Õues oli aasta 2016, suvi. Tuli aeg osta endale uus igapäevane auto. Enne seda olulise momenti juba pikka aega mu silm vaatas Saabide suunas. Info uurimine internetis, saabiomanikudega juttu ajamine, et endale rohkem selgeks saada mis värks see Saab on. Köitis välimine disain, interjöör eriti armatuur ja üldine sõnum mida see auto näitab. Tulevikus mittu korda olin veendunud, et valik oli õige, sest kui sa parkisid oma auto ja koju minnes mittu korda keerad ringi ja viskad pilgu auto peale mõttega, et krt no ikka ilus pill ja see tunne ei kadu aastadega, siis on see auto just sinu jaoks.
Augustis 2016 leidsin auto 24l üks 2.0 bensukas Tartus, uurisin kas on veel alles, istusin rongi ja läksin sinna. Keset teed sain sõnumit, et vabandused aga auto müüdud . Tartu tulles kohe istusin Tallinna rongile ja tagasiteel hakkasin vaatama mis oli veel huvitava auto 24l. Sõber saatis seda 9-5 kuulutus "M:Saab 9-5 3.0TiD 130kw 2003a - Eesti Saabiklubi foorum" viewtopic.php?f=13&t=19152. Öeldes, et no mida kaotada, helista ja mine vaatama ja nii tegingi.
Saabusin Tallinnasse tagasi ja läksin Ülemiste keskuse parklasse kokkulepitud ajaks müüat koos autoga kohtuma. Eriti korralikult autot ei vaadanud kuna teadmisi ja oskusi tol ajal oli suht vähe. Kiir ülevaat ja läksime sõitma, väike tiir Ülemiste tehnopolis, leppisime hinnaga ja ma olen uus Saabi omanik.
Juba pärast hakkasin kaevama ja uurima mida ma siis endale ostsin. Saab 9-5 2003 aasta. Auto Saksamalt pärit, kuigi osa oma elust oli veel Hollandis, 2015 oli toodud Eestisse. Minu kätte saabudes odomeeter näitas 297000 km. Kere peal kui tähelepanelikult vaadata, oli värviparanduse jäljed näha, kuid samas rooste ja muid kahjustused puudusid. Salong oli väga heas seisus. Aero elektriistmed ventelatsiooniga ja soendusega, tagaistmed ka soendusega. Karbon imiteeriv armatuuripanelid. Navi1 multimeedia. Pagassis loomadeširm. Mootoriruumis aga oli mitte eritti hea reputatsiooniga 3.0 TiD mootor ja isegi kui teada sain mis kass kottis see on, ei tekkinud mul paanikat ja soovi ruttu autot maha müüa.
Nüüdseks on juba 5 aastat möödunud, läbisõit 379k. Olime olnud Saabiga erinevates seiklustes ja kohtades, olen tassinud temaga väga palju asju, nii et pagass oli laeni täis ja pole kordagi juhtunud nii, et pidin tee peal seisma jääma. Mingi hetk tekkis mõtte, et peaks veits uuem autot osta ja jätta Saab varuautoks, sebisin endale Honda Accord 09 a, 2.4 bensukas , atm, beezh sisu, AGA aasta pärast müüsin maha , emotsioone 0 ja sama tunne nagu Saabiga puudus.
Edasi juttustsn mis oli 5 aasta jooksul autoga tehtud ja mis kohtades olime Saabiga olnud.
Hetkel, vaikselt kogun asjad suure remondi jaoks, ja tulevikus plaanides autot ülervärvida.
Saab 9-5 3.0 TiD 130kw 2003 messershmit109
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 918
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Siin ju täitsa korralikult kalendrifoto potentsiaali
Mis see nii suurelt raha kulutama hakkab? Kui on etteplaneeritud tegevus, siis peaks ju hoopis "hooldus" olema, mitte "remont"
Mis see nii suurelt raha kulutama hakkab? Kui on etteplaneeritud tegevus, siis peaks ju hoopis "hooldus" olema, mitte "remont"
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Jah , õigem on öelda "suur hooldus" . Kevadel on plaanides võtta mootor maha, mõned tööd tahaks temaga teha, samal ajal uued piduritorud panna, kere roostetamine peatada, eriti tagaosas. Läbiroostetatud kohti õnneks veel pole, seega on tarvis teha ennetavad meetmed et säilitada auto veelgi pikkemaks ajaks. Puhastada küütusepaak, ning tagavedrustuse täielik rebuild teha.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Olgu järgmise kalendri fotokonkursile jagan siis.
Saabiga jah, väga mugav vedada igasugused hobidega seotud tarvikud, isegi ralliauto võistlustele.
Kui on kuskil info/juhebd kuidas navi1 asemel android paigaldada, siis meelega loeks.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Jaanuaris sai vahetatud kõrgsurvepumba SCV klappid, need mis kütuserõhu regullivad . Eelneval katsel ei saanud poltid lahti keerata ja seekord keevitasin TIG iga pikkendused nende peale, et oleks võimalik lehtvõtmega need lahti saada.
Vahetusele veits segab ruumipuudus ja kui poltid ajaga on kinnijäänud siis on kuuskantiga need suht raske lahtikeerata.
Millised sümptomid väidavad siis sellele, et need solenoidid tahavad uuendamist.
1- kiirenduse ajal auto hakkab räigelt jõnksutama, arvuti järgi on näha kütsisurve kukkumine jõnksude ajal.
2- minu Saabil see algas 4 käigul, umbes 100 km/h kandis, aasta pärast juba 2/3/4/5 ja erinevatel kiirustel.
3- filtrivahetus eriti ei aita, vb ainult paariks päevaks, pärast sümptomid toimivad uue hooga.
4- solenoidide rikke ei mõju käivitamisele.
Peale vahetust auto kiirendab nii nagu peab.
Samal päeval võtsin turbokompressori ka maha.
Tahtsin vahetada kinnitamise mutrid vaskmutride vastu, puhastada keermed, määrida keraamika määrega ja puhastada turbogeomeetriat.
Panen tähele, et 3.0 diisli turbol on ainult geomeetria ja seda juhiv klapp, rõhu klappi pole .
Vahetusele veits segab ruumipuudus ja kui poltid ajaga on kinnijäänud siis on kuuskantiga need suht raske lahtikeerata.
Millised sümptomid väidavad siis sellele, et need solenoidid tahavad uuendamist.
1- kiirenduse ajal auto hakkab räigelt jõnksutama, arvuti järgi on näha kütsisurve kukkumine jõnksude ajal.
2- minu Saabil see algas 4 käigul, umbes 100 km/h kandis, aasta pärast juba 2/3/4/5 ja erinevatel kiirustel.
3- filtrivahetus eriti ei aita, vb ainult paariks päevaks, pärast sümptomid toimivad uue hooga.
4- solenoidide rikke ei mõju käivitamisele.
Peale vahetust auto kiirendab nii nagu peab.
Samal päeval võtsin turbokompressori ka maha.
Tahtsin vahetada kinnitamise mutrid vaskmutride vastu, puhastada keermed, määrida keraamika määrega ja puhastada turbogeomeetriat.
Panen tähele, et 3.0 diisli turbol on ainult geomeetria ja seda juhiv klapp, rõhu klappi pole .
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Tükk aega tagasi hakkasin otsima varu käugukast, väike läbisõiduga või kui õnnestub siis tutt novuju. Suht ootamatu vedas leida tuttikas kast Moskvas just FM57 B02 mudeli mis sobib v6 diislile. Asjad klappisid isegi nii kokku, et tuttav oli tol hetkel Moskvas ja oli nõus ostuga aidata ja Eestisse toomisega. Mingi aja möödumas kast on mul käes. Oskab keegi täpsustada, mille jaoks on see väike painutatud hoob, ühe otsaga kasti sisse lükkatud , nimesildi kõrval ?
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Ohoh - väga uhke!
Aga miks on manuaalkasti lausa varuks vaja? Ning kui saladus ei ole, siis mis selline komplektne uus asi maksis? Ma loodan, et keegi tahtis laopinda tühjemaks saada
Seal käib (tuulutus)kork. Ilmselt on transportimiste ajaks vahetushoob sealt kaudu fikseeritud? Nt FM55-l annab otsakaane all käiguvahetusvõlle nn üle tõmmata. Mis tähendab kasti poolitamist. Nii mul kui ka mõnel teisel on see halb kogemus olemas
Ma olen aerol (bensukate FM55-d näevad samasugused välja) vahetanud kasti 2x ja enne sügisel seisma jätmist ei püsinud viies käik enam sees (otsakaane alt viga ei tuvastanud) - ma seni arvanud, et see on mu ebaõnn ja-või liiga kiire-sloppy käiguvahetus, mida just Saab ei andesta. Muude masinate kastidega pole mul muidugi jamasid olnud...
Aga miks on manuaalkasti lausa varuks vaja? Ning kui saladus ei ole, siis mis selline komplektne uus asi maksis? Ma loodan, et keegi tahtis laopinda tühjemaks saada
Seal käib (tuulutus)kork. Ilmselt on transportimiste ajaks vahetushoob sealt kaudu fikseeritud? Nt FM55-l annab otsakaane all käiguvahetusvõlle nn üle tõmmata. Mis tähendab kasti poolitamist. Nii mul kui ka mõnel teisel on see halb kogemus olemas
Ma olen aerol (bensukate FM55-d näevad samasugused välja) vahetanud kasti 2x ja enne sügisel seisma jätmist ei püsinud viies käik enam sees (otsakaane alt viga ei tuvastanud) - ma seni arvanud, et see on mu ebaõnn ja-või liiga kiire-sloppy käiguvahetus, mida just Saab ei andesta. Muude masinate kastidega pole mul muidugi jamasid olnud...
Liikvel 2024: punane 9-5 Aero ja talvepeetri-diislieksperimendina A6 C6 quattro.
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 860
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
See hoob lukustab neljanda käigu ära, lisaks vajalik käigukasti hoovastiku paigalduse jaoks (käigukang lukustatakse kah sellise lisa hoovaga ära). Kuskil peaks plastikpunn kah olema, mis hiljem sinna auku läheb.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Aga miks mitte ! Praegu küljes oleval kastil on mõned probleemid, näiteks külmas seisus 2 ja 4 käik lendavad välja ja revers ei lähe korraga sisse. Tekkis võimalus soetada endale varuks täiesti uus kast hea hinnaga koos tasuta transporditeenusega, noo ainult mitte fänn loobub. Veel oli mõtte, et leida lammutustel varu kast väikse läbisõiduga, aga ootamatu leidsin seda uut. Vedas ka, et just mu mudeli oma oli. Hind oli 650€13piisab kirjutas: ↑R Veebr 04, 2022 12:13 Ohoh - väga uhke!
Aga miks on manuaalkasti lausa varuks vaja? Ning kui saladus ei ole, siis mis selline komplektne uus asi maksis? Ma loodan, et keegi tahtis laopinda tühjemaks saada
Seal käib (tuulutus)kork. Ilmselt on transportimiste ajaks vahetushoob sealt kaudu fikseeritud? Nt FM55-l annab otsakaane all käiguvahetusvõlle nn üle tõmmata. Mis tähendab kasti poolitamist. Nii mul kui ka mõnel teisel on see halb kogemus olemas
Ma olen aerol (bensukate FM55-d näevad samasugused välja) vahetanud kasti 2x ja enne sügisel seisma jätmist ei püsinud viies käik enam sees (otsakaane alt viga ei tuvastanud) - ma seni arvanud, et see on mu ebaõnn ja-või liiga kiire-sloppy käiguvahetus, mida just Saab ei andesta. Muude masinate kastidega pole mul muidugi jamasid olnud...
Nendel veel olemas 3.0 diislitele harruldasi asju mida tahaks lähiajal osta.
Sain selgeks jah et see kõver hoob fikseerib käiguvahetuse võlli.
Minu kastil 1-3-5 töötavad kenasti, kast iseennast ka töötab veel enamvähem, ainult lekkib mitnest kohast. Annab veel mõned tuhanded sõita kui õlitase normis hoida aga kunagi kindlasti panen uue kasti.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Rohkem kui aasta on möödunud viimasest postitusest. Eelmisel aastal mingi hetk lihtsalt kadus huvi siia midagi kirjutada sest pm kirjutad enda jaoks.
Aga selle aasta jooksul on väga palju asju juhtunud, teinud, seega soovin siin näidata ka.
Märtsis 2022 jõudis minuni 3.0 diislite probleem, surve jahutussärgis. Kliimaplokk ei puhunud sooja, jahutuselõdvikud olid kivikõvad ning paisupaagis surve. Jahutusvedeliku test näitas et vedelikus on gaasid.
No selge, lõppuks ometi .
Mootori mahavõttmine suht kerge, 5 tundi ja ta on laupeal. Edasi lahtivõttmine ja deffekteerimine.
Selgus et kunagi mootor oli remondis käinud - plokk klotsiga lihvitud, 2 suuruse tihend pandud ja pärast uuesti kokkupandud. Õnneks vänt, saaled, kolvid ja hülside hoon oli väga heas seisus ja vahetuses vajadus puudus.
Tõukuris lihviti plokkipinnad, Detjonovite juures plokkikaantele tehti kapremont( pestud, survestatud, uued juhtpuksid, uued klappid ( sobisid Opelist) pesad lõigatud, pihusti hülside tihendid vahetatud ja istekohad parandatud, kaante ülemised ja alumised pinnad sirgeks lihvitud, kanalite vaacum test teostatud.
Samal ajal panin vaikselt mootori alumine osa kokku, eriti midagi keerulist polnud, ainuke asi, et leida rohkem infot õigete pingutuse NM kohta . Tihendite jaoks ostetud Ajusa tihendite komplekt kus olid enamus vajalikke tihendeid , O rõngad, simmerid ja seibid.
Uued plokkikaante poldid panin ka.
Järgmiseks sammuks oli vaja tõukurite seibid lihvida et nukka ja tõukuri vahe oleks õige suurusega.
Oluline tähelepanek 3.0 TiD kohta - kõik kinnitused mis on plokkis ei tohi ülepingutada, keermed lähevad kergelt p&@se. Kokkupaneku ajal pidin mõned keermed taastama.
Pihustid viisin kontrollstendile mille käigul selgus et pihustite töö ei vasta nõutele. Männikul sain ühe komplekti juurde ja need viisin kontrollimisele ka. Kahest komplektist sain kokkupanna üks hästitoimiv komplekt, aga tulevikus peaks ostma ikka mõned tuttikad.
Uue käigukasti värvisin mootori värviga mittu kihti, sidurisilinder dot4 ga täidetud, vana kahemassilise hooratta asemel ostsin uue, vana on sõitnud 80000, ei ole palju, aga igaksjuhuks panin uue. Sidurikorv ja kettas on täiesti heas seisus ja vahetust ei vajanud.
Tore tunne oli värskelt tehtud mootori külge paigaldada tuttikas kast.
Aga selle aasta jooksul on väga palju asju juhtunud, teinud, seega soovin siin näidata ka.
Märtsis 2022 jõudis minuni 3.0 diislite probleem, surve jahutussärgis. Kliimaplokk ei puhunud sooja, jahutuselõdvikud olid kivikõvad ning paisupaagis surve. Jahutusvedeliku test näitas et vedelikus on gaasid.
No selge, lõppuks ometi .
Mootori mahavõttmine suht kerge, 5 tundi ja ta on laupeal. Edasi lahtivõttmine ja deffekteerimine.
Selgus et kunagi mootor oli remondis käinud - plokk klotsiga lihvitud, 2 suuruse tihend pandud ja pärast uuesti kokkupandud. Õnneks vänt, saaled, kolvid ja hülside hoon oli väga heas seisus ja vahetuses vajadus puudus.
Tõukuris lihviti plokkipinnad, Detjonovite juures plokkikaantele tehti kapremont( pestud, survestatud, uued juhtpuksid, uued klappid ( sobisid Opelist) pesad lõigatud, pihusti hülside tihendid vahetatud ja istekohad parandatud, kaante ülemised ja alumised pinnad sirgeks lihvitud, kanalite vaacum test teostatud.
Samal ajal panin vaikselt mootori alumine osa kokku, eriti midagi keerulist polnud, ainuke asi, et leida rohkem infot õigete pingutuse NM kohta . Tihendite jaoks ostetud Ajusa tihendite komplekt kus olid enamus vajalikke tihendeid , O rõngad, simmerid ja seibid.
Uued plokkikaante poldid panin ka.
Järgmiseks sammuks oli vaja tõukurite seibid lihvida et nukka ja tõukuri vahe oleks õige suurusega.
Oluline tähelepanek 3.0 TiD kohta - kõik kinnitused mis on plokkis ei tohi ülepingutada, keermed lähevad kergelt p&@se. Kokkupaneku ajal pidin mõned keermed taastama.
Pihustid viisin kontrollstendile mille käigul selgus et pihustite töö ei vasta nõutele. Männikul sain ühe komplekti juurde ja need viisin kontrollimisele ka. Kahest komplektist sain kokkupanna üks hästitoimiv komplekt, aga tulevikus peaks ostma ikka mõned tuttikad.
Uue käigukasti värvisin mootori värviga mittu kihti, sidurisilinder dot4 ga täidetud, vana kahemassilise hooratta asemel ostsin uue, vana on sõitnud 80000, ei ole palju, aga igaksjuhuks panin uue. Sidurikorv ja kettas on täiesti heas seisus ja vahetust ei vajanud.
Tore tunne oli värskelt tehtud mootori külge paigaldada tuttikas kast.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Lisan veel pilte mootoriga seotud töödest, siis on huvitavam vaadata.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
No ja nattuke veel.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 918
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Protseteerin laimu ja ebaõigluse vastu!! Teemas on 13 postitust ja 1951 vaatamist, järelikult on keskmiselt iga postituse kohta 150 infonäljas lugejat, kes kõik ammutavad teadmisi/meelelahutust Su postitustest!messershmit109 kirjutas: ↑L Mär 18, 2023 16:43Eelmisel aastal mingi hetk lihtsalt kadus huvi siia midagi kirjutada sest pm kirjutad enda jaoks.
Aga tõsistel teemadel: Minu austus ja lugupidamine, et Sa sellise päästetöö oled ettevõtnud ning ära teinud, eriti veel nii põhjalikult ja kvaliteetselt.
Kui just saabimuuseumis ei ole tutikat 3.0 masinat eksponeeritud, siis on vist õhus võimalus, et Sul on nüüd maailma puhtaima kapotialusega vastav Saab!
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Kui mootori osa oli valmis, ajasin auto sisse, tõstsin üles ja veits hirmus oli. Pikk seismine mõjutas autole halvasti, sest juba enne mootori remonti tagumikul olid roostekohad, nüüd aga see protsess veelgi laienes , piduritorud peaaegu läbi , paagi vitsad tahavad emexile, sillaosad täienisti pruunid.
Ehk siis mul ei olnud muud valikud kui alustada tagaosa taastamisega. Eesmärk- maksimaalselt ja hästi taastada kerepõhja tagaosa, vedrustus, pidurid ja juba kui nii suur lugu käib, siis mõned teised süsteemid ka. Kuna auto vastab kõikedele minu vajadusele, siiamaani väga meeldib , on hea varustusega ja mugav, küsimusi, et äkki viia emexile ja osta midagi uus ja värskem ei tekkinud.
Ehk siis mul ei olnud muud valikud kui alustada tagaosa taastamisega. Eesmärk- maksimaalselt ja hästi taastada kerepõhja tagaosa, vedrustus, pidurid ja juba kui nii suur lugu käib, siis mõned teised süsteemid ka. Kuna auto vastab kõikedele minu vajadusele, siiamaani väga meeldib , on hea varustusega ja mugav, küsimusi, et äkki viia emexile ja osta midagi uus ja värskem ei tekkinud.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Tore kui inimestele on huvitav , aga mina sellest ei tea kui mingit tagasisidet pole, küsimusi, kommentare jne. Oleme ausad, igale siin olevale Saabi omanikule on hea meel lugeda mingi kommentar oma auto teemas.SoS kirjutas: ↑L Mär 18, 2023 19:45Protseteerin laimu ja ebaõigluse vastu!! Teemas on 13 postitust ja 1951 vaatamist, järelikult on keskmiselt iga postituse kohta 150 infonäljas lugejat, kes kõik ammutavad teadmisi/meelelahutust Su postitustest!messershmit109 kirjutas: ↑L Mär 18, 2023 16:43Eelmisel aastal mingi hetk lihtsalt kadus huvi siia midagi kirjutada sest pm kirjutad enda jaoks.
Aga tõsistel teemadel: Minu austus ja lugupidamine, et Sa sellise päästetöö oled ettevõtnud ning ära teinud, eriti veel nii põhjalikult ja kvaliteetselt.
Kui just saabimuuseumis ei ole tutikat 3.0 masinat eksponeeritud, siis on vist õhus võimalus, et Sul on nüüd maailma puhtaima kapotialusega vastav Saab!
Tänan väga hea sõnade eest. Kuna eelnevalt olen tegutsenud vanaautode taastamisega ja mõned minu tööd seisavad Hallinga automuuseumis, seega mul ei olnud muud valikud kui minu Saabi ka hästi, põhjalikult ja kvaliteetselt teha. Ja ma arvan, et kui saan seda valmis siis see tuleb Eestis kõige paremas seisus 9-5 3.0 TiD mootoriga millel on kõige rikkalikum tehasevarustus.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Väga võimas tegemine ja taastamine, müts maha. Mul ka sama mootoriga masin ja väga rahul ikka veel, Saab lihtsalt tekitab sellist positiivset emotsiooni. Aga seda sinu masinat tuleks uuriks küll mõnel kokkutulekul või näitusel. Respect veelkord
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Ega enamus need autoteemad selles foorumis ongi paljudel rohkem monoloogi pidamine juba aastaid. Mis tuletab meelde, et minu klassiku monoloogi vahe on juba veidike pikaks kujunenud, peab uuendama. Ehk kui oma traktor 9-5te elustama hakkan, siis teen ka teema.
Aga respect, et keegi 9-5 kerele ka hoolt annab, enamus lastakse lihtsalt rooste poolt ajaga ãra syya
Aga respect, et keegi 9-5 kerele ka hoolt annab, enamus lastakse lihtsalt rooste poolt ajaga ãra syya
Jaahahh , ei ole selline töö lihtne. Kud hea töesti näha , et keegi viitsib vaeva näha. Kui mootori häving on mingil moel projekteerimisviga / termostaadi ebakvaliteetsuse tagajärg siis kere roostetamine ainult meie kliimavööndi ja libedusetörjeks ohtra soola kasutamise tagajärg. Sageli ka uut autot ostes ei viitsitud teha ennetavat roostetörjet ja kui juba pöhja alune kaitsekiht vigastatud ei ole "ölitamine" enam nii efektiivne.
Oled enamus roostekohad puhastanud kuid demonteeri ka tagavedrustuse amordipüstikud enne keevitamist , minu ühel algselt Rootsi teedel veerenud SAABil oli just seal alumiste kinnituspoltide joonel köige suurem läbiv roostekahjustus , need muud kohad mis Sinu piltidel olid vaid pindmiselt roostetanud. Tagaluugil tekkib sisse kondentsvee ja murdunud tagaklaasipesuri vooliku purunemise tagajärjel rooste , vaata see piirkond üle. Ja uste allservas oleva plastkatte all vöib olla roostekahjustus kuigi otseselt seda näha ei ole.
Oled enamus roostekohad puhastanud kuid demonteeri ka tagavedrustuse amordipüstikud enne keevitamist , minu ühel algselt Rootsi teedel veerenud SAABil oli just seal alumiste kinnituspoltide joonel köige suurem läbiv roostekahjustus , need muud kohad mis Sinu piltidel olid vaid pindmiselt roostetanud. Tagaluugil tekkib sisse kondentsvee ja murdunud tagaklaasipesuri vooliku purunemise tagajärjel rooste , vaata see piirkond üle. Ja uste allservas oleva plastkatte all vöib olla roostekahjustus kuigi otseselt seda näha ei ole.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Tänan! Täiega nõus, Saabis istudes kuidagi kohe hea tunne on. Mäletan jah, suhtlesime telefoniteel ka, mingi nüanse küsisin. Nagu ma saan aru, et teie oma toimib ilusti siiamaani peale seda plokkikaante tihendite vahetus, kas olud mingi kasutusnüansid selle aja jooksul? Ma arvan, et suvel tulen kokkutulekule kindlasti, siis saate näha.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 860
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Väga vinge, et keegi veel metallipurustaja hambust nii põhjalikult 20+ aastat vana 9-5 taastab, 2002-2005 9-5 on ka minu lemmik ja teised, ka uuemad autod ei meeldi väga.
Võta paak ka maha, seal all on ka roostepesasid. Ega sinu auto kere vaevalt väga parem ole (või kui, siis pisut), kui minu oma, siit näed, mis ees ootab. Mastiksi all on igal pool üllatusi!
Võta paak ka maha, seal all on ka roostepesasid. Ega sinu auto kere vaevalt väga parem ole (või kui, siis pisut), kui minu oma, siit näed, mis ees ootab. Mastiksi all on igal pool üllatusi!
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
No vot minu arust see on veits kehva, kui mingi teemal ainult monoloog käib, siis mõnedel kaobki huvi kirjutada. Muidu ise katsun postitused teha huvitavamaks ja pilte lisada, sest nemad minu arust kohe teevad postituse huvitavam vaatamiseks.saabu14jr kirjutas: ↑L Mär 18, 2023 23:25 Ega enamus need autoteemad selles foorumis ongi paljudel rohkem monoloogi pidamine juba aastaid. Mis tuletab meelde, et minu klassiku monoloogi vahe on juba veidike pikaks kujunenud, peab uuendama. Ehk kui oma traktor 9-5te elustama hakkan, siis teen ka teema.
Aga respect, et keegi 9-5 kerele ka hoolt annab, enamus lastakse lihtsalt rooste poolt ajaga ãra syya
Tänan,l toreda sõnade eest! Ei tahtnud nii kergelt alla anda ja veidike rooste nähes heast autost loobuda .