge panna.
Põnev teema muidu. Isegi kaalunud sarnast asja, jälgime mis edasi saab.
Everyday Regular SAAB guy!
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#16

K Mai 13, 2020 10:06

Ma vaatan enda Saab 96 salongi ja mõtlen, et ainult sellises autos tahakski iga päev sõita. Kõrvalistuja on nii lähedal, et põlved puutuvad peaaegu kokku (ja kuna kõrval istub armastatud inimene, siis minu jaoks on see pluss). Iga käiguvahetuse ja pedaalivajutusega sa tunned, kuidas sa reaalselt oled ühendatud käigukastiga ja mootoriga . Akna avamiseks tuleb kasutada enda lihaseid mitte lasta teha seda anonüümsel elektroonikal. Ajastutruu raadio ragiseb kui bronhiidihaige ja tihti pean "leppima" häälega mida teeb V4 mootor ja aknas vihisev tuul.
Tallinn-Tartu mnt'd minu jaoks veits nüri sellise autoga kütta, reeglina valin sellisel puhul kõrvalisema ja pikema tee. Kuna sa reaalselt tunnetad oma rakkudega auto tööd paremini kui kaasaegses kookonis, siis pikad otsad kindlasti ka kurnavad keha rohkem. 96'ga pikemaid otsi sõites teen ma sagedamini ka peatuseid teeäärsetes külakohvikutes/kauplustes, kus sageli tuleb juurde mõni kohalik ja hakkab rääkima mis auto tal kuskil garaazis olemas. Ja see kõik ongi see mis teeb autosõidu minu jaoks nauditavaks.

Mina ostsin enda SAAB 96 oma esimeseks autoks. Igapäevasõidukiks. Kui ma oleksin tol ajal otsustanud teisiti, siis ilmselt ei oleks mul täna sellist hobiautot.
que
Postitusi: 1405
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#17

K Mai 13, 2020 11:36

Üks teema, mida kaaluda on ka kliima olemasolu, eriti lastega sõites.
Isegi praeguste ilmadega selline +13 kisub palavaks kui kliimat taga pole.
Muul ajal on kindlasti väga nauditav sõit.
Everyday Regular SAAB guy!
albertini
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 28, 2015 19:36
Asukoht:
Auto:

#18

K Mai 13, 2020 18:19

Turvalisuse poole pealt küsiks, et mis on alternatiiv? Kui nüüd selle soovitud Saabi hinnaklassis vaadata( ca 1500-2000 euri ma eeldan) siis kas need tänapäevasema auto padjad ja kardinad avanema ka hakkavad õigel ajal... Liigub igasugu kraami.
Aga mina, kui värske klassik Saabi igapäevasõitudeks soetanu võin öelda, et kõik oleneb auto kasutus sagedusest. Näiteks mina kasutan autot see nädal täpselt korra, muidu ehk paar korda, nädalavahetuseks käin maal(80km ots), linnas sõidan kui väga vaja. Mulle autokasutus ongi kuskil tarbe ja hobisõiduki vahepealne.
Ajaks iga jumala päev kümneid ja kümneid kilomeetreid maha, kui oleks pisipere, tähtsad autost sõltuvad liikumised siis vist küll vaataks midagi muud tagumiku alla.
metsapoiss
Postitusi: 169
Liitunud: P Nov 19, 2006 11:17
Asukoht:
Auto:

#19

P Mai 17, 2020 12:59

Kas teemaalgataja juba"uus" auto hoovis?
Vasta