Automaatkastiga auto pukseerimine
Kui nüüd mingil põhjusel automaadiga teepeale jääda, siis kuidas selle pukseerimisega on? Tohib või ei tohi ja kui, siis millise käiguga.
ohappi... miks peab selliseid küsimusi lõhkise turbo teemas küsima?? Ei sobi ju kohe kuidagi kokku?
Cyber
ohappi... miks peab selliseid küsimusi lõhkise turbo teemas küsima?? Ei sobi ju kohe kuidagi kokku?
Cyber
Algselt postitas: Hendrique
Pukseerida ikka Neutraliga. Esimesega käimatõmmata üritades võid aut. kasti laiali tõmmata.
Aga kas sel mitte mingeid piiranguid polnud? Et mitte üle paarikümne kilomeetri ja väikese kiirusega? Või on need mingid legendid ainult?
Algselt postitas: IS-D
Kui nüüd mingil põhjusel automaadiga teepeale jääda, siis kuidas selle pukseerimisega on? Tohib või ei tohi ja kui, siis millise käiguga.
ohappi... miks peab selliseid küsimusi lõhkise turbo teemas küsima?? Ei sobi ju kohe kuidagi kokku?
Cyber
Tänud :red: ei tea isegi kuidas juhtus nõnna. aga ootan spetsialistide arvamusi endiselt. Kes teab, mis juhtuda võib.
Algselt postitas: eeroz
Või on need mingid legendid ainult?
Ei ole legendid. Manuaalis peaks täpsemalt kirjas olema. Hiljuti kirjutas Trionic (või oli Iisak) ka kuskil pisut aut. kastiga saabide pukseerimisest.
EDIT: Manuaalist loen (lk 182):
1 Selector lever in position N.
2 Raise the oil level in the gearbox above normal by 2 extra quarts. Use oil of type Texaco Texamatic Dexron III.
3 The local regulations on towing speeds must be followed. The highest permissible towing speed is 30 mph (50 km/h), unless the legal limit is lower. The longest permissible towing distance is 25-30 miles (40-50 km). If the car has to be transported farther than that, summon a tow truck. A flat bed tow truck is the preferred method to tow.
4 When the car is being returned to service, check the gearbox oil, and reduce it to the prescribed amount if necessary. Failure to follow these guidelines can result in damage. Cars with automatic transmission cannot be bump started. In an emergency, it is possible to start the engine using jump leads (see the section, ”Jump starting” on page 183).
Algselt postitas: Hendrique
Pukseerida ikka Neutraliga. Esimesega käimatõmmata üritades võid aut. kasti laiali tõmmata.
Seleta,kuidas saab aut.kastiga masinat üleüldse käima tõmmata????:freak:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Hendrique
Pukseerida ikka Neutraliga. Esimesega käimatõmmata üritades võid aut. kasti laiali tõmmata.
Seleta,kuidas saab aut.kastiga masinat üleüldse käima tõmmata????:freak:
Ääh, ta vast juhtis tähelepanu, et säärast lollust pole mõtet üritada (juhul kui kellelgi peaks isegi idee tekkima, noh et käik siise nagu man. kasti puhul).
Tegelikult räägib linnalegend taksistidest, kes suurtel kiirustel pukseerides (80km/h) N'i pealt D peale surudes auto (ilmselt mersu) käima on saanud. Ise seda juttu ei usu.
Algselt postitas: suur
Ääh, ta vast juhtis tähelepanu, et säärast lollust pole mõtet üritada (juhul kui kellelgi peaks isegi idee tekkima, noh et käik siise nagu man. kasti puhul).
Tegelikult räägib linnalegend taksistidest, kes suurtel kiirustel pukseerides (80km/h) N'i pealt D peale surudes auto (ilmselt mersu) käima on saanud. Ise seda juttu ei usu.
Vanemamaid mersusi (kuni w124 kere?) saab jah käima tõmmata. Külma mootori puhul 30 km/h ja sooja mootori korral 50 km/h. D sisse ja kui ei käivitu miski 5 sekudiga, siis seisma jääda ja uuesti proovida.
Lihtsalt teadmiseks, et linnalegend see ei ole. Igaksjuhuks rõhutan, et EELTOODUD JUTT KEHTIB AINULT MERSUDE PUHUL!!!!
Algselt postitas: suur
Ääh, ta vast juhtis tähelepanu, et säärast lollust pole mõtet üritada (juhul kui kellelgi peaks isegi idee tekkima, noh et käik siise nagu man. kasti puhul).
Täpselt nii - juhul kui inimene ei tea, millise käigu ta peaks pukseerimiseks valima, hoiatasin igaksjuhuks, et ta ei üritaks midagi, mis võib vabalt kellegi jaoks mingit loogikat omada, kuid lõpuks väga suure remondiarvega lõppeda.
...ja sellel masinal, millega sa pukseerid, aseta käik 1, või mõnel juhul, aga see sõltub juba kastist(!), 2 peale.
EDIT: seda siis juhul, kui pukseerid automaatkastiga!
See käimatõmbamine saavutati kusjuures nendel ürgsetel käigukastidel nii, et käigukastis oli üks lisa õlipump mida ajas ringi kardaan tagarataste veeremise arvelt. Siis oli vajalik õlisurve olemas kastis.
Minuteada oli see olemas veel mingitel vanadel Cadillacidel. TH XXX (numbri jään võlgu) kastil.
Minuteada oli see olemas veel mingitel vanadel Cadillacidel. TH XXX (numbri jään võlgu) kastil.
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Huvitav, kui suurt kahju ma nüüd sellega autole (kastile) tegin, et lasin pukseerida "D" asendis...
Veepumba ratas peaaegu et murdus küljest ära, tõmbas ennast viltu ja loomulikult lisaseadmete rihm maha ja kringlisse. Lõikasin rihma rataste vahelt välja, kutsusin tuttava ja pukseerisime Elva tagant Tartusse. Peale umbes 20 km panin tähele, et tõmbasin kogemata käigukangi üle Ni D peale. Siis panin muidugi N asendisse, aga 20 km ikkagi...
Maja ees vähemalt käigud lülitusid, kui auto enda jõul parkimiskohale nikerdasin, aga kasti sisse ju ei näe nii et mida nüüd oodata või karta? Pagana loll näpukas, kurat...
Veepumba ratas peaaegu et murdus küljest ära, tõmbas ennast viltu ja loomulikult lisaseadmete rihm maha ja kringlisse. Lõikasin rihma rataste vahelt välja, kutsusin tuttava ja pukseerisime Elva tagant Tartusse. Peale umbes 20 km panin tähele, et tõmbasin kogemata käigukangi üle Ni D peale. Siis panin muidugi N asendisse, aga 20 km ikkagi...
Maja ees vähemalt käigud lülitusid, kui auto enda jõul parkimiskohale nikerdasin, aga kasti sisse ju ei näe nii et mida nüüd oodata või karta? Pagana loll näpukas, kurat...
Kuna ühte roostetanud kerega SAABi nii palju ei hinnanud , et 300 eur ( Soome pukseerfirmade tavahind ca 1 h teenuse eest) ja 1 l käigukastiöli ka käepärast ei olnud siis pukseerköis külge ja .. . Ca pool aastat hiljem hakkas käigukast jukerdama , tagurpidikäik ei lülitunud, edaspidi käike vahetas imelikult ja läks avariirezhiimi. Peale mootori seisatamist ja uuesti käivitamist käigukast imekombel elustus ja toimis normaalselt. Ca aasta ja ehk 10 kkm möödumist aga trikitamiseg mingil hetkel käigukasti elustada ei önnestunud. Ja nii SAAB tänavaserva seisma ja roostetama jäigi.
Pukseerisime käigukasti N asendis ja muidu pukseerimisjuhiste järgi ( va siis , et kastis oli tavaline ölitase).
Pukseerisime käigukasti N asendis ja muidu pukseerimisjuhiste järgi ( va siis , et kastis oli tavaline ölitase).
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
7-8 aastat tagasi olen korra veel autot pukseerinud, aga siis vaid lühikest maad, linnas ja käsi ei väristanud kangi ka D asendisse Ni asemel (rihmasüsteemi "idle pulley" murdus ära) ning peale seda pole kast jama tekitanud, aga nüüd oli vahemaa ikka 30 km kanti (millest 20 D asendis). Eks siis näeb, mis saab...
Huvitav, kas 204 mootorile 2x5 mootori 5-k automaatkast külge läheb? Või on tähtsam hoopis T5 ja T7 erinevus?
Huvitav, kas 204 mootorile 2x5 mootori 5-k automaatkast külge läheb? Või on tähtsam hoopis T5 ja T7 erinevus?
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Minu piiratud loogika pakuks sõltuvalt varasemast kogemusest, et (sõltuvalt seadistusest) D peal sõites gaas lahti lastes pöörded langevad ka tühikäiguni ning veereb vabalt (ei pruukinud saab olla), siis ei tohiks ka pukseerimisel olla otsest vahet nii kaua kuni kastiõli üle ei kuumene. Kas 20km suudab õli ülekuumeneda ilma ringluseta, sõltub ilmselt konstruktsioonist ja välisteguritest, aga ma ise väga ei usuks.
Ise olen täpselt sama rulliku purunemise tõttu 60+ km automaati vedanud N peal ja sellega küll mingeid tajutavaid kahjustusi ei tekkinud.
Ise olen täpselt sama rulliku purunemise tõttu 60+ km automaati vedanud N peal ja sellega küll mingeid tajutavaid kahjustusi ei tekkinud.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Eks siis elu näitab, mis sai ja saab.
Tõsi ta on, et ka D peal libisemine toimub ja 100% kindlusega katastroofi ei juhtu. Eks siis kui auto sõitma saan, vaja süsteem soojaks sõita ja õlile otsa vaadata. Äkki päästab see, et vana ja suhteliselt töökindel kast.
Tõsi ta on, et ka D peal libisemine toimub ja 100% kindlusega katastroofi ei juhtu. Eks siis kui auto sõitma saan, vaja süsteem soojaks sõita ja õlile otsa vaadata. Äkki päästab see, et vana ja suhteliselt töökindel kast.