Käivitub(500rpm)/ei sõida OG9-3 2.2

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
juhan00
Postitusi: 13
Liitunud: E Sept 21, 2020 20:25
Asukoht: pealinn
Auto:

#1

E Nov 08, 2021 18:59

OG 9-3 2.2 TID 92kw '01

Süütest läheb käima tavapäraselt, seier näitab ilusti 1k pööret ja siis koheselt hakkab sujuvalt langema, kuni jääb 500 rpm peale püsima. (Selliste pöörete juures on metsik vibra.) Ja teine asi, et gaasipedaali vajutamisel ei juhtu midagi. Ehk seis on selline: auto käivitub aga ei sõida.

Milles asi võiks olla?

Igaksjuhuks mainin:
Delphi leidis (mis minumeelest kõik on vanad) veakoodid: EGR, glow plug, seatbelt lamp, temp andur.

Viimati sõites 15h tagasi polnud midagi häda, kõik toimetas tavapäraselt. Käisin autot pesemas ja tegin väikse tiiru.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1105
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

E Nov 08, 2021 21:35

kustuta need vead ära ja siis loe uuesti, suure tõenäosusega tuleb EGR viga tagasi.
keenius
Postitusi: 279
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#3

T Nov 09, 2021 16:24

Pakun et EGR irvakil. (pool lahti ja auto sureb oma heitgaasidesse ära)
juhan00
Postitusi: 13
Liitunud: E Sept 21, 2020 20:25
Asukoht: pealinn
Auto:

#4

T Nov 09, 2021 18:34

Olgu, tänan vastuste eest.

Auto on kodust 60km kaugusel, tööl maja ees. Alustuseks proovin EGR-i kohapeal puhastada. Päästemissioon on juba alanud sellega, et ühistranspordiga linna sõbralt autot laenama. Pärast komplekteerin puksiirköie ja puhastamiseks vajalikud tööriistad kaasa ning homse tööpäeva lõpus siis näis, kas Saab liikuma.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1105
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

T Nov 09, 2021 21:25

kuna tegu og9-3mega siis veendu mitu korda, et puksiirköit ei kinnitaks roolivõimu toru külge vaid ikka konksu külge. väga lihtne aga väga kallis viga mida teha
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#6

T Nov 09, 2021 22:54

saabu14jr kirjutas:
T Nov 09, 2021 21:25
kuna tegu og9-3mega siis veendu mitu korda, et puksiirköit ei kinnitaks roolivõimu toru külge vaid ikka konksu külge. väga lihtne aga väga kallis viga mida teha
Just! Tehtud ja kogetud see kadalipp. :wall:
Pääsesin veel kergelt, et päris küljest ei tõmmanud vaid sai toru tagasi painutatud :butt: :fight:
:drive:
juhan00
Postitusi: 13
Liitunud: E Sept 21, 2020 20:25
Asukoht: pealinn
Auto:

#7

K Nov 10, 2021 19:51

Puhastasin EGR-i, panin uuesti peale. Ja effekti nagu ei olnud.

Mootor käis ja auto rappus, ise kratsisin kukalt, et mis nüüd edasi. Mootor oli juba ca 10min käinud ja häälest oli kuulda järsku, et nõks lisandus pöördeid juurde. Vaatasin, et seier silma järgi liikund küll. Järgmised 5min hujjasin gaasi pedaaliga, kuni märkasin, et seier hakkas vaikselt liikuma. Sai raske vaevaga 1k peale ja tühikäigul toimis nagu peab.

Edasi aga gaas enam ei toimetanud. Siis hujjasin pedaaliga järgmised 5min, siis hakkas seier liikuma kõrgemalegi. Mida enam gaasiga tallasin, seda paremini sai seier liikuma. Algus uimane ja kuni 1.5k, lõpuks erksamalt kuni 3.2k - kuni üks hetk lendas 4+k. Ja siis oligi korras - pöörded nagu peab ja mootor reageerib pedaalile.

Käisin majas, tulin 30min hiljem tagasi, mootori jätsin meelega eelnevalt seisma. Jama tagasi - 1k pöörded normis, aga gaasiga pidi 3min jälle mängima, et pöördeid hakkaks võtma ja pedaalile alluma. Siis sai asi normi jälle. Ja CEL kistub ka siis ära.

(Delphit praegu mul kasutada pole, ehk koodide kustutamist ei saanud teha)

Kas EGR tundub endiselt süüdlane, arvestades seda? Või peaks muud kahtlustama? Kütusepump?
keenius
Postitusi: 279
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#8

R Nov 12, 2021 11:35

Kui sul vaakumiga egr võta lihtsalt vaakum volla tagant ära ja vaata mis siis teeb. (viga võib olla ka millesgi muus)
juhan00
Postitusi: 13
Liitunud: E Sept 21, 2020 20:25
Asukoht: pealinn
Auto:

#9

R Nov 12, 2021 12:32

EGR on 92kw versioonil elektrooniline.

Auto hetkel toimetab. Aga ma olen skeptiline, kas EGR-i puhastamine üldse kaasa aitas, sest kokkupannes oli kõik samas seisus. Kokkuvõttes alles järgmised 20 minutit gaasipedaali väntsutamist(ja eelnev mootori soojenemine) tõmbas süsteemi töökorda.
keenius
Postitusi: 279
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#10

R Nov 12, 2021 15:06

Siis on lihtsam ju kui elektrooniline . võta plastik kaas (sealt on näha mehhaaniline hoob mis liigautab egr klapi varrast)maha ja vaata kas egr klapp on üldse kinni kui mootor ei käi.
Vasta