Saab 9-5 S, 2.0T, 1998 või lihtsalt Bob Marley, SoS / HelenaEinmann

Vasta
Kasutaja avatar
HelenaEinmann
Saabiklubi liige
Postitusi: 102
Liitunud: K Jaan 20, 2016 21:10
Asukoht: Tapa/Rakvere/Tallinn
Auto: Saab 900i, 1989 e. Nunnu

#1

Ühel ilusal sügisesel pühapäeval otsustas SoS sõbraga mõneks ajaks ära kaduda ja ilmuda tagasi printsina valges Saabis (hobused ongi liiga mainstream :D).


Ma ei usu, et ma alguses oma uue cirrus white kaunitari üle väga õnnelik tundusin...

Esistanget kaunistas imeline Bob Marley kleeps, taha oli diibima sisuga mõttetera kleebitud, käigukangiks oli üliseksikas läikiv sinine käigukang (mis meenutas midagi väga muud) ja need sini-punaselt vilkuvad esituled olid ikka hoopis teisest dimensioonist.
Mu esimene küsimus oli, et kas tegu on Narva või Kohtla-Järve tuuninguga? Kahjuks olid mõlemad variandid valed :conf: .

Pilt
bob tõstuk.jpg
bob tõstuk.jpg (126.89 KiB) Vaadatud 7068 korda
bob.jpg
bob.jpg (177.36 KiB) Vaadatud 7068 korda
kang.jpg
kang.jpg (105 KiB) Vaadatud 7068 korda
Kuid kui nüüd need pisiasjad kõrvale jätta (peale Bobi kleepsu eemaldamist läks asi ikka tükk maad paremaks :roll: ) siis ei ajanud roosteaugud tiibadel nutma, pagassi luuk on ühes tükis (tiib unistab iseseisvalt õhku tõusmisest) ja auto läks käima ning jäi käima! Iluvigu on kamaluga ja parandamist terve talve jagu ja siis veel natukene, aga märtsiks on äkki #basicwhitemomcar valmis :drive: .

Auto ajaloost:
Eestisse on toodud 2001
kuni 2009 aastani on auto ühe omaniku käest teise kätte rännanud
2008 mootor kokku lastud :butt:
2009-2019 oli auto ühe omaniku käes - sellest ajast on ka põhjalik ülevaade Troostis tehtud töödest
aastast 2019 on masina kallal tegutsenud Kratid, katid on teadmata kadunud, pool keskmisest pütist ka, keegi ei tea, kuhu sai :D!

30.10.2021 Auto tõstukil ja päriselt nutma ei ajanudki! Juhipoolselt esiklaasilt kakkusid poisid toonkile maha.
01.11.2021 ülevaatuse onu ohkas raskelt kui SoS järgmise Saabirümakaga talle ukse ette sõitis, kuid oli meeldivalt üllatunud kere seisukorra üle .
que
Postitusi: 1411
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#2

Woow ..see on ikka püss leid
Real custom sh** , ära prükkarisse neid viska, saad veel head hinda küsida :D
Vaata istme vahed üle, äkki leiad veel midagi põnevat.
Everyday Regular SAAB guy!
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1988
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#3

Palju õnne uue autoga! Pesta vaja ja see käigukanginupp +10 hj. :D
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1891
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#4

Ma tunnetan mannergu vaibi! :drive: :headbang:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14349
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

wilddog kirjutas: T Nov 02, 2021 9:31 Ma tunnetan mannergu vaibi! :drive: :headbang:
Need tuled oleks vaja mannergule ümber tõsta..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1980
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#6

Kasutaja avatar
HelenaEinmann
Saabiklubi liige
Postitusi: 102
Liitunud: K Jaan 20, 2016 21:10
Asukoht: Tapa/Rakvere/Tallinn
Auto: Saab 900i, 1989 e. Nunnu

#7

Nonii. võtsin täna siis esimese tolmuimemise ette. Leiud olid: peoga seibe, mõned kunstküüned, Skeleton fishbone kleeps, igapäevane olmemudru, 1 hoovi jagu libedusetõrje kruusa, pagassilt puuduv "t" täht ja hobuseraud :conf: .
hobuseraud.jpg
hobuseraud.jpg (88.62 KiB) Vaadatud 6896 korda

OO, Saabigurud :notworthy: , mul on teie nõu vaja! Kas hobuseraua peaks alles jätma juhi istme külge? :D
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1891
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#8

Taga on embleem puudu, sinna võib panna tolle raua. Ilmselgelt on mootor kohvi, sinna on terve hobune sisse topitud. Eks sellest hobesest see raud ka üle jäi.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#9

wilddog kirjutas: T Nov 02, 2021 16:23 Taga on embleem puudu, sinna võib panna tolle raua. Ilmselgelt on mootor kohvi, sinna on terve hobune sisse topitud. Eks sellest hobesest see raud ka üle jäi.
Huh, ma juba kartsin, et see kolin mootoris on uuesti saaledest, aga tegelikult lihtsalt kolm ülejäänud kabjarauda otsivad alles väljapääsu?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#10

Vot need viimased postitused olid lõbus lugemine ja see hobuseraud ajas konkreetselt naerma, et nagu päriselt, keegi on autosse hobuseraua ära kaotanud? :lol:
A kunagi oli üsna paljudel E-mersudel hobuseraud esivõrel, ma küll ei tea, miks. Ka äkki nii paljudes autodes kaotatud/leitud hobuseraudu? :conf:
Kasutaja avatar
HelenaEinmann
Saabiklubi liige
Postitusi: 102
Liitunud: K Jaan 20, 2016 21:10
Asukoht: Tapa/Rakvere/Tallinn
Auto: Saab 900i, 1989 e. Nunnu

#11

Vahepeal on saanud veidi aega mõtteid setitada. Mitte, et see väga palju tarku ideid pähe tõi...

Aga eluliselt oluline küsimus on, et kas temast Saab ilus harju keskmine Saab? Või me läheneme asjale loomingulisemalt ja jätkame halva tuuningu piirimail :D?

Ükspäev meenustasin neid aegu, kui rate.ee oli veel elu ja mu sõbrad oma autorontidele järjekindlalt põhjavalgust paigaldada üritasid.
Bobikts.jpg
Bobikts.jpg (95.94 KiB) Vaadatud 6518 korda
Kass on sellesse autosse armunud. Mudaseid templeid on terve hele sisu täis ja tüüpi ei saa vabatahtlikult autost välja :D. Samuti peab ta alati inspekteerima,
mis me korda saadame.
kass1.jpg
kass1.jpg (190.6 KiB) Vaadatud 6518 korda
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#12

Ülevaatuse jaoks sai ühe doonori alt katalüsaator alla pandud, mille turuväärtus oleks umbes sama olnud, mis tervel autol kokku. Lisaks ei sõitnud juhiaken normaalselt alla ja üles ning pärast kahte ebaõnnestunud taskulambiga "väliremonti" läksin lihtsama vastupanu teed ja tõstsin doonorilt terve ukse seitsme minutiga ringi mõeldes, et küll ma toas soojas selle valge ukse korda teen, aga võite kolm korda arvata, mis mul juba 4ndat kuud koridoris oma aega ootab...
IMG_20211215_122411.jpg
IMG_20211215_122411.jpg (73.26 KiB) Vaadatud 5845 korda
Lähitulede valgus oli täiesti olematu ja selgus, et mõlemad lähitulepirnid olid 180 kraadi valepidi jõuga sisse surutud... Pirnid õigetpidi ja valguspilt kohe perfektne. Samuti oli vasaku udutule valgusvoog täiesti abstraktne lärakas. Keegi oli otsustanud reflektori lihtsalt pintsliga halli värviga ära värvida. Doonorilt jälle asendustuli peale ja korras.
Elu oli lill niikauaks kuni ükshetk hoovis käivitus täiesti 0. Ei klõpsu, ei ketramist, ei mitte midagi. Natuke näpuga järge ajamist ja tuvastatud, et voolu välja antakse ja ilmselt siis starter läbi. See töökoda, kes katalüsaatori alla keevitas ei tahtnud mitte kuidagi vedu võtta. Küll on ajad täis, siis pühad, siis kollektiivpuhkus jne Eriti virilaks mindi kui küsisin, kas nad oleks nõus ka pisut karbikeevitust tegema. Suhtumine oli selline, et kui uusi originaaljuppe ei too, siis nemad tegema ei hakka. Õnneks leidsimegi palju kliendisõbralikuma koha, kes oli nõus töö ette võtma. Mul oli isegi üks doonorstarter kaasa anda, aga selle otsapuks oli täiesti läbi olnud ja seda kasutada ei saanud. Aeromotorsist oleks saanud AS-PL starteri ~56euriga, aga vana ei tahtnud ikka üldse uskuda, et see võiks õige asi olla, sest tema kataloogides kõige odavam 156€. Kuna aga pühad pressisid peale, auto oli juba liikumisvõimetuna töökojas ja selleks, et see seal teadmata aja kohta kinni ei hoiaks, tuli siiski tema pakutuga leppida. Vahepeal võttis ta ajaviiteks vana starteri lahti ja korpusest pudenes selline seis välja.
PXL_20211231_120654354.jpg
PXL_20211231_120654354.jpg (334.66 KiB) Vaadatud 5845 korda
Aga seni kuni juppidega kullerit tuli oodata sai juba karbis laiutavat auku keevitama hakata. Rooste järatud auk oli loomulikult kõige ebasobivamas kohas, täpselt kütusefiltri taga ja noo see oli sellist nägu, et kui kasvõi hingata sinna peale, siis rooste lendab minema ja ei jäägi midagi sellest järgi (ehk iseenesest peaaegu mõistan eelmise töökoja virilust). Õnneks ei kasvanud meistrimehel käed traditsioonilisest kohast välja ja pärast 3-4 korda üleni bensuseks saades suutis ta säilitada originaalkorpuse ja sinna uued liitmikud teha. Selleks hetkeks oli juba 2x auto väärtus remontide alla pandud.

Slepis töökotta viimisel oli vaja saada korraga väravapostide vahelt läbi, libedast mäest üles ja kirsiks veel 90 kraadine pööre vasakule. Kuna ülemine tee oli täiesti kiilakas, siis õnnestus veniva tropiga ainult "jõnksutades" 20-30cm seda tõusu võttes ja kui tõmbav auto juba piki teed oli, aga tõmmatav veel väravapostide vahel, siis juhtuski see mida osavamad oleks kaugelt ette näinud, et 45 kraadise tõmbanurga korral otsustab auto rataste suunalise edasiliikumise asemel hoopis ristisuunas läbi libiseda ja sai ilusa mütsakaga esitiivaga väravapost ära äestatud. Õnneks suuremat kahju küll ei tekkinud, aga külgmisest suunatulest sai lahti ja uks käib avanedes nüüd esitiiva pihta veidi.

Lõppu ka üks ilupilt
PXL_20211128_143724214_2.jpg
PXL_20211128_143724214_2.jpg (598.04 KiB) Vaadatud 5845 korda
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1215
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#13

Muide see odav as-pl starter tãitsa toimiv tükk ja hea kvaliteediga.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#14

Tean, teisele masinale sai peale pandud ja sellepärast olekski julgenud osta seda, aga kuna tarne oli päev kauem (ja seegi mitte garanteeritud), siis sai seekord sedasi valitud. Kuna ta on üks esimesi 9-5 ehk üleminekumudel, siis on mitmed sõlmed veel "vanad" ja/või 9-3OG omad (a'la tagapidurid)
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#15

Üks murekoht oli mitte-tagasi-keerav süüteluku starteri asend. Süüteluku põhja kättesaamiseks on vaja ikka väääga korralikutl lammutada. Eriline keberniit oli käiguhoovastiku lahti saamine käigukangi korpuse küljest, sest kartsin, et mootori poolelt seda liigendit tagasi saada on veel tülikam. Kõigest 2h, et see kinnituspolt lahti saada ja 4h, et seda uuesti tagasi saada (või oli see vastupidi aegadega, aga no ebanormaalselt palju).
Pilt
Tordikirsiks oli doonori pealt võetud süütelukupõhjaga täpselt sama seis, et võti tagasi ei vedruta (doonori peal toimis). Vahetasin veel süütelukku ennast, aga mitte midagi... Frustratsiooni oli piisavalt, et see aasta mitte uuesti proovida seda põhja vahetust...
Suvel hakkasin ventileeritavaid mäludega elektriistmeid paigaldama ainult selleks, et teada, saada, et juhtmestik täiesti puudub sellise tuuningu jaoks. Nüüd ei mäletagi enam, kas istmete või süüteluku vahetuse käigus, aga emmal-kummal juhul sain airbagi tule põlema ja veel nii mõnusalt, et TECH2 ütleb süüdimatult, et SRS ajuga ühendust ei saa ja kõik. Eriti magusaks tegi veel teadmine, et tegemist on ühe esimeste seeria 9-5'tega, mis tähendab et sama koodiga aju leidmine võib tõeline õnnemäng olla. Sedasi ta põleva tulega terve suve ja sügise seisis ning mott tegeleda puudus, kuni järsku novembris tuli enam ei põlenud. Tech2 ajule jätkuvalt ligi ei pääsenud, aga äkki sai see 28 "sõidutsüklit" vms lõpuks täis??
Igatahes sobivamat ajastust oleks olnud raske leida, sest ÜV aeg oli täpselt kätte jõudnud. Ja veel sobivamalt läks selle peale puruks aknatõstumehhanismi roheline julla. Loomulikult oli masin sel hetkel kaugel Tallinnas ja pidi esimesed lumetormid poolavatud aknaga üle elama. Huvitaval kombel 2006'ndast aastast saabidega toimetanud ja mul puudus igasugune kokkupuude sellise "tüüpveaga" ja nüüd see aasta sain kolm korda tegeleda. Vähemalt oli selle eest töö nii selge, et müts näppus Mustamäe Rehvikeskusest laenatud peenikese lapiku ja T30 kruvikeerajaga oli 4 minuti pärast klaas uuesti paigas. Pärast sellise Ohtliku Vea likvideerimist sai ülevaatusele minna ja ilusasti läbitud, koos vana hea märkega "Tulekustuti kontrollimata". Kohe eriline vimm tekib sedasi võtta ametlik õiguspäring Transpordiametilt selles osas ja lasta oma sinised hüüumärgid likvideerida...

Pilt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
entson
Postitusi: 497
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#16

Tere! Ma olen oma kustuteid ise kontrollinud ,kuulan kas pulber liigub ja osuti rohelisel ,ning märgin järgmise aasta kuupäeva ja oma nime. Üle 10a. vanused võib ära visata. Kelle asi see on ,et aken ei liigu ,see on ju isiklik vara ? Aga näe ametnik on nii otsustanud, sest ka tema peab oma töökoha vajadust kuidagi õigustama !
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#17

Kusjuures minu teada peetakse mittetöötavat aknatõstukit ohtlikuks veaks ikkagi. Ja neid rohelisi vidinaid on omal ka mõned läinud, eks eriti ettevaatlik tuleb olla talvel külmunud akende puhul. Õnneks ei ole väga suur töö neid vahetada, aga kui mul korra läks, võtsin kohe mõned varuks, hiljem oli hea võtta.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#18

Juhiaken on ohtlik, sest võib politseionul põlve värisema võtta kui akna asemel ukse avad... ülejäänud akende mitte-avanemine on väheohtlik viga ja läbimist ei sega.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#19

Ainult juhiaken peabki töötama,ülejäänutest on ülevaatusel savi. Ma ka kunagi läksin nii ülevaatusele,et juhiaken ei liikunud.Küsisin kohe ära,et kas nii saab läbi,öeldi et ei ning ma ei hakanud üldse sooritamagi ülevaatust,sõitsin minema ning läksin uuesti kui aken korras .
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#20

Kui eelmine aasta oli pigem paigalseis, siis see aasta oli selle eest aktiivses liikumises (Kuna kolmandal põhimasinal oli seevastu seisuaasta olles erinevatel põhjustel 9 kuud karbikeevituses)
Eneselegi piinlikult avastasin, et ma ei olnudki õlivahetust veel teinud talle. Vähemalt tuli õlipunn lahti erinevalt mõnedest teistest juhtumistest, kus ülekeeratud peaga polt süüdimatult tagasi pannakse.
PXL_20230419_121926589.jpg
PXL_20230419_121926589.jpg (181.67 KiB) Vaadatud 2618 korda
Uhke kataloogistarter suutis vähem kui 2000km vastu pidada ja lendas laiali. Kuna kevade poole oli oluliselt viisakam ise auto alla ronida, siis panin ühe vana starteri külge, mille õnneks juhuslikult kuurist kultuurkihi alt leidsin. Saatsin küll uue tagasi, aga tehasest tuli lakooniline vastus, et see garantii alla ei lähe.

Ka temal kippusid tagapidurid peale jääma ja proovisin koduste vahenditega pisut järjele aidata neid. Midagi vist isegi õnnestus ja enam peale ei jäänud. Kuigi nüüd kevadlamelle alla pannes avastasin, et üks uutest piduriklotsidest täiesti lõpuni kulunud.
PXL_20230425_093204993.jpg
PXL_20230425_093204993.jpg (202.49 KiB) Vaadatud 2618 korda
Aga muus osas õnnestus seejärel 10kkm ära sõita, nii et midagi järgi ei andnud ja ka see uimane mitsu starter on senikaua vastu pidanud. Isegi -20C koos eluvana akuga sai iga kord käima, kuigi tunne oli, et järgmist tiiru enam ei jaksa.

Ülevaatusel oli aru saada, et liisingupilliga tegemist ei ole. Niipalju pidi tegelema, et esimene summutisukk tuli ära vahetada eelnevalt.
  • VO: aku kinnitus halvenenud
    VO: Udutule kinnitus halvenenud
    VO: Põhjakorkide ümbrus halvenenud
    VO: Summuti seisukord halvenenud
    VO: Külgmised suunatulede ühendus halvenenud
Kuiva statistikat ka:
Total Vehicle costs 0,30€/km
Total driven distance: 12.219 km (380.362 km to 392.581 km)
Period: 31.10.2021 until 15.03.2024 (866 days)
PXL_20230822_135234494.jpg
PXL_20230822_135234494.jpg (221.92 KiB) Vaadatud 2618 korda
Hobuseraud on veel jätkuvalt paigaldamata...
...ja sellepärast ilmselt õnnestus ka nüüd parem külg pisut ära rihtida kui vabariigi aastapäeva puhul pisut pauku tegin. Selgus, et liiga uljalt ei tasu päris tee pealt tugeva langusega sissesõiduteele keerata, kui viimane on jätkuvalt veel jäine. Jõudsin küll teatud koguses rooli tagasi keerata, aga reaktsioonikiirus jäi ikkagi lahjaks ja sai aiapostile musi ära teha.
PXL_20240225_073000399.jpg
PXL_20240225_073000399.jpg (212.92 KiB) Vaadatud 2612 korda
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Vasta