9-3 88kW "DPF particulate filter full"

mz_est
Postitusi: 11
Liitunud: R Nov 15, 2019 9:45
Asukoht: Tallinn
Auto:

#1

E Dets 09, 2019 17:52

Paar nädalat tagasi viskas auto ette kurikuulsa DPF veateate. Viisin auto Troost autosse, kus vahetati termostaat ja tehti DPF puhastus. Täna aga (2 nädalat hiljem) taas kiri ees. Kusjuures linna ja maantee sõidu vahekord on suht 50:50. Tööle ja koju sõidan ca 25 km maanteel suuremalt jaolt.
Helistasin Troosti, seal arvati, et ilmselt alustaks vea otsingut segusiibri klapist, mida ka viimasel korral märgati, et pole päris korras.
Kui see ei paranda viga, siis peaks pihustid üle kontrollima - koos mahavõtmisega testi hind ca 250 eur + remont või vahetus uute vastu ning kolmas variant, et tuleks filter ise välja vahetada.
DPF eemaldamise mõte laideti maha, kuna see võib halvemalt juhul tuua kaasa juba mootori vahetuse.
Reedel viin auto uuesti Troosti ja vaatame kas arvuti näitab mingit diagnoosi.
Ehk lgp foorumlastel ka mõtteid mida peaks kontrollima/tegema, et DPF teema korda saada?


Tänud!
sigaelmar
Postitusi: 1023
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#2

E Dets 09, 2019 18:51

Kui DPF on täis, siis see saab tähendada kas seda, et ta ei hakka põletama mingil põhjusel, sa ei lase tal lõpuni põletada (lühikesed sõidud), mootor tahmab rohkem kui filter puhastada jõuab või on DPF nii tuhka täis, et sinna ei mahu enam midagi. Nüüd peaks välja selgitama milline põhjus on ja selle järgi edasi tegutsema.
mz_est
Postitusi: 11
Liitunud: R Nov 15, 2019 9:45
Asukoht: Tallinn
Auto:

#3

E Dets 09, 2019 19:28

Arvestades, et napilt 2 nädalat tagasi filter sai puhtaks töökojas põletatud + 50% sõitudest trassil, siis minu arvamuseks on, et ei hakka põletama.
Mis aga selle põhjuseks olla võib, ei oska arvata..
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 693
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#4

E Dets 09, 2019 20:25

Kui ei hakka ise vabatahtlikult põletama, siis pakun mingi temperatuuri viga. Kas mootor ikka soojaks läheb?
Kasutaja avatar
turuplats
Postitusi: 349
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5
Kontakt:

#5

E Dets 09, 2019 20:36

mul oli viga egr klapis ja sellepärast tahmas filter liiga kiirelt täis mida enam puhastada ei saanud.
iphonede ja ipadide remont
mz_est
Postitusi: 11
Liitunud: R Nov 15, 2019 9:45
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

E Dets 09, 2019 21:05

Ron24 kirjutas:
E Dets 09, 2019 20:25
Kui ei hakka ise vabatahtlikult põletama, siis pakun mingi temperatuuri viga. Kas mootor ikka soojaks läheb?
Sooja puhub ilusti, õli temp ka normis ning ka termostaat sai vahetatud.
mz_est
Postitusi: 11
Liitunud: R Nov 15, 2019 9:45
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

E Dets 09, 2019 21:06

turuplats kirjutas:
E Dets 09, 2019 20:36
mul oli viga egr klapis ja sellepärast tahmas filter liiga kiirelt täis mida enam puhastada ei saanud.
Kui kulukas parandamine oli?
HHenri
Postitusi: 48
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#8

E Dets 09, 2019 21:39

DPF ummistus on tõenäoliselt tagajärg, mitte põhjus. Mul oli sarnane olukord, kus EGR klapp oli omadega peetis ja see edasi hakkas ummistama DPFi. Mul küll ei andnud errorit, et DPF täis, aga jõud oli täiesti ära kadunud ja lõpuks kui DPFi maha võtsin, oli sinna auk sisse sulanud. Auto ilmselt nii meeleheitlikult üritas regennida koguaeg, et sulatas ise ära ennast. Mai tea kuidas su mootoril EGR klapp ja toru maha käib, aga võimalik, et kõige lihtsam oleks äkki see maha võtta, egr/carb cleaneriga puhtaks lasta. Väike tõenäosus on, et see on lihtsalt umbes, aga tõenäosem, et klapp on läbi ja umbes. Enihuu, pärast puhastamist selgub ja kui on läbi, siis nüüd oskad ise uue klapi asemel panna.

Ma sain lõpuks abi alles ESRacing töökojast, kes kohe tuvastasid et EGR klapp on läbi. Enne seda kolm-neli kuud käisin erinevate Saabi ja diislitele spets töökodades autot näitamas, aga pakuti hoopis muid asju ja öeldi ka, et siis vaatab edasi kas oli abi või mitte.

vaata seda ka,
https://www.youtube.com/watch?v=DavdAOKCE9o&t=414s
mz_est
Postitusi: 11
Liitunud: R Nov 15, 2019 9:45
Asukoht: Tallinn
Auto:

#9

E Dets 09, 2019 22:32

Tänud! Võtan ESRacinguga ühendust ja käin läbi, vaatame mis hinnangu annavad.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3092
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#10

T Dets 10, 2019 8:01

EGR algab 80eur kuni 300 vist. Minu omale sai mingi 140eur maksev ja paar aastat pole enam mured kimbutanud.
sigaelmar
Postitusi: 1023
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#11

T Dets 10, 2019 8:21

mz_est kirjutas:
E Dets 09, 2019 19:28
Arvestades, et napilt 2 nädalat tagasi filter sai puhtaks töökojas põletatud + 50% sõitudest trassil, siis minu arvamuseks on, et ei hakka põletama.
Mis aga selle põhjuseks olla võib, ei oska arvata..
Tuletan noorele autohuvilisele meelde, et töökojas põletatakse filter puhtaks TAHMAST, mitte aga TUHAST, mis filtrisse koguneb ja mida on võimalik (kui üldse on) eemaldada ainult füüsiliselt. Kui sul filter on ennast juba piisavalt põletanud ja/või vale õliga sõidetud, siis on DPF tuhka täis ja umbes. Selle vastu aitab siis kas filtri vahetus, spetsiaalse masinaga puhastus, lõikad filtri lahti ja koputad ja puhud vastuvoolu puhtaks või lased välja võtta. Viimane variant võiks kõne alla tulla kui muus osas on mootor ja toitesüsteem korras, muidu hakkab tagant musta tahma tulema. Kuna ma oma eelmisel autol enne DPFi eemaldust, lootuses, et saab asja korda, vahetasin ära pihustid, õhulugeja ja tegin igasugu muid imeprotseduure ka, siis näiteks mul tuli ainult tugevalt kiirendades väike vaevumärgatav hall pahvakas. Oleks DPFi ära võtnud kohe esimese asjana, oleksin ka ringi sõitnud must tahmalont taga koguaeg.
pistyk
Postitusi: 411
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#12

T Dets 10, 2019 12:27

Jah, see sundpõletus on ju tegelikult täpselt seesama asi, mida auto ise peaks tegema, ehk siis sunnitakse autot oma tsükkel ära tegema, kui ta seda ise millegipärast teha ei saa/taha

Kui auto ütles et filter on täis, nagu alguses kirjutati, siis ta ongi vb tuhaga niipalju täitunud, et enam ise põletust ei tee vaid nõuab filtri väljavahetamist. Või lased filtri läbi pesta Karlas ja uuesti külge ning autole selgeks teha, et uus filter küljes.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Kasutaja avatar
ebuprofen
Postitusi: 450
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: Toyota

#13

T Dets 10, 2019 15:39

Vist karlas mulle pakuti läbi pesu 250€ eest kui ise võtan maha ja toon kohale.
Selletage mulle kuidas dpf eemaldus võib mootori kotti panna?
HHenri
Postitusi: 48
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#14

T Dets 10, 2019 19:02

ebuprofen kirjutas:
T Dets 10, 2019 15:39
Vist karlas mulle pakuti läbi pesu 250€ eest kui ise võtan maha ja toon kohale.
Selletage mulle kuidas dpf eemaldus võib mootori kotti panna?
Kui mingi pime üritab põletustsüklite automaatikat välja progeda, aga krutib hoopis midagi muud paigast ära? Eriti sitt juhus, aga eks neid ka igasuguseid kes auto softi mudivad. Töökojal hiljem raskem tuvastada vigu kui DPF ja EGR nt ümber progetud...
mz_est
Postitusi: 11
Liitunud: R Nov 15, 2019 9:45
Asukoht: Tallinn
Auto:

#15

T Dets 10, 2019 19:16

Suhtlesin täna ESRacinguga, jäi meeldiv tunne kuna paistsid hästi valdavat EGR/DPF teemat. Neljapäeval läheb auto töösse. Teevad oma testid, määravad diagnoosi ja eks siis paistab mis lahenduseks tuleb.
HHenri
Postitusi: 48
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#16

K Dets 11, 2019 10:24

Anna siis teada mis resultaadini jõuti.
mz_est
Postitusi: 11
Liitunud: R Nov 15, 2019 9:45
Asukoht: Tallinn
Auto:

#17

N Dets 12, 2019 19:13

Käidud. Tulemus oli huvitav, nimelt tuvastati, et autol DPF-i polegi all ja tegemist softi erroriga + ka EGR-i leke.
Lahendus: EGR pimedaks, uus soft peale. DPF veateade kadunud ja hetkel elu ilus.
pistyk
Postitusi: 411
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#18

N Dets 12, 2019 20:08

Troostis tehti siis dpf põletus filtrile mida polnudki? :conf:
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
mz_est
Postitusi: 11
Liitunud: R Nov 15, 2019 9:45
Asukoht: Tallinn
Auto:

#19

N Dets 12, 2019 22:03

Lühidalt - jah. Peale termostaadi vahetust tehti DPF sundpuhastus. Ise ma mehaanik pole, seega ei oska öelda, kas nemad seda märkama oleks pidanud või mitte.
Minu poolt negatiivseid emotsioone pole.
HHenri
Postitusi: 48
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#20

R Dets 13, 2019 9:48

Filtri sisu näebki ainult siis kui üks ots summuti küljest lahti võtta ja sisse piiluda. See ongi see mõte ju et ÜVs silma ei jääks :lol: Ehk oligi sita kvaliteediga soft ümber tehtud kui filter maha võeti.
pistyk
Postitusi: 411
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#21

T Dets 17, 2019 22:14

Pm sõidad masinaga millel dpf off,egr off,ja elu on ilus? Vb tõesti
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1612
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#22

K Dets 18, 2019 16:26

Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13812
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#23

K Dets 18, 2019 16:50

"Volkswaged Diesel Department Approves"... :D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 551
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#24

R Dets 20, 2019 20:10

Põhimõtteliselt on näha mitu km tagasi viimane põletus toimus, kui see on tuhandid tagasi siis DPF puudu. Ei pea laiali lammutama.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 520
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#25

L Dets 21, 2019 16:06

yllar kirjutas:
R Dets 20, 2019 20:10
Põhimõtteliselt on näha mitu km tagasi viimane põletus toimus, kui see on tuhandid tagasi siis DPF puudu. Ei pea laiali lammutama.
No aga kui tal tech2 lasi käsitsi põletamist alustada siis on ju ajus kirjas, et viimane põletus oligi 0km tagasi? Ja kui auto ise mingite aegade tagant iseseisvalt alustab põletusprotsessi läheb ka ju kirja, nagu toimiks asi?
9-5 puhul küll näha pole tech2'ga millal viimane põletus oli. Ainult hetketäituvuse %.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Vasta