9-3 88kW "DPF particulate filter full"
Paar nädalat tagasi viskas auto ette kurikuulsa DPF veateate. Viisin auto Troost autosse, kus vahetati termostaat ja tehti DPF puhastus. Täna aga (2 nädalat hiljem) taas kiri ees. Kusjuures linna ja maantee sõidu vahekord on suht 50:50. Tööle ja koju sõidan ca 25 km maanteel suuremalt jaolt.
Helistasin Troosti, seal arvati, et ilmselt alustaks vea otsingut segusiibri klapist, mida ka viimasel korral märgati, et pole päris korras.
Kui see ei paranda viga, siis peaks pihustid üle kontrollima - koos mahavõtmisega testi hind ca 250 eur + remont või vahetus uute vastu ning kolmas variant, et tuleks filter ise välja vahetada.
DPF eemaldamise mõte laideti maha, kuna see võib halvemalt juhul tuua kaasa juba mootori vahetuse.
Reedel viin auto uuesti Troosti ja vaatame kas arvuti näitab mingit diagnoosi.
Ehk lgp foorumlastel ka mõtteid mida peaks kontrollima/tegema, et DPF teema korda saada?
Tänud!
Helistasin Troosti, seal arvati, et ilmselt alustaks vea otsingut segusiibri klapist, mida ka viimasel korral märgati, et pole päris korras.
Kui see ei paranda viga, siis peaks pihustid üle kontrollima - koos mahavõtmisega testi hind ca 250 eur + remont või vahetus uute vastu ning kolmas variant, et tuleks filter ise välja vahetada.
DPF eemaldamise mõte laideti maha, kuna see võib halvemalt juhul tuua kaasa juba mootori vahetuse.
Reedel viin auto uuesti Troosti ja vaatame kas arvuti näitab mingit diagnoosi.
Ehk lgp foorumlastel ka mõtteid mida peaks kontrollima/tegema, et DPF teema korda saada?
Tänud!
Kui DPF on täis, siis see saab tähendada kas seda, et ta ei hakka põletama mingil põhjusel, sa ei lase tal lõpuni põletada (lühikesed sõidud), mootor tahmab rohkem kui filter puhastada jõuab või on DPF nii tuhka täis, et sinna ei mahu enam midagi. Nüüd peaks välja selgitama milline põhjus on ja selle järgi edasi tegutsema.
DPF ummistus on tõenäoliselt tagajärg, mitte põhjus. Mul oli sarnane olukord, kus EGR klapp oli omadega peetis ja see edasi hakkas ummistama DPFi. Mul küll ei andnud errorit, et DPF täis, aga jõud oli täiesti ära kadunud ja lõpuks kui DPFi maha võtsin, oli sinna auk sisse sulanud. Auto ilmselt nii meeleheitlikult üritas regennida koguaeg, et sulatas ise ära ennast. Mai tea kuidas su mootoril EGR klapp ja toru maha käib, aga võimalik, et kõige lihtsam oleks äkki see maha võtta, egr/carb cleaneriga puhtaks lasta. Väike tõenäosus on, et see on lihtsalt umbes, aga tõenäosem, et klapp on läbi ja umbes. Enihuu, pärast puhastamist selgub ja kui on läbi, siis nüüd oskad ise uue klapi asemel panna.
Ma sain lõpuks abi alles ESRacing töökojast, kes kohe tuvastasid et EGR klapp on läbi. Enne seda kolm-neli kuud käisin erinevate Saabi ja diislitele spets töökodades autot näitamas, aga pakuti hoopis muid asju ja öeldi ka, et siis vaatab edasi kas oli abi või mitte.
vaata seda ka,
https://www.youtube.com/watch?v=DavdAOKCE9o&t=414s
Ma sain lõpuks abi alles ESRacing töökojast, kes kohe tuvastasid et EGR klapp on läbi. Enne seda kolm-neli kuud käisin erinevate Saabi ja diislitele spets töökodades autot näitamas, aga pakuti hoopis muid asju ja öeldi ka, et siis vaatab edasi kas oli abi või mitte.
vaata seda ka,
https://www.youtube.com/watch?v=DavdAOKCE9o&t=414s
Tuletan noorele autohuvilisele meelde, et töökojas põletatakse filter puhtaks TAHMAST, mitte aga TUHAST, mis filtrisse koguneb ja mida on võimalik (kui üldse on) eemaldada ainult füüsiliselt. Kui sul filter on ennast juba piisavalt põletanud ja/või vale õliga sõidetud, siis on DPF tuhka täis ja umbes. Selle vastu aitab siis kas filtri vahetus, spetsiaalse masinaga puhastus, lõikad filtri lahti ja koputad ja puhud vastuvoolu puhtaks või lased välja võtta. Viimane variant võiks kõne alla tulla kui muus osas on mootor ja toitesüsteem korras, muidu hakkab tagant musta tahma tulema. Kuna ma oma eelmisel autol enne DPFi eemaldust, lootuses, et saab asja korda, vahetasin ära pihustid, õhulugeja ja tegin igasugu muid imeprotseduure ka, siis näiteks mul tuli ainult tugevalt kiirendades väike vaevumärgatav hall pahvakas. Oleks DPFi ära võtnud kohe esimese asjana, oleksin ka ringi sõitnud must tahmalont taga koguaeg.
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
Jah, see sundpõletus on ju tegelikult täpselt seesama asi, mida auto ise peaks tegema, ehk siis sunnitakse autot oma tsükkel ära tegema, kui ta seda ise millegipärast teha ei saa/taha
Kui auto ütles et filter on täis, nagu alguses kirjutati, siis ta ongi vb tuhaga niipalju täitunud, et enam ise põletust ei tee vaid nõuab filtri väljavahetamist. Või lased filtri läbi pesta Karlas ja uuesti külge ning autole selgeks teha, et uus filter küljes.
Kui auto ütles et filter on täis, nagu alguses kirjutati, siis ta ongi vb tuhaga niipalju täitunud, et enam ise põletust ei tee vaid nõuab filtri väljavahetamist. Või lased filtri läbi pesta Karlas ja uuesti külge ning autole selgeks teha, et uus filter küljes.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Kui mingi pime üritab põletustsüklite automaatikat välja progeda, aga krutib hoopis midagi muud paigast ära? Eriti sitt juhus, aga eks neid ka igasuguseid kes auto softi mudivad. Töökojal hiljem raskem tuvastada vigu kui DPF ja EGR nt ümber progetud...
Põhimõtteliselt on näha mitu km tagasi viimane põletus toimus, kui see on tuhandid tagasi siis DPF puudu. Ei pea laiali lammutama.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
No aga kui tal tech2 lasi käsitsi põletamist alustada siis on ju ajus kirjas, et viimane põletus oligi 0km tagasi? Ja kui auto ise mingite aegade tagant iseseisvalt alustab põletusprotsessi läheb ka ju kirja, nagu toimiks asi?
9-5 puhul küll näha pole tech2'ga millal viimane põletus oli. Ainult hetketäituvuse %.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa