900 klassiku armatuuri eemaldamine

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
Vasta
Nakataja
Postitusi: 389
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#1

R Jaan 06, 2006 0:24

Seoses sellega, et mu autol ei toiminud korralikult ventilatsiooni süsteem (keskelt ei puhunud külma õhku ja kuskilt kostus vaikset susinat), otsustasin ma lammutada lahti kogu esi armatuuri. Kuna esimesel korral lähened asjale alati katse-eksitus meetodil, siis teistele huvilistele mõeldes, võtsin osa tegevusest pildile. Siit siis nad tulevad koos juhistega.
Päris algusest pilte ei ole - seega pisut juttu.
1. Eemalda rool ja vabasta suunatulede lüliti (võib jääda rippu juhtmete külge). Seejärel tuleb eemaldada kõlarikatted, mille all aknapoolses servas on esimesed kinnituskruvid. Üks kinnituskruvi on veel tuhatoosi all ja kaks kruvi on peidetud kindalaeka alla. Minu üllatuseks hoidis aga miski veel vasakpoolset serva kinni. Selgus, et tuleb eemaldada ka kõige äärmine pikk polt, mis muidu hoiab (koos 3-e teise pika poldiga) kinni seda ovaalset osa näidikute ümber. Nüüd hakkas kogu armatuur juba vabalt liikuma. Kuid enne täieliku eemaldamist, tuleb siiski ära võtta veel piilaritelt plastikkatted ning alles nüüd saab armatuuri 180 kraadi enda poole keerates kätte ja võib eemaldada kõik juhtmed ja pistikud. Loomulikult võib ka kõik pistikud raadio august urgitsedes eemaldada ja armatuuri enda poole tõmmates see välja võtta, kuid kardan, et sel moel ei pruugi te pärast enam aru saada, kuhu mingi pistik minema peab.
Alguses osutus minu jaoks suureks mõistatuseks veel see, et kuidas ma saan kätte selle voolikutega ühenduses oleva suunaja lüliti. Küll proovisin vabastada lülitit kruve lahti päästes (täisti lootusetu plaan, kuna see on kinni 3-e kruviga ja neile ei pääse lihtsalt ligi), kui ka lihtsalt voolikuid ära tõmmata (õnneks ei tulnud ükski lahti). Äkki vaatasin, et seal voolikute pesa ümber on mingi metall rõngas, mida hoiab kinni vaid plastikust stopper ning nii kui ma olin seda stopperit pisut painutanud eemaldus kogu voolikute pesa nagu elektripistik lüliti küljest :).
Nüüd siis ka paar pilti.
Selline vaade avaneb ilma esipaneelita armatuurile

Pilt

Siin on näha see segadust tekitanud voolikute pistik ja seda hoidev metallrõngas

Pilt

See vasakul olev hõbedane "tünn" on siis üks paljudest vaakumpumpadest, mis liigutavad õhu suunamise klappe

Pilt

Parempoolne vaakumpump ning akna allservas on näha papp/alumiiniumvoolik, mille ots peab minema äärmise õhusuunaja ülemisse ossa, kust tuleb sooja õhku olenemata klappide asendist. See voolik rebenes mul katki, kuna ma ei osanud ette näha selle olemasolu. Samas vasakpoolse vooliku alumine ots oli mul lahti tulnud ning see tuli koos esipaneeliga tervelt välja. Ei kujutagi ette kuidas seda parempoolset tervelt lahti saaks, kuna õhusuunaja poolne ots oli klambripüstoli klambritega kinni lastud ja teine ots läheb väga tihedalt ja sinka-vonka kuskile alla, kuhu ligi ei pääse. Vaskpoolse toru alumise otsa saaks aga kõlari ava kaudu päris kergelt lahti lasta.

Pilt

Sellel pildil on näha kogu "ürituse" peasüüdlane - all keskel olev vaakumpump, mille voolik oli lihtsalt lahti tulnud. Seda lahtist otsa muidugi näha ei olnud aga ettevaatlikult voolikuid sikutades ja kõrvaga kuulates leidsingi vea üles. Samuti oli lahti põrunud see must plate, kuhu need juhtmed ja üks voolik lähevad. Selle plate teisel küljel on aga vist 3 termotakistit, mis on seotud ventilaatori kiiruse lülitiga. Igaljuhul sai ka see oma pessa tagasi surutud.

Pilt

Selleks, et kontrollida kogu ventilatsiooni süsteemi toimimist, pidin ma eelmaldama esipaneelist vent.kiiruse ja vent. asendite lüliti ning need autos omale kohale ühendama. Samas on ka näha, kuidas see metallvõru hoiab kinni seda voolikute pesa. Samuti on pildilt näha 3 lampi, millest kaks on nuppude valgustamiseks ja üks sigaretisüütaja valgustuseks. Lampe tagasi pannes tuleb enne kontrollida, milline neis 3-st see sigaretisüütaja oma on, kuna see ei põle igas süüteluku asendis.

Pilt

Viimane pilt on abiks neile, kes tahaksid raadio avause kaudu läbipõlenud pirne vahetama hakata. Siin on siis näha nende asukoht, kuid karta on, et niimoodi pimesi neid alumisi lampe eriti kerge leida ja vahetada ei ole, kuna seal taga päris paras pundar juhtmeid. Aga proovida ju võib ;)

Pilt

OK! Pildid said otsa aga kokku tuleb krempel ju ka veel panna. Uhh, minu jaoks oli see isegi hullem töö kui lahti võtmine.
Põhimõtteliselt käib kõik vastupidises järjekorras, kuid mõningate juhtmete tagasi panemiseks on vaja pisut teadmisi. Jama tekkis nimelt kindalaeka valgustuse lülitisse mineva juhtme tagasi panekul. Kuna see lüliti asub täpselt kindalaeka paremas servas ja teisel pool on õhusuunaja korpus, siis sinna vahele (vahe 2cm) palja käega ligi ei pääse. Juhe on ka nii lühike, et ühendada saab alles siis kui paneel enamvähem omal kohal.
Pärast pikka katsetamist jõudsin järeldusele, et pean selle õhusuunaja sealt eest ära saama. See kinnitub paneelile plastik nagade abil ja neid sisse surudes saabki õhusuunaja kätte. Et mitte minu vigu korrata,soovitan õhusuunaja juba enne paneeli paigaldamist eemaldada.
Nüüd oli juba väga mugav juhe oma pessa suruda ja kuna mul oli vaja ka see katki tehtud pappvoolik oma pessa saada, siis tänu eemaldatud õhusuunajale õnnestus ka see töö suht lihtsalt.
Enne paneeli kruvidega kinnitamist kontrolli kas ka kõik nupud ja funktsioonid töötavad nii nagu peavad ja siis ei muud, kui kõik kruvid õigetesse kohtadesse tagasi ja korralikult kinni. Rool pange ka tagasi! :D
Ongi kõik.
Valmis.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6994
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

R Jaan 06, 2006 7:01

Ja kogu töö võtab ca 40 min-1h.
Seda muidugi juhul,kui esimest korda ei lammuta.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1230
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#3

R Jaan 06, 2006 7:51

Tubli töö, head pildid:head:
Nakataja, kaua see sul aega võttis?

Kas selle loo võiks äkist kah sinna üles tarkuseterade rubriiki pista?

Pisut teemaväliselt, kas ilma keskkonsoolita tuhatoos peabki olema paneeli külge needitud või on mul tegemist miski eelmise omaniku isearetusega? Tahaks kangesti selle asemele keskkonsooli panna...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Nakataja
Postitusi: 389
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#4

R Jaan 06, 2006 9:36

Algselt postitas: Ryhkija
Tubli töö, head pildid:head:
Nakataja, kaua see sul aega võttis?


Aega kulus umbes 3 tundi aga sellest vähemalt 1,5 tundi kulus lihtsalt süsteemi uurimisele ja pildistamisele.
Nagu Trionic kirjutas, siis kogenud mehel võtaks kogu protseduur aega mingi 1 tund. Kuid alati ei pruugi ju ka vea tuvastamine nii kergelt õnnestuda nagu see mul läks.
Üks asi tuli veel meelde - nimelt neid piilarite katteid saab eemaldada ja tagasi panna ainult siis kui esipaneel juba lahti on.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#5

R Jaan 06, 2006 10:48

tubli nakataja:notworthy:

ise võtsin ka kogu kupatuse ära suve lõpus.
muideks kindalaegas jäigi pimedaks, kuna ka ei suutnud enam seda juhet tagasi panna;)
ise võtsin ka selle alumise ''kokkupõrkekaitse/pehmenduse ära. Sellega sai nalja-mul oli isegi pildiraamat kõrval, kahjuks ei olnud selle raamatu piltnik sugugi nii hea fotograaf kui Nakataja:P Nii et nende nelja poldi leidmine võttis hulk aega. need tulevad mootoriruumi poole pealt-no nii väitis raamat. Lasin jumala valed poldid lahti- tegelt on nad rohkem seal poritiiva seespool.
Ja ise võtsin kõigepealt selle armatuuri eest ära-piltidelt tundus, et Nakataja jättis selle külge-see käib alt üles suunatud nelja pika poldiga, kusjuures NB poldid on kõik eri pikkusega ja ärge segi ajage-tegelt on neil vist isegi triibud peal-1, 2. 3, 4 triipu-vist vasakult paremale kui ei eksi.

Aga nende papptorudega saab nalja jah-keegi on klambripüstoli tehases kätte saand ja kohe ka kasutanud;)

Kui see kupatus juba eest ära, siis tuleks kõik need vaakuumvoolikud üle vaadata ja ka soojendusmootor. Mina armastan ju kõike lahti võtta;) Nii ka selle Electroluxi mootori-
no kurat täitsa mõttetu töö-seest nägi välja, nagu oleks eile tehasest tuld-läksin igaks juhuks vaatasin ajalehe kuupäeva üle, et noh ega äkki ajahüpet ei toiminud:P
Need luxi mootorid pididki head olema, hiljem kasutati Magnet Marelli vist, saast.. nendel A-pilari katetel on komme ülevalt kõveraks tõmmata(Päike) ise parandasin vea liimides taha õhukese alumiiniumplekitüki...
Nakataja
Postitusi: 389
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#6

R Jaan 06, 2006 11:27

Algselt postitas: mart96
Ja ise võtsin kõigepealt selle armatuuri eest ära-piltidelt tundus, et Nakataja jättis selle külge-see käib alt üles suunatud nelja pika poldiga, kusjuures NB poldid on kõik eri pikkusega ja ärge segi ajage-tegelt on neil vist isegi triibud peal-1, 2. 3, 4 triipu-vist vasakult paremale kui ei eksi.


Mina jätsin selle armatuuri osa paneeli külge (keersin välja vaid kõige vasakpoolsema poldi), kuigi võibolla on selle eemaldamisest isegi pisut abi juhtmete-pistikute eemaldamisel/tagasipanemisel.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6994
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

R Jaan 06, 2006 18:14

Algselt postitas: Ryhkija
Tubli töö, head pildid:head:
Nakataja, kaua see sul aega võttis?

Kas selle loo võiks äkist kah sinna üles tarkuseterade rubriiki pista?

Pisut teemaväliselt, kas ilma keskkonsoolita tuhatoos peabki olema paneeli külge needitud või on mul tegemist miski eelmise omaniku isearetusega? Tahaks kangesti selle asemele keskkonsooli panna...


Ongi needitud:mad:
Nakataja
Postitusi: 389
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#8

R Jaan 13, 2006 23:13

Mainisin ülal teemas, et olge tähelepanelikud nende 3-e lambi tagasi panemisel, kuna neist üks on sigaretisüütaja oma ja ei põle igas süüteluku asendis. Vabandage, ajasin teile pisut pada :red:
Selgus, et neist üks on hoopis "Fasten Seatbelts" tuli!
Lugu järgmine. Peale seda armatuuri eemaldamis-tagasi panemis protseduuri autoga sõites imestasin, et miks mul see "FS" tuluke ära ei kustu, kuigi turvavöö kinni. Kuna sõitsin päevasel ajal ei saanud aru, et ka midagi nuppude valgustusega viltu oleks olnud. Sõites aga ühel õhtul Tartust-Tallinna poole, märkasin silmanurgast, et turvavöö sulgudes muutus ka nuppude valgustus tuhmimaks. Ja siis ma taipasin, et olin ise ämbrisse astunud oma lampide pigaldamisega. Ehk siis "FS" lamp oli läinud nuppude valgustuse auku ja vastupidi.
Seega rõhutan - kontrollige enne kuhu te oma lambid pistate! :)
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1230
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#9

E Jaan 16, 2006 10:04

Algselt postitas: Nakataja
Ehk siis "FS" lamp oli läinud nuppude valgustuse auku ja vastupidi.

Nojah, tuleb endalegi tuttav selline vahetus ette - esimesel 900-l õnnestus mul nii segi ajada tuhatoosi valgustus ja seesama "fasten seatbelts" :P
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
farmacoma
Saabiklubi liige
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#10

E Jaan 16, 2006 20:10

mina kah ei saanud seda kindalaeka tuld õigesti tagasi, kuigi ma olen neid laudu mitu korda ära võtnud ja eelmisel autol õnnestus ta töötavana tagasi kah panna. praegu aga mul tuli ei põle... ei oska õigesti ühendada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6994
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

T Jaan 17, 2006 18:49

Algselt postitas: farmacoma
mina kah ei saanud seda kindalaeka tuld õigesti tagasi, kuigi ma olen neid laudu mitu korda ära võtnud ja eelmisel autol õnnestus ta töötavana tagasi kah panna. praegu aga mul tuli ei põle... ei oska õigesti ühendada.


Said ju manuaali koos skeemidega minult???
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1053
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#12

R Juun 09, 2006 11:12

Sai kah enda masinal aramtuur lahti lammutatud, et tahhomeetrit installeerida (84. aasta oma ei sobi 89. aastal toodetud mudelile. Üks on Swiss made ja teine Saksamaal toodetud... füüsiliselt sobib, aga märguandetulesid on vanemal vähem ja ilmselt ka elektriskeem on kergelt teine.)
Aga peale kokkupanekut jäi mul 1 see pikk polt üle, mis seda ovaalset värki ümber kellade ja raadio hoiab. 3 polti sain koju aetud, aga 4. ilmselt polnud kinnigi ja nüüd pole teda kuskile panna ka. Mingi auk tundub tuhatoosi sees olevat, aga sinna ta ei taha eriti sobida, kuna jääb pinge alla ja mutrini ei jõua ka :freak:
Kas uuematel massinatel ohutulede lüliti ei käigi lahti, et pirni sees vahetada? Doonori oma käis mul lahti ja pirn vahetatav, uus lagunes tükkideks ja pirn kinni joodetud. :beer:

Nojah, peale postituse tegemist vaatasin viimast pilti siin lehel... tõesti, seal tuhatoosi kandis on üks polt :gun:
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 439
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5Aero, 9000CSE, 900 T16
Kontakt:

#13

K Juul 12, 2006 19:53

See voolik rebenes mul katki, kuna ma ei osanud ette näha selle olemasolu. Ei kujutagi ette kuidas seda parempoolset tervelt lahti saaks, kuna õhusuunaja poolne ots oli klambripüstoli klambritega kinni lastud ja teine ots läheb väga tihedalt ja sinka-vonka kuskile alla, kuhu ligi ei pääse.
Aga kas keegi oskab öelda mismoodi on seda süsteemi võimalik lahti võtta, ilma et kohe seda voolikut purustaks?
Endal ripub terve armatuur just sellesama vooliku taga kinni ja ära tulla ei taha :(
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE + 900 T16 MY92 + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9-5 MY01+MY98 2.3t varuosad
Vasta